Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla raskaana ilman, että tietää asiasta?

Vierailija
15.04.2024 |

Onko se mahdollista? Vai tuleeko aina jotain oireita? Pelkään, että mulle on käynyt huono tuuri ehkäisyn kanssa ja sen takia teen r-testejä säännöllisesti. Mutta onhan se aikamoista rahanhukkaa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin on tapauksia että näin on käynyt. 

Vierailija
2/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mulla tuli kolmet menkat raskautumisen jälkeen. Rinnat turposivat ennen kuin menkat loppui. 

Vierailija
4/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että voi, mutta silti ihmettelen miten se voi olla mahdollista? Mahan koko yksinään ei kaikkea kerro, mutta menkat? Onko näillä yllätystapauksilla oikeasti jotkut vale-menkat🤔

Vierailija
5/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannesta lapsesta alkoi ekat oireet rv 13. Sitä ennen en olisi tiennyt raskaudesta ilman positiivista testiä. Lapsi oli toiveissa, joten osasin testata ilman raskausoirieta. Menkat ei ehtinyt lasten välissä alkaa.

Vierailija
6/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, että voi, mutta silti ihmettelen miten se voi olla mahdollista? Mahan koko yksinään ei kaikkea kerro, mutta menkat? Onko näillä yllätystapauksilla oikeasti jotkut vale-menkat🤔

Kierukan takia ei ole ollut menkkoja moneen vuoteen. Minipillerit saattaa myös viedä menkat. Tutulla ehkäisykapselin käyttäjällä vahinko raskaus (ei menkkoja kapselin takia), pahoinvointi kyllä paljasti.

Vierailija
7/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat alkuun raskaana tietämättä, että ovat raskaana. Joillekin asia selviää ennemmin, toisille myöhemmin.

Vierailija
8/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kaikilla raskaana olleille on ollut jonkinlainen aika ennen esim. raskaustestillä tehtyä varmistusta, kun eivät ole vielä *tienneet* olevansa raskaana. Toivoneet, epäilleet, pitäneet todennäköisenä ehkä, mutta eivät tienneet.

Niin kauan kun kohdusta ei ole suoraa kaapelia kuulo- ja näköhermoihin jota kautta raskaudesta saisi välittömän tiedon, vaan tieto tulee vasta ulkopuolisen varmistuksen mukaan, niin se voi teknisestikin tapahtua vasta raskaaksi tulemisen jälkeen.

Vierailija
9/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hormonikierukka, ei menkkoja.  Raskauden huomasin vasta n. puolivälissä kun alkoi potkut tuntumaan. 

Vierailija
10/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta ei kovin pitkään (max 9 kk).

Vierailija
11/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta pahoinvointi paljasti mun raskauden. Tiputteluvuotoa oli, luulin että kuukautiset on vaan vähän niukemmat. Eli vale-menkat. 

Vierailija
12/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mun entinen työkaveri luuli kärsineensä vain ilmavaivoista. Ei huomannut, että menkat jäivät pois. Ei ollut mikään järjenjättiläinen muutenkaan.

Vierailija
13/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näistä aina välillä saa lukea, että sairaalaan mennään kovien vatsakipujen takia ja siellä paljastuukin, että on synnytys käynnissä. En kyllä tajua, miten se on mahdollista. Mutta ilmeisesti noinkin voi käydä. Jos tulee tiputteluvuotoa, jota voi luulla menkoiksi ja vatsa ei kasva kovin isoksi, niin kai tuo teoriassa on mahdollista.

Vierailija
14/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mun entinen työkaveri luuli kärsineensä vain ilmavaivoista. Ei huomannut, että menkat jäivät pois. Ei ollut mikään järjenjättiläinen muutenkaan.

🤣

Vierailija
15/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaana yhden kierron tietämättä asiaa. Tuli ilmeisesti kiinnittymisvuotoa samoihin aikojen kuin menkkojenkin olisi pitänyt tulla. Tein jopa testin, mutta se näytti negatiivista. Sitten vasta seuraavassa oletetussa kierrossa asia selvisi. Tuttuni oli tietämättään raskaana useita kuukausia. Ei huomannut, vaikka hänellä oli ennestäänkin kaksi lasta. Oli kai luullut, että imetys suojaa raskaudelta. 

Vierailija
16/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut melkein 3kk raskaana eikä ollut mitään oireita. Käytän minipillereitä ja oli vaan tuurista kiinni että tein testin silloin. Emme halua nimittäin lapsia ja päädyttiin sitten raskauden keskeytykseen. Nykyään teen testin joka kuukausi...

Ei ole kummallakaan ikää vielä että voisi toinen mennä vasektomiaan tai sterilisaatioon. Nykyinen ehkäisy paras koska ei mitään haittavaikutuksia paitsi menkattomuus ja tietämättään raskaana olo näköjään.

Vierailija
17/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän näistä aina välillä saa lukea, että sairaalaan mennään kovien vatsakipujen takia ja siellä paljastuukin, että on synnytys käynnissä. En kyllä tajua, miten se on mahdollista. Mutta ilmeisesti noinkin voi käydä. Jos tulee tiputteluvuotoa, jota voi luulla menkoiksi ja vatsa ei kasva kovin isoksi, niin kai tuo teoriassa on mahdollista.

Kollegan siskolle kävi näin. Oli muutenkin ylipainoinen ja joku sairaus, jonka vuoksi epäsäännölliset kuukautiset, niin ei osannut epäillä asiaa.

Vierailija
18/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Tuo kuitenkin vaikuttaa pakko-oireilulta tehdä säännöllisesti testejä tai siltä että olet nukkunut biologian tunneilla.

Veikkaan ensimmäistä. Mikähän sulla mahtaa olla hätänä? Ei pakko-oireet ilmaannu tyhjästä. 

Vierailija
19/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulemma. Mulle kertoi yksi äiti-ihminen ihan itse että sai tietää raskaudestaan vasta ns synnytyslaitoksella.

Vierailija
20/54 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Tuo kuitenkin vaikuttaa pakko-oireilulta tehdä säännöllisesti testejä tai siltä että olet nukkunut biologian tunneilla.

Veikkaan ensimmäistä. Mikähän sulla mahtaa olla hätänä? Ei pakko-oireet ilmaannu tyhjästä. 

En tiedä kenelle tämä oli tarkoitettu mutta ainakin itselleni lapsen syntymä tarkoittaisi im tekoa. Ja aborttia ei saa jos menee raskaus liian pitkälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi