Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Eloisat uuteen viikkoon ma-ke!**

22.01.2007 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoitellut pariin viikkoon. Viime viikolla oli valtavasti töitä, ja niin olisi nytkin, en vain edisty niiden kanssa.

Minulla oli niskapoimu ultra viime viikolla rv 12+1. Niskaturvotusta ei ollut mutta vauvan pää-perämitta oli vain 4,8 cm. Onkohan tuo jotenkin kauhean vähän, kun muilla niskapoimu-ultratuilla (sori kun en muista nicejä) oli kuitenkin 6cm ja ylikin? No ei pitäisi alkaa vertailemaan tässä vaiheessa (eikä muutenkaan). Meidän neuvolalääkäristä ei saa koskaan mitään irti, hyvä kun saa perusasiat kakaistua suustaan. Ei kuitenkaan vaihtanut laskettua aikaa, pieni kokohan voisi selittyä sillä ettei olla niin pitkällä vielä.

Oma vointi alkaa olla parempaan päin. Enää ei ole taukoamatonta kuvotusta, välillä on jopa ihan normaali olo. Onneksi meidän perhe on säästynyt vatsataudilta. Rajua flunssaa sairastettiin koko joululoma.

Vatsa alkaa jo näkymään. Tosin vatsamakkarat ovat pullahtaneet pihalle ;) Mutta kyllä tämä näyttää jo ihan vauvamahaltakin.

Kauheaa kun tammmikuukin on pian ohi ja vastahan vuosi vaihtui. Toisaalta kiva kun aika kulkee nopeasti.

Gaia rv 13+

Vierailija
22/40 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin puntarilla aamulla ja painoa on tullut jo liki 3kg...Huomenna on neuvola,jossa kuunnellaan sydänäänet nyt ekaa kertaa,huomenna tuleekin 12 vkoa täyteen,sit pitäs olla pahin km riski ohitettuna.

To mul on ultra äitiyspoliklinikalla...Kiva päästä kurkkaamaan pikkuista.

Tääl ei oo enää ällö oloa ollut ja väsymyskin hellitti tuos 9-10 viikon aikoihin.

Lumina ja Lahja rv 11+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea muiden mukavia ultrakuulumisia. Ihan tässä jännityksellä odottaa jo omaa vuoroaan, mikä on vasta helmikuun puolella.

Neuvolassa kävin tänään ja oli tuo paino tosiaan myös mulla hiipiny melkein kolme kiloa ylöspäin! Tosin osasin sitä odottaakin. Olen syönyt kuin porsas pitääkseni pahoinvointia kurissa ja liikkua en ole jaksanut sitten yhtään. Vaatteet kiristää jo kovin ja ikävä kyllä myös reisistä ym. Siis ihan vääristä paikoista. Sydänääniä ei harmikseni saatu vielä kuuluviin, mutta onneksi en ole helposti huolestuvaa tyyppiä.

Pahoinvointi ja väsymys ovat edelleen seurana. Aamupäivät menevät ihan kivasti, mutta illat ovat yhtä tuskaa.

Pitäisi jaksaa tänään leipoakin. Kuopus täyttää huomenna 1v. Eli taikinan tekoon!

Täplä ja Emppu9+6

Vierailija
24/40 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np ultra on takanapäin. Pääsemme/joudumme lapsevesitutkimukseen, koska turvotusta oli jonkin verran. Siellä se köllötteli ja sydän löi hurjaa vauhtia. kaikki raajat liikkui ja kehitys lääkärin mukaan normaali. pituutta 49 mm. Vähän jänskättää toi tutkimus, mutta eipä sitä etukäteen kannata miettiä- Päivätkin oli melkein samat eli 11+2 oli ultran mukaan.

esmaralda rv 11+5

Vierailija
25/40 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Esmeralda et joudu odottamaan kauan niitä tuloksia.

Itsekin sain ajan ultraan, joka on helmikuun alkupuolella. Enää ei siis tarvitse kovin kauan sitä odotella.

