Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmiset rupeaa tekemään jos alennetut Kelan tuet ei riitä elämiseen ja laskuihin?

Vierailija
16.04.2024 |

pakko joku on sähköt maksaa ja muut laskut

ruokaa saa ruoka-avusta ja voi elää kitualiaamminkin

mutta alkaako lopulta si sällissota tai ryöstely kun sossukelan rahat ei riitäkään? tuleeko nälänhätä

valtio, keksi jotain! Alkon pääjohtaja sillä aikaa tienaa 450 000 e vuodessa ja POstinpääjohtaja miljoonan.

Kommentit (680)

Vierailija
101/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka laskee elämäänsä tukien varaan? Ellei ole todella sairas?   

Vierailija
102/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin?

Taitaa olla monelle ihan tuntematon käsite?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä jaksa töitä tehdä ja aikaa ei ole ku mun rytmi on erilainen eli nukun yleensä päivisin ja illat ja yön olen hereillä ja pelaan verkossa. Minua ei ole luotu heräilemään töihin.

Vierailija
104/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah Suomi, tuo euroopan kehitysmaa :D

No ryöstöt lisääntyvät ainakin.

Vierailija
105/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehdi töihin kun menee aika ruokajonossa pummiessa, sieltä saa 300-400 e edestä ruokoo joka kuulle.

työ se on sekin!

Vierailija
106/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä tulee petoja kun ne ajetaan nurkkaan, tapot lisääntyy ja puukotukset yleistyy

mijäli ihmisellä on vilu ja/tai nälkä se yleensä tietää väkivaltaa

Väkivaltainen av-mamma, näkis vaan.

Lääh puuh, raivosta värisevä mamma moran kanssa uhkaamassa, haluaa rahat ja sitten raizkaizi mut

Mulla samat paitsi heilutti keittiöveistä. Ei saanut rahoja kun juoksin pakoon eikä se tynnyri saanut mua kiinni.

Vierailija
107/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten olisi työt....

Moni tarvitsee jopa toimeentulotukia palkkansa lisäksi! Eikö teille mene jakeluun, että Suomessa on surkeat palkat duunareilla. Kuvitteletteko te, että esim. 1600e/kk bruttona tienaavan elävän tässä maassa? Jos teillä ei ole osoittaa kaikille sellaista työtä, jossa on riittävä palkka elämiseen, niin tukkikaa turpanne tuosta "töihin menosta" !

No mulla bruttotulot 1700/kk, enkä ikinä ole tukia hakenut. Hyvin pärjään. Omistusasunto, jonka palkastani maksanut. Mihin olet omat rahasi tuhlannut, kun et pärjää? 

höpsis pöpsis pimpeli pompeli,,onko perintöjä, kuinka halapa asunto, noita vanhoja kauhtuneita rivitalojen huoneita saa 60 000 jopa alle, paljonko veroja menee,vanhemmat auttaneet, kk muut pakolliset menot, vakuutukset,kulkupelit, ruoka,asusteet,, kodin hankinnat. johonkin tukeen oikeutettu,,no joo jos oot niitä mammoja jotka puskee uutta penskaa eri ukoille ja elää lapsilisillä,,siinähän sitä tukee on. lapslissää ei oo muuten pakko ottaa,voi kieltäytyä. hankkii jälkeläisiä jos arvioi elauskykynsä myös ennakoivasti riittävän 18 vuotta. eikä niin. lapsia ei ole pakko hankkia edes.

Vierailija
108/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin?

Taitaa olla monelle ihan tuntematon käsite?

Vastatkaa nyt edes siihen neljään työhakemukseen per kuukausi. taitaa vastaaminen olla ihan tuntematon käsite.

Vierailija
109/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt viikonloppuina pimeesti töitä. Nyt ollaan sovittu että teen pimeesti kokopäivä töitä  pienten korvausten lisäksi. Tiedän monia jotka tekee muka ilmaiseksi töitä lähimmäisen yrityksessä. 😄👍

Vierailija
110/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin leikkipuistossa törmäsi näihin äiteihin, jotka vaan vältti töihin menenistä. 

Näin ei ole kaikilla, mutta jos tienaa alle keskiarvon, on 2 lapsen yh ja haluaa asua 4 h asunnossa, kyllä jostain pitää tinkiä.

Hesarissa oli juttu eläinlääkäreiden palkkioista. Ymmärrän lemmikkieläin on perheenjäsen, mutta jos lasku on ksompi, kuin mitä jää kk käteen, koiralla ikää ja perussairauksia, onko ainoa vaihtoehto pitkittää elämää ?

Se, että rahat riittää, se vaatii valintoja päivittäin. Kerään tölkkejä, shampoopullon vikatkin pisarat käytän laittamalla vettä, jauhelihaa vähemmän ruokaa, halvempaa riisiä jne. 1 teko ei tee mitään, mutta kun valitse monta halvempaa juttua, tai ilmaista, rahat riittääkin

Vierailija
111/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten olisi työt....

No mitä työtä tarjoat, paljonko on palkka ja koska aloitan?

Töiden löytyminen on sinun vastuulla, niinkuin oma elämäsi muutenkin.

