Tori diili, onko turvallinen käyttää?
Kun tunnistautuu, niin tulee teksti että tori saa käyttöön pankkitilin numerot, saldot ym. Onko ihan turvallista käyttää? Onko joku kokeillut?
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ihmisillä kertynyt lisää kokemuksia diilistä? Itse en ole uskaltanut ottaa sitä, mutta kovasti ostajaehdokkaat kyselee myisinkö sillä. Yksikin sanoi, että haluaa nähdä tuotteen ennen ostopäätöstä. Mutta jos hän haluaakin palauttaa tuotteen, niin kuka maksaa palautuksen?
Minultakin halutaan ostaa sillä, mutta kun olen lukenut tuosta tietoturva-asiasta, niin ei oikein huvittaisi.
Tori mainostaa diiliä jokaisessa ilmoituksessani, mutta olen kirjoittanut itse "Ei ToriDiiliä" ja se on karsinut paljon kyselijöitä pois. Hyvä niin. Jotkut vielä kysyvät diiliä, mutta en vastaa niihin mitään.
En todellakaan suostu käyttämään Tori-diiliä. Miksikö? Sitä käytetään paljon myös huijauksissa hyväksi. Laitetaan linkkiä toiselle, että maksa täältä ja hups keikkaa onkin huijauslinkki jos et ole koko ajan valppaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Diili on = Rikollisten temmellyskenttä.
Kuin luoti RIKOLLISTEN ikiomaksi diiliksi. He ottavat tavaran/vaatteen/tuotteen ja rahoja ei tule ikinä myyjälle.
Pelkkää vedätystä.
Millä tavalla? Eikö se ole varmempi ostaa sillä diilillä?
Ehkä juuri OSTAMINEN on varmempaa, mutta MYYJÄLLE tuo on helvetin iso riski. Mulla myynnissä just Torissa tavaraa ja joka päivä tulee tarjouksia: voin ostaa toridiilillä ja maksaa nyt heti tuotteen. Kas kummaa kun maksutavaksi ei käy missään tapauksessa mikään muu kuin toridiili ja tulee jotain sekoboltsilinkkiä maksutietoja varten. Ei kiitos tälle palvelulle. Saisi joku Iltsikka tehdä aiheesta joskus jutun.
Myynyt nyt paljon ilman Toridiiliä. Isoja tavaroita. Nykyään olen tarkka etten osta mitään turhaa. Pieni pelko että Toridiili on joskus pakollinen. Ikinä en ota Toridiiliä ja asun Tampereella niin täällä onnistuu hyvin nouto.
Joku myy Toridiilillä Artekin hyllyä. Hinta nousee samalle tasolle mitä on kaupassa tarjouksessa. Pelkkä Toridiilimaksu 21 euroa.
Tori ei tule luopumaan Toridiilistä koska tienaa sillä.
Minulle taas tulee ehdotuksia ToriDiilillä tehtävishä kaupoista vaikka olen laittanut että en myy Toridiilillä. En ymmärrä tätä uutta systeemiä miksi näin. En ikinä myisi tavaraa ellen saa etukäteen maksua.
Myyjänä ei voi saada maksua=rahojaan, jos ei anna Torin katsoa pankkitilinsä saldoa. Koska myyjä saa rahat, sanoo Tori.
Mutta eikö ennemminkin pitäisi katsoa ostajan tili, että onko ostajalla rahaa maksaa.
Oma tilini on aina 0,05 e, koska tyhjennän kaikki myyntitulot heti toiselle tilille. Katselkoon sitä.
ToriDiilinä myyn vain sen minkä voin kestää hävitä rahaa.
Mä ostan vain näitä, missä on toridiili-mahdollisuus. On alhaiset postikulut ja näkee ne heti kättelyssä ilman turhia viestittelyitä.
Vierailija kirjoitti:
Myyjänä ei voi saada maksua=rahojaan, jos ei anna Torin katsoa pankkitilinsä saldoa. Koska myyjä saa rahat, sanoo Tori.
Mutta eikö ennemminkin pitäisi katsoa ostajan tili, että onko ostajalla rahaa maksaa.
Oma tilini on aina 0,05 e, koska tyhjennän kaikki myyntitulot heti toiselle tilille. Katselkoon sitä.
ToriDiilinä myyn vain sen minkä voin kestää hävitä rahaa.
Kerran olen ostanut. Se rahahan meni Visa kortilta katevaraukseen. Myyjä sai rahat kun annoin luvan heti kun kävin paketin noutamassa. Nyt taas näkyy olevan ilman lähetyskuluja, mutta eipä tuolla mitään ostettavaa. En tarvitse rätei enkä lumpui.