Siitä imetyksestä. Minulla riittii maitoa ihan hyvin ihan alusta asti. Maito ei kuitenkaan tyydyttänyt kovasti kasvavaa neitiä kovin kauan pelkästään eli tyttö alkoi syödä kiinteitä jo ennen 4kk ikää. Meillä yksi iso syy imetyksen jatkamiseen oli se, että tyttö otti maksimissaan yhden kerran joko korviketta tai äidinmaitoa pullosta. Toista kertaa peräkkäin oli turha tarjota, kun ei kelvannut. Muuten en ehkä olisi niin tiheästi ja kauan imettänytkään. Kun olin pois pidempään (eli ruokailunvälin) tyttö söi kiinteitä ja hörppi vettä (kun muu maito ei maistunut). Minusta tuli siis " vahingossa" pitkään imettänyt. (vuoden maissa siirtyi tyttö kyllä tavalliseen lehmän maitoonkin.) Suvusta löytyy myös tarinoita, että maitoa ei vain tullut, vaikka kokeili mallasuutteet ja vaikka mitkä vanhan ajan keinot, että maitoa saisi lisää. Osittain syy on myös maitorauhasissa. Maitorauhaset voivat kyllä aina uusiutua uusissa raskauksissa, joten vähäinen maito yhden kohdalla ei tarkoita vähäistä maitoa kaikkien vauvojen kohdalla. Luulen, että keskosen kanssa on oikeasti vaikeampaa saada maidontuontano kunnolla käyntiin. Itsellä ainakin lapsen itku tai läheisyys ym. saattoivat laukaista herumisen. Ja koetin minäkin pumpata - oli kyllä tosi vaikeaa saada mitään irtoamaan. Tiheän imemisen kaudet ovat myös yksi asia, johon äitejä ei aina osata opastaa neuvolassa. Eli vauva imee välillä ihan koko ajan. Silloin usein äidit/isät haluavat antaa lisämaitoa, että lapsi edes hetken olisi tyytyväinen. Vauva vain itse asiassa silloin tilailee äidin maitoa rintoihin enemmän. Kun maitoa alkaa taas tulla kerralla enemmän, vauva siirtyyy entiseen rytmiin. Tiheän imemisen kaudet ovat usein 2-3 vuorokauden mittaisia ja niihin on olemassa lisävinkkejä imetystukilistalla. Imemislakot ovat toinen asia, josta harvoin puhutaan. On kausia, jolloin vauva ei ole kiinnostunut imemisestä, kun olisi jotain muutakin kiinnostavaa tms. Tällöin myös usein mielenkiinto loppuu äidiltäkin. Meidän neidillä pahin vaihe oli noin 8 kk iässä, kun kaikki kiinnosti, rinnalla ei malttanut olla. Muuten olisin ehkä itsekin kyllästynyt imettämiseen, mutta yhäkään pullo tai nokkamukista maito ei kelvannut. Oli siis pakko vain imettää.. Hermot meinasivat monesti mennä olla julkisilla paikoilla rinta paljaan, kun yhtäkkiä neiti lopetti imemisen ja käänsi itsensä pois ja itse olen paita ylhäällä rinta kaiken kansan nähtävillä. Ja vielä se, että takamaito on usein rasvaisempaa. Aina itsellä ei ollut tunnetta, tuleeko rinnasta vielä maitoa, jos vauva on imenyt jo kauan. Usein kuitenkin takamaidon rasvaisuus tekee siitä täyttävää, vaikka sitä ei ehkä määrällisesti tulisikaan niin paljon kuin helpommin heruvaa etumaitoa. Minulla on kyllä vain kokemus tästä yhdestä lapsesta vain, mutta tarkoitus on pyrkiä nytkin pidempään imettämiseen. Voi olla, että suunnitelmat menevät mönkään. Lisää tietoa saat tosiaan imetystukilistan kautta. Siellä jutut voivat kyllä (omasta mielestäni) mennä välillä liiaksi vain imetyksen ihannointiin, mutta siellä on paljon asiallaista tietoa imetyksestä. Kannattaa kurkata.

Nyt tuli romaani.

Huomasitteko, että ollaan jo tosi pitkällä, koska lokakuisetkin alkavat plussaamaan!!

Västis ja Taimi 10+4

Vierailija
26/40 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas Enni Ennin päivän kunniaksi pinoutuu. Ja huomista neuvolaa jännittäessä... Kamala vatsatautitarina Vitanovalla. Mitään niin kamalaa en tiedä, ku mahatauti, ja tollasena... En voi edes ajatella.

Mä ihmettelen tota Mirjamia kun hän on onnistunut tulemaan raskaaksi. Olen kuullut monta tarinaa, joille yhteistä on se, että raskautuminen on ollut imetyksen takia tosi hankalaa ja yks kaveri sai keskenmenonkin, mutta en kyllä millään muotoa väitä, että johtui imetyksestä.

Mulla on ollut viikko vapaata oksentamisesta. Paha olo vaivaa vielä päivittäin, mutta ei siis mitään pyttyjuttuja. Palellu on aivan valtavasti. Illalla se alkaa eikä siihen auta mitkään vaatteet, viltit eikä villasukat. Ja väsymys. Se on järkyttävää. Oltiin la illalla kavereiden luona iltaa istumassa. Mies siinä maistelikin vähän. (OLi sillä ihan kunnon krapula, että mitä vähän se nyt muka oli...) Olin yhdeltätoista niin zippi että pötkötin viltin alla siinä heidän sohvalla, vaikka muut kolme puhuivat kovaa ja musiikki pauhasi. Nukahdinkin hetkeksi, sellaiseen horrokseen. Hassua.

Huomenna neuvola. On sitä odotettu, jännittää vähän :)

Kiva kun meitä on näin monta tässäkin pinossa.

Enni 8+6

Vierailija
27/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan olen osallistunut, kun tuntuu, ettei mitään ihmeitä ole raportoitavana.

Meillä on menossa 9+2 ja kyllähän se käy mielessä, että onko siellä navan alla elämää vai ei. Viimekesäinen keskenmeno kai kummittelee mielessä. Mutta vajaa kolme viikkoa sitten oli kyllä syke ultrassa, joten prosentit ovat paremmat kuin ilman mitään tietoa...

Jostain syystä tässä raskaudessa etominen on ollut pahaa (oksennan normaalisti tosi harvoin, oksennustaudissakaan), samoin väsymys. Eline kyllä huomasin, että paha olo alkaa helpottaa, se tulee harvemmin ja lievempänä. Illalla nukuttaa sohvalla niin, ettei pysy silmät auki, mutta sängyssä ei, vaikka onnistuisi olemaan torkkumatta alkuillasta. Kummaa.

Mahasta ei voi oikein sanoa onko vauvapömppöä vai mitä. Läskiä ainakin on tullut pari kiloa, kun ei vaan jaksa olla aktiivinen ja ruokahalu on kuitenkin normaali :(

Töissä pitäisi kirjoittaa ja ajatella, mutta pää on ihan tahmea. Ja AV-palsta liian houkutteleva.

Vierailija
28/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla oli ongelmia tässä raskaudessa. Sunnuntaina 21.1 paperiin tuli tuhrua. Pelästyin todella. Koska takana yksi keskenmeno 05. Vuoto loppui ja maanantaina kävin neuvolassa juttusilla. No työpäivä oli ja meni. Tulin kotiin ja verta tuli täysillä. Soitin ystävilleni että olin raskaana mut en enää. Kaikki romahti. Tiistaina hain lähetteen äitiyspolille ja lähdin kuulemaan tuomiota milloin kaavintaan? Lääkäri kyseli oireita ja totesin ettei niitä juuri ole. Sanoi sitä huonoksi merkiksi. Sitten pöydälle. Ultralla katsottiin ja sitten lääkäri sanoikin että täällä on elävä sikiö. Ihanaa! Sydän sykki ja sikiö liikkui. Tälläistä en ollut ajatellutkaan. Lääkäri ei löytänyt syytä vuotooni. Olen tosi onnellinen. Voi kun se nyt pysyisi matkassa. Sain pari kuvaa pienestä mukaani. Eli ei se vuoto aina ole merkki keskenmenosta. T:onnellinen taapero74

Vierailija
29/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä selvisit hurjasti tilanteesta säikähdyksellä. Voin uskoa, että tuli yllätyksenä, että vauva on kyydissä ja voi hyvin. Toivottavasti ei enää tulisi vastaavia säikähdyksiä.

