Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori diili, onko turvallinen käyttää?

Vierailija
16.04.2024 |

Kun tunnistautuu, niin tulee teksti että tori saa käyttöön pankkitilin numerot, saldot ym. Onko ihan turvallista käyttää? Onko joku kokeillut?

Kommentit (221)

Vierailija
81/221 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hölmö myin toridiilillä, seurantatiedot näyttävät että paketti haettu. Mutta ostaja kun väitti että hänelle oli lähetetty kivi. Vänkäsin hetken torin ylläpidon kanssa kunnes totesin että antaa olla. 

Olen itse myyjänä myös ihmetellyt, että eikö Torin pitäisi tarkistaa mitä lähetyksessä on ja missä kunnossa? Jos lähetät ostajalle esim ehjän Aalto-vaasin ja ostaja ilmoittaa, että se on rikki eikä siten ostakaan niin lähetys palautuu myyjälle. Tällä systeemillä voisi oman rikkinäisen (ehjänä arvokkaan) tuotteen vaihtaa jonkun ehjään. Lähettää sitten sen oman rikkinäisen takaisin myyjälle "kun oli mennyt rikki lähetyksessä" ja pitää itsellään myyjän lähettämän ehjän.

Juuri tästä syystä toridiiliä ehdottavat ostajat laitan estolistalle ilman mitään

Älä kosta ostajille sillä Toridiiliä käskee Tori ehdottaa. Ehfota Toridiiliä lukee munkin ilmoituksissa. Kaksi on ehdottanut. Vastaan ettei ole enkä ota.

Vierailija
82/221 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole turvallinen käyttää. Tiedot jää toriin ja kuka tietää millainen tietoturva heillä on.

Kokonaan toinen asia on, että tätä käytetään paljon verkkohuijauksiin ja tietojen kalasteluun. Juuri läheinen menetti suurehkon summan rahaa tililtään kun kirjautumistunnukset vietiin toridiili-huijauksen avulla.

Ja sitä on vaikea havaita, jos ei tarkkaan lue linkin osoitetta, ja sillonkin pitää ensin mennä katsomaan miltä aito toridiili näyttää.

Summa summarum; ilmoituksiin vain että käteinen noudettaessa tai mobilepay, ei mitään pankkitietoja kellekään tai minnekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/221 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enkä myy Toridiilillä yhtään mitään. En luovuta pankkisalaisuutta kolmansille osapuolille, meillä on tässä kohta Vastaamo 2 käsillä, kun ihmiset ovat liian naiiveja.

Ei pankkisalaisuudestaan kannata luopua millään "rehellisellä ei ole mitään salattavaa"-fraasilla. Ensin pitää olla rikostutkinta käynnistetty ja siitä ilmoitettu kirjallisesti.

Vierailija
84/221 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Postitus kannattaa hoitaa perinteiseen tapaan eli laitat postiin sitten kun rahat näkyy tilillä.

Vierailija
85/221 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Postitus kannattaa hoitaa perinteiseen tapaan eli laitat postiin sitten kun rahat näkyy tilillä.

Puolin ja toisin olen käyttänyt tätä tapaa v. 2002 lähtien kun oli kesätyörahaa ostella juttuja. Täytyy koputtaa puuta, ettei minua ole koskaan huijattu. Eikä kyllä itsekään ole ollut tarve huijata ketään. Tässäkin kauppatavassa vaatii tietynlaista pelisilmää tunnistaa huijarit. Jos olet ostajana, tarkasta kuvat etteivät ne ole esitekuvia tai otettu toiselta sivustolta. Älä hyväksy selityksiä "ei kuvan tuote, mutta vastaava". Katso myös myyjän paikkakunta. Huijarit keksivät yleensä päästään mahdollisimman syrjäisen paikkakunnan, esim. Kirjais (lossin päässä oleva saari), koska luottavat ettei kukaan ehdota noutoa kasvotusten sieltä. 

Vierailija
86/221 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä lukee että tori saa pankkitilin saldot ja kaikki?

Oli tuosta juttua uutisissa. Pankit antavat kaiken tiedon tuosta vaan kun muuta keinoa ei ole.

Vierailija
87/221 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hölmö myin toridiilillä, seurantatiedot näyttävät että paketti haettu. Mutta ostaja kun väitti että hänelle oli lähetetty kivi. Vänkäsin hetken torin ylläpidon kanssa kunnes totesin että antaa olla. 

Olen itse myyjänä myös ihmetellyt, että eikö Torin pitäisi tarkistaa mitä lähetyksessä on ja missä kunnossa? Jos lähetät ostajalle esim ehjän Aalto-vaasin ja ostaja ilmoittaa, että se on rikki eikä siten ostakaan niin lähetys palautuu myyjälle. Tällä systeemillä voisi oman rikkinäisen (ehjänä arvokkaan) tuotteen vaihtaa jonkun ehjään. Lähettää sitten sen oman rikkinäisen takaisin myyjälle "kun oli mennyt rikki lähetyksessä" ja pitää itsellään myyjän lähettämän ehjän.

Jollain tolsella myyntipalstalla käytiin kauppaa merkkilaukuista ja ostaja väitti saaneensa feikkituotteen. Hän siis piti luxuslaukun ja lähetti feikin takaisin myyjälle sekä piti rahat. Somessa nousu haloo asiasta ja sitten myyjä sai kuin saikin rahat. Toridiili antaa huijarille mahdollisuuden toimia ilman mitään estettä.

Vierailija
88/221 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvin kaksijakoinen suhtautuminen toridiiliin. Olen ollut ostajana tosi tyytyväinen siihen ja ostanut tuotteita, joita en olisi ostanut tavallisella postituksella, mutta en kyllä itse myyjänä aio ottaa diiliä käyttöön tietoturvasyistä. 

Keksiköön paremman systeemin kuin se, että myyjältä katsotaan jopa kahden vuoden tilitiedot! Torin edustaja sanoi hesarissa, että ei keksitty parempaakaan. No voi voi, oisko kannattanu hetki miettiä. 

Vierailija
89/221 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pelkkä nouto ja osalle lähettänyt normi postimaksulla. Nouto toimii hyvin isossa kaupungissa.

Toridiiliä tori ehdottaa että anna vain osoite. Aktivoituuko Toridiili  silloin? Miksi ostajat ehdottaa tuota Toridiiliä? Ei kait kukaan sitä ehdotuksesta ota.

Vierailija
90/221 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Tori hakkeroidaan niin menee omat tiedot.

Vierailija
91/221 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Toridiiliä minulle, en näe että siitä olisi mitään hyötyä minulle myyjänä. 

Vierailija
92/221 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missä lukee että tori saa pankkitilin saldot ja kaikki?

Oli tuosta juttua uutisissa. Pankit antavat kaiken tiedon tuosta vaan kun muuta keinoa ei ole.

Olihan siitä ihan Helsingin Sanomissa juttukin, jossa haastateltiin Shitbedin edustajaa eli ei ole luulemista tai arvausta. Ja Tori ei ole se mikä saa tilitiedot, vaan Hollantiin rekisteröity välittäjä.

Vielä noista perinteisistä kauppatavoista. En myy myöskään Postiennakolla, jos ostaja väittää että sillä voi avata paketin Postissa ennen lunastamista, puppua puhuu. Ei voi vaikka siinä lukisi kuudella kielellä "saa avata".

Postiennakossa on sellainen juju, että häslääjä-ostaja kun tulee katumapäälle, paketin voi jättää hakematta. Ja myyjä maksaa lähetyskulut kahteen suuntaan. Siksi ei postiennakkoa, jos joku pitää minua huijarina kun en myy postiennakolla, voi kauppakumppania katsoa muualta.

Vierailija
93/221 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjälle ei kannata

miksi?.

Olen eri kirjoittaja mutta ainakin kaksi syytä. Ensinnäkin myyjä ei saa rahojaan heti vaan vasta jonkun 10 päivän päästä, tai myöhemmin. Toinen syy on se, että ostaja voi vaikka rikkoa tuotteen tullessaan katumapäälle ja väittää sen tulleen rikkinäisenä ja myyjä menettää rahansa kokonaan.

Niin no myynti-ilmoituksessa pitää olla ehjä muumimuki. Kuvissa on myös aikaleimat metatiedoissa niin on heikkoa väittää saaneensa myyjästä johtuen rikkinäisen mukin. Posti vastaa kuljetuksesta, ei myyjä. Tosin postin korvaus on kait aika nimellinen.

Vierailija
94/221 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE TURVALLINEN. Monta mahdollisuutta huijata. Ostaja pitää tavaran, peruu maksun ja katoaa.

Vierailija
95/221 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilini sijasta tein toridiiliä varten oman tilin, jossa muutama kymppi. Ei ahdista tietoturva-asiat niin paljon. Muuten Toridiili on toiminut kohdallani hyvin, sekä ostajan, että myyjän näkökulmasta, eikä ole vielä ainakaan tullut huijausyrityksiä vastaan. Summat olleet (0-30€). Myyjänäkin postitus on hieman sujuvampaa, kun tarvitsee kirjoittaa pelkkä annettu koodi pakettiin. Ei tarvitse ensin ostella pakettikoodeja ja kirjoitella yhteystietoja.

Vierailija
96/221 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiili hyvä lisärahastus palvelu.

En osta enää keneltäkään Toridiili myyjältä tuon linkin kautta. Toridiilissä tulee aina lisämaksu tuotteen normi myyntihintaa, eikä lisämaksu ole pikkusumma!

Ellei kaupat hoidu ilman Diiliä, saapi jäädä tekemättä!

Vierailija
97/221 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelinkin miksi Torissa myynnin aloitettuani muutama ostaja on jankannut että eikö onnistu osto ilman Toridiiliä 😅 Olen myynyt 30 tuotetta ja ostanut 15 tuotetta, kaikki Toridiilillä, summat 5-100e. Jos vaivautuu lukemaan käyttöohjeet niin huomaa että huijaaminen käytännössä mahdotonta.

Mutta kuten täälläkin on mainittu, pakko ei ole ostaa mitään diilillä, omalla kohdallani ostaja on aina löytynyt. Myös hakuvahdit saa talletettua niin että näkyy vain ne joissa on Toridiili mahdollinen 🤗

Osassa kommenteissa haiskahtaa että taitaa vähän ketuttaa, kun Toridiilillä ei pysty enää vedättämään myyjää eikä ostajaa 🤭 Tsemppiä, kyllä se siitä!

Vierailija
98/221 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turvallinen kun ei siellä enää ole mitään ostettavaa.

Vierailija
99/221 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.net on siinä mielessä parempi, että ei mitään pankkitilien kurkkimista, ei pankki-/luottokorttien numeroiden tallentamista eikä rahan pihtaamista ulkomaisen toimijan tileillä ja omat pankkitiedot jonkun kolmannen ulkomaisen toimijan hallussa. 

Ja provision alustalle maksaa myyjä, ei ostaja.

www.huuto.net

Vierailija
100/221 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko torissa myydä ilman mitään diilejä? Päätin jo siirtyä huutonettiin.