Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~HELMENKANTAJIEN maanantai~~~

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun (ennen kuin nikki unohtuu) [b]EMPPULI [/B]: Minäkään en ole sellaista keilapallo-fiilistä tuntenut, en nyt, enkä kyllä kahdesta edellisestäkään. Johtuisko jotenkin siitäkin, et mulla on aina vauvamasu ollut tosi alhaalla..

Ihana ilma ulkona - pakkasta ja auringonpaistetta! Aamulla oli -15astetta, nyt vähän lämmennyt. Oli ihan pakko viedä kaikki patjat sängyistä ulos tuulettumaan (ja samalla pari peittoa, tyynyä, mattoa..). Oli se kyllä aika urakka, mutta mies saa sitten illemmalla kantaa ne sisälle. Muksutkin oli ihan innoissaan, kun kerrankin pääsivät äitin kanssa ulos! Ikävä kyllä en edes muista koska ollaan viimeksi oltu näin päivällä ulkona - isin kanssa sit illalla ovat silloin tällöin.

Raskausdementiaa on täälläkin. Nytkin olin viemässä just kuopusta päiväunille, mut enhän muistanut enää, että ne patjat on tosiaan ulkona! No, saa päiväunet jäädä väliin tältä päivältä.. Olisin kyllä mieluusti nauttinut hetken rauhasta, kun kuopus päiväunilla, mutta se jäi haaveeksi.

Nyt kuuluu käsky " pyyhkimään" , joten pitää mennä.

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]36 (tasan! =D)

Vierailija
22/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin pakkasta tällähetkellä noin -8 astetta ja aamulla oli jotain -12 pintaan. Aurinko on vähän menny pilveen ja odottelenkin joskos alkais lunta sataa. Toivossa on hyvä elää. Tänään lääkäriin siis ihan tavalliselle, kun toi kurkku vaivaa edelleen ja alkaa toooodella ärsyttämään. Toinen mikä nyt on alkanu nyppii rankasti on toi painon nousu. Sitä vaan tulee ja tulee ja tulee ja tulee. Kyl mä oon syönykki, mut nyt saa riittää. En tunne enää ihmistä ketä peilistä katsoo, ku oon vaan sellanen yliturvonnu möykky.

G. en oo huomannu kummallisempaa muutosta pissan värissä, toisinaan tummempaa kuin toisinaan.

Tuli tuossa mieleeni, kun joku kirjoitteli vähän aikaa sitten et odottaa et vauva syntyy, kun nyt nukkumisesta ei tuu mitään ku kyljet puutuu jatkuvasti. Mä muistelen kyllä itseni kohdalla sen vaivan jatkuneen myös sairaalassa, jossa sänky ei todellakaan ole mitään HÄSTENS laatua. Vaan kova ja kapea. Ja sen jälkeen syötöt kyljellään, kun sattui vähän venymään pidemmäksi, ni oli yhtä tuskaa. Mut ajallaan kyl helpotti. Mä odotan sitä et saan alkaa pudottaa tätä painoo ja et tä kaikki ylimääräinen 10 l nestettä poistuu mun elimistöstä ja nään taas ranne ja nilkkaluuni. Huh huh tulipas taas positiivista kirjoitusta.

No jos nyt jotain positiivistakin ni huomenna pääsen kampaajalle. Kivaa!!! Noista soseita on kans ollu juttuu ja viime kesänä niitä jonkun verran syötin esikolle ja itse henk.koht lämmitin ne, mut mun pakko lopettaa sillon niitten syöttäminen, koska silloinhan aloin odottaa tätä kakkosta ja musta ne ruuat haisi niiiiiiin järkyttävälle, et meinasin joka kertaa antaa ylen ku avoin sellasen purkin. Hedelmäsoseita ostan vieläkin, ne on kätsyjä puurohilloja, meillä ainaskin uppoo.

Onkos jollain kokemusta, että häntäluu ois ollu tiellä synnytyksessä??? Tai aiheuttanu muuten jotain ongelmaa???

No mutta palailen illemmalla ja hyvät päivänjatkot kaikille!!!

Emylis 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sit käyty neuvolassa ja ruokittu timpuri ja appiukko, jotka siis täällä päivisin ahertavat meidän ulkorakennusta. :)

Gallupeja on taas tullut..

Emppu-Mamma kyseli MUSIIKISTA: Minulle on käynyt sillä tavalla hassusti, että vaikka ennen aina kuuntelin paljon musiikkia (jopa öisin radio päällä) niin tämän raskauden myötä on mennyt suurimmat halut siihen kokonaan. Eli siis pitkätkin (yli 100km) automatkat on radio kiinni. Eikä sitä tule kotonakaan mitään kuunneltua. Ehkäpä sitä on alkanut nauttimaan hiljaisuudesta, kun noista meidän miehistä lähtee niin paljon ääntä kun ovat kotona. ;)

AAMUHERÄÄMISTÄ en ole tainnut kommentoida.. Eli meillä siis minä olen se aamuvirkumpi, mutta silti mies on se joka herää aiemmin. Nyt raskausaikana on tuo mies tosiaan minun antanut nukkua pidempään kun en öisin saa juuri unta. Mutta pääsääntöisesti viikonloppuisin heräämme yhtä aikaa koko perhe. Ajankohdasta en osaa sanoa, ehkä joskus 8-9 maissa??

HUONOMUISTISUUS: Minulla ei ole sitä ilmennyt, tosin meillä on mies niin lahopää, jotta ei mun olisi varaakaan olla huonomuistinen!;) Meidän esikoinenkin oli hoitopaikassa sanonut hoitajalle, että ' kirjoita meidänkin isille lappu kun ei se muuten muista' kun tämä oli kirjoittanut vanhempainillasta muistilappua jonkun toisen äidille. Ja siis meidän esikoinen täyttää huhtikuussa 3! Kyllä oli tätiä naurattanut ja oli sitten lapunkin kirjoittanut!:) Tosin eipä tuo mies sitä ole minulle muistanut esitellä, kuulin tämän vain perjantaina kun hain pojan paikattavaksi pienen saksionnettomuuden jälkeen. ;)

Minä kyllä olen aina ollut hyvä muistamaan asioita ja minulla ns. valokuvamuisti, eli pystyn sanomaan jonkin asian tarkan sijainnin (vaikkei olisi paikallaankaan), jos olen sen jossain nähnyt kun muistan asian niin hyvin valokuvana. Tästä muistista oli paljon hyötyä, viimeksi äitini muutossa kun minä istuin uudessa asunnossa ja katsoin mihin ihmiset kantoivat tavaroita. Äitini siis oli vanhalla asunnollaan ja kun tuli viimeisenä uuteen kotiinsa, ei hänellä ollut sitten mitään hajua mihin kaikki oli viety. Minä sitten luettelin hänelle missä olin mitäkin nähnyt. ;)

PESÄNRAKENNUSVIETTI täälläkin voimistunut, tai siis minullahan se on aina päällä kun sisustus on se oma alani. ;) Mutta siis kävin tänään neuvolan jälkeen tuolla Lennolin tehtaanmyymälässä ja tilasin meille verhot koko taloon ja tulipas sitten myös päiväpeitto tilattua. ;) Enää puuttuu sitten matot ja kun vielä saisi kaiken järjestykseen ja taulutkin paikoilleen. ;)

PAKKASTA muuten on täällä tänään yli 20 astetta! Kun neuvolaan lähdin niin auton mittari näytti -29,5 astetta! Mutta tuo lukema taisi olla hieman kuitenkin yläkanttiin.. Kuitenkin on pirun kylmä!;)

JOLANDALLE: (vai kenellä oli linkki masukuvaan?) Onpas masusi tosiaan tehnyt yllättävän kasvupyrähdyksen!:) Mutta on siis silti vielä pieni ja todella kaunis verrattuna tähän omaan pötsiin!;)

Ja sitten vielä omaa ( . ) eli neuvolakuulumiset:

Paino: 88,4 (muutos -210g/vko) yhteensä tullut siis n.20kg

Turvotus: +/- eli samoissa mennään kuin ennenkin

RR: 108/50 (terkka oli tyytyväine & vähän ihmeissään kun ei enempää)

Pissa: -/-

HB: 113 (tästä sain taas kuulla, kun en ole rautaa syönyt)

Kohdunpohjan korkeus: 34cm (yläkäyrillä)

Tarjonta: RT (onneksi ei ole enää muuttanut)

Sykkeet: + (150)

Liikkeet: ++

Minulla se synnytys pitäisi tosiaan olla lähellä, neuvolastakaan ei antanut enää uutta aikaa kun minulla on nyt torstaina aika prenan polille ja ensi viikon keskiviikkona äippäpolille. Jommassakummassa ilmeisesti sitten käynnistellään, jos ei aiemmin itse tule ulos. Ja jos ei vielä ensi viikollakaan anneta käynnistysaikaa, niin sitten voin soittaa uuden neuvola ajan. Muuten käski soitella kun kotiudun sairaalasta, niin tulee sitten heti vauvaa kotiin katsomaan.