(.) Nälkä tai kuvotus on seurana koko ajan, vaikka päätin, että yritän hillitä syömistä. Ei onnistu...... Kiloja tullut 4 1,5kk sisään. Näkkäri ja leipä alkaa kohta tulla korvista ulos. Mitä muutakaan sitä pitäisi töissä mukana eväänä, siis jotain suolaista? Tavallisen ruuan syön luonaalla. Myslipatukat ovat liian makeita, puuroista en pidä. Äh.

30/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enskaksi Taaperolle kans onnittelut ihanasta ultrakuulumisesta!

Mä olen kans tiputellut tässä raskaudessa ja eilen sain sitten vastauksen neuvolan lääkäriltä miksi tiputtaa...mulla on kohdunnipukalla limakalvoa, joka saattaa välillä vuotaa tai jotain sinnepäin oli sillä joku hieno nimiki mutta en nyt saa päähäni sitä...eli odotettavissa on että voi vuotaa vielä..eli ei onneksi kaikki vuoto ole sitä pahinta!!

Oli muuten tosi nuori lääkäri..mutta tosi perusteellinen ja tarkka, ja erittäin ystävällinen. Katottiin meidän pikkuista sellasella vanhalla ultralla...voi, siellähän se liikutteli jo pieniä käsiään...nyyh ku tuli niin tunteellinen olo siitä..sydänäänetki saatiin lopulta kuulumaan ku ultralla löydettiin pienokaisen tarkka paikka...syke oli 167-170

aiemmin kerroin että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu..no ei ole kuulemma enää ja siksi tää alkaa näkymään jo ihan selvästi ku edellisessä raskaudessa maha pullahti viikolla 16 yhtenä aamuna näkyviin..on muuten kohtu jo aika korkealla ku itsekkin olen sen jo tuntenut ihan selvästi melkein jo puolivälissä napaa..

Ärsyttää vain ku ekassa neuvolassa piti tehdä alkoholin käytöstä joku testi mistä sai pisteitä, ja mistä itse nappasin 1 kokonaisen pisteen (en ole absolutisti mutta en käytä alkoholia kuin ehkä korkeintaan puoli annosta valkoviinia per kk ruuan kans ku en yksinkertaisesti sitä enää saata juoda, tuli ilm. nuorena otettua niin ettei enää maistu) no tää mun th oli sitten kuitenkin sen merkannu äityiskorttiin että käyttää hyvin vähän alkoholia...miksi se edes piti laittaa korttiin ihmettelen mä, jos kerta mun alkoholiannokset ovat vuodessa yhden käden laskettavissa ja todellakaan en ole sitä saattanu ajatellakaan nyt alkuraskauden aikana ja tuskin tulee otettua koko raskauden aikana tippakaan..siis ärsyttää vain ku meni merkkaamaan sen noin siihen kortiin ku tiedän että joku siitä alkaa kyselemään...tai joku ajattelee että peittelee jotain pahempaa ku th oli ihna selittänyt siihen mun juttua äh...no nää on nyt taas näitä odottavan äidin ihmeharmeja eli ei kannata yhtään ihmetellä...

Mulla kans noita kiloja rapisee kyllä aika iloisesti..alkuraskaudessa mää söin sellasia TUC-keksejä niitä graham-mallisia, joihin laitoin pikkusiivun kevyt-edamia ne on kyllä hyviä ja vievät vähän sitä pahaa oloa pois, sitten olen myös syönyt noita lasten " kukko-muroja" eli niitä perinteisiä maidon kera ku en oikein tahtonu saada koko kalcium määrää mitä päivittäin pitäis tulla toinen maitotuote mitä saattaa syödä on 1%viili kylmä sellainen (myönnän laitan siihen vähän sokrua pinnalle), mää muuten yritin väkisin vetää kaiken maailman maitotuotteita ja laskin että saisin sitä kalciumia tarpeekis ennen kuin hoksasin että onhan noissa multi-tabs raskaus tabuissaki kalciumia...eli hyvä minä!!

sitten ihan suomalainen kurkku ja tomaatti jääkaappikylmänä maistuvat ja hedelmät, mutta onneksi suklaa ei mulle maistu lainkaan (ainakaan vielä) mutta silti huono olo aina hiipii paikalle jossain vaiheessa päivää..kurjaa..sais jo loppua!!

