Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~ - ~ EX-HAAHUT viikko 4 ~ - ~

22.01.2007 |

[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]

[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]

[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]

[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]

[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]

[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]

[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]

[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]

[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]

[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]

[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]

[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 31.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]

[b][color=violet]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=red] LA 16.9.[/color]

[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]

[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm

[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm

[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm

[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=blue] poika[/color], 4320 g ja 53 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan nokka, sun tilannetta myös..

kyllähän niitä mahan jomotteluja siinä alussa on.. normaalistikin.

yritä ottaa rauhallisesti. (hyvä neuvo ihmiseltä, joka itse tuhruttelujen aikaan istui 9 viikkoa koulun naistenvessassa tämän tästä itkeskelemässä..)

samaa toivotan kuin kuin tuutikselle, uskoa tulevaan, virtuaalihali ja voimia.

ja vauvaliimaa matkaan tietty.

ikävää, että nämä kaikki kasaantuu, se sun edellinen km, ystäväsi kuolema, ja nyt tämä epävarmuus..

-e-

Vierailija
42/59 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin jo 9 kun aura-auto tuli tuonne pihalle jyräämään. Vähän hukassa tässä että mitä tekis, tekis mieli käyä kuntopyörän kimppuunmutta aamulla mies huusi töihin lähtiessä että ”et sitten touhuile”. Ittestä taas tuntuu että nimenomaan haluais jo sitä semmosta kunnon hikistä kuluttavaa liikuntaa… Uintikin ois yks idea mutta ei viiti kun eilen on värjätty tukka kampaajalla. Tämän päivän taidan siis vaan olla ihan tyhjän panttina, ja mun pää kun ei meinaa semmoista kestää… Jos lähtis kauppa-asioille…

Illala ei uni tullut kun alko niin jännittämään. Ens viikolla, jo ihan muutaman yön päästä TIISTAINA on se synnytystapa-arvio (soittivat jo eilen ja antoivat ajan). Aloin sitten miettämään että jos sektiotuomio tulee niin antavat varmaan jo päivänkin? Ja koska LA on sunnuntaina niin antavat sitten ajan varmaan jo ennen sitä, eli se tarkottais että tasan 3 vkon päästä vilpertti on täällä jo!

TITI: Mullakin yön jälkeen on sormet tosi kankeat. Mää oon itte asiassa sormuksen jo ottanut kokonaan pois, kyllä niissä sen verran on kuitenkin turvotusta että huomas että ahistaa. Hitsi mää unohdin jo melkeen koko verenpainejutun kun tuota ens viikkoa aloin jännittään… Miten tää elämä voikaan olla näin jännittävää…?! Mulla alkaa olla kaikki tarvittava jo kasassa mutta just tuollaisia koreja haluaisin käyä ostamassa. Meille tuli sittenkin hoitopöytä (ensin piti hommata vaan taso pinniken päälle) ja siinä on hyllyt joihin aattelin korit ostaa. Siinäpä ois tämän päivän homma.

TUUTUPIILLE virtuaalihalaus vuotojen vuoksi!

Samaten KATRILLE sen alamahajomotuksen vuoksi!

Toivottavasti saatte pitää pikkuiset kyydissä vastoinkäymisistä huolimatta!!!

ENNIS: Jaa, pitäis lukea jonnekkin taaksepäin mutta mikä rv sulla se sektio onkaan? Hitsi kun tietäis mikä käytäntö OYSissa on, koska tekevät suunnitellut sektiot… Kampaajalle oli tehty jo 2 vkoa ennen LA mutta kun ei tullut kysyttyä miksi… Ehkä jostain erityisestä syystä. Hitsi jos tekevät aiemmin niin tiiä kuinka lähellä se synnytys on. Tiistaina se toki selviää siellä OYSissa mutta kun tätähän pitää silti omassa päässään pähkätä hullun lailla jo nyt… aaaarg, mua jännittää ihan hulluna… Mulla on tunne siitä että leikkaukseen menee kyllä. Vaikka vasta tiistaina tietää satavarmasti.

Kun viime yönä tajusin kuinka lähellä se synnytys onkaan, niin kyllä alkoi jännittää myös se sukupuoli. Ei ole hajuakaan kumpi sieltä tulee, vaikka oonkin ”nöyrtynyt” siihen että se on poika koska KAIKKI niin väittävät (mahan muodon perusteella). Mutta onko se silti niin sanottua jos kaikki ohikulkijat sitä mieltä ovat, vasta sitten synnytyksessä näkee oikeesti…Sitten toiseksi eniten jännittää miten ite ompelemat kestot toimii. Ja kolmanneksi jännittää silmien väri! Mulla ruskeat, miehellä siniset. Mutta sehän voi selvitä vasta kuukausien päästä.

Hui kuin jännää tämä elämä… ;o)

HANNELE + vilpertti 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on se sektio aika annettu rv 39+3.

jyväskylässä antavat ajan yleensä aina 39+ viikolle, ja jos sattuu syntymään aiemmin, niin sitten leikkaavat päivystyksenä.

ilmeisesti ennen rv39 pitää olla hirmu hyvät perustelut että leikkaavat suunnitellusti ennen sitä täällä.

(esim jätti-iso sokerivauva, istukan ongelmat, kaksoset tms)

eipä ole pitkästi sullakaan.. mulla on LA lauantaina, ja sektio edellisenä tiistaina suunniteltu tehtäväksi.

voi hyvin olla, että sillä viikolla ennen sunnuntaita tekevät.. osapuilleen viikkoa aiemmin siis, kuin mulla =) voipi siis olla, että alle 20 yötä sulla sitten jäljellä raskautta, ja siitä etiäppäin äityttä, jos niin menee =) JÄNNÄÄ!!!

-ennis- rv35+6 (25 yötä sektioon..)

Vierailija
44/59 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tällä kertaa paremmin mielin tännekin... alavatsapolttelut ovat ainakin toistaiseksi ohi (huh helpotus). Kiitos vaan haleista yms. kaikille!

Menin sitten melko pian päikkäreille, kun väsytti niin paljon ja sinä aikana ne tuntemukset olivat kadonneet. Ja kun vessassakin kävin äsken, niin ei mitään hälyttävää ollut.

Laskin tuossa, että huomenna olis tasan 2kk siitä kun viimeksi alkoi se km-vuoto, että ehkä tuo oli sitten vaan sitä kun menkka-aika olis tuloillaan.

