Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Eloisat uuteen viikkoon ma-ke!**

22.01.2007 |

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas uusi viikko alkamassa ;) näin ne viikot vierähtää. tasan viikon päästä itellä eka neuvola 29.1 ja heti sit 30.1 pääsen np:ultrassa kurkkaamaan löytyykö tosiaan masusta jotain,jännittää kyllä kovasti! toivon niin et kaikki olis hyvin.

tää päivä meneekin pakkailessa ja pyykkiä pestäessä,en ole meinaa suomessa huomenna sit olen ;) täällä naapuri maassa lunta on tullut kovasti ja lisää sataa koko ajan eli täytyypi esikoisen kanssa mennä myös ulkoilemaan koska hän niin nauttii tosta lumesta. ;)

täytyykin tästä mennä,oikeen mukavaa viikon alkua kaikille voikaa hyvin!

Ankka 10+6

Vierailija
2/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin hyvä viikonaloitus ole tänään ollut. Aamulla ei toinen auto lähtenyt käyntiin joka tarkoittaa sitä että meidän perhe lähti liikenteeseen n. 1,5 tuntia normaalia aikaisemmin jotta ehdittiin viedä iskä töihin. Ja meidän 3vee tyttö kun ei muutenkaan herää kovin mieluusti aamuisin niin sitten vielä huomattavasti normaalia aikaisemmin...Ja sitten piti hoitaa hoitokassit kuntoon ja elukat ulkoiluttaa ja kaikki supernopeasti. Vieläkin on tukka pystyssä kun oli niin vauhdikas aamu ;)

Pahoinvointi on huomattavasti vähentynyt jos voisi jopa sanoa että kokonaan poissa (tosin ei uskalla vielä liikaa innostua). Vieläkään ei kaikki pöperöt ja esim. kahvi mene alas mutta olo on muuten ihan erilainen kuin vielä viime viikolla. Ihanaa ;) Ja läheiseltä ystävältä tuli eilen viesti että pieni tyttö oli syntynyt ja sekin oli ihanaa!

Java 9+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa kävin tosiaan perjantaina.Sieltä masusta löytyi yksi asukas ja sydän löi hienosti. Viikkoja oli tuon ultran mukaan viikko vähemmän kuin menkkojen mukaan pitäs olla. Mulla on np-ultra 2.2,sitten selviää tarkemmin nuo viikot ja siellä siirtävät la:n jos on tarvis. Nyt siis joko rv 9+6 tai 10+6. Ihan sama kai tuo on tuolle viikolle,kun vauva syntyy kuitenkin sillon kun tahtoo.

Mua väsyttää ihan hirveästi. Nukun joka päivä ainakin yhet päikkärit ja parhaimpana päivänä jopa kolmet päikkärit yhtä aikaa,kun Aleksi 11kk nukkuu. Etoo vieläkin vähän väliä va jospa tuo tuosta asettus pian.

Tuosta ultrassa käynnistä vielä sen verran,että lääkäri suunnilleen määräsi,että Aleksin imetys pitää lopettaa raskauden puoliväliin mennessä. Hän perusteli sitä sillä että voi tulla supisteluja.Olen kylläkin lukenut ettei noin ison lapsen imetys enää aiheuta juurikaan supisteluja. Vielä mulla ei niitä ainakaan oo ollut ja jos tulee niin asiaa katsotaan sitten uudestaan.

Jotenkin tuntui siltä ettei tuo lääkäri ollut oikein perehtynyt aiheeseen raskaus ja imetys. Tai sitten se johtuu siitä,että lääkärit ajattelee,että tämä masuasukki on etu sijalla,koska Aleksi ei enää ravinnollisesti tarvi maitoa. Niin ja sano tuo lääkäri tietty,että väsyn itse enemmän nyt raskausaikaan,että ihanhan tuo kuitenkin muakin ajatteli :) Va mitä oon noita juttuja kuullut niin taitaa olla aika yleinen asenne neuvoloissa ja lääkäreillä,että eivät suosittele imetystä raskauden aikana. Ymmärrän kyllä tuon näkökannan mutta teen kyllä itse niinkuin parhaaksi näen.

