### 3-KUUMEILIJAT viikko 4 ###
Avaan tämän viikon pinon - elämäni ihka ensimmäisen sellaisen. Tulkaahan kertomaan kuulumisia!
Luhtavilla
Kommentit (74)
Hei vaan kaikille 3-kuumeilijoille!
Taustalta olen teidän juttujanne seuraillut. Vauvakuume taitaa viedä lopullisesti mukanaan. Kotona juoksentelee kaksi vilkasta pojannaperoa (04, 05). Vielä olisi loppu liuska pillereitä jäljellä (loppuvat ensi perjantaina) ja sitten tyhjennysvuodon jälkeen olisi tarkoitus todellisen yrittämisen alkaa. Laskujeni mukaan siis pienestä joulutontusta haaveillaan... saas nähdä! :)
Ehkä siis taustailen edelleen tuonne helmi-maaliskuun vaihteeseen. Tosin saa nähdä, milloin tyhjennysvuoto alkaa.
+++++ - tuulia kaikille piinailijoille!
Meillä näyttäisikin olevan samana vuonna syntyneet lapset.
Meillä poika 02/04
Ja tyttö 01/05
Tsirppana
Täällähän käy jännitys kuumana eli plussia taitaa olla tiedossa ihan lähipäivinä :)
Eppu kyseli aiemmista raskauksista ja kolmannen haaveilusta. Meillä aiemmat 3 raskautta on saanu alkunsa yrityskierrosta 5. Keskimmäinen raskaus todettiin np-ultrassa keskenmenneeks. Kolmannesta oon ite kuumeillu kuopuksen syntymästä asti mut mies ei vielä sillon halunnu yrittää tosissaan. Meillä siis ei käytetty imetyksen aikana ehkäsyä eli ekat 10kk mut sit satunnaisesti ja raskaaks en oo viel tullu. Nyt yrityskierto 6 ja olikos se yrityskierrossa 3 ku oli kemiallinen raskaus. Meillä tytöt nyt vajaa 5 ja vajaa 3 eli kyllähän sitä ikäeroa tulee muttei voi mitään. Asiat ei aina ihan mee suunnitelmien mukaan eli saa nähdä kuinka paljon sitä ikäeroa vielä tulee.
mp73&72oinas: Pahoittelut negasta! Jospa se siitä viel plussaks muuttuis!
Shani@: Jaksamista vatsataudin keskelle! Se on kyllä niin voimat vievä tauti :( Esikoisen kerhotädillä oli viime viikonloppuna ja nyt on kuulemma liikenteessä muuallaki...tosi mälsää ja vaikka kuin koittais varoo ni joka vuos se tulee ja vetää jalat alta koko perheeltä, yök!
Eowyn: Ihanaa säkin oot jo viikolla 6. Kohta ne jo synnyttää jotka oli täällä kuumeilemassa ku ite täällä alotin. Aika menee tosi nopeeta!
Tervetuloa Liinustiinalle!
ON: Vähän nippailee jo eli oiskohan ovis lähipäivinä. En jaksa tehä ovistestejä vaikka saisin kaverilta halvalla ostettuu. Nyt hommaillaan ku siltä tuntuu ja jospa tänään jo sais miehen innostumaan ;) Mitenkäs muut oviksen bongaajat, minkälaiset on fiilikset?
Tarald yk6 kp11/28
Onpas tänne tullut paljon tarinaa! Itse olen ollut tuon pihkuran työelämän (yhdistettynä äitiyteen) takia liian muka-kiireinen kirjoittelemaan...
-Eppu-: tervetuloa kaimalle :) Kyselit noista raskauksien alkamisesta, ja mä aloin oikein laskea. Mikäli nyt ynnäsin oikein, niin 1. tärppäsi yk4 (tuulimuna tosin), 2. tärppäsi yk5 ja kolmas sitten yk2. Ja tää kolmas tärppi, nykyinen 3-vuotias on siis meidän kaikkien aikojen ennätys, jee jee ;) Emme ole todellakaan mitään super-hedelmällisiä (kaikki kateuteni heille), sillä näiden virallisten yrityskertojen lisäksi on ollut kohtalaisesti muuta sekalaista toimintaa. Nyt olenkin 100 % vakuuttunut siitä, että vahingossa en raskaaksi tule. Joten seuraava MAHDOLLINEN imetysaika voidaan minun puolestani mennä ihan au naturel.
Ansku78: mäkin muistan sut! Tervetuloa takaisin!
Joku (?) kyseli myös historiasta miehen kanssa... Mekin ollaan oltu 10 vuotta yhdessä, josta 6 v. naimisissa. HUH miten nopeesti aika menee! Jotenkin sitä kuvittelee aina vaan olevansa 2-kymppinen...
