Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Uuteen viikkoon KESÄKUISET! ***

22.01.2007 |

aloitus

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas uutta viikkoa aloittamassa työn merkeissä. Mukavaa, kun on kunnon pakkanen ja aurinkoinen keli! Ihan eri fiilinki ihmisellä - kevät se keikkuen tulevi!

Eilen vetäsin 3 h päiväunia samaan aikaan esikoisen kanssa, kyllä teki hyvää. Sain silti unta " jo" klo 23, vaikka pelkäsin pyöriväni sängyssä kauemminkin, kun kävin makuulle jo klo 22.20. Liikkeitä on nyt tuntunut vähän vähemmän kuin viime viikolla, tai siis vähemmän selvempinä. No, eiköhän se ole ihan normaalia. Eilen uskaltauduin laskemaan pulkkamäkeä pari kertaa esikon kanssa, kun jarrutin jaloilla, eikä se juurikaan täristänyt, kun meillä oli kelkka alla. tosin vähän tukalaa käydä masun ja toppavaatteiden kanssa pulkkaan istumaan jo. Harmi, ettei uskalla pulkkailla/lasketella/luistella, koska mä tykkään kyllä talviurheilusta. Hiihtämään aion mennä jäälle/tasaiselle maastolle, kun vaan ladut saadaan kuntoon.

Äippä laittelit viikonlopun pinoon ultramittoja. Mä en tiedä, mitkä ovat keskiarvomittoja tms. mutta luulis tosiaan, että jos mitat pienemmät, niin silloin ultran mukaan raskaus ei ole niin pitkällä, niin kuin itsekin järkeilit. Koska se painoarviohan lasketaan nimenomaan noiden mittojen perusteella (en ole tosiaankaan alan asiantuntija, mutta lääkärin kirjoittamasta ultralausunnosta näin ymmärsin).

Nyt täytyy lähteä vessaan ja printterille, niin saa vähän ruotoakin suoristettua. Moro!

Uula rv 20 + 4 (mä en nyt tiedä, minkä päivän mukaan näitä laskisin, ed. ultran ja menkkojen mukaan nyt oltais kai jo viikolla 20 + 6)

Vierailija
2/27 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava sää ulkona, harmi kun ei saa lähteä kävelylle. Kävin tuossa ulkona sen verran että käytiin tytön kanssa ennen tarhaan vientiä vieressä olevassa terveyskeskuksessa lälkitarkastamassa korvat, oli vähän punoitusta mutta ei onneksi tulehdusta tai kiviä tällä kertaa :)

Supistukset ovat loppuneet levossa, mutta pinna on kyllä kiristynyt. En juurikaan koskaa huuda miehelleni tai riitele mutta nyt tulee joka asiasta kinaa ja ärjyntää. En olisi uskonut että pakkolepo ottaa näin koville. Lauantainakin pisti itkun tihrusteluksi kun mies siivosi ja tunsin itseni aivan turhaksi, kun mies jynssäsi ja hinkkasi koko kämpän :) siis aivan hullua! Mies siivoaa kaiken tosi tarkasti ja minä nyyhkin kun en saa sitä tehdä vaikka en tykkää edes siivoamisesta. Mutta kai se on se " vapauden riisto" mikä tässä mättää, eikä siivoamiskielto.

Työstressin poisjääminen on kyllä tuntunut tosi hyvältä. Huomaan että se on vienyt hirveästi energiaa, nyt kun se on poissa niin sitä on ajatuskapasitettia ihan kummasti enemmän. Illalla olin tosi rauhaton eikä uni tullut kun löydettiin aivan ihana asunto ja meillä on vielä pankin lainaneuvottelut tekemättä (tai mies niitä siis just parhaillaan hoitaa työnsä ohessa). Taitaa käydä niin että menee kämppä ohi koska se oli niin kiva ja hyvän hintainen että joku ehtii jo tarjota täyden hinnan. Jännittää!