Että täällä raskautta on todennäköisimmin enää jäljellä pari viikkoa. :) Lapsi kun on jo niin iso, ettei yli anneta mennä (ainakaan toivottavasti, mistä sen tietää jos siellä onkin taas joku ihme lääkäri tilannetta arvioimassa)!

Nyt taas voisi lopetella tältä erää..;)

-frog ja rv38+2 (edelleen)

Vierailija
24/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]EMYLIS [/b]: Muistelen joskus kuulleeni, että häntäluu olisi jollakin ollut haittana (jopa esteenä?) alatiesynnytykselle. Minäkin olin kauhuissani esikoista odottaessani, koska häntäluuni oli tosi kipeä välillä - tai siis luulin sitä häntäluuksi, mutta lääkäri katsoi ja sanoi, että on häntäluun yläpuolelta turvoksissa, joten ei ollutkaan häntäluu, mikä vaivasi.

Tässäpä tämä kommenttini, josta ei varmasti paljoa apua ollut, mutta ajan kuluksi piti kuitenkin mainita.. =)

Vierailija
25/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se aika vaan menee, vaikka välillä tuntuu, ettei tää lopu ollenkaan...

Ja teillä osalla alkaa oikeasti olla jo ihan viime metrit, ja minä loppukuulainen matelen perässä vähine viikkoineni. Pitäis varmaan mennä maaliskuisten pinoon, niin siellä sais olla eka. =)

Minunkin pitää heti ensimmäisenä sanoa Loviisa:lle ettei unohdu: Että ainakaan tarkoituksella en ole jättänyt juuri sinun juttujasi kommentoimatta, anteeksi kovasti jos semmoisen vaikutelman olen antanut! Ihan yleisellä tasolla täytyy sanoa se, että aika harvassa on mun kommentit, kun tämä akka on niin omanapainen...

Anteeksi olen sitäkin pyydellyt kovasti teiltä kanssasisarilta. =) Toivottavasti kuitenkin Loviisa jatkossa tulet minunkin paremmin huomioimaksi. Jos nyt vastailisin omalta osaltani kysymyksiisi, eli:

Painoarviota ei meilläkään täällä tehdä normaalisti, ellei siihen jotain ilmiselvää syytä ole (kuten esim. vauva päältä tunnustellen tosi iso, tai lantio ahdas jne.) Mutta kun tämä minun raskauteni on ollut hivenen hankala, kun pikkuinen meinas tulla jo siellä rv 23 maailmaan, niin minua on seurailtu ultralla äippäpölikontrolleissa melkeinpä muutaman viikon välein, ja samalla siinä on sitten selvinnyt tuo vauvan koko arvio. Eli viimeisin arvio oli joulukuun lopussa rv 31 että vauva oli jo kaksikiloinen. iso siis... nyt en tiedä missä mennään, ensi viikolla on vasta seuraava lääkäri, (ja todennäköisesti viimeinen) joten täytyy malttaa odotella sinne asti.

Ja tuosta synnytysjakkarasta ei minulla ole mitään kokemuksia, esikoisen aikana olin ihan perinteisessä puoli-istuvassa, ja taitaapi olla sama meno edessä nytkin... minut " tainnutettiin" epiduraalilla ja ilokaasulla esikoisen aikaan, ja samaa toivon nytkin (huono kipu-kynnys...) joten eipä nuo jalatkaan taitaisi toimia ihan halutusti!

Mitäs muuta mä muistaisin teidän jutuistanne.... hmm. Niin siis joo, dementiaa on täälläkin, lähinnä koskien just pinojen sisältöä, tuo informaatio tuntuu lentävän mun päästä niinku lepakot tapulista, joten osa kommentoimattomuudesta menee senkin piikkiin. Sama meno jatkuu ihan siviilissäkin, eli kaikkien sanomiset unohtuu heti, ja tuntuu et vietän puolet päivästä miettien et " mitäs mun pitikään tehdä, tai mihin mä olinkaan menossa" .Pari kertaa oon tullut kaupasta kahta kättä heittäen, kun en sit muistanutkaan mitä lähdin hakemaan... =)

Niin ja musiikista ollut jotain juttua... eli minä olen aina kuunnellut runsaasti vähän kaikenlaista musiikkia, ja tietenkin mahdollisimman lujaa. =) Ja se ei oikeastaan ole muuttunut, tosin vola-taso on vähän laimennut... (mut vain vähän) Muhun uppoaa ihan kaikenlainen musiikki, omat lempi bändit löytyy joka mielentilan mukaan, esim. kiukkuisena mä haen vielä vähän lisää virtaa ja v¤tutusta jostain mansonista yms. Kun taas jokin kaunis klassinen biisi voi saada mut liikuttuun kyyneliin asti (ja ihan normaali tilassakin, ei siis liittyen raskauden hormoneihin...)