Ärsyttävää,kun mun päätöstä imettää niin pitkään kuin hyvältä itsestä tuntuu ei tueta. Kerroin mielipiteeni,että imetän niin pitkään kuin voin ilman,että vauvalle tai mulle aiheutuu siitä mitään haittaa.

Ite asiassa mulla on tällä hetkellä niin,että sillon ei edo kun imetän muulloin suunnilleen etoo ja tuo imetys on muutenkin hyvä keino saada tuo menevä esikko rauhottumaan hetkeksi :)

Rasittaa jo ihan etukäteen se ,että jos vielä imetän kun on keskiraskauden ultra ja on pakko mennä tuolle samalle lääkärille...niin se paasaa varmasti taas tuosta imetyksen lopettamisesta. Va mä otan päivän kerrallaan ja teen niin kuin musta parhaalta tuntuu.

Imettääkö kukaan teistä vielä edellistä lasta?

Tulipa paasattua tuosta imetyksestä ja lääkäristä va johtuu ihan siitä,että ei oo oikein hirveästi kelle puhua asiasta. Mies onneksi tukee mua ja mun päätöksiä!

Ei oo kerrottu vielä tuosta vauvasta vanhemmille eikä sukulaisille. Muutama mun kaveri tietää. Odotetaan tuonne np-ultran jälkeen ja kerrotaan joskus sitten.

Nyt pitää mennä ruokkimaan tuo esikko,kun heräsi just päikkäreiltä.

-Mirjami ja masuasukki rv 9+6 tai 10+6-

Vierailija
4/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa on iskenyt pahasti päälle, onneksi minulle ei yleensä nouse kuumetta, veto on kuitenkin pois.

Supistuksia ei onneksi ole ollut tuon lauantai iltaisen jälkeen, vähä outo juttu mistä ne yht' äkkiä ilmaantuiva, lähtivät onneksi yhtä vauhdilla kuin tulivatkin. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Perjantaina oli ensimmäinen neukkula käynti ja ensi viikolla pitäisi vissiinkin päästä jo niskapoimu-ulrtaan. Täytyypi alkaa tässä taas sitä jännittämään =).

Ulkona on ihana talvi päivä, uskaltaisikohan sitä lähteä vähän kävelemään, kuinkas muuten puolivuotiasta voi nukuttaa vaunuissa kymmenen astaan pakkasessa, kertokaa viisaammat tyhmälle, kun ei oikein tänä talvena ole vielä näin kovia pakkasia ollutkaan.

Kaunista päivän jatkoa!

Frodoliina, Tuisku ja pikku pkku salamatkustaja 9+4

5/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pienen hiljaiselon jälkeen voisinpa raapustaa hieman..näyttää siltä että saan aikaseksi kirjoittaa ehkä noin kerran viikossa mutta luen tekstit kuitenki päivittäin mitä te muut ootte rustailleet!

Viikonloppu oli ja meni :( ois niin ihanaa olla tekemättä ei mitään... eilen sain aamusella jonku virtapiikin ja siivosin keittiön ja leivon saavillisen ohrarieskaa..sen jälkeen virta loppuki koko päiväksi ja makasin sohvalla tuijottaen urheilua eri kanavilta. Illalla käytiin mieheni kanssa 45min kävelyllä jos se vaikka olis auttanut tuohon väsymykseen kuten th lupasi niin paksan marjat, väsy tuli ku sänkyyn asti pääsin niin ihan oli akka kanttu vei..täällä ollaan kärsitty jo kaks viikkoa hirveän flunssan kans ja se tosiaan pahantaa vielä tätä oloa ku lima vaan pyörii kurkussa paksa maistuu suussa (ihan ku ei muuten maistus..) joka ysköksen kans joutuu menemään kippuraan ettei koko maha repeä tai siltä se ainaki tuntuu..

Huomenna olis neuvola-lääkäri ottavat myös 4h-virtsakokeen ja verinäytteen..kyllä rupes nyt ärsyttään tää mun paino..viime viikolla näytti vaa´alla tosi hyvältä eka neuvolassa, mutta nyt alko se ummetus ja maha ei niinku toimi oikein " hyvin" ja painoa on tullu yli kilon viikossa..vaikka en ole syöny mitenkään eri lailla..eli kiva mennä puntariin huomenna..yritin katella jo mitä panisin päälle ettei niistä vaatteista tulis ylimääräistä :) onko teillä muilla paino sellanen että se saattaa heitellä ihan kilonki eri päivinä?

Mirjami kyseli imetyksestä..mun kaveri joutu lopettamaan melkein heti uudelleen raskauduttuaan imetyksen ku aihettu jo alkuraskaudessa kipakoita supistuksia..ja ne loppu kyllä sen myötä, oli ilmeisesti keskenmenon vaara..mutta voihan olla että sekin on henk.kohtaista

javalle pahoinvoinnista...itse eilen menin miehellenin sitten kehumaan että taitaa tää pahoinvointi vihdoinki olla voitettu kanta...arvaa kuka kaulaili vessanpönttöä tänä aamuna...taitaa olla parempi mulla ainaki että pitää noi mölyt vielä tiukasti mahassaan jos vaikka muutki siellä pysys :)

Ankalle hyvää kotimatkaa!

Ultraan menijöille onnea ja toivottavasti tuutte kertomaan ihania uutisia..itse saan vielä odottaa sinne kaksi viikkoa..voiku jaksais oottaa..

Nani76 ja pikkuruinen 10+2

Vierailija
6/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut edes otsikkoon kirjoittaa mitään, kun olo on niin negatiivinen... olen totaallisen kypsänä tähän pahaan oloon. Olen tehnyt etätöitäkin jo keskiviikosta saakka, kunnen kertakaikkiaan pysty raahautumaan työpaikalle. Matkaakin kertyy suuntaansa vajaa 70km, joten ei se luksusta ole. Oksentamista oksentamisen perään...

Jotakin piti kommentoida, mutta en edes muista. Niin jo tuota painoa...minulla on palttiarallaa tullut painoa jo NYT 3kg (-miinus vaatetus, joka päällä punnittiin) ja mä en voi käsittää, mistä se on voinut tulla, kunnei mikään pysy sisällä. Ja eikä olo yhtään helpota tuo alapään hiivakaan...että osaa olla hehkee olo.

Imettämiseen en osaa ottaa kantaa, vaikka poikaa imetinkin n.10 kuukautta, mutta en siis ollut yhtä aikaa raskaana ja imettänyt.

Nani taisi sanoa, että ei kerkeä/pysty kirjoittamaan kun noin kerta viikko. Minä taidan lukeutua samaan kastiin. Lukemassa käyn päivittäin, mutta kirjoittaminen tuntuu jotenkin kovin työläältä ;-)

möykky ja " Himpula" 9+1

Vierailija
7/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksestä voin sanoa että kun aloin toista odottamaan niin kyllä lopetin imetyksen esikoiselta sillä ajattelin oman terveyteni olevan sillä hetkellä tärkeää (perussairaudet jne.). Mutta terveellä ja hyvinvoivalla äidillä en näe estettä imetyksen jatkumiselle, kai kukin saa tehdä kuten hyvälle tuntuu ja parhaaksi näkee. Ei siihen ole lääkärillä sanomista ;o)

Painoa on täällä tippunut n. 3 kiloa. Hyvä niin. Ruoka maistuu välillä ja kun syö niin tulee huono olo :o/ Väsyttäiskin mahottomasti, mutta ei voi mennä nukkuu : hoitolapset pötköttävät ja heille pitää laittaa välipalaa kohta, kuopus makoilee, 6v pötköttelee, 7 v on kaverillaan, 12 v lähti videovuokraamoon ja 9 v tulee aivan kohta välipalalle koulusta :o/ Huh mitä hulinaa. Tätä pitäs kestää toukokuun loppuun :oD Saa nähä miten kunto kestää !