Päivänjatkoja kaikille!

Katri ja rv:t jotain

Vierailija
45/59 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennis: kiitos vain sänky vinkeistä. Täytyykin miettiä jos viikonloppuna tuon vaihdon tekisi. On vain nyt viikon ollut tuo nukkumaankäyminen muutenkin vaikeaa, niin vähän jännittää... Onhan siihen vielä aikaa kun vauva pinnistä tarvitsee, kun on tosiaan aluksi tarkoitus vieressä ja tarvittaessa laatikossa nukuttaa, joskus syksyllä sitten se sänky kaivaa esille.

Ihanaa, kun olet saanut itsellesi sukat neulottua. Vähän hemmottelua, JEE. Minulla olisi tarkoitus jossain välissä vauvalle vaatteita pari ommella ja ehkä parit hahtuvapöksyt neuloa, Ehkä sitä vielä itselleenkin jotain...

Hurjaa, kun tuollalailla saat laskea päiviä synnytykseen, vaikka kyllähän tässä itsekukin ainakin viikkoja laskee jos ei muuta.

Titi: Toivottavasti tuo vauvelisi tajuaisi itse kääntyä, niin ei tarvitsisi sillä stressata.

Tuutupii: En voi muuta, kuin lämpöisiä ajatuksia lähettää. Voi kun olisi vain vaaratonta vuotoa.

Katri: hyvä että olet jo paremmalla mielin, minulla ainakin oli tässä raskaudessa suunnilleen noilla viikoilla, aikamoisia kasvukipuja, jotka usein pelästyttivät.

ON: ei ihmeempiä, eilinen oli aika lepäily päivä, tuntuu että sellaisia tarvitsee aina välillä. Jotenkin aika uupunut olo yleensäkin.

-Limetti 26+2

Vierailija
46/59 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENNIS: Juu kiitos vastauksesta. Ei ole kyllä pitkästi jäljellä, huih jännittää kyllä ihan tosissaan! Siskolta kans kysyin ja sille on ajat annettu muutamaa päivää ennen LA eli siis 39+ kuten teilläkin. Toka kerralla vaan hällä meni lapsiveet aiemmin ja vauva syntyi suunniteltua aiemmin.

Huh huh, mua alko jotenkin ihan tosissaan jännittään se ens viikon synnytystapa-arvio ja se mitä siellä sitten sanotaan. Jäiks!

Kävin ostamassa hoitopöydän hyllyille korit, oikeen tyytyväinen olen. Äitiyspäivärahapäätöskin on tullut. Paineet taas mittasin ja oli 115/74 eli ei kai paha ollenkaan.

KATRI: Hyvä että sielä ne polttelut loppui ja mieli taas korkeammalla!

Toivottelenkin nyt HYVÄÄ VIIKONLOPPUA sillä huomenna mennään siskon lasten synttäreille joten ei varmaan tässä viikonloppuna tuu enää kirjoteltua. Nyt jos läksis vaikka pikkukävelylle... Maanantaihin siis

HANNELE + kelmi

Vierailija
47/59 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille onnitteluista! Arki on lähtenyt ihan kivasti rullaamaan vaikka vähän pelottikin, kun mies lähti jo maanantaina takaisin töihin. Tänään kävi neuvolan tätikin katsomassa pientä ja kaikki oli ok. Vaikka vauvan paino tippuikin aika paljon synnärillä, niin syntymäpaino oli jo taas saavutettu.

Katri; OIKEIN PALJON ONNEA PLUSSASTA!!!! Toivottavasti kaikki menee tällä kerralla hyvin, suojelusenkeleitä paljon matkaan mukaan!!! bd bd bd bd

Osanottoni kaverisi poismenon johdosta! Ikävää että tällainen tapaus piti sattua... :(

Hannele; Sulla ne päivät vain käyvät vähiin ;)

eka-vekara; Touhua vaan nyt kun jaksat, mulla ainakin viimeiset päivät olivat vähän " laiskempia" eikä oikein jaksanut enää samaan malliin touhuilla. Ja jääpähän sitten tosiaan aikaa enemään lepäillä ja kerätä voimia synnytykseen!

Joululahja; Kyllä mulla se pelko oli siellä jossain ihan loppuun asti. Tosin kyllä se raskauden edetessä pieneni koko ajan. Nyt kun vauva on täällä, sitä täytyy koko ajan ihmetellä, että se tulikin IHAN OIKEASTI...

Enni-Maija; Sullakaan ei ole enää jäljellä kuin pari viikkoa! Sitten saadaan taas lisää haahu-vauvoja! Ihanaa!!!

Limetti; Meillähän tuo vanhin (poika 9v) aina halasi masua iltaisin ja toivotti vauvallekin hyvää yötä (välillä tekee sitä vieläkin, kunnes muistaa ettei siellä ketään enään olekkaan ;)). Keskimmäinen (tyttö 7v) ei oikein masusta niin välittänyt, odotti vain että vauva syntyy. Nuorimmainen (tyttö 2,5v) puheli paljon vauvasta ja masusta ja oli aina välillä sitä mieltä että myös hänen omassa masussaan on vauva...

Tuossa sänkyasiassa olen samaa mieltä enni-maijan kanssa, esikoisen kannattaa siirtyä hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää toiseen sänkyyn. Juuri tuo Ison pojan/tytön sänkynä mainostaminen ja muutenkin uuden sängyn " hehkuttaminen" varmasti auttaa siirtymävaihetta, kuten myös se että sänky on samassa paikassa kuin pinnis...

tuutupii; nuo ensimmäiset viikot tuntuvat aina niin piiiiitkiltä. Varsinkin silloin kun odottaa sitä ultraa. Paljon peukutuksia että kaikki olisi hyvin tuhruilusta huolimatta ja saisit hyviä uutisia ultrasta!!!

Ultsi; tervetuloa myös minunkin puolestani (vaikka enhän oikeasti enää edes kuulu tänne puolen...)!

titi;No voihan hitsi, että vauva oli kääntynyt taas perätilaan :(... Toivottavasti " ymmärtää" vielä kääntyä oikein päin.

Alan tästä pikkuhiljaa poistua joukostanne (enpä kyllä ole hirveän aktiivisesti pitkiin aikoihin kyllä kirjoitellutkaan). Olette kyllä kaikki mielessäni ja toivotan teille kaikille oikein hyvää jatkoa ja paljon suojelusenkeleitä (extrasuuri annos alkumatkalaisille)! Kiitän saamastani mahtavasta tuesta sekä tällä odotus- että myös kuumepuolella (taitaa suurin osa kuumeilupuolen tutuista jo olla tällä puolen, ihanaa!!!)! Mutta täytyyhän minun kyllä välillä tulla kurkkailemaan mitä tutuille kuuluu, mutta en varmaan enää suuremmin kirjoittele... Ja minun kuulumisia jatkossa voi kyllä tuonne yahoon puolelle katsomaan, siellä kirjoittelen kuitenkin suht aktiivisesti...

maria80 ja poika 10 pvää

Vierailija
48/59 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille ex- haahuille! Ja anteeksi, että näin vaan tuppaan taas tähän ketjuun piiiitkän tauon jälkeen.. Sitä van on niin laiska kirjoittamaan mitään, vaikka hengessä onkin mukana ja päivittäin teidän ketjua luen.

Hannelellako se oli käynti tiistaina OYS:ssa..? Minulla samana päivänä! Nyt jännätään, onko vaavi edelleen perätilassa, kuten tähän asti, vai joko olisi älynnyt kääntyä ympäri..

Tiedä vaikka sektio olisi edessä täälläkin. Vähän hurjalta se kyllä tuntuu kahden alatiesynnytyksen jälkeen. Pidempi toipumisaika hieman harmittaa, ei kai siinä muuta.

MUTTA OYS:ssahan tunnetusti ei sektiota noin vaan saa, eli eivätköhän yritä kaikkensa, että suostuu yrittämään synnytystä alakautta perätilasta huolimatta :-/ Esikoista odottaessa sain lähetteen OYS:n äitiyspolille, kun epäiltiin, että vauveli on perätilassa. Kaveri oli onneksi oikein päin, mutta kun ennen ultrausta juteltiin kätilön kanssa, hän vaan nauroi ihmeissään, kun kysyin, että olisiko se sitten leikkaus, jos vauva on perätilassa..? Sanoi, että perätila ei ole mikään syy leikkaukseen, että sitä katsotaan sitten. Nykyään kun perätilassakin voi ihan hyvin/turvallisesti synnyttää alakautta..

Vielä viikko sitten ajattelin, ettei tuo niin paha juttu varmaan olisi; käännösyritykseen ainakin suostuisin ja sitten jos ei esteitä ilmenisi, niin mikä jottei synnytykseenkin.

Nyt sitten tuli haulla luettua noita perätilajuttuja enemmänkin täältä palstalta ja alkoi hieman mieli muuttua.. Kyllähän siinä perätilassa taitaa selvästi suuremmat riskit olla kuin normaalisynnytyksessä. Ja " lopputulos" on ollut yleensä paljon parempi, jos leikattu, kuin että olisi synnyttänyt perätilavauvan alakautta :-/

Lantion mitat taatusti minulla riittäisivät kyllä, sitä en epäile.. JA kun on kaksi lasta jo synnyttänyt. Saas nyt nähdä, miten käy..

KATRIlle pysyvää plussaa toivotellen!!

Omanapa-mami, 34+6 (jee...vielä tämä ilta töissä ja sitten alkaa ÄIPPÄLOMA :)))

Vierailija
49/59 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti tulin neuvolakuulumiset kertomaan.. Kaikki oli hyvin, aloitetaan tärkeimmästä eli pikkuisen sydän sielä pompotti n 147 :) Nyt kait sitä uskaltaa jo ihan oikeesti luottaa, että meille vauva tulee, hope so.. Hb oli 119 eli melkeen sama kun viimeks, vp 123/69, virtsa puhas, painoa 500g/vko yhteensä jo 6 kg :/ Oli ihana kuulla sydänäänet, ku sitä on niin hassu, että edelleen on pelännyt, ettei se sielä lyökään.. Vaikka liikkeitäkin oon tuntenut, mutta välillä on iskenyt epäilys, että jos ne ei ookaan liikkeitä.. :) Nyt sitten odotellaan 7.2. olevaan rakenneultraa.

mami-74: mukavaa äippälomaa! :)

Katrille: tervetuloa tännepuolelle myös minun puolestani! Toivottavasti nyt viimein täälä myös pysyt pakko se jo on olla sunkin vuoro!! :)

Ultsille: kans tervetulotoivotus! :)

Tuutupii: voi sentään tuota vuotoa! :( Mullahan oli kuopuksen aikaan noin rv6 noin rv12 saakka vuotoa, pääasiassa ruskeaa, mutta kolme kertaa tuli ihan kunnolla vertakin, mutta terve tyttö syntyi. Toivottavasti sinulla kävisi samoin! *voimia ja haleja*

Titille toivotaan, että pieni kääntyisi rt ennen seuraavaa tarkastusta tai viimestään ennen kääntämisyrityksiä!

Marialle itselle kiitos seurasta ja haahuissa palstaemoilusta! Mukavaa vauva-arkea ja hyvää jatkoa kaikin puolin! :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

-sani rv 18+3

Vierailija
50/59 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katri72: Syöpään, voi ei, se on niin epäreilu ja kavala tauti... Paljon voimia sulle edelleen lähettelen. Elä mieti keskenmenoa nyt, eiköhän tämä nyt vois jatkua sen yhdeksäisen kuukautta. Vaikka ymmärrän, et mieli on maassa. Paljon lohduttavia haleja sinne sinulle! Voi valkkaria, et onnistui sut niin pelästyttämään, onneksi oli vaan valkkaria!! Ja pikkuiselle terveisiä, et kasvaa hyvin ja vahvasti! Kaveris oli sanonut muuten lasten toivomisesta ja saamisesta tosi osuvasti!

Helga76: Lepäile rauhassa, niin sitä pitääkin, kun on väsy. Nukkumiseen vinkki, puolikyljellään ja puolimasullaan toimi ainakin mullla varsin pitkään. Tyyny sitten sivulla olevan jalan alle. Mä nimittäin tykkäisin nukkua masullani vaan, et oon joutunu miettimään näitä asentojuttuja kovasti. Hurjia unia sullakin ollut..

Enni-Maija: Onnea neuvolakuulumisista ja tsemppiä liikelaskentaan!

limetti1: Katellaan nyt sitä muuttoa, ihan rauhas edetään taas. Itse vaan oon ollu aika innokas, mut nyt kun oma kunto on laskenut, en tiedä, onko muuttaminen ennen vauvan syntymää sittenkään enää välttämätöntä.

