*** Uuteen viikkoon KESÄKUISET! ***
Kommentit (27)
Tervehdys kaikille!
Täällä vietän sairaslomaa kotosalla. Ristiselkä ja oikeastaan koko alapää on törkeen kipee ja säteilee joka paikkaan, vähän sellaista pehmytkudos kipua. Huomenna olis neuvola ja yritän samalla päästä lääkärille..... Nyt on kyllä jaksamisen kanssa ongelmia. Omalla isällä todettiin keuhkosyöpä viime viikolla, sitten remontti ja selkäsäryt.... vali vali!
Kateellisena luen muiden painonnousua. Mulla on noussut niin paljon että huomenna saan varmaan lähetteen sokerirasitukseen ; ) Huomisesta ajattelin vähän tsempata tuon ruoan kanssa. En edes kehtaa sanoa kilojen määrää mutta yli 5kg todellakin!
Meillä on ultra vasta 6.2, mitenkähän sinne saakka jaksais odotaa. Kovasti odoan jos näkyis kumpi on niin sais alkaa ostelemaan vaatetta. Mä olen myynyt kaikki tyttöjen vanhat vaatteet kun ei oikein ole tuota säilytystilaa.
GALLUP: Joko olette ostaneet/harkinneet vaunujen ostoa, millaiset??? Meillä on ollut kahdet Emmaljungat ja hyvät ovat olleet. Nyt olen katsonut käytettynä Teutonian tai Hartanin kolme renkaisia malleja, mutta en vielä ole uskaltanut ostaa.... Vanhat vaunut annettiin Lastenklinikalle....
Vointeja kaikille!
Tiina 18+6 kai
Laitoinkin tuonne Yahoon puolelle tämä viestin:
Kokemusta Easywalker yhdistelmävaunuista?
Olen himoinnut näitä ja kuinkas sattuikaan joudun Damiin ensi viikolla
työmatkalle ja luultavasti nämä tarttuvat mukaan. Hintaa yhdistelmäpaketille tulee noin 600 eurooa, että ihan ilmaiset eivät kyllä ole. Onko kellään kokemusta? Mulla lähipiiristä löytyy
vain yksi tyytyväinen käyttäjä. Suomesta en ole löytänyt. Haluan ehdottomasti kolmipyöräiset (en edes tiedä itse miksi, mutta haluan vaan :)
http://www.easywalker.nl/eng/sky.html
Meillehän tosiaan syntyy esikoinen, joten valmiiksi ei ole itsellä mitään. Alamme keväällä rakentamaan, joten olemme miheni kanssa päättäneet että säästämme kaikessa mahdollisessa, ja sen vuoksi olen jo alkanu kartoittamaan mistä mitäkin saisin halvalla, ja uskomattoman hyvä tuuri on käymässä:
Vaunut (yhdistelmä) ja pinnasänky saadaan mieheni veljen perheestä, joilla on kolme tyttöä (8, 5 ja 3-vuotiaat), eikä omia pienokaisia kuulemma ole enää tulossa. Turvakaukalo saadaan myökin maksutta tuttavilta, joille miheni käy tekemässä remonttia talkoilla. Hoitopöytä, rintareppu ja sitteri saadaan yhteishintaan 60 ¿ eräältä työni kautta tutulta perheeltä. Mielestäni saadaan kyllä säästettyä todella pitkä penni näiden isompien investointien suhteen. Vaatteitakin varmasti tulee noilta mieheni veljien perheiltä, mutta toki niitä mielellään ostaa itsekin.
Cana ja kirppu 19+2
Itse hankin v. 2003 3-pyöräiset Quinnyt, ja muutama pointti tuli mieleen niiden käytöstä, joita en tajunnut etukäteen itse ajatella. Asumme nimittäin hyvin mäkisellä alueella, ja joissakin mäissä on portaat joissa on 2-osaiset luiskat. No 3-pyöräisellä ei näissä luiskissa tieteenkään ylöspäin pääse kun keskellä oleva etupyörä tökkää rappuun ja alaskin hankalasti, joten jos olisin älynnyt tämän etukäteen niin olisin ehkä sittenkin ostanut 4-pyöräiset. Toinen huono puoli on niiden kiikkeryys sivusuunnassa, pääkaupunkiseudun vauhdikkaissa busseissa tämä usein tuli esiin. Muutenhan 3-pyöräiset ovat ihanat, varsinkin jos reippailee/lenkkeilee paljon, kun ne kääntyvät niin sujuvasti.
Mutta siis, muista kartoittaa lähiympäristö ennen ostopäätöstä ja hauskaa Damin matkaa (kateus vihertää täällä)
Tämän saarnan tarjosi SM :)
Flunssa ja lämmön nousu pukkaa tännekin ja siis taas sairaslomalla..
pysyn kanssa tolla lämminmehu linjalla, vastahan söin yhen antibiootin ja ei kiitos enää!
Galluppeja kyseltiin: eli siis n. 3kg on tullut kaiken kaikkiaan tai 3,5kg--mutta siinä kuitenkin. Tosiaan mun fundus oli 19cm..
Kahvia olen aina ennen juonut ja joka aamu, mutta pahoinvoinnin myötä se jäi lähes kokonaan pois. aivan satunnaisesti saatan puolesta puolet kuppia juoda, mutta teetä olen juonut keskimäärin puoli kuppia per pv. Ja teetä jota taas ennen ole juonut enkä tykännyt, nyt se maistuu =) hassua!