Aatu on potkiskellut entiseen malliin, perjantaina olis sitten rakenne ultra. Sekin jännittää, varsinkin kun joudun sinne yksin kun mies on matkoilla just silloin. Mutta uskon että kaikki menee hyvin koska Aatu on ollut niin superaktiivinen, että ei siellä ainakaan raajoissa voi olla vikaa. Kun tuossa aamulla kävelin tarhalta kotiin, niin liitos vähän jo antoi merkkiä, että löystymässä ollaan taas. Pitää soittaa neuvolaan että antavat lähetteen sairaalan välinelainaamoon lantion kiristysvyöstä (en tiedä sen oikeaa nimeä), viime raskaudessa se oli aivan kullan arvoinen, palautti liikuntakyvyn 100%, ilman sitä kaikki liikkuminen oli tosi tuskaa. Muistakaa tämä jos liitoskipuja tulee, monissa neuvoloissa eivät osaa neuvoa tämän vyön käyttöön. Se on sellainen vanhanaikaisen korsetin näköinen, lohenväristä puuvillaa, siinä on kaikenlaisia solkia ja nyörejä ja ruma kuin mikä ja tekee kamalan näköiseksi lantion alueen koska se tulee niin kireälle että jos on vähänkin " pehmustetta" sillä alueella niin ne sitten tursuu ylä ja alapuolelta. On tosi oudon näköistä kun tulee makkarat niille alueille, että pakarat ovat makkaralla aivan pakaroiden alaosasta ja yläosasta, keskellä lantiota on aivan slimmi kohta. Viime raskaudessa mulla oli sen vyön kanssa sellasia mummoalkkareita koska se vyö hiersi ihoa ja sitten sen vyön soljet rikkoi aina sukkahousut, joten mun alusvaatetus varsinkin talvella oli todella sellainen esimerkillinen " toivottavasti en joudu onnettomuuteen ja ensiapuun" -setti :)

Nyt syömään,

SM & Aatu rv 18+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nuhanenä! Ärsyttävä flunssa on iskenyt. Soitin just neuvolaan ja tarkistin mitä " flunssalääkeitä" saa turvallisin mielin käyttää, mutta taidan olla niin " maito" että pidättäydyn edelleen mustaherukkamehulinjalla.

Minä taidan olla tällainen alkuviikkojen kirjoittelija. Kävin kyllä loppuviikon pinoakin lukemassa ja olin jo kirjautunutkin monta kertaa, mutten kertakaikkiaan keksinyt mitä olisin kirjoitellut. Tietysti tässä nyt yhdellä kertaa kaikille HYVIÄ ULTRA-uutisia saaneille onnittelut! Ja kiva että olemee saaneet pinoomme uusiakin kirjottelijoita!

Joku saattaa muistaa kun valittelin muutama viikko sitten tuota häntäluutani, joka kipeytyy kun istun. Olemme viikonloppuna lähdössä äitini 50-vuotis juhliin 600 km päähän, ja joudun näin ollen istumaan autossa noin 7h. Vähän jännittää miten käy. Kunpa saisi jostain uimarenkaan :)

Hyviä ja hyisiä viikon alkuja... Tuli se talvi sittenkin :) Se, onko kylmä vai ei, on jonkun sanonnan mukaan vain pukeutumiskysymys. Lämmintä siis päälle.

Cana & kirppu 19+0

Vierailija
4/27 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä tehdään ja on siinä sivussa lueskeltu loppuviikon/alkuviikon pinoa. Rakenneultrat alkaa olla kohta kaikilla ohitse ja tosi kiva että niin monella on asiat hyvin. En muista lukeneeni, että kellään olisi mitään vakavempaa tullut esille...

Mullakin oli ultra viikko sitten ja myös kaikki ok. Maha on jo järkyttävän iso ja mietin onkohan se normaalia, mutta ei kukaan ole siitä sanonut mitään joten kai se on. Viikon päästä on neuvola ja silloin mitataan se sf-mitta joten viimeistään silloin sen tietää...

