IL: Hyvätuloisen Jannen ehdotus: Tällä laskukaavalla pienituloisilta ei tarvitsisi leikata
www.iltalehti.fi/politiikka/a/d324f3ef-3f1e-464b-ad38-cc9b64b118fb
No miten olisi, hyvätuloiset? Suostuisitteko 50-200 euron hyvätuloisiin täsmennettyihin veronkorotuksiin Suomen pelastamiseksi? Tässähän on nyt kyse hyvinvointivaltion pelastamistesta, niin eiköhän kaikkien kuuluisi osallistua?
Kommentit (49)
En välttämättä tämän hallituksen aikana. Mutta jos myös eläkeläiset lähtevät mukaan, saattaisin harkita
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko loinen millaisen määrän maksan veroja palkastani enkä saa vastineeksi juuri mitään kun ei ole lapsia, ei sairauksia, hammaslääkärikin pitää maksaa itse. Tuloveron lisäksi maksan hunajaa autostani ja bensan veroina ja vastineeksi tiet jätetään hoitamatta siten että ne rikkovat auton.
Aikamoinen itkupilli
Valtiokonttorilta kysyttään Twitterissä, voiko valtiolle lahjoittaa rahaa ja mikäli voi, kuinka asian kanssa tulee menetellä.
Valtiokonttorin mukaan valtiolle voi lahjoittaa oma-aloitteisesti. Prosessi on kuitenkin yllättävän hankala. Rahankeräyslaki nimittäin estää valtiota julkaisemasta omaa tilinumeroaan.
Emme voi ilmoittaa tilinumeroa julkisesti, esimerkiksi Twitterissä tai verkkosivuilla, koska valtio ei voi lain mukaan saada rahankeräyslupaa tai järjestää rahankeräyksiä, Valtiokonttori avaa.
Viranomaisen mukaan tilinumeroa voi kuitenkin kysyä Valtiokonttorista. Sen jälkeen keskustelussa pohditaan, voiko tilinumeron kysynytkään henkilö kertoa sitä julki.
Vierailija kirjoitti:
Valtiokonttorilta kysyttään Twitterissä, voiko valtiolle lahjoittaa rahaa ja mikäli voi, kuinka asian kanssa tulee menetellä.
Valtiokonttorin mukaan valtiolle voi lahjoittaa oma-aloitteisesti. Prosessi on kuitenkin yllättävän hankala. Rahankeräyslaki nimittäin estää valtiota julkaisemasta omaa tilinumeroaan.
Emme voi ilmoittaa tilinumeroa julkisesti, esimerkiksi Twitterissä tai verkkosivuilla, koska valtio ei voi lain mukaan saada rahankeräyslupaa tai järjestää rahankeräyksiä, Valtiokonttori avaa.
Viranomaisen mukaan tilinumeroa voi kuitenkin kysyä Valtiokonttorista. Sen jälkeen keskustelussa pohditaan, voiko tilinumeron kysynytkään henkilö kertoa sitä julki.
Ihanaa että tuollaista on joku käynyt pohtimaan. Selkärankaa!
Vierailija kirjoitti:
Paitsi EI ESTÄ julkaisemasta.
https://www.valtiokonttori.fi/yhteystiedot/valtiokonttorin-yhteystiedot/
Katsopa mitä löytyy sieltä sivun alaosasta.
En missään tapauksessa. Se raha olisi pois sijoituksistani, joiden avulla aion muutaman vuoden päästä lopettaa säännöllisen työskentelyn. Työntekoa en lopeta kokonaan, mutta voin valita hommat mitä teen...jos siis teen.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä ns. huipputoimittaja Ida Erämaan suoltamaa luokatonta paskaa.
Turpa kiinni, persu.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko loinen millaisen määrän maksan veroja palkastani enkä saa vastineeksi juuri mitään kun ei ole lapsia, ei sairauksia, hammaslääkärikin pitää maksaa itse. Tuloveron lisäksi maksan hunajaa autostani ja bensan veroina ja vastineeksi tiet jätetään hoitamatta siten että ne rikkovat auton.
Kenenkäs pussista sinun koulutuksesi on maksettu? Sinusta ei ilmeisesti maksettu lapsilisää? Et osallistunut kouluterveydenhuoltoon, etkä kouluruokailuihin, eikä sinua lapsena viety neuvolaan? Et ole ikinä käyttänyt kirjastoa tms? Kun et mitään saa takaisin, etkä itse ole koskaan ollut saamapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät vassarit täällä ilmoittavat suostuvansa ehdotukseen.