Tulipa taas aika omanapainen juttu mutta toivottavasti kestätte...

Voikkuja meille kaikille tasapuolisesti jos tuo väsymyskin alkaisi pikku hiljaa jo hiipumaan ja sais sitä kuuluisaa keskiraskauden energiaa!! (ja sais joskus siivottua tän huushollin on vaan melkonen läävä jo)

Mehän ollaan jo aika pitkällä niinku Västis laittoki että lokakuisetki jo plussaavat!! Ja kiitos imetysasioista!!

Nani76 ja pikkuruinen 10+4

Vierailija
31/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Nyt on neuvolassa käyty! Paino ei ollut noussut yhtään ja hyvä niin! Paino vaan tahtoo tippua. Etoo ja sitten olen vältellyt ylimääräistä rasvaa/sokeria, kun en ylimääräisiä kiloja haluaisi lisää. Tietenkin raskausaikana jotain painoa tulee lisää, mutta itse _läskiä_ haluan välttää.

Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta vauva livisti aina alta pois. Ehkä pariksi sekunniksi saatiin äänet kuulumaan. Minulla on kohtu taaksepäin kallistunut. Kohdun koko vastasi viikkoja. :-)

Nyt sitten odotellaan np-ultraa, joka on perjantaina! Saas nähdä miten lasketun ajan käy. Sitä jo muutettiin yhdeksällä päivällä varhaisraskauden ultrassa.

T: Ona rv 11+3

Vierailija
32/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nani, minulle tuli samaisesta neuvolassa tehdystä alkoholi kyselystä 2 pistettä ja täti merkkasi sen pistemäärän neuvolakorttiin kohtaan ennen raskautta. Raskauden kohdalle laittoi ei käyttöä. Mutta en oikeasti usko, että siitä tulee kukaan sanomaan jotain. Onhan se kumma, jos tässä maassa joku urputtaisi vähäisestä alkoholin käytöstä ennen raskauden alkamista. Toivottavasti kukaan ei tosiaan ole niin pöljä. Ota vain rennosti.

Västis ja Taimi 10+5

Vierailija
33/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, erityisesti Taaperolle!

Ihan olen vihreä kateudesta, minun pitää vielä maanantaihin jännittää sitä np-ultraa. Pikkukaveri on kyllä kaksi kertaa jo nähty ultralla ja sydän äänet kuulu neuvolassa, mutta oireet on niin hiipunu, että pelottaa. Ja tämä alkuraskauden oireilu on ollu jotenki tosi raskasta (vaikken pönttöä olekaan halaillut) etten haluaisi kaiken olevan turhaa.

Öklötys on häipynyt, pieniä hetkiä lukuunottamatta, väsy on hellittäny. Ihokin alkaa palautua ahkeran rasvauksen myötä, ummetus on valitettavasti seuranani jatkuvasti. Rinnat on suuret, E-kuppi on oikein mukava ;) Öisin juostaan pissalla. Siinähän ne. En ymmärrä, miksi näin hermoilen...

Odotan kanssa sitä energistä keskiraskautta, toivottavasti päästään kaikki siitä pian nauttimaan.

Voikaa hyvin! Maanantaita odottaen/peläten

Emma rv 11+2

Vierailija
34/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enni: Täysimetin 6kk ja sen jälkeen olen osittain imettänyt. Menkat alkoivat suunnilleen silloin,kun Aleksi oli 3kk, vaikka tosiaan täysimetin ja yölläkään ei ollut 4h pidenpää taukoa syömisessä,koska Aleksi söi 3-4h välein yötä päivää. Nyt kun poika on pian 1v niin edelleen syö yöllä. Varmaan pari kolme kertaa ja joskus useamminkin.Tuskin enää syömisen takia imee vaan ehkä vaan tarkistaa että äiti on lähellä :) Vaikka läheisyyttä kyllä saa kun nukkuu sivuvaunussa omassa pinnasängyssään(laita otettu pois) mun vieressä.En ole raskinut vierottaa edes yötissistä :) Annan syödä niinkuin tahtoo jonnekin tuonne kesä-heinäkuulle,jos maitoa kerran riitää tai muuten ei tuu mitään minkä takia pitäs imetys lopettaa.

Meni jotai 7kk ennen kuin tulin raskaaksi. Että kyllä se varmaan tuo imetys vaikutti ettei niin nopsaan raskautunut.Ehdinkin jo ajatella,että näinköhän on että en raskaudu niin kauan kuin imetän mutta onneksi toisin kävi :)

Etoo vieläkin ja väsyttää. Mutta tänään on ainakin tuon väsymyksen kanssa ollut helpompaa.En ole edes vielä nukkunut päikkäreitä tälle päivälle eikä suuremmin edes väsytäkään. Eilen olin jo tähän mennessä nukkunut kahet päikkärit.

Oon jopa saanut kotitöitä tehtyä vaikka miten paljon. Vaikka vieraitakin kävi,kummi-tätini piipahti kylässä.

Esikko härppii koko ajan tietkonetta joten ei nyt tämän enempää.Pitää mennä lämmittämään pojalle ruokaa ja ruveta leikkimään.

Vielä ois 9 päivää np-ultraan,jos oikein laskin :)

-Mirjami ja masuasukki 10+1 tai 11+1-

Vierailija
35/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan kaikille. yöllä ol satanut paljon lunta ja aamulla tuli taas tuiskuna lisää. lapset ja kyllä minäkin ollaan tätä odoteltu. ilma on ihanan puhdas, helpp hengittää. helpottaa pahaa oloakin. pakkasia lisää et sais nuo ulkojäätkin vihdoin kuntoon ja luistelua opettelemaan esikoisen 4,5v kanssa.

viime perjantaina oli eka neuvola. puhelmes kun varailin aikaa ni terkka jotain sekoili viioissa. no olin kuitenki itse alustvasti laskenu ja oikein. lopullisesti kyl selviää sit ultrasta. laskttu on siis nyt 18.8

eli viikkoja kasassa 10+4 tänään. eka lääkäri aika on ens viikolla., meidän terveysasemal on neuvola lääkäreillä ultraäänilaite käytös et katsotaan nyt jos hän sitä myös käytttäää.

edelleen kyllä etoo varsinkin iltaa kohden,yöllä kun maha tyhjenee ja aamulla. joskus yököttlee vaik ois juuri syönyt. ei miellyttävää todella.

kyl tätä varmaan viel ainaki 2 vk kestää.

täytyy vaan koittaa sinnitellä kyllähä tämän jo tiesi kun kolmatta odotetaan silti se voi yllättää mitn väsyny voikin olla.

imetyksestä sen verran et niin kauan kun se itsestätuntuu hyvältä on kai sopivin aika.itse imetin esikoistani vain 2kk ja kakkosta 1v2kk,kolmonen tuleetod.näk saamaan tisumaitoa niin kauan kun kaikki sujuu, kakkosen kans ei ollu ongelmia et luotan kyl kykyihini.

voimia ja iloa odotukseen kaikille.

masuasukas nyt 10+4

36/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Västis ku huomautit asiasta piti ihan itekki tarkistaa mihin kohtaan se oli sen kirjannu..eli samaan ku sullaki...eli alkoholin käyttö ennen raskautta..olen vain niin hermoheikko välillä..eli en kattonu kunnolla

mulla on ihan oikeasti ollu semmonen tiukkapipo th kerran joka jätti mulle hirveät traumat neuvolakäynteihin..se valitti ihan joka asiasta siis ihan jokaisesta, jos paino ei noussut ihan käyrien mukaan niin valivali mutta taas jos se sattuki nousee grammanki yli säännösten niin valivali..liian pieni virtsa-annos valivali->juotko tarpeeksi valivali; " juon mutta en voinut piättää" ..hirveesti turvotusta->mitä olet syönyt valivali, lopulta selvis että olin istunut ed päivän linja-autossa, siis se ei ollut semmosta huolestunutta tms kyselyä vaan semmosta ilkeetä naljailua..

yks kerta se ei keksiny muuta valittamista ku kysy multa " että jokos olet miehen painon saavuttanut?" mihin vastasin että aikaa sitte ku painettiin saman verran ku tulin raskaaksi eli 54kg no se alko paasaamaan mun urheilija miehelleni (joka oli mukana) hänen painostaan..olihan se vähän mutta mies on vain 170cm pitkä ja rasvaprosentti (tuntu ettei ollu ollenkaan) oli tosi alhanen eli urheilijan mitoissa eikä mikään alipainonen ollut edes. Siis piti vaan ruveta jostaki aukomaan päätään..Onneksemme ei asuta enää ko paikkakunnalla..hän oli niitä ns asennevammasia :)

Mutta nyt on tosi mukava th, onneksi!!