Töitä ei ole kaikille eli osa jää pakosti ilman, mutta silti niiden löytyminen on omalla vastuulla? Mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä niille, jotka kyllä pystyisivät tekemään töitä mutta ovat jääneet ilman? Heittää kadulle näkemään nälkää?

Vierailija
112/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi huomenna on taas ruokajako-päivä, viimeksi oli paljon lohia jaossa. niitä ei usein saa mutta joskus niissäkin päiväys tulee kohilleen ja kauppojen on pakko antaa ne pois!

Vierailija
113/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten olisi työt....

Moni tarvitsee jopa toimeentulotukia palkkansa lisäksi! Eikö teille mene jakeluun, että Suomessa on surkeat palkat duunareilla. Kuvitteletteko te, että esim. 1600e/kk bruttona tienaavan elävän tässä maassa? Jos teillä ei ole osoittaa kaikille sellaista työtä, jossa on riittävä palkka elämiseen, niin tukkikaa turpanne tuosta "töihin menosta" !

Juuri näin! Eikä kaikille myöskään vaan löydy töitä, sekin nyt vaan on fakta.

On naurettavaa, että täyttä työpäivää tekevät saavat niin huonoa palkkaa, että joutuvat sen lisäksi hakemaan toimeentulotukea tai pahimmassa tapauksessa rahat eivät vaan riitä normaaliin elämiseen.

Omalla, surkea palkkaisella alallani, palkat nousevat noin 2-3 vuoden välein 20-30senttiä tunnilta. Viimeinen "huikea" korotus taisi olla 60 senttiä, joka sekin jaettiin parille vuodelle.

Itse olen tehnyt 10 tuntisia päiviä jo yli 8v. Pakko on ollut ottaa lisätyö toimeentulon turvaamiseksi. Ja kun ikää on jo yli 50, alkaa tämä käydä pikku hiljaa kropan päälle ja kohta valtio varmaan joutuu makselemaan hoitokustannuksia ja lopulta jotain sairaseläkettä.

Nykyään kun säästöt ovat iskeneet terveydenhuoltoonkin kovalla kädellä, alkaa seuraukset näkymään ja valtio tulee näistä "säästöistään" maksamaan vielä joku päivä kova hinnan.

Vierailija
114/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain pelkkien tukien varassa elävät pohtivat mitä teksi jos tuet ei riitä. Muille asia on kristallinkirkas. Mennään töihin, sopetutetaan kulut ja menot  toisaan vastaaviksi ja/tai realisoidaan omaisuutta. 

Tukien leikkaaminen koskee kaikkia, koska kuka tahansa voi menettää työnsä tai työkykynsä. Turha luulla että itse on jotenkin parempi ja turvassa, jos on töitä onnistunut saamaan.

Vierailija
115/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Ehkä yritän neuvotella jos voisin muuttaa jonkun perheenjäsenen nurkkiin. Ylimääräisiä makuuhuoneita ei vaan ole kaikilla, eli veisin sitten lastenhuoneen tms.

Vierailija
116/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon todella sairas. Paheneva sairaus. 

Vierailija
117/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on 425 e vastikevuokra

60 e sähkö

600 e velkaa per kk kun otin tossa 40 000 e lainan kun olin töissä viime syksynä

ehkä 200 e dna-elisa-telia velkoja ostoksista per kk

saan sen työkkärin eli n 600 e kk

asuntotuki 175

--

tulot siis kelalta 775 ekk- menot 1300 e kk!!!!!!!!!! jää siis 600 e kk miinusta!

ja jos en ensi k uusta saa laskemaani 350 e kk sossun toimeentuloa niin pe rseeseen menee kaikki toki on säästöjä 26 000 e

kyllä niiden on pakko antaa sitä toimeentuloa enhän mä pysty maksaa kaikkia laskuja noilla ja motskarin bensaankin menee rahaa kesällä

Ei jaksa lukea.

Vierailija
118/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah Suomi, tuo euroopan kehitysmaa :D

No ryöstöt lisääntyvät ainakin.

Mutta pitäkää huoli, että pöllitte vain rikkailta! Älkää varastelko mitään esim Hekan talojen pyörävarastoista. Vain omakotitaloista ja arvoalueilta keskustasta.

Vierailija
119/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikaansa ei voi vaihtaa rahaksi työnteolla, silloin nuoret ja terveet alkavat tehdä henkensä pitimiksi rikoksia. Eivät köyhät ole niin kilttejä, että kuolevat nöyrästi nälkään pois muita häiritsemästä. 

Vierailija
120/680 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä tulee petoja kun ne ajetaan nurkkaan, tapot lisääntyy ja puukotukset yleistyy

mijäli ihmisellä on vilu ja/tai nälkä se yleensä tietää väkivaltaa

Väkivaltainen av-mamma, näkis vaan.

Lääh puuh, raivosta värisevä mamma moran kanssa uhkaamassa, haluaa rahat ja sitten raizkaizi mut

En mammoja pelkää mutta näpistävät sitten kaupoista mitä kostaantua meille muikke. Narkit ryhtyy arvamattomiksi, se mua huolestuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme