Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö kaikkien kulutus laske kun ALV nousee????????

Vierailija
16.04.2024 |

Kaiken

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen mukaan se nimenomaan kannustaa kuluttamaan kun hinnat nousee, sama logiikkahan heillä on työttömien kurittamisessakin. 

Vierailija
2/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat porskuttaa, niillä ei ole väliä mitä jokin maksaa. Muilta kulutus joko vähenee reilusti tai loppuu kokonaan. Lopputulos verokertymän muutoksen osalta: plusmiinusnolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se hyvätuloisiin vaikuta, mutta köyhempiin kyllä. 

Vierailija
4/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se minulla vähenee entisestään, en nytkään kuluta kuin välttämättömät, saattaa lääkkeitä jäädä ostamatta, se vaan ikävä kyllä tarkoittaa että kuolo korjaa.

Vierailija
5/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen mukaan se nimenomaan kannustaa kuluttamaan kun hinnat nousee, sama logiikkahan heillä on työttömien kurittamisessakin. 

Ja terveydenhoidossa. Jos ei pääse lääkäriin tai sairaalaan niin jotenkin mystisesti paranee itsestään tai ei sairastu alunperinkään.

Vierailija
6/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä että pienempituloisetkin pääsevät maksamaan osansa veroista, kun tuloverotus ei heitä juurikaan kosketa!

Vierailija
7/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vaikutus talouteen saattaa olla kokonaisuudessaan erittäin haitallinen. Mutta edes tätä hallitus ei ymmärrä. Nyt pitäisi enemmänkin elvyttää! 

Vierailija
8/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienellä nostolla ei mitään vaikutusta omaan osto käyttäytymiseen. 

Vierailija
9/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ei hintoja kysele,paitsi tosi pihit rikkaat jotka notkuu  leipäjonossa kytäten ilmaista ruokaa.

Vierailija
10/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Esim minulla ja miehelläni on nyt jo tiukkaa ja kun alvi nousee niin pitää alkaa kiristämään kukkaronnyörejä entistä enemmän.

Vierailija
11/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hys. Porvarihallitus on yrityksiä vahvasti tukeva osaamisryhmä.

Vierailija
12/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo PIRHA Tampereella käskee (iäkkäitä veronmaksajia) potilaita julkiselta lääkäriltä yksityiselle!?

Vierailija
13/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan laske, aina olen ostanut tarpeeseen ja ostan jatkossakin. Muutama kymppi kuukaudesta lisää ei vaikuta kyllä mihinkään. 

Vierailija
14/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienyrityksiä tulee kaatumaan paljon hallituksen toimien myötä. Työttömiä lisää, sillähän tämä maa nousuun lähtee. Ei mene mun ymmärrykseen, että kun vähennetään kulutusta säästöjen pakottamana, miten se muka lisää työpaikkoja?

Vierailija
15/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes laske.

Satasen ostoksen hinta nousee huikeat 1,50€.

Älä ole taas naurettava 😂

Kelan rahoilla elävät saavat kulutukseensa sen 500€ kuukaudessa joten heille se ei vaikuta pskan vertaa mihinkään. Vain 7,50€ kuukaudessa nousee heidän kulunsa mitä joutuvat lahjaksi saadustaan rahasta maksimissaan maksamaan takaisinpäin.

Vierailija
16/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikkien kulutus laske. Minä kulutan tasan sen, mitä tarvitsen. En tuhlaa ikinä mutta ostan sen, mitä puuttuu.

Jatkossa maksan alvin korotuksen verran lisää, mutta sitten maksan.

Paha juttu on se, että alv-korotus iskee ankarimmin pienituloisiin. Mieluummin saisivat nostaa meidän ei-pienituloisten veroprosenttia.

Vierailija
17/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Monilla on tiukkaa jo nyt, itselläni myös. Mulla on kulutus pienten tulojen takia minimissä muutenkin, mutta nyt se loppuu pakollisia lääkkeitä ja halvinta ruokaa lukuun ottamatta kokonaan.

Vierailija
18/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin alettiin käyttämään lisää rahaa. Osallistutaan näin talkoihin.

Vierailija
19/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Vaikutus talouteen saattaa olla kokonaisuudessaan erittäin haitallinen. Mutta edes tätä hallitus ei ymmärrä. Nyt pitäisi enemmänkin elvyttää! 

Tarkoittaako elvyttäminen ilmaisen rahan jakamista miljonääreille, kuten Zannuli teki?

Vierailija
20/78 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Monilla on tiukkaa jo nyt, itselläni myös. Mulla on kulutus pienten tulojen takia minimissä muutenkin, mutta nyt se loppuu pakollisia lääkkeitä ja halvinta ruokaa lukuun ottamatta kokonaan.

Koska viidenkympin muista kuin ruokaostoksista joudut maksamaan vajaan euron enemmän?