Liikkeitä tuntuu päivittäin, mutta välillä on hiljaisempaa - iskee heti paniikki päälle onko kaikki ok, mutta olen huomannut, että kun käy lepäämään ja vähän hieroo vatsaa niin sieltä vastataan. Esikoinen tunsi viime viikolla pienet potkut ja tuli kovin onnelliseksi kun vihdoin sai jotain konkreettista vauvasta.

Alkaa henkinen stressi vauvan hyvinvoinnista pikkuhiljaa helpottamaan ja tänään ajattelin mennä ostamaan pikkuiselle ensimmäisen oman vaatteen. Löysin ihanan Tutan kevytvanupuvun joka käy sekä tytölle että pojalle joten mikäli vielä kokoja on niin se ainakin on pakko saada : )

Pakkanen on ulkona kova, mutta aurinko paistaa ja se on pääasia! Masunkasvatteluiloa kaikille !!

Lauruska 21+2

Vierailija
5/27 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Ulkona on aivan upea ilma! Näyttää ihan siltä, että pitäs päästä jäälle kävelemään (siis jos niitä jäitä olisi ja pystyisi kävelemään).

Ikäväkseni oon huomannut, että voin päivä päivältä huonommin :( Häpyluu ja lantio on niin kipeä, että kokoajan sattuu tasaisesti. Lisäksi liikkuminen ja asentojen vaihtaminen on miltei tuskaa. Näiden lisäksi supistelut on vaan lisääntynyt. Yölläkin herään supisteluihin, jotka kestävät useamman minuutin kerrallaan :( Ja liikkuessa supistelut senkuin yltyy...

Huomenna kipitän työterveyshuoltoon! Töihin en just nyt kykene. Kolme viikkoa oon urheasti töissä käynyt supisteluista huolimatta, mutta nyt en enää kivuiltani ja supisteluilta voi/uskalla! Tirriäinen sentään liikkuu päivittäin, että hällä siis vissiin kaikki hyvin.

Torstaina olisi rakenne ultra :) Jippii!!! Siellä lääkäri onneksi tarkistaa myös kohdunkaulan tilanteen. Toivon hartaasti, että supistelut ei ole tehnyt hallaa sinne!

Silloin rv 15+5, kun kävin supistelujen takia ylimääräisessä ultrassa ä-polilla, niin silloin jo lääkäri hieman uhkaili, että en välttämättä pysty enää rv 20 jälkeen töihin menemään :( Mulla oli siis kohtu taaksepäin kallellaan ja se ylisuuri eteisistukka.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

T:Remukka & Tirriäinen rv 20+2

Vierailija
6/27 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kohnasin kaupassa tässä taannoin kaikkia IIIIIHANIAAA vauvan vaatteita, ja oli todella lähellä etten jo ostanut sellaista fleese-pukua. Onneksi ystäväni muistutti miuna että synnytän kesällä, ja fleese-puku voi olla vähän turhan lämmin kesän mahdollisiin helteisiin, ja sitten kun sitä voisi taas käyttää, niin eihän se enää mahtuisi :) Että ota vaan reilun kokoinen vanupuku :)

Cana

Vierailija
7/27 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on talvi!!! Maa valkoinen ja aurinko paistaa, pakkanenkaan ei haittaa, kun vaan pukee kunnolla päälle. Mulla ei mahdu enää yhdetkään omat ulkoiluhousut päälle niin olen suosiolla siirtynyt miehen toppa/kuorihousuihin.:)

En muista yhtään mitä piti kommentoida eikä itsellekään oikein ihmeitä kuulu. Samaa vanhaa vaan eli ihan hyvää.

Vointi on edelleen hyvä ja supistuksetkin on rauhoittuneet. Maha kasvaa ja perä leviää.;)

Pitää tulla vaikka myöhemmin uudelleen kirjoittelemaan, jos pää toimisi sitten vähän paremmin.

Tuulia 20+2

Vierailija
8/27 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäsin tuossa just äsken suklaata, mistä tulikin mieleeni galluppos:

Paljonko on tullut kiloja?

