Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~HELMENKANTAJIEN maanantai~~~

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäilyst tuli mieleen viellä, et säkkituoli. Siinä on ihana istuksia ja saa hyvän asennon kun tuijottelee telkkua. Mutta olen monta kertaa onnistunut kaivautumaan siihen liian syvälle. Siinä sitten sätkin kun selälleen kääntynyt koppakuoriainen ja huudan kun hinaaja isäntää auttamaan. Ollaan kyllä saatu monet todella makiat naurut sen takia :D

vauva0207: pikkukakkosta odottelen, esikoinen on eskarissa päivällä ja isäntä töissä, yksin täällä sitten tylsistyn. Siivoilen, järjestelen, luen aika paljon, seikkailen netissä ja tuijottelen telkkua tai elokuvia. Yleensä kuitenkin tylsistyn kun ei jaksa mitään.

Täällä Kainuussa paukahti sitten kunnon pakkaset päälle ja eilenkin oli -27. Hieman tuli kylmä kun isännän tytärtä oltiin viikonlopputapoaamisesta palauttamassa. No tänään olin sitten siskon kanssa kylälla kaupoissa ja asioita hoitamassa niin sisko hommasi minulle maxi makasiinistä uudet toppahousut synttäri lahjaksi. nyt ei palele!!!

Emppu mammasti edelleen :D

Vierailija
42/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ISO HALI*

Mitä me hormoonihirviöt tehtäisiinkään jollei meillä olisi toisiamme ymmärtämässä tätä myllerrystä. Ei tätä tunnetta ja näitä mielialan vaihteluita voi ymmärtää kuin toinen raskaana oleva :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hippa vaan kaikki pitkästä aikaa!! Lähes päivittäin luen, mutta kirjoitellut en ole aikoihin. Nyt oli pakko tulla kommentoimaan tuota jakkaraa. Eli esikoisen sillä synnytin 2,5 vuotta sitten ja aion tämänkin pukata jakkaralta käsin- ainakin näin etukäteen suunniteltuna!!! Halusin siihen viimeksi, koska jakkaralla painovoima auttaa ihanteellisesti lasta tulemaan alaspäin ja samalla lantio on mahdollisimman auki. Synnytyksen aikana parasta oli mielestäni se, että mieheni piti minua sylissä ja sain hänestä tukea ponnistamiseen. Tuntui, että hänkin pääsi näin osallistumaan enemmän. Tosin roikuin hänen jaloissaan kädet reisien ympärillä niin, että kun lopulta saimme vauvan syliin, kramppasi miehellä jalat. Juuri sain hämmästyksekseni kuulla, että hän oli kyykyssä takanani. Olen koko ajan luullut, että hän istui jossain. On nimittäin olemassa sellainenkin jakkara, jossa miehelle on " peräpenkki" . Muuten jakkara on juuri sellainen, kun täällä useat kuvailleet. Itse olen 170 cm pitkä, ja siinä ihan hyvä asento, en kyllä erityisemmin asentoa silloin miettinyt... Vauva nostettiin suoraan jalkojenivälistä syliini, ja mies piti meistä molemmista kiinni. Se oli mieletäni tosi hieno ja läheinen hetki. Sitten siirryin vauvan kanssa sängylle, ja jälkeiset syntyivät siinä.

Lauantaina ystäväni järjestivät minulle ihanat vauvakutsut ja siellä tietenkin keskusteltiin synnytyksestä. Laajassa tuttavapiirissäni olen ainut, joka on jakkaralla synnyttänyt. Kaikki muut ovat olleet sukka-asennossa tai kätilön pakottamana selällään. Mielestäni kätilöiden tulisi aktiivisemmin esitellä erivaihtoehtoja synnyttäjille. Olen kuullut, että joskus jakkaraa ei suositella ensisynnyttäjälle eikä epiduraalin jälkeen, mutta minä olin kumpaakin noista ja ainoastaan jakkaralla ponnistin-eikä kestänyt kuin 10 min. Eli oman kokemuksen perusteella lämpimästi suosittelen, tosin nyt aion pyytää miehellä jotain jakkaraa! Olen tosiaan tähän iltaan asti luullut, että raukka istui.... Mutta haluaa kuitenkin kuulemma ehdottomasti, että nytkin synnytämme jakkaralla!

