Voiko olla raskaana ilman, että tietää asiasta?
Onko se mahdollista? Vai tuleeko aina jotain oireita? Pelkään, että mulle on käynyt huono tuuri ehkäisyn kanssa ja sen takia teen r-testejä säännöllisesti. Mutta onhan se aikamoista rahanhukkaa.
Kommentit (54)
Voi, mulla tuli kolmet menkat raskautumisen jälkeen. Rinnat turposivat ennen kuin menkat loppui.
Olen kuullut, että voi, mutta silti ihmettelen miten se voi olla mahdollista? Mahan koko yksinään ei kaikkea kerro, mutta menkat? Onko näillä yllätystapauksilla oikeasti jotkut vale-menkat🤔
Kolmannesta lapsesta alkoi ekat oireet rv 13. Sitä ennen en olisi tiennyt raskaudesta ilman positiivista testiä. Lapsi oli toiveissa, joten osasin testata ilman raskausoirieta. Menkat ei ehtinyt lasten välissä alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että voi, mutta silti ihmettelen miten se voi olla mahdollista? Mahan koko yksinään ei kaikkea kerro, mutta menkat? Onko näillä yllätystapauksilla oikeasti jotkut vale-menkat🤔
Kierukan takia ei ole ollut menkkoja moneen vuoteen. Minipillerit saattaa myös viedä menkat. Tutulla ehkäisykapselin käyttäjällä vahinko raskaus (ei menkkoja kapselin takia), pahoinvointi kyllä paljasti.
Kaikki ovat alkuun raskaana tietämättä, että ovat raskaana. Joillekin asia selviää ennemmin, toisille myöhemmin.
Sanoisin, että kaikilla raskaana olleille on ollut jonkinlainen aika ennen esim. raskaustestillä tehtyä varmistusta, kun eivät ole vielä *tienneet* olevansa raskaana. Toivoneet, epäilleet, pitäneet todennäköisenä ehkä, mutta eivät tienneet.
Niin kauan kun kohdusta ei ole suoraa kaapelia kuulo- ja näköhermoihin jota kautta raskaudesta saisi välittömän tiedon, vaan tieto tulee vasta ulkopuolisen varmistuksen mukaan, niin se voi teknisestikin tapahtua vasta raskaaksi tulemisen jälkeen.
Minulla oli hormonikierukka, ei menkkoja. Raskauden huomasin vasta n. puolivälissä kun alkoi potkut tuntumaan.
Voi, mutta ei kovin pitkään (max 9 kk).
Vasta pahoinvointi paljasti mun raskauden. Tiputteluvuotoa oli, luulin että kuukautiset on vaan vähän niukemmat. Eli vale-menkat.
Yksi mun entinen työkaveri luuli kärsineensä vain ilmavaivoista. Ei huomannut, että menkat jäivät pois. Ei ollut mikään järjenjättiläinen muutenkaan.
Kyllähän näistä aina välillä saa lukea, että sairaalaan mennään kovien vatsakipujen takia ja siellä paljastuukin, että on synnytys käynnissä. En kyllä tajua, miten se on mahdollista. Mutta ilmeisesti noinkin voi käydä. Jos tulee tiputteluvuotoa, jota voi luulla menkoiksi ja vatsa ei kasva kovin isoksi, niin kai tuo teoriassa on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Yksi mun entinen työkaveri luuli kärsineensä vain ilmavaivoista. Ei huomannut, että menkat jäivät pois. Ei ollut mikään järjenjättiläinen muutenkaan.
🤣
Olin raskaana yhden kierron tietämättä asiaa. Tuli ilmeisesti kiinnittymisvuotoa samoihin aikojen kuin menkkojenkin olisi pitänyt tulla. Tein jopa testin, mutta se näytti negatiivista. Sitten vasta seuraavassa oletetussa kierrossa asia selvisi. Tuttuni oli tietämättään raskaana useita kuukausia. Ei huomannut, vaikka hänellä oli ennestäänkin kaksi lasta. Oli kai luullut, että imetys suojaa raskaudelta.
Olin ollut melkein 3kk raskaana eikä ollut mitään oireita. Käytän minipillereitä ja oli vaan tuurista kiinni että tein testin silloin. Emme halua nimittäin lapsia ja päädyttiin sitten raskauden keskeytykseen. Nykyään teen testin joka kuukausi...
Ei ole kummallakaan ikää vielä että voisi toinen mennä vasektomiaan tai sterilisaatioon. Nykyinen ehkäisy paras koska ei mitään haittavaikutuksia paitsi menkattomuus ja tietämättään raskaana olo näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän näistä aina välillä saa lukea, että sairaalaan mennään kovien vatsakipujen takia ja siellä paljastuukin, että on synnytys käynnissä. En kyllä tajua, miten se on mahdollista. Mutta ilmeisesti noinkin voi käydä. Jos tulee tiputteluvuotoa, jota voi luulla menkoiksi ja vatsa ei kasva kovin isoksi, niin kai tuo teoriassa on mahdollista.
Kollegan siskolle kävi näin. Oli muutenkin ylipainoinen ja joku sairaus, jonka vuoksi epäsäännölliset kuukautiset, niin ei osannut epäillä asiaa.
Voi. Tuo kuitenkin vaikuttaa pakko-oireilulta tehdä säännöllisesti testejä tai siltä että olet nukkunut biologian tunneilla.
Veikkaan ensimmäistä. Mikähän sulla mahtaa olla hätänä? Ei pakko-oireet ilmaannu tyhjästä.
Voi kuulemma. Mulle kertoi yksi äiti-ihminen ihan itse että sai tietää raskaudestaan vasta ns synnytyslaitoksella.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Tuo kuitenkin vaikuttaa pakko-oireilulta tehdä säännöllisesti testejä tai siltä että olet nukkunut biologian tunneilla.
Veikkaan ensimmäistä. Mikähän sulla mahtaa olla hätänä? Ei pakko-oireet ilmaannu tyhjästä.
En tiedä kenelle tämä oli tarkoitettu mutta ainakin itselleni lapsen syntymä tarkoittaisi im tekoa. Ja aborttia ei saa jos menee raskaus liian pitkälle.
Joskus harvoin on tapauksia että näin on käynyt.