Mulla junnannut nyt onneksi paikoillaan pari viikkoa, eli kiloja tullut alkupainoon nähden n. 4. En tiedä pitääkö paikkansa, että poikasikiö vie enemmän energiaa vai onko vaan kaupunkilegenda??? Tietoni on peräisin niinkin luotettavasta lähteestä kuin tv-sarjasta Greyn anatomia - se yks raskaana oleva lekuri sadatteli, kuinka on koko ajan nälkä, kun odottaa poikaa. Meillehän siis lekuri povasi poitsua, kun rakenneultrassa näkyi pieni pili.

REMUKALLE tsemppistä suppareihin, jää ihmeessä töistä pois, jos siltä tuntuu! Siellä et ole korvaamaton, äitinä sen sijaan olet.

Vierailija
9/27 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kun odotellaan niin aika kauan joutui kuuntelemaan ennenkuin uskalsin varmasti näin todeta. Nyt on kyllä sen luokan myllerrystä että varmasti tuntuu.

Pukkaa varmaan viimeistä työmatkaa ennen äippälomaa ensi viikon loppupuolelle. Olen kyllä erihyvin onnistunut noita nyt välttelemään. Nyt on niin mielenkiintoinen juttu että lähdettävä on. Mies sanoi että ole vielä ihmeessä yksi päivä päälle niin pääset shoppailemaan. Ihanaa. Suunnitelmissa on ostaa vaunut ja pistää postiin sieltä. Noita vaunuja ei täältä saa.

Gallup: Neljää kiloa näytti vaaka aamulla. Tosin se on aina viikonloppumässäilyjen jälkeen aika koholla. Mutta siinä paikkeilla on. Hyvin menee vielä farkut (matalat) jalkaan että kyllä se aika keskittyneesti on tohon mahakumpuun tullut. Niin ja tisseihin. On kyllä ihan sairaan kokoset rinnat, toivottavasti ei enää kasva ihan kauheesti :)

Ihanaa pakkasaikaa kaikille, onneksi meille tuleekin kesävauvat!

Rouvaii 19+4

Vierailija
10/27 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien tavoin olen ollut enemmän lukemis/seurailu kannalla pinojen suhteen, mitä nyt silloin tällöin kirjoitellut vähän.. Nyt ehkä voisin piristyä, varsinkin kun töissä mua aletaan jo hiljalleen " ajaa alas" koska kesälomani alku lähestyy (siis vasta maaliskuun puolivälissä kuitenkin, mutta..) ja projektit muuttuu helmikuussa muutenkin. Eli pääsen vähän yleismies juntuseksi töissä kun oma projektini siirtyy jo seuraavalle. Eli tylsät 1½ kk tulossa..

Eilen käytiin neuvolassa, sf-mitta otettiin ekan kerran ja oli 17. En tiedä yhtään onko normaali viikkoihin nähden, maha kyllä tuntuu isolta, ja näyttää! Labran tulokset olivat tulleet, eli mun veren vasta-aineiden seuranta. Arvot olivat pysyneet samassa, eli eivät nousseet, joka olisi kai ollut huono. Mutta edelleen tuomio oli, että vasta-aineet SAATTAVAT aiheuttaa lapselle hemalyyttisen taudin.. Vähän tuo latistaa odottamisen iloa vaikka ei välttämättä tarkoita mitään loppujen lopuksi.. Loppuraskauden juoksen siis kuukauden välein labrassa piikitettävänä koska haluavat seurata noita arvoja..=(

GALLUPIIN painosta, mulla ei ole vielä nousukannalla vaan oli taas hiukan tippunut. Yhteensä -2.5 kg on lähtenyt sitten ensimmäisen käynnin. Edellisessäkin raskaudessa paino tippui pitkään, niin että vaikka se loppua kohti alkoikin nousta, olin silti synnyttämään mennessä -1 kg lähtöpainoon nähden. No, mulla kyllä löytyy tuota elopainoa sen verran, että tuosta ei todellakaan ole haittaa, päinvastoin! Neuvolassakin olivat vaan tyytyväisiä kun vain " hyvät ruuat" maistuivat, eli hedelmät, kasvikset yms. olivat ainoat joita himoitsin. Ja sama nyt, vaikka paremmin nyt menee ihan kunnon ruokakin kuin edellisellä kerralla. Niin ja silti kuopus oli syntyessään (rv 41+6) 4250 g painoinen ja 51 cm pitkä! Eli mun vararavinnoista otti kyllä omansa...=)

Kuka se mietti tai oli kuullut, että poika vie enemmän energiaa ja siksi ruoka maistuu? Voisin yhtyä tuohon, koska esikoiselta, joka on poika, söin hyvin ja paino nousi + 10 kg, mutta tuon tytön kohdalla paino vaan tippui.. Ja nyt on ihan tyttötunne ton massuasukin suhteen.. Eli saa nähdä..

Mutta nyt takaisin sorvin ääreen, kirpeitä pakkapäiviä kaikille!

T. hmm.. 18+2

Vierailija
11/27 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä inhoan kylmää ja talvea yleensä joten pakkasen ajan pysyn sisällä. pakolliset ulkoilut tietty hoidan mut ei mua muuten ulkona näy.

painoa on -3,5 kg lähtöpainosta. vaikka ei sille tunnu,mut just kävin vaakalla kattomassa tilannetta. eilen illalla tuli itku kun paksuus taas alkaa, ällöttää tämä maha...vaikkei vielä oikeen sitä edes olekkaan.

minä en usko noihin tyttöpoikajuttuihin, koska mulla on 2 tyttöä ja ekassa raskaudessa söin suolasta ja makeaa,painoa tuli uskomattomat 23kg, toisessa raskaudessa en syönyt juuri mitään ->12kg painoa, nyt syön vaan suolasta ja hapanta ja paino on laskenut. Minä en usko sykkeisiin,mahan muotoon(ns.molemmat mahat mulla on ollut)enkä potkujen määrään enkä linea negraan,enkä karvoitukseen enkä finneihin. Koska mulla on kaikki nuo olleet ja aina on sanottu et nyt teille tulee poika, no ei tuu....jospa nytten...in my dreams.

olempas mä negatiivinen tänään ;))) no nälkä kurnii

kuumetta rv 20+1, puoliväli saavutettu

Vierailija
12/27 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestaan tykkään pakkasesta! Ehkä en kuitenkaan kovemmasta kuin tää -17, mikä nyt on. Paras on se -5 ja aurinkoinen ilma, ei tuulta.

Väsyttää aivan halvatusti, heräsin taas kerran villiin uneen klo 04 ja sen jälkeen valvoin n. 1,5 h. Meinasin jo mennä alakertaan haukkaamaan yöpalaa, kun Kuusamon savujuusto huusi mun nimee, mutta sain sitten unen päästä kiinni. Kävin äsken just kaverin kanssa lounaalla, Hesessä, tunnustan! Kahvia tekis mieli kitata yli kykyjen, kun ei muuten pysy silmät auki, mutta ei sitä kofeiiniakaan voi vetää kovin paljon.

GALLUP: juotteko kahvia/teetä ja minkä verran päivässä?

Mä juon viikolla 2 kuppia pussiteetä päivässä töissä, välillä puoli mukia kahvia teen sijasta. Viikonloppuisin juon 1 maitokahvin, kun meillä on espressokone. Enemmänkin tekis mieli, mutta en tohdi.

Uula 21 + 0 jos lasketaan edellisen ultran mukaan!

Vierailija
13/27 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen enempi kesä ihminen, mutta pakko sanoa, että olen nauttinut tämän sateisen ja pimeän talven jälkeen näistä pakkasista ja valosta. Energiaa on vaikka muille jakaa.:) Eilen tein suursiivouksen ja paistoin litran pullataikinan. Mikä on mulle jo ihan ennen kuulumatonta ja jopa samalle päivälle.