🤭😂🤣🤣🤣🤣
Tiesitkö että Suomessa on 400 000 työtöntä ja 10 000 työpaikkaa.
Ovatko tässä todellisuudessa kaikki ne laiskoja, jotka eivät saa töitä?
Saisitko sinä?
Jos tuo malli tulee niin ihan saman tien alan tehdä töitä neljä päivää viikossa. Rahallisesti on lähes sama jo nytkin tekeekö täyden viikon vai neljä päivää.
Kyllä mä suostuisi myös keskituloisena mutta vaatisin jokatapauksessa julkisen talouden kasvavien kulujen leikkauksia ja olisi myös kiva tietää lääkärien korkean palkan vaikutuksista työmoraaliin. Onko totta että heidän työpanos on tässä tilanteessa ja näillä hoitojonoilla vain 50% työaika. En halua lapata rahaa pohjattomaan kaivoon mutta järkevästi käytettynä osallistuisin mielelläni. Tällä hetkellä lähipiirissäni on kolme työtätekevää olleet jo yli vuoden leikkaus jonossa ja kohta ainakin yksi heistä on työkyvytön jo ihan mielenterveydeltäänkin.
Olen itse toimeentulotuella ja jopa mä olisin valmis leikkauksiin, jos ne mun roposet jotakuta auttaisi.
Eikun ainiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät vassarit täällä ilmoittavat suostuvansa ehdotukseen.
🤭😂🤣🤣🤣🤣
Tiesitkö että Suomessa on 400 000 työtöntä ja 10 000 työpaikkaa.
Ovatko tässä todellisuudessa kaikki ne laiskoja, jotka eivät saa töitä?
Saisitko sinä?
Puhut paskaa. Työpaikkojen määrällä EI OLE mitään rajaa. Yksistään JOblyssä on yli 22 000 työpaikkaa juuri nytkin avoinna.
Ja paskanmaryat. Suomessa on itse asiassa 300 000 työtöntä ja jos piilotyöpaikat lasketaan mukaan, niin niitä on kaiken kaikkiaan 50 000 avoimina. Tämä on se perustavanlaatuinen ongelma, eikä sitä ratkaista leikkaamalla työttömistä joilla ei ole matemaattista mahdollisuutta työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan suostuisi. Valtio vie ihan tarpeeksi jo nyt. Minä tätä humppaa osaltani rahoitan ja alkaa jo kyllästyttämään kun ollaan koko ajan käsi ojossa ja kehdataan vielä valittaa päälle.
Kuka tässä valittaa? Suurin osa työttömistä haluaa tehdä työtä.
Mä en näe näissä leikkauksissa yhtään mahdollisuutta siihen,että kaikki "tukimoiaet" olisi täysaikaisissa töissä, kun ei niistä haluta maksaa.
Voisitko sä antaa vaikka puolet työstäsi ja palkastasi jollekin työttömälle,niin ei tarvitsisi valittaa ja olisi yksi työllinen lisää?
Kun nää leikkaukset tulee vaan lisäämään pimeitä hommia ja muuta rikollisuutta. Oon jo kuullut, että muutama aikoo alkaa kasvattamaan ja myymään pilveä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan suostuisi. Valtio vie ihan tarpeeksi jo nyt. Minä tätä humppaa osaltani rahoitan ja alkaa jo kyllästyttämään kun ollaan koko ajan käsi ojossa ja kehdataan vielä valittaa päälle.
Kuka tässä valittaa? Suurin osa työttömistä haluaa tehdä työtä.
Mä en näe näissä leikkauksissa yhtään mahdollisuutta siihen,että kaikki "tukimoiaet" olisi täysaikaisissa töissä, kun ei niistä haluta maksaa.
Voisitko sä antaa vaikka puolet työstäsi ja palkastasi jollekin työttömälle,niin ei tarvitsisi valittaa ja olisi yksi työllinen lisää?
Kun nää leikkaukset tulee vaan lisäämään pimeitä hommia ja muuta rikollisuutta. Oon jo kuullut, että muutama aikoo alkaa kasvattamaan ja myymään pilveä.
Tämä. Tupakkaakin aion kasvattaa itselleni, kun askin hinta on pian 13 ekeä. Mitään järkeä ostaa kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, sun verorahasi ei riitä siihen mitä kulutat kun sairastut pahasti. Martti Ahtisaari sanoi aikoinaan, että me jokainen tarvitsemme jossain elämämme vaiheessa apua.
No mites tommonen työtön paska joka ei saa edes itteään elätettyä ja sairastuu vakavasti?