Mulla on nyt selkeesti maha laskeutunut, ei silti tunnut keilapalloa jalkojen välissä ;) Esikoisesta en muista ollenkaan laskeutumista, neuvolassa sanottiin vielä ti kun la syntyi, että koska ei ole laskeutunut ei synny vielä pariin viikkoon. HMMMM!!!! Voiskos tosta muuten päätellä, et kun laskeutuu on ENÄÄ pari viikkoa??????

Tänään on kovasti kipristellyt masua ja välillä on kokonaan ihan kivikova. Toivottavasti ei kipristelyt johdu mistään syömästäni.... Onko teillä muilla kovaa väsymystä ja yleistä haluttomuutta??? Mua ei vasymys vaivannut alussa ollenkaan, mut tänään en meinannut millään herätä päikkäreiltä-jotka olis pakko saada joka päivä. Muuten olen sitten erittäin lyhyt pinnainen enkä haluaisi tavata juuri ketään. Haluaisin vaan olla kotona ja hiplailla vauvanvaatteita tai ostaa uusia!!!! No pakko tuota 2,5v viedä edes joskus ulos ja tietty kerhoihin raahaudun 2krt/vko.

Nyt luen vielä eilistä pinoa ja käyn ihailemassa Jolandan masukuvia! Itse muuten kuulun pienimasuisiin, vaikka isompi nyt olenkin kuin ekalla kertaa. Mua niin ärsyttää, kun kuten tiedätte mikään ei ole hyvä koko, joten mulle päivitellään koko ajan, kuinka voin olla näin pieni!!! Yritä siinä sitten inistä, että kyllä tämäkin ihan tarpeeksi on tiellä...

Terkkuja taustalta

Sole & Eemeli-rimpsessa 35+5

Vierailija
44/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolomosta närästi: tässä tulevat minun kikkani närästykseen.....

Ensin koitan renniellä. Nam lakritsin makuista! ja sen pureskelen innolla, huuhdon sen alas vesi tilkalla.

Jos ei auta niin koitan jugurtilla (olen laktoosi-intolerantikko joten hyla versio)

HYLA maitoa hörpin

Tai sitten sikailen eli jaffaa (jääkylmänä) oikein kunnon kulauttelua että saan ihan hirveitä röyhtäsyjä aikaan. Röytäily tuntuu kanssa helpottavan.

Toivottavasti joku näistä auttaa muillakin :D

Vierailija
45/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen hormonihirviö tietää, että kerran kuussa tulee sellaisia päiviä, tai jos olet raskaana. Miehen ei tarvitse kuin avata suunsa ja hengenlähtö on lähellä.

Siksi jokaisen miehen tulisi tulostaa tämä pieni opas paperille ja säilyttää sitä lompakossaan ajokortin ja muiden tärkeiden papereiden joukossa.

VAARALLISTA: Mitä tänään syödään?

TURVALLISEMPAA: Voinko auttaa päivällisen valmistamisessa?

TURVALLISINTA: Minne haluaisit lähteä syömään päivällistä?

HUIPPUTURVALLISTA: Ota vähän suklaata.

VAARALLISTA: Mitä sulla oikein on päälläsi?

TURVALLISEMPAA: Wau, näytät hyvältä ruskeissa vaatteissa.

TURVALLISINTA: WAU!

VAARALLISTA: Mikä nyt mättää?

TURVALLISEMPAA: Etkö nyt vähän ylireagoi?

TURVALLISINTA: Ota tästä 50 egeä.

