Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo aamulla hammashoitajalla (ei reikiä, jipii)...

Ida heräsi aamulla jo klo 9, kun menin miestä kiusaamaan makkariin ja nauruksihan sekin touhu taas meni :)

Mekin voitaisin Iitun kanssa lähteä Hesan treffeille, nimittäin mun pitäisi mennä muutenkin näyttään Iitua mun mummulle, iskälle, serkulle jne :) Mentäisiin varmaan yökyläänkin oikein mun mummulle!

Mä jo mietinkin että mihin se Tikru on kadonnut! Ja ei sulla kyllä mikään jättimaha silloin treffeillä ollut ;)

Ezziekin oli käynyt piipahtamassa, kiva kiva...

Ja kaunis kiitos kaikille kestojen tietoiskusta! Surffasin eilen nelisen tuntia netissä ja nyt on aivokopassa jotain tietoa :) Myöskin tilasin jo huuto.netistä jotain, en kyllä vielä oikein tiedä mitä :D

Pesukarhullakin oli kivat matkakuulumiset, matkakuume senkus vain kasvaa täällä!!!

Napero, mun pelikaveri juuri kertoi kuinka hänelle tuli nyt toisen lapsen jälkeen ihan tajuttomat menkkakivut!!! Mutta toivotaan, että pikkukakkonen ilmottaisi pian tulostaan ja menkat jäisi pois taas hetkeksi :)

MiaMik ja Ida 3,5kk+

Vierailija
22/76 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Naperolle ja NapNapille noista mittataulukoista, kiva kattoa miten muitten lapset on kasvanu ja verrata tietty omaan vaikka kaikki onkin hyvin yksilöllistä.

Tietää vähän mitä odottaa.

Niemey oli ainakin muhunut kauhupillereistä crezetet...tai jotkut, mitäkä pillerit noi tollaset on, mä ajattelin että pyytäisin lääkäriltä jälkitarkastuksessa noita minipillereitä, kun tavalliset ei mulle ton veritulppariskin takia sovi. oisko kellään ehdotuksia, laktoosittomat pitää tietty olla kun mulla on tää maitovamma.

Totta turiset Kandi, joskus tuntuu että hyvä kun saa kahvia juotua ilman että joku on itkusilmässä vaatimassa jotain jos ei muuta niin äitin lämmintä syliä.

Aika tuntuu joka päivä loppuvan kesken ja meidän perhe joka meni aiemmin nukkumaan viimeistään kympin uutisten jälkeen valvoo nykyään 12 saakka että sais hetken olla kahestaan ja halia.

Ihanoita kuvia olit laittanut.

Voitaisko me tavata keravalla joku päivä ja käydä vaikka kahvilla esim. fontanassa, tonne kulmikseen kun ei rattaiden kanssa mahdu, voitais vaikka vaihtaa numeroita kun ei viimeksi muistettu.

Tikrun pikkuinen kasvaa kovasti ja on oppinut jo ihmisten rytmeille, kiva että nukkuu noinkin pitkiä aikoja, toista se on meillä.

Olen nykyään lähes pakottanut neidin päikkäreille nukkuu meidän sängyssä tyynyjen keskellä, omaan jos laittaa niin herää muutaman minuutin päästä, yöt onneksi nukkuu omassansa.

Pesukarhun reissu oli mennyt hyvin, onhan se erilaista matkustaa vauvan kanssa kuin kahestaan, me tehtiin Miamin reissu 05 keväällä ja silloin jo yritettiin kovasti vauvaa, silloin tuli kyllä otettua keikki irti kahestaan reissaamisesta.

Isomman lapsen kanssa onkin sitten taas ihan erilaista matkustaa.

Tsemppiä muuttoon, tosi kiva että pääsette isompaan.

Mäkin kannatan kyllä ennemmin keskustan treffejä kun Jumboa kun pääsis junalla liikenteeseen, noitten rattaiden änkeminen autoon ja kassaaminen ja purkaminen on niin raivostuttavaa, mutta kyllä mä jumboonkin tulen jos se saa enemmän kannatusta.

Mullekkin käy paremmin enskuun puolella kun tulee palkka, olen jostain syystä tuhlannut kaikki mun rahat vauvan vaatteisiin ja muuhun hömppään, lisäksi ristiäisten pitopalveluun uppoaa aika hulppeasti rahaa kun vieraita tulee melkein 30 ja vielä lapset päälle.

Meitin ripakintturinsessa herää näköjään päikkäreiltä joten lopettelen löpinät tähän.

Aa ja neiti melkein 6 viikkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pitkät pinot, kun olen ollut viikonlopun nettipimennossa. Oltiin mummolassa (mun vanhempien luona), ja äiti hoiti Aleksia kun kävin hääpukua itselleni valkkaamassa. Löytyi onneksi melko helposti oikein minunnäköiseni puku. Aleksi on ennen syönyt ihan hyvin pullosta lypsämääni maitoa, mutta nyt oli meinannut protestoida moista. Aikansa oli kiukutellut ja yökkäillyt pullolle, tunkenut nyrkkiä pullotutin kanssa yhtäaikaa suuhun, mutta onneksi sitten oli ilmeisesti nälkä vienyt voiton ja oli vetäissyt 200ml. Ja sitten nukkui niin kauan että ehdin minäkin kaupoilta kotiin. Mutta oli se vain jotenkin stressaavaa olla kaupungilla kun koko ajan mietti että mitenköhän kotona pärjätään, vaikka äitiini lastenhoidossa luotankin jos kehen (on kaksosten kanssakin aikoinaan selvinnyt niin miksei sitten tuon yhden :)

Kiitos kommenteista sisävaatetuksen suhteen. Näköjään se on yksilöllistä (sekin) miten vauvat tarkenee. Aika moni tuntuu olevan samanlainen kuumakalle kuin Aleksi

Ezzie, muistan kyllä sut. Tervetuloa kirjoittelemaan tännekin puolelle!

Noelista oli tosi suloisia kuvia! Taitaa olla pojalla isänsä näköä? Ja Aksustakin ihania kuvia

Pesukarhun perheen reissu Kanarialle tuntui olleen hyvin onnistunut, kiva juttu! Koskahan sitä itse uskaltaisi pojan kanssa tuollaiselle lähteä¿ oon niin kovin arka sen kanssa edes kauppaan yksin lähtemään

Työhönpalanneille voimia töiden ja vauvanhoidon yhteensovittamiseen!

Iisa kyseli nimistä. Meillä nimi oli valmis jo ennen pojan syntymää. Toki sillä varauksella, että jos se ei hänelle sopisikaan, mutta ihan on nimensä näköinen

Kassulla, Emmillä ja Ossen neidillä on kyllä ihan samanlaisia tissiraivareita ja iltahuutoja kuin meilläkin taas! Iltahuudot oli jo pois jonkinaikaa, mutta tuntuvat taas palanneen, vähän erilaisina vain¿ Ennen itku oli kitinää (kai masuvaivaa) mutta nyt se on todella massiivista huutoa ja kiukuttelua. Johtunee osaksi ainakin väsymyksestä, ja en tiedä sitten mistä muusta¿

Noista rintaraivareista vielä.. Oon alkanut ajattelemaan, että kun Aleksi on niin iso poika jo (pari viikkoa sitten 63cm 6850g), niin mistäs sen tietää että riittääkö sille pelkkä maito enää ravinnoksi? Vaikka ikää ei vielä oo tämän enempää, mutta voiko vauvoilla koko sanella sen että lisäruualle olisi tarvetta? Maitoa kyllä tulee paljon mutta riittäneekö yksistään vauvan tarpeisiin vaikka hän sitä kuinka tilailisi lisää? Ajattelen vain, kun on ollut niin tyytymätön viime aikoina, ja on alkanut syömäänkin molemmat rinnat kerralla.

Nyt alkoi kitinää kuulua itkuhälyttimistä, täytyypä hakea poika sisälle.

Viipero & Aleksi 2,5kk

Vierailija
24/76 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla olen lueskellut pinojanne yön pimeinä tunteina tyttöä hyssytellessä ja nyt sitten ajattelin kirjoittaa. Mukavaa on ollut huomata, että monet muutkin miettivät sanoja asioita esikoidensa kanssa. Täältä olen sitten saanut tukea ja turvaa tarvittaessa ja löytänyt vastauksia mieltäni askarruttaviin kysymyksiin. Kiitokset siitä teille kaikille!

Meillä siis 17.12. syntynyt tyttö jonka yöt ovat alusta asti olleet melkoista sirkusta (lähinnä mahavaivoja). Aluksi olin tytön lohduttomasti itkiessä ja kiemurrellessa lähes paniikissa, kun luulin että " hyvän" äidin täytyy pystyä rauhottamaan lapsensa joka tilanteessa. Tarjosin rintaa, vaihdoin vaippaa ja hyssyttelin tyttöä jne. toivoen jokun auttavan pienen tilannetta. Kun kaikki keinot oli käytetty aloitin alusta. Nyt käytössä on cuplaton ja minulla " internet terapia" . Yöllisen itkun alkaessa tulen lapsi sylissä lukemaan pinonne ja usein tyttö on unessa ennen, kun päästään viimeiseen viestiin :)

Nyt tyttö on unessa joten pääsen kirjoittamaan molemmat kädet vapaana. Valitettavasti en vielä muista " nimiänne" joten kommentoin ilman niitä. Kaiketi onnistuu näinkin.

Musta-vaaleanpun. emmaljungat on minustakin hurjan hienot. Mikäli vaunuja ostaessa sukupuoli olisi ollut selvillä olisivat olleet vahvasti ehdolla. En kuitenkaan taida enää onnistua perustelemaan miehelle miksi vaunut pitäisi vaihtaa. Tsemppiä kuitenkin mikäli käännytystyö on käynnissä.

Pehepäivä- ja päiväkotihoidoille taitaa molemmille olla omat kannattajat. Itse ajattelen asiaa niin, että asia on tapauskohtainen. Molemmista hoitotyypeistä löytynee niin hyviä, kuin huonojakin vaihtoehtoja. Varmasti vaikuttaa myös vanhempien omat kokemukset hoitopaikoista. Valaisisiko joku muuten mitä nuo ryhmikset ovat?

Leffaan vauvan kanssa kuulostaa tosi kivalta. Musta olisi vaan tosi noloa jos tyttö saisi itkukohtauksensa juuri elokuvan aikana. Kuten aikaisemmin kirjoitin ei meillä oikein ole 100% toimivaa hiljennys keinoa.

