Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Kevättoiveet viikolla 4****

22.01.2007 |

En tiiä nyt yhtään, onko tossa alla toimiva linkki... Oon tainnu lintsailla niitten teosta, enkä muista, mitä fiksua neuvoitte niiden tekemisestä.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9339632&p=2&tmode=1&smode…

No, aloitanpa ainakin pinon ja kirjottelen kohta lisää.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan täällä mun vanhemmilla, ja olipas muuten ihanaa päästä kunnon puulämmitteiseen saunaan kahdestaan miehen kanssa! oli vielä kynttilävalaistus :)

Noel on hurmannut ihan kaikki täällä mun vanhemmilla, ja sama linja jatkunee huomenna miehen vanhemmilla. Aika on mennyt tosi nopeasti, sääli lähteä jo huomenna ajelemaan takaisin Keravalle. Mutta toisaalta, maanantaina on neuvola ja ensi viikollahan mieskin palaa takaisin töihin...

vaatteista: Meillä oli 50-senttisiä vaatteita vähän liikaa tähän meidän tilanteeseen, mutta jos Noel olisi päässyt 2vrk iässä kotiin eikä 9vrk, meillä olisi ollut viikko enemmän aikaa käyttää niitä pieniä vaatteita. 56-senttiset on käteviä, ja niitä onkin paljon. Ikävää vaan nyt kun ne alkaa jäädä pieneksi, ja silti niitä vielä tulee postissa sukulaisilta ja vierailijat tuo lahjaksi. Kun ne ei enää mahdu kuin ehkä viikon tai maksimissaan kaksi!

60-senttisistä suurin osa on ihan hyviä, mutta äippäpakkauksen potkarit on vielä tuossa koossa tosi ison oloisia. Ehkä Noelilla on vaan suhteellisen lyhyet jalat, koska se yläosa on ihan sopiva.

Vuodevaatteita ei olla Noelille vaihdettu vielä kuin tyynyliina (siis paljaalteen sängyssä, ei ole tyynyä sisässä). Noelhan ei juuri sängyssään nuku, joten eipä likaannukaan. Ollaan kyllä tuuletettu petivaatteita pari kertaa lakanoineen päivineen. Jospa nyt ensi viikolla vaihdetaan ne vuodevaatteet, kun tehdään kunnon siivous ennen kuin mies palaa töihin.

Nyt pitää mennä, meillä alkaa kohta muuttuvan labyrintin turnaus :)

Kandi & Noel 5½vk

Vierailija
22/27 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulikin kunnolla kierrettyä kaupoissa vauvan huonekalujen perässä. Katteltiin miehen kanssa ainakin alustavasti nyt hoitopöytää, pinnasänkyä, itkuhälytintä ja mahdollista babysitteriä. Vielä ei hankittu mitään, mutta tietääpähän nyt mitä missäkin on tarjolla, ja mitä haluaa. Saa nähdä tuleeko se pinnasänky hankittua vauvaliikkeestä vai huonekalukaupasta; ainakin Sotkassa oli kiva pinnasänky ja hoitopöytä samaa sarjaa, jotka sopi yhteen. Muistanko oikein, että jollakin teistä oli ne sieltä hankittu? Siinä valinnassa pitäis kuitenkin sitten unohtaa ne lipaston laatikot, mitkä kyllä olis käytännöllinen ratkasu tilaongelmissa. Itkuhälyttimen kanssa taidetaan tehdä niin, että haetaan sellanen radiopuhelinsysteemi, joka siis käytännössä toimii itkuhälyttimenä ja ihan edullinenkin. Sillä voi kuulemma sitten lapset leikkiä isompana, kun kantosäde on 6km.