).( Tädin kyläilystä on nyt toivuttu henkisesti. Otti kummallisen koville. Olisin niin toivonut vauvan syntyvän elo-syyskuussa. Nyt menee sitten joko loppuvuoteen taikka vuodelle 08 (voi apua), jolloin kuopukseen tulee " kouluvuosissa" eroa jo 5 v. Oikeasti syntymäkuukaudella ei ole mitään väliä, kunhan lapsi olisi pääpiirteissään terve ja ylipäätään tulisi meille. Mutta kaikki tää on suuremmas kärees, mitäpä nuita miettimään.
Plussatuulia kaikille, ostetaan nyt se kimppalippu plussajunaan, jooko??
Eppu2, yk3 kp 16/??
Olipas iso pino. Mukava lukea teidän kaikkien kuulumisia.
Ansku78: nyt ku täti tuli niin rutkasti onnea uuteen yrityksen alkuun.
Rsna: onnea haaleasta viivasta, eiköhän se siitä vahvistu.
Luhtavilla: koita olla stressaamatta (hyvä sanoa), jospa ei tarvitsisikaan töithin vielä mennä.
nette73: koita saada miehesi mukaan haaveiluun niin pääset kunnolla mukaan kuumeilemaan. Muistan miltä tuntui odottaa yrityksen alkua.
Nezzie: pikaista paranemista, angiina on inhottava tauti.
Tarald: onko sulla ovis aika pienillä kp:llä. Viikonloppuna ei taida kuitenkaan olla vielä kp14. Mä taidan tulla tätä kiertoa muutaman päivän myöhemmässä ja odota ovista vasta ensiviikon loppupuolelle.
Adel11: joko olet testannut? Jännitys kasvaa.
Tsirppana: plussatuulia.Toivottavasti tuntemuksesi viittaavat raskauteen.
-Eppu-: Kyselit miten aiemmat raskaudet ovat alkaneet. Esikoinen alkoi kolmannesta kierrosta, tosin ensimmäinen meni käytännössä ihan ohi. Kuopus alkoi ensimmäisestä, samaan aikaan kun esikoisen imetys loppui. Ikäeroa pojilla 1v9kk. Nyt on alkamassa kolmassa yrityskierros pikkukolmosta. Olen jo unohtanut, olikos teillä yritys alkamassa?
72oinas: toivottavasti testasit vain liian aikaisin ja nega tuli siksi. Plussatuulia sinne.
mp73: ikävää, että taas tuli nega. Toivottavasti kierto ei ole venymässä pitkäksi. Muistelen lukeneeni täältä, että Prisman testit eivät olisi kovinkaan herkkiä, toivottavasti kyse onkin siiitä. Plussatuulia sinullekin.
Shani@: mukavaa ja sponttaania viikonloppua teille.
Eowyn: hyvää ja lämpimämpää jatkoa sinulla ja masuasukille.
Happy: mukavaa risteilyä uusissa " vaatteissa" . Millonkas niitä synttäreitä voi onnitella?
Liinustiina: tervetuloa mukaan kuumeilemaan.
Eppu2: kun mainitsit vuoden 08 tuli tunne, että sehän on vasta ikuisuuden päästä. Vaikka kyllä aika tässä piinaillessa kulkee nopeastikin kun miettii laskettua aikaa ja siirtää sitä aina kuukaudella eteenpäin. Nytkin on jo lokakuu menossa.
ON: huomista odotan edelleen ja miestä ja esikoita kotiin. Eiköhän tämäkin yrityskierros pääse vihdoin käyntiin.
Hauskaa viikonloppua vielä kaikille!
Äiti1972 yk3 kp8/~28
Koko aamupäivän oon tehny ja ajatellu niin paljon kaikkea etten ole muistanu koko vauva haavetta. =)
No nyt kun lapset nukkuu ja kaikki muu hoidettu niin on taas aikaa.
Pitäisi pitää itsensä kiireisenä.
Veljen vaimo lähetti toissa päivänä sähköpostiin kuvan musta vuodeltaa 2002 ja herttinen sentään kun oon ollu hoikka ja hyvän näkönen. =) Siitä sitten eilen illalla sain ajatuksen että leikkaan hiukset. Kuvassa oli lyhyt tukka joka sopii mulle hyvin. Ja nyt mulla on vyötärölle asti hiukset jotka on aina nutturalla kun ei jaksa/viitsi tehä mitään niille. Tiistaina lähtee letti taas veke. Kaksi edellistä lettiä onkin vielä tallella niin saadaan kolmaskin kokoelmaan.
Ja sitten olen järkännyt pojan turvaistuimen myyntiin kun se on turhana eikä paikkaa/syytä säilytellä.
Niin ja sitten rupesin miettimään että tuleeko ennen menkkoja limaa? Kun en muista. Mulla tulee melkeen joka vessan käynnin yhteydessä limaa enkä muista että onko aikasemmin tullut tai jos on tullut niin ei kyllä niin paljoa.
No mikä lie.
Mites te muut piinailijat. Onko täti tullut tai plussa testejä tehty?
Toivottavasti viikonloppuna saadaan hyviä plussa uutisia. =)
Tsirppana yk3 / kp 28 / 29-31
Saankos liittyä kuumeilevaan joukkoonne? Täällä olisi siis myös kolmannesta lapsesta haaveileva 25-vuotias kahden lapsen äiti Etelä-Pohjanmaalta. Mies on 26-vuotias. Ensimmäinen yrityskierto olisi menossa..Nyt olis kp 20/28-32..Mut mielestäni bongasin oviksen viime perjantaina eli viikko olisi vielä jaksettava pitää näpit eros kaapissa olevasta testistä..
Juuri sain molemmat lapset nukkumaan ja kyllä on ihana olla ja juoda kahvetta ja olla netissä ihan rauhassa. Tää on siis todella harvinaista!!=D Mutta näillä pienillä hengähdystauoilla sitä sitte taas jaksaa paremmin.
Mut nyt täyttämään kuppia..
Emda
Liittyisin tässä mukaan joukkoon.. Eli olen 29-vuotias jolla vauvahaaveet ollu mielessä jo pitkään ja melkein itku tulee aina kun näen odottavia äitejä tai pieniä vauvoja, ja jostain syystä niitä koko ajan näkee..
Nyt sitten jätettiin ehkäisy pois kuun alusta, vihdoin mieskin suostui yritykseen vaikka häntä kovasti jännittääkin, on meinaan hänelle ensimmäinen, itselleni kolmas (poika -99 ja tyttö -01).. Tosin itseäkin jännittää, kun edellisestä raskaudesta on jo aikaa jonkin verran..
Itsellä on menossa kp 19/28, vielä pitää malttaa että saa tietää olisiko mahdollisesti tärpänny. Oviksen aikaa ja jälkeen oli pientä pahoinvointia (tiedä sitten mistä johtui)..
72oinas: Voi jukra että se testi negan pamautti :(, josko vielä kuitenkin olis toivoa että muuttuisi plussaksi? Vai onko sulla kierto aina tosi tarkka? Lähetän sinulle tädinkarkoitussäteitä ~~~~~~ ;)
Happy: Ihanaa matkaa teille! Ja mukavia hetkiä uusien alusvaatteiden parissa ;) Se on jännä miten se oma ukkokulta huomaa vaimonsa ihan uudessa valossa kun on käynyt vähän alusvaateostoksilla, näin ainakin meillä :D
Tsirppana, adel11 ja Priscilla: Plussasädetystä teille kaikille oikein kovasti ~~~~~~
mp73: Sinullekkin toivon vielä ilmestyvän plussan, hus täti pysyy kaukana!!
Liinustiina ja Emda: Oikein paljon tervetuloa mukaan joukkoon!
Äiti1972: Taitaa ovulaatio kolkutella jo oven takana pikkuhiljaa. Ei muuta kuin hyödyntämään nämä seuraavat päivät :)
Eppu2: Minäkin olisin halunnut vielä yhden kesävauvan mutta niinkuin sanoit, nämä on korkeammasta tahdosta kiinni. Vieläkin välillä tulen ajatelleeksi että jos se pieni olisi pysynyt matkassa niin hän olisi syntynyt kesä-heinäkuun vaihteessa. Vaikka eihän näille ajatuksilleen mitään voi, otti vain aika koville se keskenmeno :(
Nyt jos tärppäisi niin la menisi sinne loka-marraskuulle. Sekin käy! Yksi syyskuun " vauva" kun meillä jo on :)
Tarald: Jännät päivät teilläkin nyt menossa! Lähettelenkin täältä nyt pieniä taskulamppuja simpoille josko löytäisivät vielä paremmin perille ;D
ON: Väsyttää ihan kamalasti eikä ajatus tahdo juosta ollenkaan. En tiedä kärsinkö jonkin asteisesta anemiasta aina menkkojen aikaan.. Vuoto on kyllä ihan superluokkaa että löytyisikö syy sitten siitä.
Tämä kierron alkuvaihe on sitten tylsä ja pitkäveteinen ajanjakso.. ei kulu päivät millään.
