Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pitäisi tehdä? Yritän pitää lyhyenä, en ehkä onnistu. Älä lue jos et jaksa mahdollisesti pidempää tekstiä

Vierailija
18.05.2025 |

Viimeisin ex. Tosi mustasukkainen. Sairaalloisen. Ei kuulemma ymmärtänyt mistä johtuu, ei ollut koskaan aikuisiällä tuntenut sellaista. Yritin olla ymmärtäväinen ja olisin tukenut häntä siinä, että pääsisi eroon tuollaisesta älyttömästä touhusta. Mustistelussa ei ole mielestäni mitään väärää, päinvastoin, kunhan se pysyy terveiden rajojen sisäpuolella. Exä tiedosti ja sanoi kyllä, että käytös ei ole ok, eikä hän ymmärrä miksei osaa kontrolloida sitä. En siis painostanut millään tavalla sanomaan mitään, en kysynyt enkä mitään, eli se oli täysin oma-aloitteista.

Jossain vaiheessa aloin vihjaamaan, etten jaksa enää jatkuvaa draamaa tyhjästä. Tässä kohtaa exä tajusi (tiedän kysymättä) että olen miettinyt onko suhteessa ylipäätään järkeä. Ei mennyt pitkä aika, kun hän sitten häipyi dramaattisesti.

Tämä kaikki mustistelu johtui siis siitä, että exä piti minua liian hyvänä itselleen eikä uskonut, että halusin edes olla hänen kanssaan. Sitten hän buustasi omia ajatuksiaan ja alkoi uskomaan, että ne ovat totta ja minä vain valehtelen tai en kerro kaikkea.

Ajankohdan x jälkeen exä lähestyi viestillä ja pyysi anteeksi sekä kyseli kuulumisia. En vastannut. Kaikki muistot tulivat taas mieleen tuhannen woltin voimin. Nyt on kuvioissa terveen oloinen mies. On liian aikaista kehua tai hehkuttaa, olemme tavanneet deittisovelluksessa. Mieluiten tapaisin tietysti miehiä ihan tosielämässä, mutta kun en tapaa. Tuon kanssa on heti ekoista viesteistä lähtien ollut jotenkin niin terveen kommunikoinnin fiilis. Aivan täysin eri maata kuin ex. En halua antaa sekopäisen exän pilata mitään. Vastaan tuon terveen tyypin viestiin ja palaan pian.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve mies jo hieman kyseli, että jos ex onnistuu triggeröimään niin olenko varma ettei minulla ole tunteita. En ole varma, mutta yritän uskotella että ei ole. En halua sitä kaikkea takaisin. Halusin hänet silloin ja välitin tosissani... Sen ajatteleminen sattuu ja tulee kyyneleet silmiin. Olen vihainen siitä miten ihminen voi pilata kaiken olemalla niin hemmetin epävarma itsestään. Millä oikeudella hän aiheutti sen kaiken minulle.

Vierailija
2/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan sinulla tunteita tuota eksääsi kohtaan. Se on ihan oma päätöksesi mitä niille tunteille teet ja kuinka paljon annat valtaa. Et ole selkeästi päässyt yli hänestä ja se on oma päätöksesi mitä teet. 

Vierailija
4/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan et palaa exään millään tavalla!

Vierailija
5/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda menneet ja jatka eteenpäin. Tuon ex:än vatvominen ei paranna nykyistä olotilaasi tai uutta suhdettasi mitenkään.

Vierailija
6/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän uskotella itselleni ettei tunteita ole, mutta kai niitä sitten on :( Olen katkera siitäkin, että ex aiheutti sellaisen draaman oman epävarmuutensa takia. Ei ollut MITÄÄN aitoa syytä sellaiseen käytökseen. Hän meni aivan liian pitkälle.

Vierailija
7/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä onko se sana woltti :D 

Vierailija
8/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisimme aivan varmasti edelleen yhdessä, jos ex ei olisi aloittanut sitä hullua draamailuaan. Katkera olen, en yritä edes väittää muuta. 

Vierailija
9/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi ihan hirveästi mieli vastata siihen viestiin. Sanoa jotain, että hyvin menee ja toivon etten kuule hänestä enää. Samaan aikaan yritän miettiä mikä olisi oikeasti järkevintä. Ehkä hän on ajatellut kertoa jotain, muttei sitten kerrokaan, kun sanon etten halua kuulla hänestä. Eksähän sanoi menevänsä terapiaan, ja tiedän hänen käyneen aiemminkin. Siksi uskon, että hän on oikeasti käynyt. Epäilen, että hän saattaa olla oikeasti erilainen kuin silloin... mahdollisen terapian takia.