Nyt ruokkimaan nälkäiset suut

Rapuäiti ja Lahja rv 11+6

Vierailija
8/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa pitkästä aikaan!

Olen ollut mielettömän väsymyksen kourissa joten kirjoittaminen on jäänyt vähille. Edellisyönä nukuin 12h + eilen päivällä 2,5 tunnin päikkärit. Siis tää on ihan käsittämätöntä. Harmittaa pirusti töitten jälkeen kun olen niin väsynyt kun ei jaksa pitää itsestä huolta siis esim käydä lenkillä eikä kodista. tämä viikko on onneksi lomaa, joten saan ulkoilla oikein urakalla. Täytyykin tästä kohta lähteä lenkille, koska kolmen jälkeen se on taas toivotonta.

Mites te työssäkäyvät, oletteko jo kertoneet töissä? Mä en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Ensi viikolla on palaveri tämän vuoden hommista ja toisaalta tyhmä itselle ottaa sellasia juttuja kun tietää että jää kesän kynnyksellä pois viimeistään... olen vähän kahden vaiheilla. Toisaalta ajattelen, ettei se työnantajalle kuulu vaikka raskaana olenkin ja ilmoittaisin vasta myöhemmin keväällä. Saas katsoa miten toi maha tuolta pulpahtaa esiin. Vähän jo pompöttää, mutta aika hyvin saa jakuilla peitettyä.

Huomenna on np-ultra. Vähän jänskättää;))

esmaralda rv 11+4

Vierailija
9/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli talvi ja pakkaset. Takkaan vaan puita, niin johan tulee ihana lämpö sisälle. :-) Ihan kiva kun ei ole vesi-kurakeliä. Se ilmoista...

Moni meistä alkaa olemaan jo ns. turvallisilla viikoilla eli monilla on raskausviikkoja jo yli kymmenen. :-) Niin se aika vaan menee eteenpäin. Itse odottelen jo kevättä. Olisi ihana päästä laittamaan kukkapenkkejä.

Oma vointi on ollut suhteellisen hyvä. Syömisen jälkeen tulee etova olotila ja välillä on oksentaminenkin lähellä. Pääosin alkaa pahoinvointi jo helpottamaan. Vältän kuitenkin rasvaa ja sokeria, koska en halua ylimääräisiä kiloja.

Tämän viikon perjantaina on np-ultra ja keskiviikkona neuvolalääkäri. Lääkäri kuuntelee varmasti sydänäänet ja vähän jännittää mitä kuuluu.

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille!

T. Ona rv 11+1

Vierailija
10/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapuäiti:Niin oon tosiaan aivan perusterve ja muuten ihan hyvin voiva jos ei oteta lukuun nyt noita raskauden mukanaan tuomia normaaleja oireita. Joten just sen kannan oon ottanut,että imetän niin pitkään kun hyvältä tuntuu.Tuntuu vaan hassulta,kun on tottunut,että lääkäri on yleensä se viisas mutta kaikissa asioissa ei voi niidenkään ohjeita noudattaa.

Nani76: Niin se on tosiaan noiden supistusten kanssa,että joillekin niitä tulee imettämisestä ja joillekin ei. Se on ihan tosiaan yksilöllistä. Ja sillon jos niitä tulee niin sillon on keskenmenonriski. Mulla ei oo vielä ainakaan ollut supisteluja. Va sitähän ei voi etukäteen tietää millon niitä tulee ja sitten pitää katsoa tilannetta uudelleen.