Myös jumbo treffit kiinnostaisi, mikäli sinne näin tuoreita kirjoittajia huolitaan. Olisi vaan niin kiva saada aikuista seuraa ja vielä samassa tilanteessa olevista. Lähipiirissä kun ei kovin montaa lapsiperhettä ole, vauvaperheistä nyt puhumattakaan.

Vauvamahaa on täälläkin ikävä. Miten kummassa siitä ei älynnyt nauttia silloin, kun se vielä oli? Vauvakuumetta ei kuitenkaan vielä, sen verran repaleista elämä tällä hetkellä on. Parin vuoden ikäero olisi kuitenkin varmasti ihan riittävä. Olisi sitten lapsista toisilleen seuraa.

Osaako kukaan muuten sanoa missä vaiheessa pakkasraja poistuu? Meille sanottiin vaan, ettei yli -10 asteeseen pitäisi viedä. Oliko kyse siis vaan ensimmäisestä kuukaudesta vai miten? Missä vaiheessa siis keuhkot pärjää tuon kylmän ilman kanssa?

Nyt alkaa äänistä päätellen tytölle päikkärit riittämään, joten kirjoittelen taas (ja lueskelen ainakin).

Zen ja tiiti 1kk

Vierailija
25/76 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietetään tänään en syö enkä nuku-päivää... Rasittavaa! Huomenna lähdetään kaverille onneks kylään, niin ei tarvii kotona kiukutella ;) Päivällä kyllä ahdisti tosi paljon ja jotenki tuli sellanen tunne, et mua ei enää ole olemassakaan. Et olen vaan D' n hoitaja enkä Jenni.. En osaa selittää, mut jotenki et en ole olemas omana itsenä vaan ainoastaan D' n kanssa jonaina möykkynä :S.

Pikku-milli: Mä oon nyt syönyt Cerazzetteja pian 4 kk. Ekat 3 kk oli menkat/tiputtelua ehkä 20 päivää kuukaudesta, mut nyt uudenvuoden jälkeen (4. levyn aikana) ei mitään.. Josko ne sittenkin alkais sopia..

Niamey: Mä annoin ensin riisiä ja sit kauraa. Muita viljoja D ei ole vielä saanut. Nyt loppuviikosta annan varmaan vehnää.. Kanaa D on saanut nyt viikon verran eli ensin riisi, sit kaura ja sit uusimpana kana. Ite oon vege (paisti syön joitain kaloja) joten en oo sit pitänyt kiirettä lihojen kans (kun mua inhottaa käsitellä raakaa lihaa :S ).

Kandi: Mies puhuu D' lle englantia, koska englanti on hänen vahvin kieli nykyään (vaikkei äidinkieli olekkaan).

Tikrun tytöllähän on jo hyvin rytmi löytynyt (vaikka se voi kyllä vielä monesti mennä sekaisinkin).

Kiva, että Pesukarhun reissu meni hyvin. Tsemppiä muuttoon!

NapNap: Muistelin eilen meidän ekoja Jumbo-treffejä.. Teidän tyttö oli silloin muka niin iso ja nyt D taitaa olla jo isompi (=vanhempi) :).

Treffipaikaksi käy kyllä keskustakin, miten vaan kunhan julkisilla pääsee.. nimim. meillä ei oo autoa ;)

Nyt pitää lähteä, kun D kitisee kovin..

Vierailija
26/76 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Zen10 mukaan kirjoittelemaan ja ilman muuta myös sitten treffeile!

Treffeistä, miten olis ensi keskiviikko? Mulle käy Jumbo ja keskustassa tilava paikka on Amarillo ainakin - siellä oltiin just lauantaina.

Ja sitten sen verra, että Emmi sai tänään ekan rokotuksen. Onneks isi oli mukana, ei ois äiti kestänyt pistämistä. Hienosti on tyttö myös kasvanut: pituutta 61 cm ja painoa 6085g.

Nyt Emmi huutelee ja Emme alkaa...

-Amy ja Emmi tasan 3kk

Vierailija
27/76 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä meidän D' n mittoja:

Syntyessä 2850 g, 48 cm, 31 cm (syntyi rv 35+5)

2 vkoa 3128 g (muita ei mitattu)

4 vkoa 3850 g, 52,2 cm, 35,7 cm

6 vkoa 4460 g, 55,3 cm, 37,1 cm

7 vkoa 4820 g, 56,5 cm, 38,2 cm

2 kk 5336 g, 58 cm, 39 cm

2,5 kk 5690 g, 59,5 cm, 39,9 cm

3 kk 6060 g, 60,5 cm, 40,4 cm

4 kk 6655 g, 63,5 cm, 41,8 cm

5 kk 7200 g, 65,5 cm, 42,9 cm

6 kk 7765 g, 68,7 cm, 43,8 cm

Ulkoiluvaatteistakin oli ollut juttua. D' lla oli tänään parvekeunilla (parvekkeella -12, nukkui partsilla, koska nukahti muskarin jälkeen vaunuihin enkä halunnut herättää) sukkikset ja body, collegehousut ja puuvillaneuleslipoveri (kauhee sana!), fleecehaalari (ohut), äp toppahaalari, makuupussi, villaviltti ja toinen makuupussi auki peittona. Vaunuissa ei ole koppaa, mutta vaunujen pohjalla lampaantalja. Käsissä äp tumput ja äp toppakintaat, jaloissa sukkiksien päällä villasukat ja toppatöppöset, päässä kypärämyssy (äp), teddykarvahattu, fleecehaalarin ja toppahaalarin huput. Muuten sopiva, mut varpaat ihan vähän viileät (eli varmaan ihan ok). Pukemiseen menee kyllä aikaa ;)..

Viipero: Mä luulen, että lisäruokaa tarvitaan jos vauva ei kasva tai syö tosi usein (esim. tunnin välein yölläkin..). Kannattaa kysellä teidän neuvolasta tms..

Zen: Tervetuloa :). Ei haittaa yhtään jos vauva huutaa leffassa, ei nimittäin takuulla ole ainoa huutava ;). D huusi ekassa leffassa kuin hyena eikä meidän takana olleet edes huomanneet ;). D huusi myös yksillä enskatreffeillä ihan kiitettävästi..

Jenni

Vierailija
28/76 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä että täältä kyllä löytyy mainiota vertaistukea, ja jos itsellä on joku kysymys mielessä niin yleensä joku aina tietää vastata tai omaa ainakin omia kokemuksia asiasta :)

Itsekin oon ollut samassa tilanteessa kuin sinä nyt, hyssytellyt takaisin uneen yön tunteina mahaansa kitisevää vauvaa ja lueskellut muiden juttuja. Meillä masuvaivat loppuivat lähes kokonaan, tai ainakin pahin terä niistä meni pois tuossa 2kk:n iässä. Jaksamista sulle, kyllä se ajan kanssa helpottaa (ja tilalle tulee muunlaista kitinää ;) Nukkuuko teidän tyttö hyvin päivisin, saisitko silloin levättyä itsekin, jos yöt menee ihan hulinaksi?

Tuosta pakkasrajasta en osaa oikein sanoa... Itse olen lukenut että -10-15 astetta olisi raja, neuvolassa asiasta ei ole puhuttu. Poika nukkui viikonloppuna melkein neljä tuntia ulkona vaikka pakkasta oli tuo -15 ja hyvin tarkeni, oli kädetkin ihan lämpimät sisälle tullessa. Vaunuissa oli lämpömittari, näytti -2 astetta. Koitapa laittaa mittari vaunuihin niin näet vähän mikä lämpötila vaunujen sisällä on. Mutta tuosta en tiedä, että ottaako pakkanen (yli 10 astetta) sitten miten vauvan hengitykseen, onko muilla parempaa tietoa?

Aleksi on alkanut nukkua tosi hyvin päiväuniaan, ulkona aina 3-5 tuntia ja lisäksi parit lyhemmät unet. Kerkiää hyvin tekemään jotain järkevää kuten pyörimään koneella.... Joo, jospa sitä menis vaikka pyykkiä pesemään.

viipero & aleksi

Vierailija
29/76 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiviikkohan on vielä tätä kuuta. No, miten olisi tiistai 6.2. tai keskiviikko 7.2.?

-nimim. hajamieli

Vierailija
30/76 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille lapsiensa kasvumittoja laittaneille! Niitä on ihan oikeasti kiva lukea, kun saa sitten jotain käsitystä siitä kasvuvauhdista.

Meillä oli tänään sydänkontrolli Lastenklinikalla. Aortan ahtauma ei ole uusinut, mutta lääkäri muistutteli riskin olevan 20% luokkaa ensimmäisen vuoden aikana. Seuraava kontrolli on vasta kolmen kuukauden päästä. Nyt Noelilla on vuorokausi-ekg raksuttamassa, eli lätkät rinnassa ja sellainen pikku laite mukana. Tuo on niitä rytmihäiriöitä varten, katsotaan esiintyykö niitä lääkityksenkin kanssa. Kun eihän niitä paljain silmin erota, ellei ole tosi paha ja pitkä kohtaus (Noelilla siis nopealyöntisyyttä, sairaalassa kävi jopa 260/min kerran).

Lääkitystäkin muutettiin siten, että enää tarvitsee antaa kolme kertaa vuorokaudessa vähän tujumpi annos. Ihanaa, päästiin siitä aamukuuden lääkkeestä!

Ja Noel on kasvanut hurjaa vauhtia: tänään painoa 4640g ja pituutta 55cm, kun viikko sitten vastaavat luvut olivat 4300g ja 54.1cm :) Varsinainen maitoparta tuo meidän poitsu, kun paino nousee nyt kolmatta viikkoa 300g viikkovauhdilla!

Nyt pitää mennä, Noelille on iskemässä parhaillaan kova nälkä.

Kandi & Noel huomenna 5vk

Vierailija
31/76 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, ihanan hiljaista! Meillä alkoi tänään päivä Eetun kanssa jo 6.30, ja nyt väsyttää!!! Eetu laitettiin äskön yöunille, ja aikas hiljaiselta kuulostaa, ja mies meni talliin tekeen hommia, jotain tukea tai jotain sisälämppärille...

Oltiin eilen illalla siellä esikoiden tapaamisessa täällä kylillä, oli todella ihana nähdä taas ihan pienen pieniä vauvoja (tahtoo sellatteen...) nuorin oli kuukauden ikäinen ja niin mahdottoman suloinen, että...

Anteeksi kauheasti kaikille teille ¿alkupäänmenijöille¿, kun en kirjoittele paljoa teille, mutta kun mä en OIKEESTI muista mitä ja miten meillä mentiin... Siis kyl mä jotain yritän teille aina välillä kirjoitella/vastailla, mutta tää dementia on jotain ihan hirveetä!!! ANTEEKSI!!!

Ezzielle tervetuloa joukkoon takaisin! Ja Zen10 tervetuloa kanssa!

Helsingin treffeistä... Täytyy nyt kuulostella millon nuo Tampereen treffit ovat... Ja mulle kyllä sopivin paikka olis tuo jumbo... Mutta ei mun takia niitä siellä tarvii pitää... Enköhän uskalla (kääk!) ajella tuonne Hesan keskustaankin... Jos siis sopii päiviin yms. Kuulostellaan...

Niameyn Aino kasvaa hienosti! Voi, vitsi että teidänkin tyttö on jo 5kk!!! Justhan hän vasta synty...

Meillä alettiin syömään puuroja vissiin tuossa 5,5kk ikäisenä, kauralla aloitettiin ja siitä viikon välein siirryttiin seuraavaan viljaan. Lihoista, ne taidettiin aloitella tuossa 6kk kohdalla (en muista kyllä tarkalleen...) ja broiskusta aloitettiin.

Kandilla on kyllä kanssa söpö poika! Ja hieno juttu että pääsitte yhdestä lääkkeenannosta eroon!

Tigger, ei sun massu nyt kauhean iso ollut, sellainen suloinen ja söpö vauvamassu! Mutta taitaa vaan itestä tuntuu, että se oma massu on ISO! (aattele meidän vauvoille tuli sitten melki vuosi ikäeroo... KÄÄK!!!) Toivottavasti tytöllä on kaikki kunnossa korvissa ja on vaan huono laite ollut!

Pesukarhukin oli ollut reissussa, ja hyvin oli mennyt ja nyt vielä pakkailet tavaroita uuteen kotiin! huih, en taitais pysyy perässä...

Päiväkodissa syömisestä... Meillä ainakin tuli ihan omaa vauvanruokaa pienimmille. En sitten tiedä onko yleinen käytäntö vai miten. Mutta muutaman vauvan äidit ovat tuoneet niitä purkkiruokia vauvoilleen, jos ei jokin ruoka maita... Kyllä varmasti löytävät hoidossa ¿oikean ruoan¿ Joonalle.

Nimistä, meillä oli muutama pojan nimi ja sitten myös muutama tytön nimi. Eetu oli kuitenkin niin Eetun näköinen jo syntyessään, ettei tarvinnut miettiä muita... Paitti mä oisin halunnu Eetusta ehkä Niilon... Mutta onpa sitten jemmassa tulevaisuutta varten, jos tulee vielä tarve... ja noista tytön nimistä, niin Ladie oli kyllä löytänyt loistavan nimen tytölleen...

Osse. EN haluis mennä töihin, en sitten millään, mutta valitettavasti ei oo muuta keinoo... kun ei tuo kunta mulle maksa palkkaa tänne toiseen kuntaan oman lapsen hoidosta...

Ja taas mä kirjoitin romaanin, vaikka tulinkin näin heti tiistainakin kirjoittamaan, ettei olis niin paljon kirjoitettavaa... Mutta täytyy sitä jättää muillekin tilaa...

napero ja Eetu 11kk13pvä (mun pieni vauva, niisk!)

Vierailija
32/76 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin tän lukemisen ehkä kolme tuntia sitten tai jotain... Muistaakseni oli jotain kommentoitavaakin, ehkä, mutta arvatkaas vaan muistanko enää :DD

Mulla on näköjään karvanlähtöaika ;) Taidan tulla kohta kaljuksi, kun hiuksia on kaikkialla... No, ompahan sitten äitissä ja tyttäressä enemmän samaa näköä, kun muuten kaikki sanoo isänsä näköiseksi ;))

Voi kun ois kiva tulla treffeille! Helmikuun alku on meillä kyllä niin täynnä kaikenlaista täällä kotikulmilla, että silloin ei kyllä päästä pk-seudun treffeille mitenkään päin. Voitais kyllä joku kerta yrittää tulla käymään mummin ja vaarin luona ja treffeille samalla, jos vaan tuo iskä malttais olla vaikka yhden yön ja illan ilman pikkuista ;) Itsellle ois kivaa vaihtelua välillä, kun mies kuitenkin on töissä päivät.

Juu, ja AA ja Kandi, viimeistään huhtikuun puolivälissä on oltava!!! ainakin omat " kerava-treffit" , jollie sit samalle viikolle saada laajempaa joukkoa koolle. Me tullaan silloin " hoitoon" Keravalle, kun mies lähtee työmatkalle. Ja noin muuten, mä kannatan treffejä Jumbossa, sit jos me joskus päästäis mukaan... Me kun tykätään autoilla muutenkin ;)

Ainolla oli tänään tosi kiva päivä, tyttö oli iloinen kuin mikä ja vielä illallakin jaksoi omia juttujaan höpötellä vaikka millä mitalla :) Nyt alkaa siis selvästi vatsavaivat viime viikon " velliepisodin" jäljiltä olla ohi. Ostin muuten tänään maissijauhoja, että saan keitellä omat vellit Ainolle. Nyt ei olla testailtu mitään kiinteitä melkeen viikkoon, kun tosiaan pienellä tuli masu kipeäksi maitopohjaisesta vellistä, niin päätin rauhoittaa tilanteen ensin ihan kokonaan, ennen kuin aloitellaan uudestaan.