Me ollaan tilattu/varattu jo vaunut (ei tarvi lunastaa jos jtn sattuu, skeptisenä senkin menin varmistaan). merkki on Gesslein, aivan mahtavat! 07 Swing finit.. kalliit oli, mutta mun äiti lupasi maksaa ne! =) on eka lapsenlapsi tulossa ;)
Joitain vaatehankintoja olen nyt vasta rakennu ultran jälkeen tehnyt, mutta en suuria.
Hiukan olen alotellut paikkojen siivousta ja tilan tekemistä, kun vielä pystyy ja jaksaa. Sit kun äippä loma alkaa laitan vauvan tavarat valmiiksi ja loppu kuun sitten vaan olenkin vain itseäni varten =) se olis suunnitelma..
mtn ei kyllä kannattas suunnitella, kun kuiteskin menee mönkään..äh, mitä pessimistiä taas, ei yhtään mun tapasta!
onko kaikki mammat täällä jo täysin luottavaisin mielin, että kaikki menee loppuun saakka hyvin masuvauvan kanssa? onko pelkoja tms.
Stinna rv 22
Tyttö unten mailla ja mies on vielä töissä joten jospas muutaman rivin rustaisi.
Vaunuista: Meillä on esikoisella Hartanin Skaterit ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä kärryihin. Minä suorastaan rakastan noita menopelejä.:) Haluttiin ehdottomasti kolmipyöräiset aikanaan ja ei olla kaduttu ostosta päivääkään. Allekirjoitan saman hankaluuden, josta joku (anteeksi lahopääni) jo aiemmin sanoi noiden rappusten liuskojen kanssa, mutta niidenkin kanssa olen pärjännyt ja en ole moisiin edes kovin usein törmännyt. Mutta ainakin noita meidän Skatereita on melkein mahdottomuus saada kaadettua ainakaan sivuttais suuntaan.(??) Ovat paljon tukevammat, kun nelipyöräiset Hartanit, koska akseli väli pidempi/leveämpi, kun nelipyöräisissä. Tuosta akselivälin pituudesta johtuen on myös yksi pieni miinus eli jos on pieni auto/ahtaat tilat niin kannattaa mitoittaa kärryt ennen ostoa. Ne vievät nimittäin isomman tilan niin kokoon laitettuna, kun normi tilassakin. (Ja nimen omaan pituus suuntaan.) Mutta olen tykännyt vaunuista tosi paljon.
Nyt on mietinnässä tuplakärryt ja jos sellaiset päädytään ostamaan niin haluan kolmipyöräiset. Todennäköisesti ostetaan tuplat käytettyinä ja ehkä noihin Hartaneihin sisarlauta. Sitten toinen hankinta joka tehdään on turvakaukalo ja haluan kaukalon jossa on se erillinen autoon kiinnitettävä jalusta. Olen kuullut siitä niin paljon hyvää tutuilta ja itsekkin todennut näppäräksi. Ei oteta äitiyspakkausta ja sijoitetaan tuo raha tuohon kaukaloon. Ja kantoliinaa tai rintareppua olen miettinyt myös. muuten ei ole suurempia hankintoja.
Stinna kysyi peloista ja minulla on välillä pieniä epävarmuuden hetkiä raskauden ja sen suhteen meneekö kaikki loppuun saakka hyvin. Onko lapsi terve jne. Mutta ne kai kuuluu normaaliin raskauteen ja kaikilla on enemmän ja vähemmän samoja tuntemuksia toisinaan. Olen kyllä paljon levollisempi ja varmempi tässä raskaudessa, kun mitä esikoiselta olin.
Jaahas mies tuli kotiin ja CSI:n alkaa kohta.
Palataan taas.:)
Tuulia 20+4
Täällä ollaan podettu vatsatautia koko perhe. Ihan kamalaa. ja ylläri ylläri mä sain sen kaikista rankimpana. Onneksi nyt alkaa taas elämä voittaa.
Kiva kuulla, että kaikilla on utra kuulumiset olleet hyviä! Oliko se Äippä:) jolle oli sanottu että sikiö on alakäyrillä viikkoihin nähden? Mä en huolestuisi noista lukemista mitä olet saanut. Eivät kuitenkaan olenaisesti poikkea muiden mitoista. Ja onhan kaikki vauvat erikokoisia ja kasvavat eritahdissa. Luulisi että kasvua mahassa voi pitää verrannollisena kasvuun lapsena. Tai siis tarkoitan että mulla esikoinen oli 1v tarkastuksessa pituudeltaan ja painoltaan nippanappa alakäyrällä ja 1,5v tarkastuksessa olikin jo yläkäyrällä. Kasvupyrähdys oli tullut juuri 1v mittauksen jälkeen.. Eikä ennen niinkuin ilmeisesti valtaosalla lapsista. Niin miksi ei olisi normaalia että vauva mahassa ei kasvaisi omaan tahtiinsa!! Varmasti kaikki on hyvin.
Itsellä ultra on perjantaina, vähän jo jänskättää.
Mitähä vielä. Painosta oli puhetta, mulla on tullut lähtopainoon 2kg. Mulla on vähän ylimääräistä viime raskauden ajoilta että painan nyt enemmän kun esikoista odottaessa näillä viikoilla, että ihan hirvesti ei tarttis tulla lisää. Vaikka ehkä toi 2 päivän oksentelu on pudottanut vähän painosta.
Jepsis, nyt suuntaan puistoon pojan kanssa. Mukavaa lumista päivää kaikille!
Iiran 19+3