Ja vielä tuosta painon heittelemisestä...Mulla saattaa heitellä ihan 1.5kg suuntaan tai toiseen. Voi olla että edellisenä päivänä painaa enemmän kuin seuraavana. Liekö sitten turvotusta vaikka en oo sitä kyllä vielä silleensä huomannut.

Kävin miltein kaks viikkoa sitten neuvolassa ja nyt painan kotipuntarin mukaan 1.8kg vähemmän kuin siellä vaikka oon syönyt samaan rataan koko ajan. Ihmettelen täällä aina itsekin tuota painon heittelehtimistä.

Edellisessä raskaudessa mulle oli tullut vasta 2kg 6kk mennessä. Luulen,että nyt tulee helpommin painoa.Kokoedellisen raskauden aikana tuli n.10 kiloa ja ne oli tippunut kokonaan pois kaks viikkoa synnytyksen jälkeen. Oli lopussa varmaan aika paljon turvotusta,kun paino noin äkkiä tippui.

Nukuin tuossa hetki sitten 2h päikkärit esikon kanssa. Ne vähän virkisti.

Tänään on ollut mieli jotenkin niin kamalan herkkä. Oon jo parit itkut kerennyt pirauttamaan tässä tän päivän aikana. Enkä edes muista syytä niihin itkuihin :) Hormonit heittelee.

Juu, va nyt pitää ruveta leikkimään tuon esikon kanssa,kun meinaa hermostua.

-Mirjami ja masuasukki 9+6 tai 10+6-

Vierailija
11/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpä vaan, että oon vielä mukana, mutta pidin pientä taukoa palstasta ja vasta keskiviikkona olen menossa ensimmäiseen neuvolaankin. Piti hankkia kaikenmaailman maksusitoumuksia kotipaikkakunnan ylilääkäriltä ja siitäkään huolimatta meitä ei meinattu huolia neuvolaan pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
12/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kaikille, kun nyt vihdoin voinen tuota sanaa käyttää!

Aivan kuin ei olisi ollut tarpeeksi,e ttä tasan (!) vuosi sitten esikoinen otti ja sairastui rotaripuliin just, kun olimme palanneet Alman kanssa synnäriltä. Niinpä pariviikkoinen tyttökin sen sitten sai ja mitäs muuta kuin lastenosastolle leppoisiin tutkimuksiin (kun eivät olleet uskoa,e ttä se on rotaa, kaikki mahdollinen sairaana syntyneestä lapsesta leukemiaan jne. piti kuulemma eka sulkea pois...).