Tuli tehtyä tuossa iltapalaksi marjarahkaa. Meillähän on varastoitu siististi vähän marjoja pakkaseen, eikä vaan oo muistanu käyttää niitä. Nythän kun vielä raskaana on, olis hyvä hyödyntää niitä vitamiineja, kun kerran vitamiiniköyhä talviaikakin on. Täytyypä kaivella monenmoisia marjareseptejä helmikuussa¿

Susi: Oikein muistit neuvot jumppauksesta synnytyksen jälkeen. Rauhassa kannattaa aluks ottaa, mutta niitä kuuluisia lantionpohjanlihaksia vois kotona vähän reenailla (tuppaa multa unohtuun nykyäänkin extrareenit niitten suhteen kyllä). Onneks muuten teille saattaa tulla kohtuullisen pieni vauva ¿ aina parempi se, ettei tarvi ehkä ihan jättikokoista ¿pikkutiikeriä¿ ulos pingetä!

Aikamoisia väsymystarinoita teillä äideillä löytyi. Ei ihmekään, että Kandin miehellä menee vähän jo unissakävelyksi. Mäkin varmaan sekottaisin todellisuudentajuni tuossa valvomisessa. Joko Tigger on löytäny sopivan hetken päikkäreille? Onko teillä kolmella muuten rehellisesti sanottuna oikeesti joskus sellasia fiiliksiä, että tekis mieli sammuttaa sen vauvan itku jostain napista ja olla vaan välittämättä? Onhan se meinaan väkisinkin sellasta, että väsyneenä kaikki äänet ottaa ikävästi korviin, vaikka kuinka pitää selvänä, että vastuut pitää hoitaa. Ja niin kuin Minks juuri tossa mainitsi, on varmaan kurja tunne, kun ei tiedä aina, mikä on itkun syy. Lähteekö muuten ¿Oskarista¿ reilu miehekäs ääni, eli ootko päässy vertaileen volyymia jonkun tyttövauvan kanssa ¿ eikös pojilta yleensä lähde vähän enemmän resonanssia kuin tytöiltä?

Sopii treffit helmikuussa Ideaparkissa tai keskustassa. Tulkaa toki tällä puolella kaupunkia asuvat mun kyydillä ¿ yhet vaunut menee takaronttiin ja/tai turvakaukalon ootte varmaan opetellu kiinnittään näppärästi auton vöillä (mulla taitaa olla vielä harjoittelutuokiot edessä). Haen teiät ihan mistä sovitaan.

Enää neljä päivää töitä ja sitten vihdoinkin omaa lomaa (ennen vauvaa). Jihuu! Aattelin ainakin ekat päivät koisia aamulla pitkään sängyssä ja nauttia siitä, ettei tarvi herätyskelloon herätä. Nyttenkin huomaa, että on niin paljon paremmin jaksanu kierrellä kaupoissa viikonloppuaikaan kuin että lähtee illalla raahautuun arkena ostoksille. Varsinkin marketeissa kävelen aina välillä puoliunessa.

Mutta niin varmaan kyllä te vauvallisetkin sattuneesta syystä¿

-Söpösimmu, 34+2 + Vempuliini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpösimmu: Ihanaa että sullakin vihdoin koittaa loma! Kyllä ihmetellä täytyy kuinka sä jaksoit ihan loppuun saakka! Täytyy kyllä olla mukava työ (tai ainaki menettelevä) ja työilmapiiri. Varmasti tuntuu mahtavalle koisia aamulla pitkään :D Mä ainakin voisin hyväksyä sun kyytitarjouksen sitten treffeille mennessä! Pelottais lähteä yksin ajeleen pojan kanssa. Mitäs sit jos lähtis kesken matkan huutaan takapenkillä? Miten siinä pystyis ajoon keskittyä? Muuteki pelkään et jännitän liikenteessä ihan hirveesti kun ekoja kertoja lähen yksin lapsen kanssa. Kolaroin varmaan jo siitä jännityksestä :S En tosiaan ole päässy Oskarin ääntä vertaan kenenkään muun vauvan ääneen (toivottavasti treffeillä pääsis sit Simppiksen ääneen vertaamaan!). En tiedä huutaako tuo kovaa, mun mielestä ton itku ei kuitenkaan ole mitään korvia särkevää. Lähinnä se minussa herättää välitöntä hellyyden tunnetta (ehkä tää on osa äitiyttä, muista huuto voi kuulostaa korvia vihlovalle!). Eli pojan huuto ei minua mitenkään ärsytä tai muuta. En hermostu siitä yhtään. Huomaan et isää se haittaa enemmän. Se ettei hermostu, auttaa tietysti kestämään noita iltakätinöitä paremmin. Mutta tosta, että tekeekö joskus mieli painaa " sammutusnappia" niin kyllä! Silloin kun joutuu yöllä herään tunnin unien jälkeen ja sängystä nouseminen tuntuu tosi vaikealle. Vaikeampaa se silti on isälle, joka jaksaa valittaa yhestä vaipanvaihdosta viikonloppuöinä samalla ku mä joudun herään vissiin kuudesti/yö...