Meillä 2-v katsoi hyvin epäuskoisena, kun kerrottiin, et äidin masus on vauva. Hieman myöhemmin sanoi itse olevansa siellä. Vähän aikaa tästä juoksi ajoittain ulko-ovelle katsomaan, tuleeko vauva jo. Nyt jo oivaltaa asian, et äidin masus on vauva, joka potkiikin. On jakanut itselleen ja vauvalleen tisut ja miettii mihin kohtaan laittaa vauvan istumaan syöttötuolissaan. Aika söpöjä juttuja mun mielestä, kun pieni käsittelee asiaa ihan omalla tavallaan...

eka-vekara: Me meinataan pikapuoliiin hakea isompien lasten sänky varastosta pojalle, oon asiasta jo hänelle jutellu. Poitsu ei tule itse vielä laidan yli, vaan huutelee siellä kunnes tullaan hakemaan. Oon vähän kyl jo pelännyt sitä, et milloin sieltä tulee päälleen alas, kun on aika kova kiipeilee. Vauva on tarkoitus laittaa pinnikseen.

Tuutupii: Tää palstahan on just sitä varten, et tääl saa valittaa tai hehkuttaa ihan oman fiiliksen mukaan. Sulla on nyt tosi hankalat päivät menossa, jos edellisen kehitys oli just näinä aikoina pysähtynyt. Kyllähän nuo pahoinvoinnit ja muut ehtii vielä alkamaan. Itelläni tais alkaa rv6 pahoinvointi. Toivotaan yhdessä kovasti, et tämä pikkuruinen siellä masussa nyt hyvin voisi. Ja että ne päivät siihen ultraan kuluisivat mahdollisimman nopeasti!! Uskon, et mieli myllää..

levinia: Tsemiä sulle sinne pahan olon kanssa! Ja paljon suojelusenkeleitä vielä lisää sunkin pikkuiruiselle asukille! Pian pääset ultraan sinäkin.

Hannele81: Kannattaa tarkkailla turvotusta ja nythän käyt vissiin viikottain tekemäs sen pissatestin, josta näkee mahdollisen valkuaisen. Ehkä nuo sun paineet vaan liittyy tosiaan sun siivousaherrukseen ja kävelyyn. Hyvä, et sait mittarin mukaan kotiin, ni voit kontrolloida pari kertaa päiväs sun paineet. Istuhan aloillas joku 15min ennen mittausta, ni ehtii vähän syke ja paineet rauhoittua. Ja synnytystapa-arvioon, meinasiko lääkäri, et tulee iso vauva?

Eiköhän me täällä löydetä pian joku listaemo, ethän sä enää synnytyksen jälkeen varmaan halua listaa päivittää?? Onhan alkuraskauden menijöitä monia nyt. Kunhan porukka vaan käy ultrissa niin ehkä innokkaita löytyy.

Ultsi75: Tervetuloa tänne vaan! Onnea plussasta ja paljon vauvaliimaa sun pikkuiselle matkaan! Toivotaan, et tällä kertaa jaksaa kyydissä mukana. Haahuissa ja täällä on kyllä paras tukiporukka, mikä voi olla.

Vierailija
51/59 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

limetti1: Hienoa, et vauva myllertää. Otahan rauhallisesti, jos supistelee. Meil on siis molemmilla edessä lapsen totutus isompien lasten sänkyyn. Pitäis vaik huomen se hakea, kun pitää viel mitata patjankin koko ja ostaa uus. Ettei mee liian myöhäseks esikon totutus. Ajattelin äitiyspakkauslaatikon laittaa aluksi pinniksen sisään, et vauval on pienemmät rajat. Sit joskus 3-4kk iässä saa nukkua ihan pelkäs pinnikses. (Varmaan alkuun nukutaan kaikki vähän missä sattuu, luulisin, mut kuitenkin et kaikil ois oma sänkypaikka...)

Joululahja: Sielläkin sulla vaikeat ajat menossa, koeta vaan jaksaa, muu ei kai auta. Kyllä ne viikot siitä toivottavasti kasvavat.

katri72: Rennie on hyvä närästykseen raskausaikana, en oo kyl ite joutunu käyttää mut kuullu. Olis hienoa, jos voisit alkaa listaemoks. Ajattele, et Hannele ajatteli synnytettyään tulla emottamaan meitä vielä... Onnea sulle, et oot päässyt pidemmälle kuin ikinä raskauksissas, jos nyt ihan sinne nyytin syliin saamiseen asti saman tien.

Enni-Maija: Toi oli aika hyvä pointti, et entinen sänky pois näkyvistä. Olin ite ajatellut, et se jäis siihen meidän makkariin, mut toisella paikalle. Poika saa tutun sängynpaikkansa pitää. Olis helpompaa esikoisen nukuttaminenkin kai, vois halia siinä isojen lasten sängyssä. Nyt en jaksa pinniksen vieres lattialla istua pitkään, kun alkaa selkää särkeä. Nukutan pojan meidän vanhempien sängys ja sit kannan omaan, hommansa sekin, mut täl hetkel ainoa järkevä vaihtoehto.

Illalla eniten masukki liikuskelee. Nyt ei ole enää aikoihin herättänyt yöllä, vissiin alkaa olla sen verran vähän tilaa. Kyljen kääntäminen on aikamoinen operaatio ja tuskainen, sattuu usein.

Tuutupii: Voimia vain, jos se olisi nyt vain harmitonta laatua.. Varmasti on mieli maassa ja viikko on vielä pitkän pitkä aika odottaa ultraa. Mut jos hetki kerrallaan. On meidän naisten psyyke kyllä koetuksella usein ja monesta syystä. Voimahaleja*

levinia: Sulle myös kovasti jaksuja alkuraskauden niin epävarmoihin aikoihin ja piinaavan pitkiin viikkoihin. En oo syönyt magnesiumia ja kalsiumia yhdenkään raskauden aikana. D-vitamiinia ja rautaa sekä raskauksien ensimmäisten kolmansien aikana foolihappoa.

Sun masukilla on muuten ihana lempinimi!!

Vierailija
52/59 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

titi75: Ihmettelinkin, et missäs oot... (Ihan kuin itse kävisin tääl kovinkaan usein nykyään, et älä ota pahalla.)