Vierailija
10/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se draamailu ei tule loppumaan jos exän kanssa jatkat. Taidat olla nuori.

Vierailija
11/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieluni silmin kuvittelen miten hän on ehkä mennyt sinne terapiaan aivan kuten sanoi, ja terapeutti on sanonut hänelle jotain silmiä avaavaa. Samoja asioita, joita minä silloin sanoin, mutta ex ei suostunut uskomaan.

Vierailija
12/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se draamailu ei tule loppumaan jos exän kanssa jatkat. Taidat olla nuori.

Hän sanoi menevänsä terapiaan. Tällä hetkellä en tiedä menikö, mutta tiedän, että menneisyydessä on käynyt jo, joten ei ole lainkaan epätodennäköistä että on mennyt nytkin.

Vierailija
13/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osa minusta haluaisi tietää mitä asiaa hänellä on. Kävikö hän terapiassa. Ymmärsikö siellä jotain. Miksi sitä, miksi tätä. Ehkä se auttaisi minua joko unohtamaan, tai sitten saisimme korjattua kaiken.

Vierailija
14/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä käynyt terapiassa? Vaikuttaa että voisi olla tarvetta

Vierailija
15/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä käynyt terapiassa? Vaikuttaa että voisi olla tarvetta

En. Joo, voisi olla tarvetta mutta se ei tunnu hyvältä. Ahdistun ihan älyttömästi sellaisesta vakavasta asioiden vatvomisesta. Tiedostan kyllä mistä mikäkin johtuu ja aktiivisesti yritän parantaa niitä asioita, rikkoa kaavoja ja sen sellaista. Joskus olen keskustellut jostain, muutamia kertoja, mutta se saa minussa aikaan ihan hirveän olon. Hyh.

Vierailija
16/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle parasta terapiaa on se että saan sanottua mitä tunnen, vaikka haukkua toisen maanrakoon jos hän sen ansaitsee. Sitten vain katkaista välit. Ilkeään sukulaiseen katkaisin välit lähes sataprosenttisesti vuosia, vuosia sitten. Voin niin paljon paremmin, kun en ole hänen vaikutusvaltansa alla niin sanotusti. Joskus hyvin satunnaisesti olen joutunut olemaan yhteydessä. Sitäkään vähää en olisi ollut ilman pakkoa. En halua vatvoa menneitä, en vain halua. Tulee ihan kamala olo ja mieliala menee matalaksi. Minulle lätkäistiin yksi diagnoosi kerran, ja olin sen takia ihan todella maassa. Se tuntui tuomiolta. Että tämä ongelma sinulla on, piste. DIAGNOOSI aiheutti minulle kamalan olon. Sitä ennen oli ihan eri fiilis.

Vierailija
17/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa yhtä ainuttakaan diagnoosia enää. En kaipaa menneiden itkemistä. En kaipaa vanhojen haavojen avaamista. En vain kaipaa. Siitä ei ole mitään apua minulle. Hyvä heille, joille on. Jotkut ovat joskus sanoneet, että esitän kaiken olevan hyvin. En edes esitä. Ihmiset ovat vain kateellisia siitä, että joku on näin vahva ja osaa nauraa ongelmille. Joskus itken myös. Sitten nousen taas ylös ja teen kivoja juttuja. En jää vellomaan.

Vierailija
18/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itke paljon, koska en ole ihmisenä sellainen. En itke, koska se vain triggeröi turhaan. Jotkut eivät osaa hyväksyä tällaisia ihmisiä. Eivät kaikki jaksa draamailla vanhoja asioita ja vollottaa itselleen migreeniä. Minulla on muutakin tekemistä.

Vierailija
19/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sä et ole vielä valmis uuteen suhteeseen. Käy läpi ensin edellisen suhteen aiheuttama trauma. Puhuminen jonkun kanssa kasvotusten tekisi sinulle hyvää, ei tarvi vatvoa. Ja itseasiassa, nythän sä vatvot - täällä palstalla.

Vierailija
20/22 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta sä et ole vielä valmis uuteen suhteeseen. Käy läpi ensin edellisen suhteen aiheuttama trauma. Puhuminen jonkun kanssa kasvotusten tekisi sinulle hyvää, ei tarvi vatvoa. Ja itseasiassa, nythän sä vatvot - täällä palstalla.

No kai minä sitten ikävöin sitä yhtä. Luotin että hän ei häivy tuosta noin vaan. Uskoin että hän on erityinen ja erilainen. Nyt kun hän otti yhteyttä, en saa taas rauhaa ajatuksilta. Haluan takaisin sen mitä meillä oli, ilman sitä sairaalloista mustistelua.