Söpösimmu ja Surull.siili: Kannattaa tosiaan leipoa pakkaseen kaikenlaista pullaa sun muuta kakkua vieraita varten. Tosi inhottavaa alkaa miettiin syöttöjen välissä mitä ihmettä sitä nytkin tarjoaa ja vääntään jotain kakkua hirveessä kiireessä! Eilen kävi vieraita ja taas on tulossa. Mä jotenki stressaan noista tarjoomisista ihan liikaa ja siitä et koti ois jokseenki siisti vieraitten tullessa.. Ja tuntuu ettei pelkkien kaupan pullien ja keksien tarjoaminen ole tarpeeksi kaukaa tuleville harvinaisille vieraille.. Ja meillähän ei muita käykään, täällä lähellä ku ei asu ketään. Tai no, serkku ja sen perhe. Nyt on muuten lapsen myötä niihinki välit lämmenneet! Kiva, jos sais siitä ystäväperheen! Niil on kaks pientä lasta, 4 ja 7v. Tosi ihania lapsia! Kävivät eilen kylässä ja kyllä oli elämää täynnä meidänkin asunto! Oli tosi hauskaa niitä seurata ja kissat oli helisemässä ku lapset tykkäs niistä niin paljon :D Ihan oikein, vähän menoa ja meininkiä niilleki välillä! Mutta onpa ihana odottaa ku oma lapsi on tuon ikäinen! Ja kun sais ees jotain vastetta. Poika kun ei vielä oikein hymyilekään, muulle ku neuvolasta saadulle naamalle..

Heh, kiitti muuten söpösimmu vinkistä! Lähin siltä istumalta tekeen marjarahkaa vieraille, kun luin et sä olit sitä tehnyt! Siinä onkin hyvä tarjottava pitkämatkalaisille karjalanpiirakoiden ohella. Ei oo ihan pelkkää pulla-linjaa. Ja sitä vois ehkä 1,5-vuotiaski syödä? Vai mitä sen ikäne syö? Kai se syö jo mitä vaan.

Kritiikkiä äitiyspakkauksesta:

Meillä se keltainen kokopotkupuku, mis on vetoketju, meni p...ksi heti ekalla käyttökerralla! Ja harvinaisen rasittavalla tavalla. Juuttui nimittäin vetoketju kiinni! Poika huuti ku syötävä ja meikä koittaa repiä vetoketjua auki! Meni tosissaan hermo ja otin sakset. Leikkasin sen veto-osa kokonaan hiivattiin ja revin vetoketjun auki. Joutaa roskiin koko haalari, minen jaksa uutta vetoketjua alkaa ompeleen. Tosi laadukasta joo! Ja yhistä potkuhousuista puuttui napinläpi, mä sit leikkasin siihe sellasen. Mulle osui vissiin joku virheellinen pakkaus.

Kandi: Eikö maistu sauna nyt jotenki vielä makeammalle kuin odotusaikana? Mä en sillon voinu olla saunas kauaa ku aloin voida pahoin ja pyörrytti. Nyt suorastaan nautin kovista löylyistä (kovista atoopikon asteikolla) eikä tunnu päässä ollenkaan! Se vaan et sielä lämmössä alkaa tissit vuotaan :) Meikän jäliltä lauteet ihan maidossa..