Onnea neuvolakuulumisista. Painoa oli tullut aikas paljon, mut välillä sitä tulee pyrähdyksissä. Eikös ne vauvat just loppuraskaudessa käänny oikeeseen asentoon, en mä murehtis vielä. Luulen, et tää omanikin on jossain viisto- tai perätilassa, ainakin liikkeet tuntuu alas ja sivuille. Voi perätilassakin olevan vauvan synnyttää, ainakin toisinaan. En tiedä, et käännöksissä tulis mustelmia vauvalle, mut ei se ilmeisesti kauheen kivalta tunnu ei vauvalle eikä äidille. Kiva tuo taskulappuidea!

Joululahja: Voimia voimia jaksaa ja uskoa edes pikkuisen. Toivottavasti kärsivällisyys todellakin palkitaan. Muistan hyvin nuo alkuraskauden piinaavat viikot.

Hannele-81: Onnea uudesta tukasta, uus look aina piristää! Jännittää varmasti kovasti, et mikä tuomio tulossa. Ajattele, aika pian on sun synnytyksen aika tosiaan, aika menee nopeasti täällä loppuraskaudessa.

katri72: Onnea masukummusta! Muistan kyl, et mulla oli täs raskaudes jotain polttelua alkuraskauden aikana ja hyvin on jatkunu. Voimia ja jaksuja sinne myös lisää. Hyvä, et polttelut loppuivat, lepo on hyvä ratkaisu moneen vaivaan.

Tuutupii: Ikävää, ikävää. Toivotaan, et pian loppuis ja kaikki päättyis hyvin. Hirveesti haleja sinne. Käyhän kertomassa usein, mikä on tilanne, äläkä luovu toivosta vielä.

Maria80: Kiva kuulla sunkin kuulumisia! Ja että arki on lähtenyt hyvin sujumaan. Harmi, et porukka sit synnytyksen jälkeen haihtuu vähitellen tahoilleen, mut ehkä se on niin, et aikansa kutakin. Mulla etenkin haahu-palsta oli tosi tärkeä, keskenmeno oli niin kipeä asia ja sieltä sai loistavaa tukea. Tämä palsta on ollut tosi tärkeä alkuraskauden etenkin, nyt viime viikkoina on alkanut tuntua siltä, etten jaksa enää niin kirjoitella. On niin paljon muutakin hommaa. Mut ihanaa porukkaa molemmissa ryhmissä! Kaikkea hyvää sulle ja vauvalle ja koko perheelle!!

mami-74: Eipä se haittaa, vaikka harvakseltaan käykin. Kiva aina kuitenkin kuulla kuulumisia. Onnea äippäloman alkamisesta!

sani-74: Onnea hyvistä neuvolakuulumisista!! Ja ihanaa, et sykkeen kuuleminen sai sut noin mukavalle mielelle. Kyllä ne liikkeet varmasti liikkeitä on, sitä on vaan niin hassu, et haahu-taustalla sitä epäilee pienintäkin asiaa.

ON: Olen voinut hyvin. Olo on kuin elefantilla, mutta kuitenkin sen verran kevyt et pari päivää sitten juoksin bussiin matalaa kyytiä kuitenkin ettei kovasti pomppinut. Tuntui ihanalta juosta pitkästä aikaa. No sitten illalla alkoi alamasu olla tosi kipeä ja häpyliitosta sattui. Myös alaselkää jomotti ja yöllä supisti jonkun 40min aika kipeästi. Säikähdin todella ja tuntui niin tyhmältä, et menin juoksemaan. Siitä asti olo on ollut varsin raihnainen, kävelen hitaasti ja masua pidellen. Supistanut ei ole onneksi enää.

Masussa möngitään ahkerasti, liikkeet tuntuu sivuilla ja alhaalla eniten. Ihan kuin tämä pikkuinen olis jossain viisto- tai perätilassa. Ens ma neuvolassa asia todennäköisesti selviää enemmän.

Rintoja vihloo ajoittain ja välillä niistä pusertuu pari tippaa maitoakin. Selkää särkee pidempään istuminen ja siksikin mm. tämä palstailu on niin harvassa.

Vauvaa varten haluaisin alkaa laittaa jo kaikenlaista, mut ens viikolla on yks projekti oltava valmiina, niin ehkä sen jälkeen, kun siitä stressistä selviän.

Kummallista on, ettei mulla ole nykyään juuri minkäänlaista normaalia ruokahalua, paitsi aamuisin. Syödä vaan pitää muistaa kuitenkin. Sitten kaikki makea maistuis kyllä ja napsin suklaata tuon tuosta.

Täytyy jatkaa tätä rauhallisesti ottamista nyt, ettei enää supistele kipeästi. Sais vauva vielä viikkoja pysyä tuolla masussa, mutta kun äiti on välillä vähän muka turhan kiireinen ja innokas niin se kostautuu.

Eipä mulla nyt muuta, johan tässä oon pitkään kirjoitellut, kun oli kuitenkin pakko kommentoida kaikkien juttujakin vähän.

Hyvää odotusta kaikille ja erityistsemppiä alkuraskauden piinaavissa viikoissa menijöille. Olette ajatuksissa.

Lizie & Mönkijä 33+5

Vierailija
53/59 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taa haahut tosissaan niin kiva palsta: eivatka muut ymmarra naita mietteita kuin me jo kerran tai useammin pahanmielen kohdanneet!!

Itsella on toiveikas olo, siita tuo tekonimi ' Hope' kun pyorittelin Toivoa ja SimoSimppaa ensin eivat tuntuneet sopivilta, kun tyttoa taas odottelen mielessani...mutta aina nuo niin harmittavat haikeudet ja pahat mielet kaikista nippauksista tulevat mieleen, ei voi mitaan! Edellisten (km) tekonimet olivat Sintti ja Sissi, joten ainahan naille joku nimi on loytynyt...

Maanantaina paatin etta menen ultraan, en vaan jaksa tata epatietoisuutta pidempaan; olisin vaikka tanaan voinu menna, mutta pelkaan kuitenkin etta jos uutiset eivat olekaan hyvia menee koko viikonloppu piloille; ja joka tapauksessa leikkauspaiva (kaavinta) on aina tiistai... Argh mita aatoksia, tiedan..

Pahaa oloa ei oikeestaan ole, jotain ihan minimaalista. Muistaakseni ei se tytoistakaan kauaa kestanyt; huomenna vaihtuu jo viikotkin kahdeksannelle kivutaan.

