Mitä teen ku lapsen hulttioisä ei suostu maksamaan elatusta?
Mitä teen ku lapsen hulttioisä ei suostu maksamaan elatusta? On uhannut jättäytyvänsä työttömäksi etten saisi kunnon elatusmasseja, laittelee viestiä tyyliin "en v*ttu maksa senttiäkään sun mulattiäpärälapsesta" ja sen sellaisia.
Todella törkeää.
Kommentit (22)
Ihan ensimmäiseksi ota yhteys lastenvalvojaan ja jos hän ei suostu sinne niin sieltä osataan neuvoa. Älä tappele rahasta vaan yritä ajatella järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Laitat perintään
Tämä vaatii lastenvanvojan päätöksen. Jos isä ei suostu maksamaan niin Kelasta maksetaan ja peritään isältä.
Olisko aika intiimin kanssakäymisen?
ap
Sopikaa yhdessä siellä lastenvalvojalla, isälläkin on oikeus elää. Ei kannata edes yrittää vaatia isoja summia. Rakastakaa lasta ja yrittäkää elää kuten aikuiset ihmiset myös lapsen etua ajatellen. Kaikkea hyvää teille.
Lastenvalvojalle aika, niin sinulle järjestyy yhteiskunnan taholta elatustuki. Ei tarvitse riidellä isän kanssa
No otat itse vastuun siitä valinnasta minkälaisen ihmisen kanssa olet tehnyt lapsia.
Älkää aikuiset ihmiset tapelko eikä varsinkaan rahasta. Turha tappeleminen pilaa elämiä. Rauhaa kaikille.
Se on se biologinen isä jonka kuuluu maksaa elarit eli sinun tapauksessa se ne*kru jonka päästit sua kairaamaan :D
Vierailija kirjoitti:
No otat itse vastuun siitä valinnasta minkälaisen ihmisen kanssa olet tehnyt lapsia.
Kyllä mutta täytyy nyt muistaa että emme tiedä näistä ihmisistä paljoakaan joten ei kannata aina syyttää sitä jonka pitäisi maksaa toiselle.
Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon, jos et saa hyvää sopimusta lastenvalvojalla. Oikeusapu on maksutonta lapselle ja sieltä oikeusavustaja voi haastaa isän käräjille. Ehdottomasti suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Olisko aika intiimin kanssakäymisen?
ap
Ei ollut mun kirjoittama, mene muualle impersonoimaan siitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon, jos et saa hyvää sopimusta lastenvalvojalla. Oikeusapu on maksutonta lapselle ja sieltä oikeusavustaja voi haastaa isän käräjille. Ehdottomasti suosittelen.
Ei ole maksutonta. Lastenvalvoja osaa laskea elatuskyvyt molemmilta. Ei oikeusteitse saa edes enempää sillä maksajallakin on oikeus elää. Rajaa nyt näihin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Se on se biologinen isä jonka kuuluu maksaa elarit eli sinun tapauksessa se ne*kru jonka päästit sua kairaamaan :D
Eli käytänössä maksaja on Kela :)
Mitä tehdä, kun lapsen elatukseen tarkoitettu raha menee hulttioäidin paheelliseen elämään?
Lastenvalvojan tai oikeuden päätöksen toimitat ulosottoon ja ne hoitaa loput. Jos päätöstä ei ole, hankit sellaisen. Jos mies maksykyvötön, haet Kelalta.
Mulla yritti eksä tarjota 250e kuukaudessa, piti sitä anteliaana. Juu ei, käräoikeuden kautta päätös ja maksaa 980e kuussa.
Niin se vaan miehet menee, kalu ei ole mikään leikkikalu ja paljaalla vetämisestä voi tulla mojova lasku seuraavat 18 vuotta, nimittäin hänen tapauksessa 980x12x18= 211 680e
:D
Käännät kelloa taaksepäin ja käytät enemmän harkintaa kun valitset lapsellesi isää.
Valitat siitä täällä. Saat sinä sen kelan maksaman elarin vaikka mies ei maksaisi mitään. Enempää et ansaitse.