Älkää hyvät ihmiset menkö tähän Toridiili - retkuun.
Myyjälle: jollet saa tuotettasi muuten myytyä on syytä miettiä mitä myyt ja mihin hintaan. Tämä on ylipäätään pätevä peukalosääntö. Sitten: jos saat negatiivista palautetta joko siksi, ettei ostaja ymmärtänyt kirjoitettua tekstiä tai haluaa tehdä silkkaa kiusaa jää palaute kaikkien nähtäville ikuisesti (vai luotatko ylläpitoon tai eu:n ihmisoikeustuomioistuimeen jne). Ja meitähän kiinnostaa ihmisten negatiiviset palautteet enemmän kuin 99% positiiviset!
Ostajalle: varaudu nousemaan sohvalta ja hakemaan tuote, jos huijaaminen niin kovin pelottaa. Yhtään mitään et saa netin verkkokaupoista maksamatta ensin. Jollei ole muuten varaa kuin tinkaamalla muutama euro postikuluissa niin älä mene nettiin vaan töihin. Tällä tarkoitan että laita taloudenpito ja elämänhallinta kuntoon äläkä osta asioita mihin ei ole varaa. Myyjän vika ei ole se, että asut eri kaupungissa, se sijainti lukee ilmoituksessa. Meillä on yhä valtakunnan posti joka palvelee. Postiennakkoa älä edellytä sillä sinä et nouda pakettiasi jolloin se palautuu myyjälle joka sekä menetti kaupat että joutui maksamaan turhaan postikulut.
Te kirpputori-ihmiset olette ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ihmisillä kertynyt lisää kokemuksia diilistä? Itse en ole uskaltanut ottaa sitä, mutta kovasti ostajaehdokkaat kyselee myisinkö sillä. Yksikin sanoi, että haluaa nähdä tuotteen ennen ostopäätöstä. Mutta jos hän haluaakin palauttaa tuotteen, niin kuka maksaa palautuksen?
Minultakin halutaan ostaa sillä, mutta kun olen lukenut tuosta tietoturva-asiasta, niin ei oikein huvittaisi.
Tori mainostaa diiliä jokaisessa ilmoituksessani, mutta olen kirjoittanut itse "Ei ToriDiiliä" ja se on karsinut paljon kyselijöitä pois. Hyvä niin. Jotkut vielä kysyvät diiliä, mutta en vastaa niihin mitään.
Mistä tiedät ketkä olisi kysellyt?
Itse hölmö myin toridiilillä, seurantatiedot näyttävät että paketti haettu. Mutta ostaja kun väitti että hänelle oli lähetetty kivi. Vänkäsin hetken torin ylläpidon kanssa kunnes totesin että antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ne haluaa päästä tilille?
Kai nyt sentään olet kuullut nimityksen "Kohdennettu markkinointi".... Villi veikkaus: Tori/Schibstead myy käyttäjänsä dataa Kolmansille osapuolille juurikin siihen "kohdennetuun markkinointi" tarkoitukseen. Sinä sovelluksen/torin käyttäjänä olet se tuote/sivutuote tässä tapauksessa. Kun pankkitiliäsi seurataan, voi sitä dataa analysoida ja niitä tietoja sitten luvallasi myydä eteenpäin. Tarpeeksi monelta ihmiseltä kun tietoja kerätään on sillä Datalla jo heurestiikka analyysi arvoakin myös. Vaikka ihmisten varallisuus-maksukyky jne tiedot per Lääni alue kerättynä yhteen ja siitä Heurestiikka analyysi vaikka vakuutus myyntiin tms pankkilaina tarpeisiin jne jne pikavippi mainostamiseen. Kuulostaako loogiselta ? Ei se Tori sua samalla lailla analysoi kuin sun S-kaupan bonuskortti, mutta tavallaan kumminkin, perusidea
Lainasin tämän kokonaisuudessaan tekstin luettavuuden uhallakin. Nimittäin TÄMÄ PÄÄTTELY on harvinaisen järkevää ja tärkeämpää päivä päivältä. Pösilöt ihmiset rahoittavat tätä kehitystä. Lisään tähän samaan toimintaan aavesoittelijat ja muun puhelinhäirinnän, ihan rehellisen huijaamisen ja Nigerian prinssin sähköpostien päälle. Kun vastaat aavesoittajan puheluun tiedetään toisessa päässä että haa, tämä numero on aktiivinen ja siellä vastaa ihminen (eli ei ole valvontakameran simmi tai mokkula tms). Lista tämmöistä numeroista rakentuu soittorobotin tekemänä eli ei tarvita ihmisen vaivaa. Tämmönen lista on hyvä myydä seuraavalle spämmääjälle. Jokuhan kykenee kuvittelemaan että numerot voidaan myös paikallistaa tukiasemien mukaan ja kerätä metadataa. Mutta tämä kaikkihan on foliohattuilua, eihän mitään aavesoittajan ole ja 100% toimijoista on rehellisiä. Yhtä paljon Suomi on ahkerien ja rehellisten ihmisoletettujen tyyssija.