Maanantaihin siis, ja voikaa kaikki hyvin

Katrille tsempit, en muistaakseni edes sua onnitellut viela, ollaankin aikas samoissa jos sun LA pysyy tuossa 16.9 tienoilla, eiko?

- Levinia ja Hope 6+6 -

Vierailija
54/59 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

levinia: Kiitos onnitteluista! Mennään tosiaan aika lähekkäin ainakin näillä näkymin. Katsoo nyt miten sitten muuttuu, kunhan (tai jos) ultraan pääsee. Onko sulla tullut jo masukumpua? Mulla meinaan on tullut melkoinen tässä muutaman viikon aikana ja sen kyllä aika selkeästi näkee.

Lizie: Kiitos sinullekin! Rennietä tuli sitten eilen osteltua ihan vaan varuiksi, jos tässä vielä alkaa närästämään. Eilenhän sitä teki, mutta nyt tänään ei ole toistaiseksi vielä sitä tehnyt. Mutta ehtii vielä, jos nyt on sitä tehdäkseen...

Maria: Onnea vielä pikku nyytistä ja kiitos haahujen listaemoilustakin silloin aikanaan!! Kaikkea hyvää teille ja vauvantuoksuista elämää! =)

Sani: Kiitos sullekin onnitteluista! Toivottavasti sitä nyt tällä kertaa pysyis täällä loppuun asti... hope so.. ;)

ON: Raskautunut olo edelleen. Heh, hassua, mutta eilen kun käytiin kaupassa, niin olis tehny mieli ottaa takki pois, jotta tuo mun masukumpu olis oikein näkyny... Eipä ole ennen sellasta " mielitekoa" tullukaan. Mistähän lie sellasen nyt pukkas ihan yhtäkkiä...?? ;)

Ja kieltämättä tuli eilen kaupassa kateltua ohi mennessä niitä pieniä vaatteita... Ne kun on aina kulkureitin varrella kun kauppaan sisään menee...

Huomenna mennään miehen äidin luo. Saa nähdä huomaako sekin tuon kummun... Aika tarkka kun yleensä on. Toisaalta ei nyt vielä tartteis huomata, kun suunniteltiin kertovamme vasta sitten kun on np-ultra takana. Mutta jos sen huomaa ja sanoo, niin pakko kait se on myöntää vaikkei vielä viitsiskään... Onko teillä ollu vastaavaa ja oletteko sitten myöntäneet olevanne raskaana? Ja vaikka viikot ei olis vielä siinä missä vaiheessa suunnittelitte kertovanne?

Oikein kivaa lauantaita kaikille!!

Katri ja rv:t 7+ tai 8+ jotain...

Vierailija
55/59 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa.... on tullu oltua reissun päällä vähän liiankin kanssa ja nyt on ihanaa olla kotona taas!!!! Oon tässä yrittäny saada itteni ajan tasalle, mutta ei sen niin helppoa oo;-) Mutta tässä nyt muutamia poimintoja....

Katri: AIVAN MAHTAVAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Onnea,onnea,onnea....ihan kylmät väreet menee pitkin selkää, kun tuntuu niin ihanalta sun puolesta, nyt vaan otat rauhallisesti ja ajattelet positiivisesti ja nautit odotuksesta täysin siemauksin!!!Onnea matkaan ja jaksamista alkutaipaleen epävarmuuteen ja pelkoihin!!!Meillä on peukut ja varpaatkin pystyssä onnistumiselle!!

levinia: Onnea sinullekin ja onnea etenkin tälle ihanalle matkalle!! Olet ihan oikeassa, että keskenmenon kokeneena on paljon raskaampaa odottaa, kun pelot ja ne ikävät muistot ovat läsnä koko ajan!! Eikä sitä kauheutta oikein sellainen ihminen ymmärrä, joka ei sellaista ole kokenut...Nyt van paljon positiivista asennetta ja toivoa matkaan ja toivotaan, että kaikki menisi hyvin!!! Onnea ultraan ja tulet sitten heti kertomaan kuulumiset!!

Sani-74: Onnea kivoista kuulumisista ja pikkuisen sydänäänistä, ne on niiiiiiin ihania!!! Ja liikkeitäkin on, hienoa, niistäkin onnentoivotukset sinulle!!

mami-74: Onnea äippäloman alkamisesta!!!!!

maria80: Ihanaa vauva-arjen tuoksuista jatkoa sinne, älä nyt meitä kuitenkaan ihan unohda ja käy joskus kun kerkiät, niin kuulumisia kertomassa, olet ajatuksissamme!!

Hannele: Jaahans, siellä ollaan vielä kokonaisena emottamassa!!!Kamalasti jaksamisia loppumetreille ja kohta saat palkintosi syliin tuhisemaan,IHANAA!!!!

Tuutupii: Tsemppiä!!!!!!Ei kai vaan ollu mitään pahempaa????Tule heti kertomaan, kun pääset ja tietty toivomme vain hyviä ja parhaita uutisia sinulle!!! Voimahaleja!!!!

omaanapaa.....Melskettä ja muksinaa:-)On kyllä välillä niin aktiivinen kaveri,että huhuijaa!!! Ihanaahan se vaan on, mutta kun ekaa kertaa kokee tällasta niin on se aika hurjan tuntusta ja näköstä, kun masu hytkyy ja pompahtelee silmissä!!! On jotenkin nyt jo niin todentuntuinen toi pikkuihminen, kun sen liikkuminen näkyy ja tuntuu, nyt on varma, että se siellä möyrii;-) Huomenna palailen töihin, tai siis yritän, että jos toi selkä jaksaisi!!!!Ei ois enää ihan kamalasti jäljellä....liikaa, mutta ei ihan kamalasti!!Ei sen kummempia....oikeen mukavaa lauantai päivää exille ja nauttikaa olostanne!!! Palataan asiaan ja mors!!

-Emunainen ja lude 24 tasan-

Vierailija
56/59 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne kuin eilen. Tuhrua tulee edelleen ja on osin veristä, mutta se ei kuitenkaan määrällisesti ole lisääntynyt. Mahaa nipistelee edelleen. Ällöolo ja rintojen arkuus lisääntyneet megalomaanisesti. Siitä oon saanut hieman parempaa mieltä, kun eivät ainakaan ole vähentyneet.

Tuutis rv 5+6

Vierailija
57/59 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipahan käytyä neuvolassa, nopeaan tässä tulokset un ei jaksa koneella olla pitkään.

paineet ekalla 130+/90+ tokalla mittauksella 13/80+ eli laski siedettäväksi

pissa puhdas

hemppaa ei otettu kun viimeksi ok

paino +500g/vko (yhteensä tullut ekasta punnituksesta 12,5 kiloa

kohdunpohjan korkeus 28 (sama kuin 3 viikkoa sitten..)

sokereita ei muistanut (?) mitata, vaikka nyt piti ottaa joku verensokeritesti

vauva vinotarjonnassa

valittelin niin noita kipuja ja jomotuksia alavatsalla, sekä harjoitussuppareita sekä jo viikon jatkuneita häpyliitoksen särkyjä, että kirjoitti lähetteen äippäpolille. Mua on mietityttänyt kovin, että josko siellä kohdunsuulla tapahtuukin jotain enkä älyä hiljentää aikaisempaa touhuiluani ym. Vielä pitäis saada viikkoja pari lisää.. Eli tarkistavat sitten ä-polilla kohdunsuun, sekä vauvan asennon, on meinaan niin sitkeästi tuossa vinotarjonnassa, melkein poikittain että täytyy alkaa pohtimaan mitä se merkkaa tulevaa synnytystä ajatellen. Terkka meinasi vielä, että välttämättä ei yritetä kääntääkään ainakaan perinteisin menetelmin, kun ei oo sektion takia " terve" kohtu. Höhö, täytyy kysellä kun kuulemma LS:ssa olisi akupunktioon erikoistunut kätilö tms joka voisi akupunktiolla houkutella kääntymään!??

anteeksi omanapailen nyt vaan. Kaksi päivää ollut ihan veto poissa ja verenpaineet koholla, siskolla on kriisi menossa ja huolehdin vaan koko ajan, että pitäiskö oikeasti olla peloissaan hänen/hänen läheisten puolesta. Kauheaa kun voimat ei edes riitä siskosta huolehtimiseen vaan oon ihan kanttuveui pelkästä huolesta. Ja nyt ei pitäis stressata, vp:t nousee selvästi tän asian vuoksi sekä vauvakin stressaa mun kanssa, kun on niin levoton.

plääh, ehkä huomenissa tai alkuviikosta palailen kommentoimaan kun on taas niin paljon tekstiä tullut parissa päivässä.

Tsemppiä Tuutupiille, toivottavasti on harmitonta vuotoa!

eka-vekara ja viikkoja 33+2

Vierailija
58/59 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans ihan veto pois ollut koko vkonlopun. Perjantaista asti piti tulla heti lekurista päästyä kertomaan kuulumiset, mutta se vaan sitten jäi. Ajattelin, että pitäs tulla, mutta enhän sitten koneelle asti päässyt, ennenkö vasta nyt.

KATRI: Näyttele masukumpuasi vaan, jos se jo selkeesti näkyy. Ite olin ihan täpinöissäni siitä pienestä kummusta joka alkoi nousta. Tai noh¿muut sitä eivät mitenkään päin nähneet, mutta itellä oli jotenkin sisältä päin niin turvonnut olo, että tuntui, että se olis näkynyt kilometrin päähän, että olen raskaana. =) Mieheltäkin monta kertaa kysyin, että kato nyt sivuprofiilia, eiköstä vaan näykkin tää kumpu¿ja se ei huomannut mitään¿ei moneen vkoon¿vaikka kuinka yritin sitä näytellä. Ensimmäisen kerran sanoi, että sielä jossain rv 14 alkoi vähän hahmottaa sitä masua. Siis ehkä sitten selkeetä vauvamasua. =) Mutta kyllä se niin hieno fiilis on, että ylpeänä vaan eteenpäin masun kanssa. ;-)

EKA-VEKARA: Paineet ne näköjään sullakin vähän reistailee. Kurja juttu. Ja jos on vielä stressaavia asioita perhepiirissä menossa, niin kyllä ne varmaan omia paineita nostaa ja sitten tosiaan myös vauva niihin reagoi. Toivottavasti siskosi asiat selviävät parhain päin pikaisesti, että voit itsekin vähän henkäistä. Sellaista se sisar rakkaus on¿mutta toisten ihmisen elämää ei voi kuitenkaan ihan kokonaan elää ja pitää nyt muistaa sunkin tässä tilanteessa, että Sinä ja vauva olette sielä Sinun perheessäsi nyt ykkössijalla. Ettet ihan liikaa stressaa. Helpommin sanottu kun tehty. Itse olen myös sellainen huolehtija, että jos jollain ystävällä tai suvussa on jotain hätää, niin reagoin ihan liian voimakkaasti niihin asioihin ja yritän auttaa parhaani mukaan. Voimia sinne! * halii *

Mullakin siis sama ongelma täällä, että vauva on nyt tällä hetkellä perätilassa¿edelleen¿taitaa olla sen lempiasento. Mutta Liziellekin virkoin, että kiva kuulla, että muidenkin vauvelit ovat vähän vielä vinksin vonksin eikä vielä asettuneet niihin asemiin mihin pitäisi. Ehkä meidänkin vauva sitten toivon mukaan vielä suostuu kääntymään siihen raivotarjontaan ennen h-hetkeä. Jännittää kovasti. En tiedä olisko tuosta akupunktiosta apua vauvan kääntymiseen. Jos päätät kokeilla, niin kerro miten tehosi¿josko pitää itsekin harkita¿jos tuo vauva nyt vaan sitkeesti päättää pysyä perätilassa. Kuitenkin olisin halukas mieluusti kokeilemaan ennemmin sitä perinteistä synnytystä.

EMUNAINEN: Ihanaa kuulla sun hehkutusta pikkuisen liikkumisesta. Onhan se ihanaa kun se massu heiluu puolelta toiselle. Nauti joka hetkestä. =)

LEVINIA: Huomenna onkin sitten jo ne jännät paikat sulla ultrassa. Näet pienen elämän alun sielä masussa. Tulehan kertomaan kuulumiset heti kun ultrasta pääset. Onnea matkaan. =)

LIZIE: Hui¿sullapa onkin ollut aikas kovat supparit sielä. Älä vielä tuollaisia hanki. Muutamia vkoja vielä pitäs päästä eteenpäin. Tää neuvola kerta olikin oikeestaan eka kerta kun tuota painoa oli tullut noin paljon. Aikaisemmilla kerroilla jopa ois voinut olla enemmänkin. Sykäyksissä näyttäs painoa tulevan. Kokonaispainona on nyt tullut sellinen vähän alle 8kg. Ei musta kauheen paha kilomäärä vielä. Mutta kyllähän näillä loppuviikoilla saattaa sit salakavalasti sitä painoa ropista kun ei pääse liikkumaan enää kovasti ja tosiaan kun täälläkin se makea maistuisi enemmän kun olisi hyväksi. = / Hyvä ja hyvä¿mutta hyvä kuulla että muillakin näillä suht samoilla vkoilla menijöillä on vauva vielä vähän vinksin vonksin sielä masussa. Eli toivon, että meidänkin pikkunen ehtii vielä kääntyä oikeisiin asemiin.

