Maksaako työnantajasi arkipyhiltä palkkaa?
Maksaako sinun työnantaja sinulle arkipyhät, esim. pääsiäisenä, vappuna, helatorstaina ja mitä näitä nyt on?
Meidän työpaikalla ei ole koskaan maksettu mitään. Ainoa palkallinen vapaa päivä on itsenäisyyspäivä, jos se osuu viikolle.
Kommentit (12)
Kk palkka. Sit lisät sen mukaan olenko nuo päivät töissä vai en. Tässäkin kuussa mulla 10 vapaapäivää, silti täyden kuun palkka ja ylityökorvauksiakin saan. Tein 6 tuntia ylitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Kk palkka. Sit lisät sen mukaan olenko nuo päivät töissä vai en. Tässäkin kuussa mulla 10 vapaapäivää, silti täyden kuun palkka ja ylityökorvauksiakin saan. Tein 6 tuntia ylitöitä.
Uups, siis 11 vapaapäivää.
Tottakai maksaa. Vedä työnantajasi oikeuteen, saatte hyvät rahat ja samalla yksi sikaniskafirma ruotuun.
Vain kirkkoon kuuluvat saavat meidän työpaikalla arkipyhäkorvauksia.
Täyttä työaikaa tekevät saavat arkipyhiltä palkan ilman työssä oloa. Prosenttiaikaa (esim. 80% työaikaa) tekevät eivät saa arkipyhiltä palkkaa.
Esimerkiksi työkaveri tekee töitä ti-pe ja helatorstain ollessa arkipyhä ja minulle palkallinen vapaapäivä, onkin hänellä sen torstain työtunnit siirretty poikkeuksellisesti maanantaille. Mielestäni tuo on epäreilua.
Maksaa tietenkin. Myös koko kesältä napsahtaa palkka tekemättä mitään.
Maksaa jos silloin on työvuoro. Ei maksa jos ei ole työvuoroa.
Saan kuukausipalkkaa, joten periaatteessa kyllä, maksaa, vaikka en olekaan töissä arkipyhinä.
Jos olet tuntipalkkainen, riippuu ihan tessistä tai sopimuksesta tai käytännöstä. Laki velvoittaa vain itsenäisyyspäivän osalta.
Riippuu ihan työehtosopimuksesta. Ei ole olemaas kaiken kattavaa käytäntöä. Itsenäisyyspäivä on ainoa lakisääteinen maksullinen arkipyhä silloin kun se osuus päivälle, joka muutoin olisi ollut työpäivä.
Jopa saman liiton eri toimialojen sopimuksissa on eroja arkipyhien maksullisuudesta.
Lopeta se loimaan kassalaisuus ja liity oikeaan ammattiliittoon niin takaan että yksikään palkallinen arkipyhä ei jää korvaamatta elikkä kieli poin työnantajan hanurista.