).( On tuohon poikaan vaan tosi ihastunut :) Antaa se vähän vastetta jo, kun yleensä huuto loppuu siihe ku mä nostan sen sängystä syliini. Tietää jo, että seuraavaksi saa ruokaa! Ja muuteki huomaa, että iltaitkuissakin auttaa ku liikkuu pojan kans. Meillä on päivittäin oma tanssihetki :) Pistän musiikkia ja pidän poikaa tiukasti itseäni vasten ja sit pyörin ja keinun ja valssaan ja poika on ihan hiljaa ihmeissään vaan :) On se vaan niin soma.

Äityliini ja pusipoika

Vierailija
24/27 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen neidillä jäi pitkät päikkärit väliin. niinpä sitten nukkuikin klo22-04 ja sitten 05-07.15. sen jälkeen otettiin meidän sänkyyn jossa imetin ja sit köllöteltiin vielä koko perhe. eli oikein kiva yö, millähän tuon rytmin sais:)?

tänään oli taas neidin kylpypäivä. pitääkin koittaa muistaa laittaa kuvia taas albumiin, ei oo kylpykuvia mutta tuli vaan mieleen. ja sitten tuli kaverit pian vuoden vanhan tyttönsä kanssa. ne ihmetteli että onko heidänkin tyttö ollut joskus noin pieni? ja meidän tyttö ei ees oo niin pieni:) sit heillä oli vielä kuningas-idea, käytiin koko porukka reilun tunnin kävelyllä kun oli niin hieno ilma. katseltiin kaverin kaa taustalta kun ylpeät isät työnsi vaunuja ja vertailtiin ja kerrattiin synnytysjuttuja;) eli hieno reissu. sit neiti nukkukin kaikkiaan kolme tuntia eli vielä kaks tuntia oli isillä ja äitillä kotona aikaa syödä ja torkkua. (paitti että äitin maitobaari oli niin täynnä, että oli vaikea nukkua, enkä viittinyt pumpata kun ei taas tiennyt että kauanko neiti nukkuu)

kandi: kiva että vierailu on mennyt hienosti ja herra hurmannut kaikki. toivottavasti reissu jatkuu hyvänä myös tänään:) ja kotimatka sujuu myös.

vaatteista: meille ihmiset tuonut aika paljon myös yli 70-senttisiä vaatteita, mikä on kiva kun ei oo niin kiire niitä pitää. nyt pitäis silittää noi pienimmät vaatteet niin saan käydä " vaihtamassa" ne veljen luona 56-senttisiin:) kätevää.

söpösimmu on sitten saanut miehenkin liikkeelle kierteleen kauppoja. kivakivakiva:) kyllä niille päikkäreille löytyy aikaa, eilen nukuttiin miehen äidin luona, tänään kun neiti torkku. ja just mun äiti soitti että voin viikolla mennä heille, että kyllä hän voi mennä kävelylle että saan nukuttua jos siltä tuntuu. ei musta tunnu että tytön itkua haluais napista lopettaa, mut hän ei kyllä huudakkaan yleensä montaa tuntia putkeen, ehkä kerran koko kuukauden aikana. meillä kyllä mies kestää tota itkemistä paremmin, mäkin pikkuhiljaa paremmin. miehellä tekee ehkä sekin että vaikkei ole lasten kaa ollut tekemisissä niin kaksosveljen itkemiseen on lapsena tottunut, mä taas en oo kauheesti kuunnellut pikkusten itkua. vaikka kyllä sitä vähän huono mieli tulee kun ei tiiä että mitä toinen itkee. ja todellakin, kun loma alkaa niin nuku pitkään ja nauti lomasta:)

mites minks, jos mä äitin luona lähden jonain päivänä käymään, niin sopiiko teitä tulla pikaseen moikkaamassa? mä en oo vielä saunaan ehtinytkään käymään. tais olla silloin lauantaina 30. päivä kun viimeks oon käynyt, pitäsköhän sitä koittaa:) siivous on jo otettu käyttöön, muiden ässien kanssa vähän hiljasempaa. ja jos sitä kivaa ässää ees harkitsee, niin heti seuraavana päivänä vuotaa ainakin tuplasti, vaikka muuten näyttäis että ois loppumassa. sulla vuotaa tissit lämpimässä. mullekin riittää jo kun suihkuun menee liian täysillä tisseillä, mies kattoo että onko tuo maitoo??? juu, onhan se. meillä kanssa neidin huuto yöllä loppuu jo siinä vaiheessa kun sängystä nostetaan ylös, tietänee että ruokaa tiedossa.