TUUTUPII: Toivottavasti tuo tuhruilu nyt loppuu kokonaan ja saisit enemmän vkoja kasaan. Hyvä, että oireita kuitenkin edelleen on. Tsemppiä!

MAMI74: Voihan nenä. Täällähän näyttäs olevan nyt oikein enemmänkin meitä vauva perätilassa olevia loppuajan matkaajia. Meilläkin vauva on viihtynyt suurimman osan ajasta perätilassa ja hoitaja epäili, että suostuukohan meillä sitten edes kääntymään enää toisinpäin. Itse olen kyllä sen päättänyt, että jos vauva on ja pysyy perätilassa, niin minähän nostan niin kauhean metelin, että en vauvaa lähde edes yrittämään synnyttämään perätilassa. Kyllä näin on. Nyt aloin miettimään, että kun hoitaja täällä vaan sanoi, että sitten jos vauva on perätilassa, niin sitten se on melki automaattisesti sektio¿että mitenkähän se täällä Tampereella tosiaan sitten menee. Eli en tiedä onko täälläkään ihan tuosta vaan automaattisesti sektioon mahdollisuus jos vauva onkin väärinpäin. Mutta kaikkeni teen, ettei sitten perätilassa tarvisi synnyttää. Kovasti toivon, että pääsisin kokemaan tuon ihan normaalin alatiesynnytyksen¿mutta katsotaan nyt. Onhan tuossa vielä vauvalla aikaa kääntyä, joten toivotaan että älyää tosiaan mennä oikein päin. Tähän mennessä kun vaan ei ole tehnyt pienintä elettäkään siihen suuntaan. Taiaa olla tuolla äidin kyljessä hyvä kuoppa kyhjöttämiseen. Meille kaikille perätilailijoille onnea siis toivottelen, että vauvelit kääntyisivät oikeaan asentoon. Ei kai ne voi sairaalassa pakottaa perätilasynnytykseen, jos ei yksinkertaisesti halua ottaa mitään riskejä vauvan vuoksi? Sanot sitten itsekin ihan suoraan jos tuntuu hurjalta, etkä sitä halua. Minä nostan ainakin metelin, jos perätilasta huolimatta sektiomahdollisuutta ei tarjota.

SANI: Ultraan ei ole enää pitkä aika. Säkin olet jo huisin pitkällä. Mahtava juttu. =) Ja kyllä niiden sydänäänten kuuleminen aina helpottaa. Ja kyllä ne pienet hipsutukset varmaan sielä on jo tosiaan niitä liikkeitä. Kohta ne jo voimistuukin niin koviksi, ettei voi olla erehtymättä. =)Hyvät neuvolakuulumiset oli sulla muutenkin. Mäkin toivon, että vauva ehtii kääntyä ennen muita toimenpiteitä. Alkaa kyllä toden teolla jännittää, vaikka vielä olis monta vkoa itse h-hetkeen.

ON: Ihan pikaisesti vaan omaa napaa. Vauveli edelleen tuntuu olevan perätilassa¿ei elettäkään muuhun suuntaan ja potkii sisällepäin alas suoraan alaselkää kohti, joten välillä tulee tosi ilkeitä vihlasuja. = / Lääkäri oli tosiaan perjantaina ja oli sitä mieltä, että kun tässä kotona hissutellessa olen tän selkäni näinkin hyvänä saanut pidettyä, ettei sitä kantsi enää töihin mennä huonontamaan. Kirjoitti mulle nyt äitiysloman alkuun sen sairasloman, eli päivää vajaat 2 vkoa. Huomenna meen vielä töissä käymään ja hoitaan ne jämäjutut alta pois ja se on sit siinä. Jotain filejä pitää siirrellä suojaan, kun ottavat mun koneen muualle käyttöön, joten sinänsä ei mitään konkreettisia työjuttuja enää ole tekemättä. Ja samalla käyn sit moikkaamassa vielä työkaveriakin. Kovasti haluavat nähdä paljon masu on parissa vkossa kasvanut. Ei tänne oikeestaan muuta. Eilen kun käytiin kaupungilla, niin mies osti kirmelille ihanan nallesoittorasian. Pikkuinen tykkää siitä varmasti. Laitetaan se sitten sinne pinniksen kulmalle roikkumaan. =)

Ja nyt on selkä taas jo ihan sökönä. Lähdetään miehen kanssa vähän ulos kävelemään tuonne kirpakkaan pakkasilmaan ja sen jälkeen alan leipoa omepiirakkaa. Iltapäivällä sitten saadaan sitä jälkkäriksi vaniliajätksin kera. Nam!!!

Hyviä vointeja kaikille! =)

titi ja kirmeli 33+2

Vierailija
59/59 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titi: Toivotaan, että pikkuinen nyt kääntyisi sitten oikeaan asentoon ennen synnytystä... Sitten tosta masukummustani, niin ei sitä kyllä niin kovin pieneksi voi sanoa... ihan kuin olis pidemmälläkin.. Sen näkee hyvin peilistä, sitten housut ovat jo kireemmät ja talvitakistakin piti siirrellä nappeja enempi ulkoreunaan, kun muuten en olis saanu takkia enää kunnolla kiinnikään. Että voi kyllä selkeästi sanoa, että sitä kumpua on.

ON: Ne menkkaoireetkin ovat nyt hävinneet. Niitähän oli just silloin kun menkkojen olis pitäny alkaa, mutta ei enää sen jälkeen. Toistaiseksi siis ollaan erittäin tukevasti raskaana ja uudet viikotkin tais paukkua eilen? En nyt kuitenkaan ole täysin varma, kun on kaikki vielä niin epäselvää.

Kohta lähdetään anopin luo kylään. Toivottavasti ei vain vielä huomaa...

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!

Katri rv:t jotain...