Alkaa olla kyllä aika humoristisia piirteitä mukana, kun tytön kanssa lasken pulkalla mäkeä. Kauhea ähinä, puhina ja sovittautuminen ennen, kun pääsee pulkkaan istumaan ja saati pulkasta pois. Vaan hauskaa on molemmilla+ sivusta seuraajilla.:D

G: Mulle on tullut painoa tähän mennessä +5kg...Voi pee! Tosin olen ennestään aika hoikka vartaloinen, että sinänsä ei hätää. Ja iltaisin mulla on jalat aina aika turvoksissa eli lienee taas paino osakseen turvotusta. Esikoiselta tuli muistaakseni se 17kg ja kaikki sain pois ilman sen kummempia dieettejä. Eli en jaksa stressata ihan kauheasti painosta..ainakaan vielä.

Minullakin alkaa kohta taas labrassa juokseminen ja veriarvojen seuraus. Kun minulla on se Faktori-V:n mutaatio veressä. (Eli niitä tukostaipumus juttuja.) Vajaan kolmen viikon päästä on polilla kätilön, sisätautien erikoislääkärin ja gynekologin vastaanotot. Minun käsityksen mukaan silloin ei vielä kuitenkaan aloiteta sitä Fragmin hoitoa?? Ainakin toivon niin. Toivottavasti aloitetaan samalla tavalla, kun esikoiselta eli vasta rv 36.

Vointi on edelleen tosi hyvä. Edes eilinen huhkiminen ei saanut aikaan iskias tai liitoskipuja. Onkohan tämä tyyntä myrskyn edellä? Vai voiko raskaana ollessa todella voida näin hyvin? Kyllä on niin erilainen raskaus, kun edellinen. Vaan hyvä näin.:)

Voikaa kaikki hyvin ja koettakaa jaksella työssä käyvät odottajat vielä motivoitua viimeisiin kuukausiin töissä ennen lomien alkua.

Tuulia 20+3

Vierailija
14/27 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon päivään n.3 kupillista maitokahvia tai 2 kuppia kahvia ja 1 kuppi teetä. Ennen raskautta olin oikea cokis addikti vaan nyt olen ollut kokonaan juomatta noita kola juomia.

Tuulia

Vierailija
15/27 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä juon kahvia 2-3 kuppia päivässä, nyt olen muutaman viikon saanut siitä taas otteen...alussa en voinut sietää kahvia.

Mä ramppaan verikokeissa 2kk välein ;(( onneks kohta loppuu

taidan mennä keittämään ne kahveet

Vierailija
16/27 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosta: Minulle on tullut tämän aamuisen punnitukseni mukaan +4,8kg. Enkä myöskään ole huolissaan. Maha on jo sen kokoinen että huh huh!

Kahvista: Ennen raskautta join kahvia aivan harvakseltaan, silloin tällöin. Mutta niiden alkuraskauden pahoinvointien myötä jätin sen vähäisenkin kahvin juonnin tystin pois, enkä ole raskaana ollessa juonut kahvia siis lainkaan. Teetä otan silloin kun sitä tarjotaan, ja nyt flussassa vedän noin 4 kuppia päivässä kuumaa mustaherukkamehua...

Cana & kirppu 19+1

Vierailija
17/27 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsasti vastaan galluppeihin, ku pinoa kerta luin, niin täytyy nyt myös kirjottaa jotain. Poika heräs just päikkäreiltä, joten kauaa en ehdi täs tietokoneella hengailla!

Eli G: painoa ei vielä oo tullu lisää, miinuksella on peräti huimat -1,2kg!=)

Mut hyvä niin kun tätä painoa on jo muutenkin ihan tarpeeks..=)

Myös esikoista odottaessa paino tippui alussa ja oli loppujen lopuks sit vain +3,1kg lähtöpainoon nähden. Toivottavasti menee yhtä kivasti nytkin!

Tosin nyt en oo ollu niin tarkkana herkkujen suhteen, joten pitäs kyl yrittää tsempata..

Ja sit se kahvigalluppi: yleensä juon päivässä 1-2 kuppia kahvia. Aamukahvit pitää aina saada ja sit sen toisen kupin juon päivällä, jos sattuu käymään kavereita kylässä tai oon ite viikonloppusin esim. mummolassa perheen kans käymässä. Ekassa raskaudessa kahvi rupes ainakin mua närästään sit raskauden loppuaikana, joten saattaa olla et sit jää taas kahvit kokonaan juomatta..

Mut nyt täytyy taas mennä. Moi moi!

hope rv19+2

Vierailija
18/27 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Siellä se köllötteli mahallaan, välillä pikkuisia simmujaan hieroen ja nenäänsä kutitellen. Vaikka kuinka lääkäri setä (meillä ultrataan TK:ssa) yritti kuinka saada kasvoistakin kuvaa tämä jääräpää ei suostunut sitä meille näyttämään...

Kaikki oli ok, ainakin mistä kuvaa saatiin kun tää on niin ujonlainen... Kaikki mitat viittaisi aivan tähän 6.6. LAhan...

Olo on hyvä, mitä nyt oudoksesta väsyttää kun viimeinkin aloitin työt, kauaahan ei täällä ehdi olla kun jo lomat painavatkin päälle ;-)

T: JonTa ja vekara 20+6

Vierailija
19/27 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eli eilen oli meillä rakenneultra ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Kätilön mukaan oikein kuvauksellinen vauveli (yleensä ei kuulemma saa näin helpolla mittoja otettua). Sivuprofiilikuvaa kätilö yritti meille kuvata, mutta sitä ei saatu, mutta saatiin sitten " kasvokuva" (ja nilkka- sekä kokokuva). Koko vastasi viikkoja.

Galluppeihin... minä juon kahvia yleensä yhden kupin päivässä (maksimi määrä on kolme kuppia päivässä jos kyläillään jossain/meillä on vieraita). Ja painoa on tullut jo ruhtinaalliset +5,5 kg. Painoindeksin mukaan olin normaalipainoinen (tosin ylärajalla) ennen raskautta. Herkkuja on tullut tosin vedettyä, joten tarttisi vissiin ottaa itseään niskasta kiinni ja keskittyä vain hedelmiin kun tekee jotain hyvää mieli...

Minä pidän vuoden 2007 kesäloman pois ennen kuin jään mammalomalle, joten välillä ajatukset karkaavat jo tulevaan lomaan...

Vointi on kerrassaan mainio. Toivittavasti vain tämmöisenä jatkuisikin.

Fay 21+4

Vierailija
20/27 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä kaikki hyvin: alaselän ja -vatsan jomotuskin katosi Pilateksessa. :)

Mä luulen myös, että vauvan sukupuoli vaikuttaa ruokahaluun: esikoinen on poika ja oli koko ajan nälkä. Nyt ei ole lainkaan niin paljon nälkä ja uskon, että tyttö on tulossa.

Gallupeihin: mulla on paino noussut 3,5 kg. Olen hoikka ja viime raskaudessa painoa tuli yhteensä 16 kg ja oikeastaan kaikki paino lähti ilman sen suurempia ponnisteluja, joten en ole huolissani. Tosin voisi niitä kiloja pari vähemmän tulla. Nyt en ole ehkä herkutellut ihan niin paljon kuin viime raskaudessa. Mutta vatsa on iso! Terkkarikin eilen sanoi, että toiset piilottelevat näillä viikoilla vielä mahaa sisälleen, mutta sinä et tosiaankaan kuulu niihin... Mun sf-mitta oli vk 20+0 15cm eli pienempi kuin esikoiselta.

Mukavaa viikon jatkoa ja hyviä vointeja kaikille! =)

Kesäntuuli 20+1

Minä en juo lainkaan kahvia (en juo kahvia myöskään raskauksien ulkopuolella), mutta pussiteetä juon 1-2 kuppia päivässä. Tosin viime aikoina mua on himottanut juoda kaakaota teen sijaan.