Voiko olla raskaana ilman, että tietää asiasta?
Onko se mahdollista? Vai tuleeko aina jotain oireita? Pelkään, että mulle on käynyt huono tuuri ehkäisyn kanssa ja sen takia teen r-testejä säännöllisesti. Mutta onhan se aikamoista rahanhukkaa.
Kommentit (54)
On käynyt niinkin, että nainen on luullut vaihdevuosien alkaneen ja kaikkien oireiden johtuvan niistä. Pieni yllätys tulla äidiksi liki viisikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että voi, mutta silti ihmettelen miten se voi olla mahdollista? Mahan koko yksinään ei kaikkea kerro, mutta menkat? Onko näillä yllätystapauksilla oikeasti jotkut vale-menkat🤔
Pyöreähköllä ihmisellä maha uppoaa siihen entiseen pienenä lisänä, sitä ei huomaa odottaja eikä läheiset.
Tuttu naapuri meni lääkäriin vatsavaivojen vuoksi ja sai kuulla olevansa raskaana 7. kuulla. Siis on mahdollista.
Yksi tuttu huomasi itse vasta aika loppuraskaudessa, mutta me muut kyllä oltiin huomattu se selvä raskausmaha jo melko alussa. Kukaan ei vaan fiksuna ihmisenä kehdannut kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan jokaiselle raskausoireelle löytyy muukin todennäköisempi selitys. Muutenhan niitä raskaustestejä saisi olla tekemässä joka kuukausi.
No joo! Minulla synnytyksen jälkeen ja kuukautisten palauduttua alkoivat noin viikon kestävät pms-oireet, jotka erehdyttävästi muistuttavat raskausoireita. Ensialkuun tein raskaustestejä muutaman kuukauden, kunnes tajusin mistä on kyse.
Pahoinvointi alkaa yleensä nopeasti ja paljastaa asian
Raskauteni sai alkunsa alkionsiirrosta, joten tiesin, että mahdollisuus raskauteen on olemassa. Silti en osannut sanoa oireista, oliko kyseessä raskausoire, PMS-oire vai keltarauhastuen aiheuttama oire. Vasta raskaustesti paljasti asian.
Voi,itselle kävi niin. Epäsäännölliset menkat, joten en ihmetellyt etteivät tulleet ja väsymyksen pistin sen piikkiin että siivosin rappuja. Muistan ettå mentiin yhden kaverin kanssa työpäivän jälkeen siiderille ja valitin ettå menkat taas temppuilee..
Sitten kun alkoi särkeä rintoja ja toosassa ihmeellinen paineen tunne, niin tein testin ja oli positiivinen. Olin kolmannella kuulla. Kohta pullahtikin kunnon vauvamaha esiin eikä asia ollut enää kenellekään epäselvä.
Kyllä voi, jos epäilet raskauden mahdollisuutta niin tee se parin euron testi ja saat mielenrauhan asiasta. Aina ei tule oireitakaan aluksi ja muista että se testi ei välttämättä aina aluksi näytä oikein. Rahan ei kannata antaa päättää kaikesta sillä silloin saatat tulla onnettomaki elämässäsi.
Kävin Turkissa lomalla viime kesänä ja harrastin seksiä ilman kondomia Ahmedin kanssa. Olenkohan tietämättäni raskaana?
N42
Tuttu oli ottanut kierukan, oli aika reilusti ylipainoinen. Seitsemän kuukautta kierukan laiton jälkeen selvisi että on seitsemännellä kuukaudella raskaana. Ei kukaan, edes miehensä huomannut mitään kasvavaa raskausvatsaa. Raskaus tuli ilmi lääkärissä kun hakeutui tutkimuksiin vatsa -ja selkäkipujen takia.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Turkissa lomalla viime kesänä ja harrastin seksiä ilman kondomia Ahmedin kanssa. Olenkohan tietämättäni raskaana?
N42
et välttämättä mut sulla on todennäköisesti klamydia ja hiv.
No , muutaman euron raskaustestillä selviää, miksi täytyy spekuloida?
Ei kuormitetaan yhteiskuntaa. Raskaus kyllä näkyy ihan markettitesteissä.