mut nyt odottaan idolsseja. ja nyt on muuten todettu ettei kuulossa voi olla vikaa. eilen katottiin american idolssia ja kaikkein kaameimpien laulajien kohdalla neiti jännitty ihan täysin, ja sit kun oli paremmin laulavia niin meinas torkahtaa.

tikru ja simppis

Vierailija
25/27 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska muutos, odotusaikana on näköjään paremmin aikaa kirjoitella viikolla ja viikonloput on kiireisempiä kun taas vauva-arkeen sopii paremmin viikonloppuna kirjoittelu :) Ainakin tällä viikolla tuntuu et viikolla ollu hiljaisempaa mut nyt viikonloppuna olette paremmin vauvallisetkin ehtineet kirjoittelemaan, mukava lueskella kuulumisia!

Kiitos noista vaate vinkeistä! Mä luulen et meillä on ihan hyvin niitä ainakin alkuunsa ja pääseehän niitä sitten lisääkin hakemaan. 60 senttisiä on jostain syystä ihan hirveesti saa nähdä missä vaiheessa ne menee. Tosi huonoa tuuria Minks että haalari meni rikki ja et potkareissakin oli vikaa. Pitäisköhän tarkistaa onko noissa omissa jotain vikoja. Ne sen tyyppiset vetskarit mitä siinä haalarissa on, on yleensä aika heikko laatuisia muutenkin ainakin mun mielestä. Mä koitin tota lakana menekkiä laskee niin et kuinka kauan menee kun saa puhtaat pyykistä ja päättelin et aika tiheeseen saa vaihtaa jos ei neljät riitä. Mä ajattelin pitää sellasta flanelli liinaa tyynyliinana tai sinä päänalusliinana alkuunsa, meillä ei tyynyliinoja ole kun kaksi ja ajattelin et sitä on kuitenkin varmaan mukava vaihtaa melko usein.

Kandi: Kiva kuulla et vierailu on mennyt mukavasti! Ja toi saunominen kynttilänvalossa kuulosti kyllä aika romanttiselta, ihan kateeks käy :)

Söpösimmu: Kiva et teilläkin on kohta tavarat katsottu kasaan. Ei tässä kuule enää montaa viikkoa puhista masun kanssa. Viitisen viikkoa laskettuun aikaan apuva! Nauti tosiaan vapaasta, mä ainakin huomaan et nyt unta tarttee ihan toisella tavalla kun keskiraskaudessa. Voisin taas nukkua päivät läpeensä. Yöllä nukkuu jotenkin tosi kevyesti vaikka nyt oonkin saanu unen aika helposti. Heti kun sain vaatteet pestyä laatikkoon niin johan alkoi uni maistua taas :) Ootko sä huomannu et alkais jotenkin rauhoittuun ja mieluusti makoilis vaan? Sun on ehkä vaikeempi sitä havaita kun et sitä päivisin voi tehdä. Mulle on nyt tullu sellanen ihme seesteisyys et mieli on jotenkin rauhallisempi ja sitä lepäilis ja kuuntelis kroppaansa mielellään. Kai tää on kohta lopun alkua :)

Tikru: Teidän tytöllä on siis vaan tarkka sävelkorva :) Hyvä ettei ollut mitään vikaa. Hyvin oot saanu nukuttua ja kiva et teillä on mummoilla mahdollisuus katsoa tyttöä päivisinkin, pääsee itse sitten helpommin asioille kun ei aina tarvitse odottaa että mies tulee töistä ja mennä iltaisin.