Noh, vuosi vierähti ja jeppudee, lapset olivat kuumeessa vk sitten maanantaina. Siitä alkoi Alman yhtämittainen ripulointi ja tuotoksen väri, koostumus ja haju saivat viime vuoden elävästi mieleen. Eli rotaa taisi taas olla, tai sitten noroa. Torstai-iltana sairastuin minä. Ja voin kertoa, että yksi karseimmista viikonlopuistani on nyt takana! En ökännyt enkä ripuleerannut kertaakaan, vaan elimistöni pisti ikään kuin luukut kiinni: mitään ei tullut mistään, vaikka oksetti aivan kuolettavasti, mahassa viilsi ja oli kuin tuhat tonnia kuumaa lyijyä olisi survottu sisuksiini. Mitään en kyennyt syömään, ja heikotus oli hillitön. Pystyin nousemaan lapsia hoitamaan hoippuen kaksinkerroin eteenpäin huonekaluista tukea ottaen ja aina välillä maahan vajoten. EI mitenkään optimaali tilanne hoitaa kaksi pientä yksin, kun mies oli töissä ja opintojensa parissa (niitähän ei voi tällaisen seikan vuoksi jättää mitenkään väliin! Miehet...). Sitten esikoinekin alkoi ripuloida, ja anoppi lähetti viestin ilmoittaen, että hoitokeikkansa oli kantanut hedelmää: pöpö oli tarttunut häneenkin, sydänlääkkeitä säännöllisesti napsivaan ihmiseen! Tippaan ei ole suostunut menemään, vaikka on varsin huonoissa kantimissa kotosoffalla. Mieskin tuossa on vatsaansa valitellut. Vaan meitsi ei siis syönyt juuri mitään kolmeen ja puoleen päivään, ja huoli onkin vauvan kunnosta, tuntuu aivan kuin ei raskaana enää olisikaan, vaikka onhan tuo alapallo jo melkoinen. Muuten olenkin varsin hoikassa kunnossa (joku kyseli painonnoususta: mulla tulee yleensä aina alussa paljon kiloja, ja loppuvaiheessa pikemminkin laskee, tie mitä paisumista). Heikottaa vielä tänäänkin niin, että olen ollut pyörtyä monta kertaa. Töihin silti menin iltapäiväksi ja hyvin meni... Vaikka mies soitti kesken tuntieni ja kertoi ottaneensa väärät avaimet lähtiessään ulos lasten kanssa pakkaseen. Eivät päässeet nyt enää sisään... Melko hässäkkää! Lopulta silmälääkäristä palannut isäpuoleni seisoi luokkani ovella laajennetuin pupillein puolisokeana, oli ajanut luokseni läpi kaupungin avainta hakemaan juuri ja juuri jotain nähden, jotta lapset ja isukki pääsivät palaamaan omaan kotiinsa (onneksi äitini ja isäpuoli asuvat samalla kadulla kuin me). Melko ritari!

Jaa... No eipä siis muuta kuin että hengissä ollaan! Ja että kyllä ovat kauheita tauteja nuo ripulivirukset. Vuoden ikäinen hoikka Almammekin ripuloi siis tasan viikon ja on menettänyt jo ennestään pienestä painostaan melko siivun tällaiseen turhuuteen. Kokemuksen läpikäyneenä ymmärtää hyvin niiden äitien tuskan, joiden lapsi kuolee ripuliin. Kuinkas monta vauvaa niitä nyt päivässä kolmansissa maissa moiseen menehtyykään? Hävyttömän monta. Kuuhun päästään ja Irakiin riittää aseita ja muuta mukavaa, vaan lapset voivat kuolla tauteihin, jotka olisi melko helposti estettävissä.

NO joo, palailen lepuuttamaan avioja ja kehoa sohvalle!

Mukavampaa viikonalkua teille!

Vitanova rv 12+2

Vierailija
13/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivoja lepuuttelen enkä avioja, olen pysynyt kyllä yksiavioisena eikä miekkokaan vielä kotona!

Ü Vitanova

Vierailija
14/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ollut todella hyvä, mikä saakin vähän epäilemään, että onko kaikki hyvin. Vaikkakin olen käynyt alkuraskauden ultrassa ja kuullut sydänäänet, niin silti. Tänään sitten töistä tullessa alkoi niin kovat poltot alavatsalla, että piti olla kippurassa lattialla niin paljon sattui oikein kouristi. Hetken päästä tuli sitten ykä ja kamala ripuli. Hetken, kun lepäilin, niin se meni ohi.

Mikä ihme se mahtoi olla, ei kai vatsatautia, kun meni jo, kyllä kaikki kamaluudet kävi mielessä. Pitäisiköhän soittaa neuvolaan ja kysäistä?

Onko kenelläkään muulla ollut tälläistä? Se kyllä säikäyttää.

Ulkona on nyt niin ihana pakkanen, että harmittaa kun pitää kökkiä töissä, kun voisi ulkoilla esikoisen kanssa. Tosiaan ulkoilma tekee hyvää, kun jaksaisi vaan lähteä töitten jälkeen, no tänään ei olisi kyennyt mihinkään.

Oliko se huomenna taas kuullaan ultrakuulumisia, itsellä on vielä 18 päivää siihen. Odottavan aika on pitkä.

Hyvää viikon alkua kaikille, koitetaan jaksaa:)

Angel-77 rv10+6

Vierailija
15/40 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ultrakuulumisista!!

Tuosta imettämisestä. Tuntuu, että Suomessa imettämiseen suhtaudutaan vähän omituisemmin kuin monissa muissa maissa. Itse imetin esikoista vajaa 2-vuotiaaksi ja kyllä siitä kuulikin vähän ihmettelyä. Minulle vain oli helpompaa jatkaa imettämistä kuin aloittaa vieroitus. Nytkin äitiysneuvolan terkka ihmetteli, että riittikö maitoa niin kauan. Vähän meinasi kommentista kiehahtaa. Onneksi en sentään mitään sanonut, vaan sanoin, että vieroitin silloin lapsen. Kyllähän sitä maitoa olisi tullut vaikka kuinka kauan (kun ei ole mitään sairauksia), jos olisin vain imettänyt. Ja ei noin pieni vielä saavutetuista eduista itse vierotu. Imemislakot ovatkin sitten toinen juttu. No, en ryhdy tästä imetysasiasta vauhkoamaan, sillä tiedän, että pelkät mielipiteet imetyksestä voivat saada ison ja turhan riidan aikaiseksi. Ymmärrän kyllä niitäkin, joilla maitoa ei tule tai muusta syystä ei voi tai halua imettää kauan.

(.) töissä tietää nyt kaikki. Pomo ei mitään ole asiaan kommentoinut, muut ovat onnitelleet..

Mukavaa viikon alkua!

Paranemisia sairaille! Ja jaksamista väsymykseen sekä kuvotukseen!

Vierailija
16/40 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, turhaan olin ollut huolissani kohtulaisen voinnista. Oikein vilkas vauveli näkyi ultrassa, kokoa pää-perämitta 6cm ja niskapoimuturvotus alle 1mm. Kovasti heilutteli vauveli !!! Viikkoja 12+5. Kuvotus ja huono olo on takanapäin, joten nyt alan nauttimaan tästä raskaudesta !

Vierailija
17/40 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo on millin parempi kuin viime viikolla; oli flunssainen ja vetämätön ja todella väsynyt olo,olin kaksi päivää sairaslomalla.

nyt flunssainen olo on poissa,ja kauhea väsymys jäljellä,tai sanoiskos olo on aivan uupunut.päivä menee suht kivasti,mutta yöunille voisin mennä jo 18 aikaan illalla.siinä sitten jotenkin taistelen myöhempään.

ällö olo vaivaa silloin tällöin, yöllä sitä on edelleen eniten.

lasken päiviä np-ultraan 12.2, tosin masussa taitaa olla kaikki hyvin, koska kävin alkuraskauden ultrassa yksityisellä =)

sitten seuraavaksi taidan aloittaa työpäivien laskemisen,koska pääsen töistä pois =) olen enemmän kuin valmis olemaan taas kotona.ja teen raskasta työtä,voinen aika varmuudella sanoa puoleen väliin jaksavani,jos mitenkään menee samallalailla kun esikoista odottaessa.

mun paras työkaveri,ja muutenkin läheinen ystävä saa esikoisen tässä lähiaikoina,odotan jo yhteisiä " mammahetkiä" hänen kanssaan sitten loppukesästä =)

kaikki tuntuu siis olevan suhteellisen kivasti,muutama viikko kun vielä menisi,aion sitten hehkua tämän raskauden kanssan (liekö toiveajattelua), esikoisen kanssa olin hermorauniona koko raskausajan.

neitiniiskunen 9+5

Vierailija
18/40 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella hermostunut ultrasta etukäteen, enkä viime yönä

saanut edes nukuttua, kun jännitti niin kovasti.