Nani76 ja pikkuruinen 10+4

Vierailija
37/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis!

Täällä ilmoittautuu yksi odottava mukaan keskusteluun. Toista odotellaan ja laskettuaika on 9.8.

Ensimmäinen neuvolakäynti on jo takana ja ensi viikolla ultraan sitten. Hassua on, miten sitä melkein neljässä vuodessa on jo kaiken unohtanut. Esikoinen (tyttö) täytti siis juuri kolme....

Tämä raskaus on alkanut aivan erilailla kuin edellinen. Ensimmäisen kanssa ei ollut oikein mitään oireita, mutta nyt on jatkuva huono olo ja kova väsymys. Onneksi tuo pahaolo rupeaa pikku hiljaa hellittämään, kun mennään viikoissa eteen päin.

Täällä siis myös yksi elokuisen odottaja taas mukana palstoilla. :-)

Vierailija
38/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin on laitettu rasti että olen käyttänyt alkoholia ennen raskautta, niinkuin olenkin joskus.ja nyt en käytä tippaakaan raskausaikana.

minusta tuo tapa on ihan ok,en ole siitä moksiskaan.kerroin alkoholinkäyttöni ennen raskautta niinkuin se olikin,ihan normaalia joskus tapahtuvaa.en absolutistikaan ole.

Vierailija
39/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin suomeen on kotiuduttu taas vaihteeks.

täällä eilen oli vähän jännitystä,illala vessa käynnillä paperiin jäi ruskeaa verta! voi että sydän pomppas....

no tänään tunti sit kävin päivystyksessä niin onnekseni pienen ihmen käsi nyrkissä ja sydän sykki,eka kerta kuin sain todellista faktaa että ihan muru on olemassa. siellä oli myös veren purkauma josta vuoti vanhaa verta ja voi kuulemma tulla vielä lisää ja hyvä vaan et tulee pois. mut kuulemma ne on yleisiä,et ei sillain mitään varaa sikiö vastaa viikkoja. seuraava ultra on sit jo ens ti eli np:ultra.

kaikkee sitä sattuu mut nyt toivon vaan et kaikki menee hyvin kuulemma rehkiminen pois,ei aerobikkiä tai seksiä vähäämn aikaan,sillä kuulemma mini moidaan keskenmeno riski,toi verenpurkauma oli lähel istukkaa.

no ei tässä muuta kirjoitteleen taas kuulumisia nyt lähen esikoisen kans touhuu!!!

ankka 11+1

Vierailija
40/40 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän keskustelujen selaamiseen kai jää nalkkiin...

Oireeton odotus jatkuu. Ainoastaan ummetus ja kova maha on vaivana. Hain apteekista jotain lääkettä ja uskaltaisinkohan jo tänä iltana ottaa pari tablettia... Minkähänlainen yllätys on aamulla luvassa ;)

Tanskaankin on saapunut talvi ja oltiin tänäänkin jo miinuksen puolella. Piti ottaa ensimmäistä kertaa pipo kaapista esille! Täällähän ne talvirenkaat ei niin tavallisia ole, joten jos lunta tulee 2 cm, menee koko maa sekaisin. Viime viikonloppuna oli sitten ketjukolareita vaikka muille jakaa!

Kysymys tietäville: Mitäs on sanottu hiusten värjäämisestä raskauden aikana? Tulin just kampaajalta ja juuret alkaa ikävästi näkyä. Pitäisikö välttää kaikenlaisia kemikaaleja??

Ja kun olen vihreä ihan kaikessa, kyselisinkin, onko täällä julkaistu jonkinlaista listaa kaikista näistä lyhenteistä mitä täällä käytetään? Joskus hankala seurata keskustelua.

Mirris 12 rv (niin, tarkoittihan tuo rv sitä raskausviikkoa?)