Ai juu, joku uusi, jonka nimeä en muista, oli tullut mukaan! Tervetuloa, tää on loistava porukka ;)

Nyt varmaan tarttis mennä nukkumaan, kun Ainokin jo nukkuu...

Hyvää yötä, kommentoin lisää kun jaksan muistaa paremmin mitä piti kommentoida ;)

Ope ja Aino

Vierailija
33/76 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Napero, kun vastasit siihen mun päiväkotiruokailuasiaan. Sen takia oon sitä miettinyt, kun Joona on aikamoinen sihtikurkku. Se syö kyllä ihan mun tekemää paksua sosetta, mutta siinä ei saa olla yhtään kökköjä. Ne 8kk soseet ei mee alas vaikka tilsin haarukalla. Joona vaan yökkii ja kieltäytyy syömästä. Hyvä tietää, että päiväkotiin saa viedä omat sapuskat, jos ei päiväkodin ruoat sovi. Toivottavasti tää sihtikurkkuvaihe silti olis ohi jo toukokuussa.

Niin ja piti vielä kiittä niitä, jotka oli vastannut siihen mun kysymykseen siitä atooppisesta ihottumasta. En mäkään usko, että Joona on millenkkään allerginen. Sillä taitaa olla vaan vähän atooppinen iho. Nää kuivat ja kylmät ilmat taitaa aiheuttaa sitä, kun siellä matkalla se läntti polvitaipeessa katos melkein kokonaan.

Yritän huomenna päästä vähän kommentoimaankin, että ei mee ihan oman navan ympärillä pyörimiseksi nää mun jutut ;)

NapNapille vielä: Mulla on eka työvuoro tiistaina. Maanantaille sattu sovpivasti vapaa. Kerkii vähän järkkäillä paikkoja uudessa kodissa. Keskiviikkona onkin sit heti yövuoro. Eka yö erossa Joonasta. Snif!

Ja toivotan minäkin tervetulleeksi sinut uusi Enska (apua, kun nikki unohtu, sorry). Tää on tosiaa ihan mahtava porukka :)

pesukarhu ja Jonsku 9kk

Vierailija
34/76 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan malttamattomana maanantaina, kun päästään iho- ja allergiasairaalaan. Siellä ilmeisesti katsotaan, onko muitakin allergioita. Haluaisin jo nimittäin aloittaa kiinteät, josko sitten saataisiin neidille vähän lihaa luiden päälle.

Tuossa äsken käytiin Ainolle ottamassa rokotus, ja siellä oli saman ikäinen vauva, joka painoi 8 kg! :) Eli 3 kg enemmän kuin Aino. Välillä masentaa tuo Ainon huono painonnousu, mutta turhaahan se on, kun tyttö on niin hyvinvoiva ja tyytyväinen.

Vitsailinkin eilen miehelle, että voisin luovuttaa mielihyvin omista kiloistani vähän Ainolle. =)

Kestoilusta on ollut puhetta, ja täällä samaten ollaan niitä kestoja mietitty, nyt kun arki rullaa jo niin hyvin. Olen ajatellut hankkia niitä Fuzzi Bunzeja, kun niitä niin kovin kehutaan. Haluan mahdollisimman helpot vaipat, kun haluan pitää tämän arjen mahdollisimman helppona kuitenkin.

Täällä olisi innokas leffaan lähtijä, kertaakaan ei vielä ole päästy mukaan. Ongelmana meilläkin vaan tuo aika, nimittäin en tiedä kuinka siihen leffaan ehdittäisiin... Kovin myöhään päästään yleensä liikkeelle. Mutta katsotaan, josko päästäisiin mukaan. Ja treffeille myös ollaan mielellään tulossa!

Eilen nukahti Aino ensimmäisen kerran itsekseen omaan sänkyyn. :) Mutta taisi vaan johtua siitä, että oli niin väsynyt. Mies totesi eilen, että miksi ensin imetät ja sitten vasta annat korvikkeen, teepä toisin päin, niin Aino varmasti maha täynnä nukahtaa rinnalle. Niinpä niin! Ehkäpä annan sitten kuitenkin nukahtaa tissille, kai hän nyt siitä tavasta oppii eroon ennemmin tai myöhemmin. Olen tainnut tehdä asiat vaan turhan hankalaksi itselleni.

Hirmu paljon tekstiä, mutta eipä nyt taaskaan ehdi kunnolla kommentoimaan kun kauhea pyykkipino odottaa... Vaatekaapit kumisee tyhjyyttään. :) Joten palaillaan myöhemmin!

Karssuli & Aino 3,5kk+

Vierailija
35/76 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kyläilemässä siellä mun kaverilla ja kotiin tullessa jouduin seisomaan bussipysäkillä kauan, kun en päässyt ekaan sopivaan bussiin.. Sit siinä bussissa minne päästtiin, oli tosi kylmä. Mä vielä nukahdin sinne bussiiin ja heräsin just meidän pysäkillä..

Kandi: Hienoa, et Noel pääsee vähemmillä lääkkeenannoilla. Helpottaahan se vähän arkea, etenki kun ei sitä varten tarvi erikseen herätä.