Postilla on eri säännöt kuin Diilillä. Myyjä pystyy vaihtamaan jälkikäteen oikean osoitteen vääräksi osoitteeksi ja tavara menee jollekin myyjän kaverille.
Vierailija kirjoitti:
Itse hölmö myin toridiilillä, seurantatiedot näyttävät että paketti haettu. Mutta ostaja kun väitti että hänelle oli lähetetty kivi. Vänkäsin hetken torin ylläpidon kanssa kunnes totesin että antaa olla.
Olen itse myyjänä myös ihmetellyt, että eikö Torin pitäisi tarkistaa mitä lähetyksessä on ja missä kunnossa? Jos lähetät ostajalle esim ehjän Aalto-vaasin ja ostaja ilmoittaa, että se on rikki eikä siten ostakaan niin lähetys palautuu myyjälle. Tällä systeemillä voisi oman rikkinäisen (ehjänä arvokkaan) tuotteen vaihtaa jonkun ehjään. Lähettää sitten sen oman rikkinäisen takaisin myyjälle "kun oli mennyt rikki lähetyksessä" ja pitää itsellään myyjän lähettämän ehjän.
Tuo että pitää nähdä tuote ennen ostopäätöstä. Hopi hopi ulos kämpästä tuulettumaan ja katsomaan. Mikä liike lähettää kamojaan Utsjoelle nähtäväksi? Ja: jos asuu Utsjoella tarkoittaa se tiettyjä käytännön järjestelyjä. Miten sekaisin ihmiset ovat. Onko vähän vaikeaa toimia ja elää reaalimaailmassa. Vai onko vähän liian hyvälle passattu. Minä myyjänä ollessani mietin hinnat jo ilmoitusta laatiessani edullisiksi ja myyn laatua jota itsekin kelpuuttaisin ostajana. En keksi minkä takia pitää antaa alennusta näkemättä. Se oletettu viiru tai käytön jäljet (haa, myynnin käytettyä sillä uudet saa kaupasta) jää näkemättä johon edes vedota. Kerran huvikseni kysyin miksi pitää antaa alennusta oli vastaus että kun on totuttu saamaan. Eli vain hänen tottumuksestaan. Nyt loppuu minulta tämmönen lekkeripeli, meillä myyjä määrää hinnat ja piste. Seuraava asiakas kiitos.
Juuri näin. Se ei tee kenestäkään huijaria. Toisin kuin moni vissiin luulee. Mitä menevät nettiin kun maailma pelottaa. Tilaa vaan Voltilla safkaa kotiin. Ai nii mutta huijaako nekin. Joillekin on maailma niin vaikea paikka. Kyllä meillä on porukkaa jotka eivät vaan pärjää. Internettiinkään mitään valmiuksia ja yleistajua. Mutta täysin rajoituksetta äänestämään ja sikiämään kyllä.
Voi myös tehdä näistä kolmesta tuotteesta uuden yhteisen toridiilin, jolloin maksat kulut yhdestä. Myyjän kanssa voi keskustella toriviesteissä
Olen kolme kertaa ostanut toridiilin kautta. Etuna, että pystyin maksamaan pankkikortilla lomaillessani. Hienosti toimi. Suosittelen kovasti tätä joustavaa ja turvallisempaa ostotapaa. Ei tarvitse erikseen tekstailla myyjän ja ostajan välillä.
Paljon on tullut osteltua Torista tavaroita.Torin myyjät ovat olleet 95 % luotettavia. Epäkohdista kannattaa ilmoitella Toriin, että tämä mainio kauppapaikka toimisi entistä paremmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse myyjänä myös ihmetellyt, että eikö Torin pitäisi tarkistaa mitä lähetyksessä on ja missä kunnossa? Jos lähetät ostajalle esim ehjän Aalto-vaasin ja ostaja ilmoittaa, että se on rikki eikä siten ostakaan niin lähetys palautuu myyjälle. Tällä systeemillä voisi oman rikkinäisen (ehjänä arvokkaan) tuotteen vaihtaa jonkun ehjään. Lähettää sitten sen oman rikkinäisen takaisin myyjälle "kun oli mennyt rikki lähetyksessä" ja pitää itsellään myyjän lähettämän ehjän.
Juuri tästä syystä toridiiliä ehdottavat ostajat laitan estolistalle ilman mitään vastausta niille.