Minks: Mä oon jo suunnitellu tota leipomista mut en oo vielä saanu aikaseksi. Täytyis oikein miettiä et mitä sitä tekee ja meillä on tosi pieni pakastin (sellanen pieni kaappipakastin) et ei sinne mitään isoja kakkuja kyllä säilötäkään. Mutta älä huoli ne pitkältäkin tulevat vieraat tuskin miettii tarjoamisia vaikka olis kaupan pullaa ja keksejä. Ne ymmärtää ihan varmasti et teillä on vähän muutakin tekemistä kun leipoa. Kaupan pakastepullat ja piirakat yms. on musta kans ihan varteen otettava vaihtoehto jos haluaa jotain laittaa. Niitä valmis taikinoita kannattaa myös hyödyntää jos haluaa " itse" tehdä jotain. Esim. marjapiirakan tai suolasen piirakan saa niillä tosi nopsasti ja mieskin osaa sen tehdä :) Ai niin 1,5 vuotias saa jo syödä kaikkea, ehkä vähän vähäsuolaisempaa kun aikuiset mutta periaatteessa ihan samaa, mutta tuskin laitat rahkaan suolaa :)

Synttärit meni ihan hyvin mutta ei kyllä huomioitu mua mitenkään erityisesti, ei sillä että sitä olisin kaivannut. Kaveri vaan kysyi mun mieheltä et saitkos yhtään kaljaa edes ottaa mukaan ja saitkos lupaa lähteä heidän kanssaan baariin ja melko ivalliseen sävyyn tuli. Ei jääny siitä kauheen hyvä fiilis, tuntuu niin pahalta ettei sekään ymmärrä ettei oo kiva jäädä yksin kun muut lähtee pitään hauskaa. Oli vähän niin kun tää vauva olis ihan täysin mun juttu ja mies suurin piirtein uhri. Onneks mies sano et täytyy mennä treeneihin ettei voi kauheesti ottaa ja pitää mennä ajoissa kotiin. Mä en tiedä et tekeekö tää raskaus sen että loukkaannun toisten sanomisista ja tekemisistä helpommin vai onko toiset oikeesti ajattelemattomia. Ja niin kun tikru sano et jännä miten eri tahtiin eri parien yhteiselo etenee. Ottaa vaan välillä päähän ettei toiset ymmärrä sitä et kyllä mekin nää asiat on aika tarkkaan harkittu ennen kuin on niihin ryhdytty ja ennen kaikkee ne päätökset on tehty yhdessä.

Jahas pitäisköhän sitä mennä katsoon MIB elokuvaa ja kutoa samalla. Haalri on vähän vaiheessa... Kissat on meinannu tuhota koko lankakerän, pitäis varmaan laittaa se jemmaan olkkarin pöydältä.

surullinensiili ja pikkutiikeri 34+6

Vierailija
26/27 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylvetettiin Noel vielä puoli tuntia sitten, kun herra oli ihan pirteänä ja tosi likainen matkan jäljiltä... Pulautti tuossa kotiovella oikein megaisot pulaukset suoraan kaikille vaatteillensa, siinä meni talvihaalarikin pesuun... Oli muuten isoin oksu ikinä, tyypillistä että tuli kolmeen kerrokseen vaatteita!

Noel nukkui tänään vaunuissa yli 2.5h, oli tosi sääli herättää se kun piti keritä imettää poitsu ennen lähtöä. Olisi ollut kiva katsoa kauan Noel olisi nukkunut ilman herätystä, olisi vaikka saattanut tulla enkat ;)

Reissu meni tosi hyvin, paitsi että Noelhan nukkui sitten ihan koko iltapäivän klo 12 eteenpäin niin että miehen sukulaiset eivät nähneet poikaa hereillä ollenkaan... Vaipanvaihdolle poika heräsi hetkeksi, muuten nukkui vaan ja söi välissä puoliunessa. Aamulla Noel olikin tosi pirteä ja tosi seurallinen, sain monta hymyä osakseni, ja jokeltelun harjoitteluakin tuli jo. Ihanaa seurustella pojan kanssa kun se on niin tohkeissaan: katselee kovasti mun suun liikkeitä ja yrittää itsekin muotoilla omaa pikku suutaan eri asentoihin. Ja ne hymyt! <3 Mun isä on äikänopettaja ja tosi kiinnostunut lapsen kielen kehityksestä, se tietty analysoi Noelin " puheen kehitystä" innoissaan :)

Oli muuten hurjaa huomata miten omat vanhemmat tuntuivat yhtäkkiä vanhoilta! Vaikka hekin ovat vasta viidenkympin puoliväliä lähestymässä, nyt kun olin Noelin kanssa siellä niin isäni oikeasti tuntui papalta ja äiti mummolta! Näin se sukupolvenvaihdos vaan tapahtuu...

Tuosta itkusta oli puhetta: kyllä musta joskus tuntuu että sellainen äänenvaimennin olisi ihana! Silloin kun Noel känisee yöllä imetyksen & röyhtäyttämisen & kävelyttämisen jälkeen, sitä vaan toivoo että olisi jo hiljaa. Joskus annankin Noelin itkeä öisin ihan vähän pitempään kuin normaalisti, mutta eihän sitä pysty kuuntelemaan oman lapsensa itkua pitkään. -- Toisaalta, sekä mun äiti että miehen äiti pitävät mua tosi suojelevaisena kun en anna Noelin itkeä juuri yhtään ennen kuin menen hakemaan syliin. Mä laukkaan vessastakin suunnilleen housut kintussa jos Noel itkee. Muistan vaan niin hyvin miten se siellä sairaalassa itki suunnilleen tuntikausia kun hoitsuilla oli kiire, niin eipä tee mieli antaa pojan itkeä ilman lohtusyliä täällä kotona...

Huomenna neuvola, saa nähdä millaiset mitat Noel siellä saa. On varmaan jo lähempänä viittä kuin neljää ja puolta kiloa - hurjaa!

Minks ja Tigger, mitä vaippoja te nyt käytätte? Oletteko kokeilleet Muumivaippoja? Entäs niitä Lidlin vaippoja (koko 4-9kg)? Me ollaan kokeiltu Pampersia, Liberoa, Dailya, Muumia ja Lidlin Cien-merkkiä, enkä kyllä osaa vieläkään sanoa omaa suosikkiani. Liberot olivat koossa 2-4kg tosi hyviä, mutta niin olivat muistaakseni Pampersitkin. Lidlin vaipat ovat TOSI HYVIÄ ainakin poikavauvalle (paksuja edestä), mutta ne lienevät parempia sitten 5kg+, kun eivät enää tunnu niin kamalan isoilta. Dailyt olivat vähän ohuita, miehen mukaan kakka tuli usein lähes läpi vaipasta. Nyt on kokeiluissa Muumit (3-6kg), saa nähdä millaisia ovat. Raportoin sitten kun tiedän :)

Nyt pitää lopetella, mies kantaa Noelia ympäri kämppää ja taputtelee pyllylle. Pieni nukkui koko päivän, niin nyt jaksaa taas valvoa ja känistä...

Kandi & Noel 5vk+

Vierailija
27/27 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noelilla on nyt joku kauhea oksennustauti! Pelkään että on norovirus, kun sitä on kai nyt liikkeellä. Nähtiin eilen kuitenkin varmaan 15 miehen sukulaista/tuttavaa, joten mistäs sitä tietää kenellä oli mitäkin pöpöjä.... Tai voi tietty olla että maito on matkustaessa kerinnyt lämmetä liikaa - siis se mihin Noelin lääke sekoitetaan. No, joka tapauksessa pieni on nyt ihan kipeä ja mä olen ihan huolesta sekaisin. Onneksi saatiin lääkäriaika yhdeksi, niin saavat tutkia kunnolla ja päättää mitä tehdään.

Poika itkee kouristuksen tullessa tosi sydäntäsärkevästi, ja tuossa aamummallakin oli pää ihan märkä tuskanhiestä itkun tullessa... Sitten tuli sellainen jättioksennus, lensi oikein kaaressa. Ja nyt Noel on ihan väsähtänyt eikä suostu syömään kuin ihan pienia maisteluita vaan. Pelkään että poika kuivuu tosi nopeasti, kun ei suostu syömään.

Kandi