Karssuli: Jos ja kun (ilmeisesti) Aino on hoikkis, niin Fuzzit ei ehkä oo parhaita vaippoja. Ainakaan meillä niitä ei tahdo saada sopimaan. Muutenkaan en tykkää nepparivaipoista, kun ne on jotenkin niin vaikea saada istumaan hyvin. Tosi hyvä taskuvaippa on kuulemma LillaTasku. Sitä myy www.lillamamma.com. Juttelin joskus sen niitä tekevän naisen kanssa ja se sanoi et hänellä oli itsellä vaikea löytää hoikalle tytölleen vaippoja jotka olis tarpeeksi korkeita vyötäröltä ja siksi alkoi ommella noita.. Me aioitaan testata niitä (kunhan tulee rahaa).

Jenni

Vierailija
36/76 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä onkin mennyt taas tyttöä kanniskellessa. Huh huh. Olen pikkuhiljaa vähentänyt Idalla cuplatoneja ja eilen en tietenkään niitä muistanut antaa. Yö oli sitten jonkin verran levoton. Aamulla Iitu oli kuitenkin hyväntuulinen, oltiin äiti-vauvajumpassakin ja sen jälkeen nukuttiin 3h 15min päikkärit (Iitu siis). Mutta sen jälkeen alkoikin sitten itkut ja oikeastaan tuohon klo 20.30 asti huudettiin koko ajan, mitä nyt muutamat päikkärit siinä otti. Eli ei taideta meillä lopettaa niitä vielä!

Multa meinasi mennä kandin poitsun kuvat ihan ohi. Mutta onneksi näin, kun oli niin ihanan pieni söpöläinen :)

Kestoista... Oon nyt sitten innostunut tilaan yhtä sun toista :) Muutamat All in onet mollavauvasta jne. Kävin tuolla jenninkin mainitsemalla sivuilla ja ajattelin sieltäkin tilata! Onko muuten kukaan vertaillut missä olisi halvemmat kestot uusina? Kun esim huuto.netissäkin tuntuu käytetyt maksavan melkein saman verran kuin uudet??

Zen10 (menikö oikein?) teretulemast meitin ihanaan poppooseen :)

Napero, myöskin ne limen vihreät emmaljungat on aikas makeet :D

Nyt pitääkin mennä nukkumaan, Iitu on tuolla jo puolisen tuntia höpöttänyt lampulle varmaan iltasatua :)

Vierailija
37/76 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen yrittäjään en ollut törmännytkään, vaikka tuntuu että kestovaippoja on myynnissä yhdellä jos toisella. Kestovaipat alkaa tulla jo uniinkin. :) Eilen halittiin ja pötköteltiin miehen kanssa ja hän ksyi että mitäs mietiskelet. Nolottikos vähän vastata että kestovaippoja...! :D Taitaa olla tällä tytöllä välillä vähän vaikeuksia vaihtaa äidin roolista kiihkeän rakastajattaren rooliin...

Viipero, jos ei vauvelin paino ole kääntynyt laskuun niin kyllä luultavasti hän silloin saa riittävästi ravintoa. Mutta toki poikkeuksiakin voi löytyä, eihän näitä asioita ole ns. kiveen kirjoitettu. Meillä aloitettiin lisäruokinta, kun Ainon paino ei kerta kaikkiaan enää noussut. Osittaisimetys on kyllä todella haastavaa verrattuna täysimetykseen, ainakin meillä on ollut, joten suosittelen välttämään jos mahdollista. :) Tietenkin jos lapsen terveys sitä vaatii, sitten lisäravintoa vaan on annettava. Juttele ihmeessä asiasta neuvolassa.

Tervetuloa tähän mukavaan porukkaan Zen! Tuosta pakkasrajasta en osaa sanoa, me ei nyt olla muutenkaan oikein päästy ulos kun Ainolla on lämpöä.

Amy, meillä oli isukki eilen Ainon kanssa kaksin kotona illalla, ja Ainopa oli järjestänyt hirmuisen kohtauksen. Ei suostunut syömään ja huutokonserttia vaan piti. Kun tulin kotiin, isukki viihdytti tyttöä tanssimalla mutta jos tanssin lopetti alkoi itku. =) Täytynee jättää heitä enempi kaksin, ettei käy niin että äiti vaan kelpaa hoitajaksi.

Kandi, hienoa että asiat ovat Noelin kanssa menossa parempaan suuntaan. Lapsen terveys on kyllä hirmuinen huolenaihe. Itse tuosta allergiasta olen kovasti murehtinut, pitäisi minun kyllä muistaa ettei se niin vakavaa onneksi ole.

MiaMik, mäkin kattelin huuto.netistä noita vaippoja ja ihmettelen kyllä , miten ihmiset maksaa käytetyistä melkein saman verran kuin uusista. Itse maksan yleensä käytetystä tavarasta max puolet hinnasta, ellei nyt sitten ole melkein käyttämätön. Esim. nyt kun olen katsellut Ergo-kantoreppua, niin ihmiset maksaa käytetystä 75-90 euroa, vaikka uusi maksaa noin 90 euroa! Ihan järjetöntä mun mielestä. Toki kierrätys on hyvä juttu, mutta en kyllä itse maksais noin älyttömästi.

Töitä pakertaa tai töihin on kohta menossa meistä moni. Itsellä siihen on vielä aikaa, mutta kyllä asia jo mietityttää, kun ei ole työpaikkaa mihin palata. Pitäisi varmaan miehen kanssa laskeskella, miten kauan voin kotona olla. Kesän ainakin aion olla eli parisen kuukautta hoitovapaalla. Mieskin on miettinyt kotiin jäämistä vähäksi aikaa, hänen liittonsa ilmeisesti tukee asiaa jollain tavalla. Onko muuten kenenkään mies ollut vauvan kanssa kotona tai aikooko olla?

Aino nukahti eilen taas omaan sänkyynsä itsekseen. Vähän unisena hänet sänkyyn nostin, ja kun meinasi siellä herätä, kiedoin tiukasti peittoonn, ja pidin kättä päällä niin nukahti. Todellista edistystä aiempiin iltahulinoihin verrattuna! Jäi pitkästä aikaa vähän kahdenkeskisiä hetkiä mulle ja miehelle.

Treffeistä vielä... Sekä Jumbo että keskusta sopii meille, ja näillä näkymin myös nuo Amyn ehdottomat päivät. 8.2. taisi olla se leffa...? Sinnekin kyllä haluttais kovasti mennä.

Nyt alan tilailemaan niitä vaippoja. :)

Karssuli & Aino 3,5kk+

Vierailija
38/76 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti meni päikkäreille, sille on tullut sellainen hassu tapa että se haluaa nukkua päikkärit meidän sängyssä, jos omaan petiin laittaa niin herää 5 minsan päästä kiukkuumaan, tuolla meidän sängyssä vetelee jopa tunnin verran jos oikein hyvin käy.

eilen kävi pappi ja sovittiin ristiäis kaavasta ja muista hommeleista, nyt tarttis tehdä sellaiset virsien sanoille tarkoitetut kortit, vaaleenpunaset tietty, musta on pal kivempaa kun kaikilla on sitten sellaiset pienet vaaleenpunaiset kortit kädessä kun veisataan, niistä jää vaikka kiva muisto sitten vieraille, ajattelin vielä kirjoittaa niihin nimen ja päivämäärän kanteen ja laittaa rusetin niin on sitten tosi hienot.

Mulle käy noi treffipäivät tosi hyvin, nyt vaan sovitaan paikka ja aika niin avot, mä laitan sille sitten vaikka oman ketjun ja näillä näkymin mä olen ainakin menossa leffaan joten saa liittyä seuraan silloin 8.2, ja open kanssa tavataan sitten keravalla huhtikuussa.

Tänään on kampaaja, ihanaa olenkin jo ihan kyllästynyt tähän ruuhkatukkaan.

Jahas neiti päättikin nukkua vaan vartin verran joten nyt tarvii mennä, kommenteeraan sitten myöhemmin lisää, tästä tuli vähän omanapainen viesti.

AA ja rimppakintturinsessa melkein 6 viikkoa

Vierailija
39/76 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, tänään saa olla ihan vaan kotona!!! Eilen kävin siellä kampaajalla, no, ei paljon muutoksia tullut, koska mä haluun TAAS kasvattaa pitkät hiukset, tai ainakin pidemmät kuin mitä nyt on, että ne saa kunnolla kiinni... Ens syksynä ois sitten helpompi mennä töihin, ku see kiinni...

Aivan ihana ilma tuolla pihalla, mulla oottaa lumityöt, kunhan mies pääsee kotiin... Saa hyvin purettuu energiaa!

Pesukarhu, kannattaa vielä kysäistä tuota ruoka-asiaa sieltä päiväkodista...

Karssuli, toivottavasti maanantaina selviää Ainon allergiat! Että pääsisitte maistelemaan kiinteitä.

Miamik juuri niitä limen vihreitä haaveilen täällä... taikka kyllä mulle kävis ne moonlightit tai platinatkin... Mutten taida saada puhuttuu miehelle läpi, että tarvisin (tai siis Eetu tarvii) uudet vaunut... Byää

Meillä oli eilen koirien kanssa agility, mies lupasi imuroida sillä aikaa Eetun kanssa (Eetu rakastaa imuria, tai siis sitä letkua hih!) No, tulin kotiin, niin mies TISKASI! Kysyin mitä se tekee, niin sano ettei muistanut imuroida, niin aatteli sitten tiskata kuitenkin... No, mullehan se sopi, oli meinaan kiva tiskivuori...

Mites ne Tampereen treffit? Ei muuten mutta sit tiedän pääsenkö mukaan Hesankin treffeille (jaa, mullako tylsää???)

AinoAurorakin suunnittelee ristiäisiä... Huisia, että teidänkin pieni on jo niin ¿iso¿...

Musta tuntuu muutenkin, että nää enskavauvat kasvaa ihan hirmuista vauhtia, ja osa alkaa täyttää jo 10kk ja vuoden... Huh!

napero ja Eetu 11,5kk (niisk!)

Vierailija
40/76 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan teistä sanoa, minkä kokoinen on äippäpakkauksessa tullut kestovaippa? Eli minkä ikäiselle se menee? Pikku-quu on varmaan siitä jo kasvanut ulos, kun en älynnyt aikasemmin kokeilla, vaikka periaatteessa kestoilu on aina jollain asteella kiinnostanut... Kirjoittelen myöhemmin lisää.

-Q-