-Eppu- kyseli aikaisempien raskauksien alkamisesta, eli meillä tuo esikoinen sai alkunsa toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen ja toinen lapsi sai alkunsa vasta kahdeksannesta kierrosta. Ennen kolmatta raskautta (joka siis päättyi keskenmenoon...) oli yritystä takana melkein se kuusi kiertoa. Katsotaan nyt sitten miten tässä käy.
Jossain vaiheessa oli " puhetta" siitä kuinka kauan ollaan oltu yhdessä.. Eli mieheni kanssa ollaan tallusteltu samaa polkua noin 10,5 vuotta josta naimisissa 6,5 vuotta. Ylämäki, alamäki, ylämäki... näinhän se menee :D
Jahas, poju heräsi päiväunilta joten jatketaan taas myöhemmin!
Ihanaa viikonloppua kaikille :)
Ansku78 yk1 ja kp3/28-30
Täällä töissä istutaan ja lunta tuiskuttaa kunnolla... Töitä ois puoleen yöhön.
Tosi paljon onnea kaikille plussanneille++++++. Itse olen vielä niin lähtötasolla kaikissa asioissa, kun lopetin pillerit viime vuoden viimeisenä päivänä. Olisihan se kiva jos kaikki tapahtuisi tosta noin vaan. Olen varautunut siihen että ei saata moneen kuukauteen tärpätä. Kannustan teitä muita parhaani mukaan.
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan Emda, Liinustiina ja Mila78!
Mila78: meillä tasi olla suht samat päivät menossa. Tosi kivaa kun on niitä jotka menevät samoissa tunnelmissa.
Emda: Minkäs ikäisiä sun lapset on? Itselläni tyttö03 ja poika 04. Ajattelin että sulla ehkä melko samanikäisiä jos vielä nukkuvat päiväunia. Tosin mun tyttö nukkuu enää silloin tällöin.
Tsirppana, tsirppana täällä ollaan kanssa ihmeissään noista limoista, toivotaan että ne enteilisivät hyvää. Nyt onkin kiva ekana jännitellä sinun puolestasi. Lämpöisiä ja POSITIIVISIA ajatuksia täältä suunnalta sinnepäin!
Tän omanapa osuuden kopion tuolta tontuista jonne kanssa silloin tällöin kirjoittelen, sillä koen olevani niin TONTTU (=joulukuussa 2006 yrityksen aloittanut), siis......
.....Minä täällä jo henkisesti valmistaudun siihen , että tulee se parin kuukauden yritystauko ja paluu töihin (näin käy jos en nyt ole raskaana) ja ajattelin että nyt en kyllä mitään merkkejä itsestäni kyttää....mutta miten olla kyttäämättä kun alaosasto on kuin olisi hana auki, siis ihan älyttömästi jotain juoksevaa valkovuotoa, onko sitten merkki raskaudesta vai ei, mutta ainakin se on tosi omituista! Vastatkaa jos jotain tiedätte. Itselläni en muista koskaan tälläistä ennen olleen. Joku tontuista jo kommentoikin, että syy voi olla melkein mikä tahansa, näinhän se on, mutta ei kyllä ainakaan tulehdus tai hiiva, ne oireet tunnistaisin, tää vuoto on terveellä pohjalla, vaan mulle tosi erikoista.
Luhtavilla yk2 kp21/30
Ja hyvät viikonloput kuumeilijoille!
Käyn taas visiteeraamassa ja tervetuloa uudet mukaan!
Käykää laittamassa tietonne myös tuonne esittelylistaan (käyn nostamassa sitä ylöspäin).
Plussatuulia kaikille!!
AIHA Rv 22+3
(Ja torstaina ois 4D-ultra. Haluan varmistuksen et muksulla kaikki ok ja jos vaikka se sukupuoli ratkeis nyt ;) Meillä siis 2 tyttöä ennenstään)
Paljon kiitoksia tervetuliais toivotuksista!=)
Luhtavila: Mulla on kaksi tyttöä 3v ja 1v 1kk. Vanhempaa on ollut jo muutaman kuukauden vaikea laittaa nukkumaan, mut tänään tosiaan meni ja nukkuikin 1,5 h..AAAH! Mut kyllä oli taas tänään illalla niin vaikea saada se nukkumaan..Normaalisti tytöt menevät illalla kahdeksan jälkeen nukkuun niin tänään vanhempi meni tosiaan vasta kymmenen maissa.. Ja ennenkin on käynyt näin, joten en ole laittanut nukkumaan päikkäreitä, jos ei ole sitten itse halunnut.
Olen kaameessa flunssassa tällä hetkellä..Toivottavasti ei tartu muihin, sillä on aika kaamee olo!!!=( Laitoinkin tuossa illemmalla ukkoseni hakemaan kaupasta suklaata, jos vaikka olo paranisi..=D
Mut nyt lopettelen, että mies pääsee kattelemaan autoja, jos vaikka tuo perhe lisääntyisi pian!!!=)
Emda kp 20/28-32->tuskaa.. vielä pitäisi reipas viikko orotella!!=/
ÖITÄ!
Tultiin just ulkoonta ja aivan ihana puuhata koko perhe lumessa. Mies teki lumitunneleita ja hyppyrin mäkeen. Kaikilla on nyt posket terveen punasina.
Äiti1972: Mulla on ovis ollu oman tuntemuksen mukaan n. kp 13-15. Muutaman päivän tässä on jo nippaillu tuolta sen olosesti et ovis on tulollaan ja limaakin tulee kiitettävästi.
Tsirppana: Minkälaiset on fiilikset eli onko tuntemuksia suuntaan tai toiseen vai jokos oot testaillu?
Tervetuloa mukaan Emda ja Mila78! Paranemisia Emdalle flunssaan!
Ansku78: Uutta intoa tähän kiertoon ja paljon plussatuulia!
Aiha: Ihanaa ku pääset 3D-ultraan. Saitteko aiemmissa raskauksissa tietää ennakkoon vauvan sukupuolen? Meille veikattiin poikaa 90 % todennäköisyydellä viikolla 30 ultrassa ja tyttö tuli. Mä tosin pyörryin siinä ultratessa ku tuli niin huono olo selällä makaamisesta.
ON: Tässä vietetään ovisviikonloppua eli eilen pöllyteltiin peittoja ja tänään ois tarkotus taas ja mun puolesta vaikka joka päivä tästä eteenpäin jos sillä sen oman vauvan sais alulle. Mies vaan on aina töiden jälkeen niin väsy et aika hiljaseks peittojen pöllyttely jää viikolla :( Onneks nyt on ovis viikonlopun aikoihin, siis voi olla vasta maanantainaki mut on sen verran nippaillu ja limaa tullu et eiköhän se pian oo. Joten taas täytyy vaan toivoa et jospa meitäki jo onnistais...
Tarald yk6 kp13/28
kyllä mulla ne menkat alkoi sitten... tosi perseestä suoraan sanottuna! eli kaikki oireet pelkkää pms:ää ja tätiä tiesi ne:((((
priscilla kp 2/25-26
Kyllä se täti mullakin tulee.
Eilen särki selkää, koski mahaan just sillee ku täti tulee ja sitten kohdun nipukka tai mikä lie kosketusarka. Että huomenna tai lähipäivinä munkin haaveet romuttuu.
Paskat oireista.
Tsirppana yk3 / 29 /29-31
että seuraavassa yrityksessä ei tarkkailla oireita??!!! ei mitään. piste. katotaan kuinka käy:))
ja iso hali täältä sulle.
Eli tärpännyt on, plussasin juuri äsken! Tässä meidän resepti jolla onnistuimme: tein exeliin itselleni kiertokalenterin, johon merkitsin kuukautiset, ovistuntemukset, hedelmällisimmän ajan ja sitten lopullisen oviksen kun uusi täti ilmesty. Siitä oli kiva seurata omaa kiertoa ja nähdä kuinka ne poikkes toisistaan. Mitään oviksia ei testailtu vaan ahkerasti pupuiltiin koko hedelmällisen ajan joka päivä. Sitten vain ajatukset muihin asioihin tädin odottelun ajaksi, että pysyy selväjärkisenä. :)
Taidan pitää nyt pienen välivaiheen ja uskaltautua tuonne toiselle puolelle vasta kun viikkoja kertyy hieman lisää. Vähän aika sitten meni alkumetreillä kesken niin ei vielä uskalla. Osaako kukaan sanoa miten se keskenmenon riski pienenee viikkojen mukaan?
Kaikille täällä palstailijoille hurjasti onnea yrityksissänne, kyllä ne varmasti vielä palkitaan!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
hyvin paljon kaikille!
Adel11 rv 5+0
+++++++++++++++++++++++++++säteitä, teille kaikille oirehtiville: )) Onpas teitä paljon piinailevia, toivottavasti saatte kaikki lipun kolosjunaan: ))
mp73; lauantaina lähdetään...tänään olin alusvaateostoksilla, jos vaikka " vanhaa suhdetta" saisi vähän potkittua eteenpäin niiden voimalla: ))
-Happy kp7/25-28 yk5