Nyt olo on helpottunut ja onnellinen. Kaikki oli kunnossa.

Vauva vastasi rv 13+0, mutta LA ei muutettu, vaan se pysyi

3.8. LAn mukaan tänään on 12+4. Uusien ohjeiden mukaan

LA ei muutu, ellei eroa ole vähintään 4 pv.

Vauva oli päästä peppuun 69 mm pitkä, ja niskaturvotus oli

1,8, joten niskaturvotusta ei ollut. Vauva liikkui ja potki

jaloillaan ja sydän sykki.

Ihan herkistyin, kun oli niin ihanaa nähdä vauva. Hän oli

aivan täydellinen! Nyt voin taas hyvillä mielillä jatkaa

odotusta. :)

Vierailija
19/40 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetin esikoista, kun odotin toista lastamme. En

vierottanut esikoista ollenkaan, mutta maidon tulo

väheni raskausaikana, ja lisäksi maidon maku

muuttui, niin että esikoinen alkoi hylkiä rintaa.

Esikoinen vierottui siis ihan itsekseen 1 v 3 kk:n iän

jälkeen. Toinen lapsemme syntyi, kun esikoinen oli

1 v 9 kk.

Toista lasta imetin myös niin kauan kuin lapsi halusi.

Palasin töihin, kun kakkonen oli 1 v 5 kk, mutta imetys

jatkui iltaisin. Kakkonen vierottui itsekseen 1 v 10 kk:n

iässä.

Tätä tulevaa kolmatta aion imettää taas niin pitkään kuin

hän haluaa. Varmaan lähemmäs kahta vuotta mennään,

kuten toisenkin lapsen kanssa, kun nelosta meille ei ole

suunnitteilla! :)

20/40 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys teille jotka ootte saanu imettää noin pitkään lapsukaisianne..

Eli tuleeko teillä maitoa niinku " itestään" hyvin vai teettekö jotaki erilailla? En tiedä ymmärsittekö kysymystäni, mutta ku itelläni on näiden kahen pojan kanssa ollu sen maidon riittämisen kanssa ongelmia..eli se ei tahdo riittää yhtään mihinkään.

Ensimmäistämme imetin kaks kuukautta ja vain osittain sitte maito vaan loppu..vaikka poika kasvo ihan silmissä varmaan sitte vaan tuon korvikkeen ansiosta..

Toista imetin 6kk josta ensimmäinen oli oman käsivarustuksen kanssa maidon tulon pitämistä yllä. Siis poika on keskonen ja emme saaneet imetyslupaa ennen ku jakso syödä pullosta kunnolla eli oli noin 1kk ikänen. Maidon pidin yllä siis pumppaamalla, joka oli kyllä työlästä. Kotiin pienokaisen saatuamme imetin ensin joka toisen syötön just pojan imemisen jaksamisen takia ja sitten 3kk täysin ja sitten alkoi taas hiipumaan..eli mulla maito ei vaan riitä vaikka haluaisin imettää huomattavasti kauemmin!!

Eli oisko teillä jotain juttuja mitä voisin yrittää vai auttaakohan siihen mikään että sitä maitoa tulis enemmän ja edes pitempään?? Ei auttanu mun syömiset ja juomiset mihinkään..ja voitte kuvitella ettei mulla imettäminen kilojakaan vähentänyt..

Täytyy ennättää neuvolalääkäriin, on kuulemma joku aika uus ku on tuplannu vastaanottoajan, ihanaa pääsee vessaan, on tää hirveetä ku ei edes 4h pysty piättämään niin ettei tarttis tuskailla...ja joutuu sinne puntarille :( mites mä selitän tän kilon mikä on tässä viikon sisässä tullu, vähä noloa enkä ole edes herkutellut mutta pyttyä joutunu kuitenki halailemaan :( eli mites tuo paino voi edes nousta???

Nani76 + pikkuruinen 10+3