VAARALLISTA: Kannattaako tuota nyt syödä?

TURVALLISEMPAA: Olisi tuolla omenoitakin.

TURVALLISINTA: Ottaisitko lasillisen viiniä tuon kanssa?

VAARALLISTA: Mitä sinäkin olet koko päivän tehnyt?

TURVALLISEMPAA: Toivottavasti et ole rasittanut liikaa itseäsi.

TURVALLISINTA: Näytät tosi hyvältä tuossa aamutakissa.

Lähetä tämä piristykseksi kaikille hormonaalisille lajitovereillesi ja varoitukseksi kaikille miehille.

Ja muista: Raha puhuu.....mutta suklaa laulaa!

HI HI HIIII

TERV: palstaterroristi Emppu-mamma

Vierailija
46/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille Helmiksille! Minäpä reipastuin kirjoittamaan pitkästä aikaa, kun on tullut taustailtua puolitoista kuukautta jo edellisestä kommentoinnista. Tekee vähän kipeää selälle istua koneella ja siksi olen aina jaksanut lukea pinot, mutta kommentoimisen sijasta olen mennyt oikaisemaan itseni sohvalle :)

Paljon on gallupeja, mutta nämä jäivät tuoreimmista päällimmäiseksi mieleen:

PÄIVÄN PUUHAT esikoista odottavilla: minulla on tapana tylsistyä kuoliaaksi kotona miettimällä mitä voisin nämä vapaapäivät tehdä! Tämä on kamala oravanpyörä, joka toistuu päivästä toiseen. Siivoamista kun ei aina ole, kaikki on vauvalle valmiina, kirjoja on jo luettu pienen kirjaston verran ja lehdet selattu, tv ei kiinnosta, tietokoneella en jaksa istua ja lenkille patistan itseni yhä harvemmin niin jäljellä on vapaamuotoinen seinille tuijottelu.. Seuraa kun ei aina ole saatavilla; muut normaalit ihmiset (eli kaikki ystäväni ja mies) ovat joko töissä tai koulussa, eivätkä ystävätkään ehdi aina koulun/työn jälkeen minulle seuranpitäjäksi niin tylsää on, kieltämättä. En osaa nauttia tästä tekemättömyydestä ja omasta ajasta vaan tunnen syyllisyyttä siitä että löhöän kotona kun mies painaa pitkää päivää ja inhottaa olla näin saamaton nyt kun liikunta on jo hieman rajoittunutta :( Onneksi mies jaksaa lohduttaa päivittäin ja välillä ehtii töistäkin soittaa ja piristää tylsistynyttä nahjustaan :)

Jos jollakin on hyvä ajantappo-keino niin jaa se kanssani, kiitoos!

Sole2 sulla oli ihana tuo jakkarasynnytyskertomus! Minäkin aion sitä koitella, jos vaan alakautta sitten synnytän.. Minua kun on nyt peloteltu, että vaava on iso jässikkä niin pakko myös miettiä sitä sektion vaihtoehtoa.. Mutta hyvä kun laitoit tuon positiivisen kokemuksen tänne kaikkien kiinnostuneiden tiedoksi!Itse olen ensisynnyttäjä, mutta jostain syystä olen alusta asti ajatellut koitella tuota jakkaraa.. On " jakkara-fiilis" , heh.

TÖRMÄILY: Kyllä, minä harrastan sitä! En onneksi pahasti, mutta pientä tuuppimista tapahtuu päivittäin. Mullapa tämä maha on NIIIIN ISO, että vaikka sitä varonkin paljon niin silti se onnistuu olemaan tiellä. Oon aika hassu kun näytän niin kömpelöltä. Ja sehän mie oon -kömpelö :)

Mulle pidetään torstaina vauvakutsut ja minua jännittää..Kaverit kun ovat ruvenneet riitelemään siitä kuka saa ne järjestää ja eivät tunnu saavan yhdessä asioista sovittua.. Kehotin heitä luopumaan ideasta, mutta kädenvääntö jatkuu.. Pahimmassa tapauksessa (minun spontaanit ja teräväkieliset ystäväni tuntien) vauvakutsut kulminoituu siihen, että istutaan hiljaa ja vaivautuneena ensin tunti ja sitten ystävättäreni aloittavat toistensa sättimisen ja minä tulen hulluksi..On se nähty ennenkin! No saas nähdä mitä siitä tulee.. Me tässä vauvan kanssa tuumittiin eräänä iltana, että kyllä kaikki muut jaksaa vouhottaa ihan hulluuteen asti, mut me vaan otetaan rennosti, niinhän sitä pitää tehdäkin :)

Mut hyvät illan jatkot tältä erää!Vielä ehdin maanantain pinoon :)

Henniina rv 37 tasan!

Vierailija
47/48 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että kukun täällä pitkin öitä, kun tänäänkin päivällä nukuin puolipäivää. Tänään on ollutkin aivan todella uupunutta oloa. Säryt on ihan hirveät ja illalla meinasi väkisin vielä oksennus tulla. Pääsisipä näistä säryistä pikkuhiljaa.

Oletteko kokeilleet, että mitä kautta on paras yöllä kääntää kylkeä. Mulla ainakin selän kautta kierrähtäminen on yhtä tuskaa, niinpä olen ruvennut kääntymään ensi kontilleni ja siitä sitten muksahdan toiselle kyljelle. Sillä tavalla ketterästi :)

SupisteluG: Mulla ei enää oikeastaan ole kuin noita kivuliaita supistuksia.

Aamuheräämisistä: mieheni on aivan ihana ja antaa mun nukkua nyt varsinkin joka aamu pitkään. Normaalistikin viikonloppuisin sovitaan etukäteen, että kumpi saa nukkua la pitkään ja kumpi su, joten melko tasa-arvoista sen suhteen.

Häntäluusta: itse olen ollut n. 4,5 kiloinen jössikkä syntyessäni ja äidilläni paukahti häntäluu poikki synnytyksessä. Itse olen tätä aina kauhistellut, mutta ilmeisesti se ei ole mitenkään muuten häirinnyt toimenpidettä kuin päästänyt kauhean paukaus-ääneen. Ei niissä synnytyskivuissa yksi häntäluun pamahtaminen lisää mitään kipuja. Sorry kaikki ensisynnyttäjät, tarkoitus ei ole pelotella. Mutta kuten kaverini sanoi ensimmäisen synnytyksen jälkeen, niin meillä naisilla on ensisynnyttäjiä kohtaan tapana pitää " salaseuraa" , kun kukaan ei todella halua paljastaa kivun määrää....

Mitäköhän muuta keskustelua täällä oli käyty. Nyt en taas muista mitään, niin joo, eli dementia vaivaa täälläkin :)

Kohta voisi taas suunnatta nukkumaan..

Oli muuten kiva kuulla, että meidät yökukkujatkin kuullaan!! Kiitos!

Rosalunda 37+5

Vierailija
48/48 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut puhetta synnytysjakkarasta ja siitä, että miltä se näyttää.

Itse en ole härveliä kokeillut, vaikka Jorvissakin sellaiset on ollut tarjolla. Tässä kuitenkin linkki Bebesin sivuille, jossa kertovat Tammisaaren synnytyssairaalasta ja sieltä kuvasta löytyy myös synnytysjakkara.

On muutenkin ihan hyviä synnytyskertomuksia. Ensikertalaisillekin... Itsellänikin on orastava synnytyspelko tulossa (näin kolmannen kohdalla vasta ilmenee), joten koin nämä rohkaiseviksi.

http://www.bebes.fi/tietoa_aitiydesta/synnytys/tammisaari/synn.huon/syn…

Rosalunda 37+5