Lempi-bändin voin kyllä myöskin nimetä ihan epäröimättä, ja se ei liity mihinkään tunne-tilaan, vaan menee ihan aina. Elikkäs Lauri Tähkä ja elonkorjuunsa.... Olen fani, ja vielä alkuperäinen sellainen (siis jytäillyt tähkän tahtiin jo useamman vuoden, ennen kuin siitä tuli kaikkien tuntema.) Mihinkäs sitä Pohojalaanen karvoostansa pääsis... =)

Huh. Nyt mä en muista enää mitä muuta piti kommentoida, eipä sen puoleen, ehkä tätä palsta tilaa vois jättää muillekin... =) Jos palailen huomenna sitten taas neuvolan jälkeen omien kuulumisten kanssa...

T: Helmiina 34+6

Ai joo, vielä sen verran, et kyl mä ainakin käyn lukees teidän viimeisten viestit edellisestä pinosta seuraavana päivänä, joten ei tarvi murehtia turhaan... kyllä teillä lukijat on!

Niin ja kerran kiellon päälle,eli Jolanda; onhan tuo massusi tosiaan ottanut pienen kasvu-spurtin muutamassa viikossa. Sievä ja napakka tosin on edelleen. =)

Vierailija
26/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta mukava olisi päästä pinoon mukaan, sopiikos? Täällä viikkoja 37+5, ja esikoinen ei vielä tunnu olevan innokas tulemaan päivänvaloon. Äiti sen sijaan voisi jo olla valmis, hiukan on tukala olo... Mutta en siis selkeästi ole yksin;).

Vierailija
27/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siinähän olikin jo se tärkein, eli tervetuloa ketjuun minun puolestani, mamariina! uusille on aina tilaa...

T: Helmiina (vasta 34+6...)

Vierailija
28/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi anteeksipyyntöni, jos viestieni takia joku on tuntenut itsensä ulkopuoliseksi. Minulle kun tämä palsta on lähinnä omien tuntojeni purkupaikka, kun ei lähipiirissä tällä hetkellä muita raskaanaolevia ole. Tulee sitten itsekkäästi vain kirjoiteltua omia tuntoja ja vähän kommentoitua muiden asioita.... Itsekäs kun olen :-)

Tänään olen värjäillyt hiuksia, ripsiä ja kulmakarvoja, joten silläkin saralla olisin valmis lähteen synnärille. Masukki vain tuntuu viihtyvän yksiössään.

Mikäs teidän suhtautumisenne muuten on tuttiin? Minä keitin pari tuttia sairaalakassiin. Viimeksi vaavin imemistarve oli niin kova, että kätilö / lastenhoitaja Kättärillä suosittelivat antamaan vauvalle tutin. Ja asiaa toki edesauttoi se, että vauvalle oli heti nuo tissinimemisjutut tuttuja ja imetys sujui heti hyvin. Taitaa tämäkin vauva tutin saada. Jos ei heti synnärillä, niin heti sen jälkeen... Kaikki vauvathan ei edes tuttia huoli, joten vannomatta paras. Yöimetyksistäkin päästiin helposti eroon 4kk:n ikäisenä, kun tyttö tyytyi tuttiin.

Joku (en ikuna muista nikkejä) valitteli vihlontaa massussa. Mulla kanssa vihloo kipeästi varsinkin öisin. Kipu tuntuu lähinnä tuolla kyljissä ja menee ohi asentoa vaihtamalla / ylösnousemalla ja hieromalla. Mullahan on joku kudoksen repeämä tuossa navan yläpuolella, siihen sattuu koko ajan, joten tuo vihlonta on vielä pientä tuohon " haavakipuun" verrattuna.

Vointeja, siskot!

Timbe 37+3

Vierailija
29/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mukava huomata kuinka " purkaukseni" on saanut keskustelua aikaseks ihan yleisemmälläkin tasolla. Haluun kuitenkin vähän tarkentaa vielä: en siis ole missään vaiheessa erityisesti odottanut että juuri MINUN nikilleni vastataan suoraan, harmi jos annoin sellaisen käsityksen!! Tämä esim. pessille selvennykseksi. Harvoin itsekään muistan nikkejä, enhän edes aina muista puheenaiheita! Tarkoitin ulkopuolisuuden tunteella asennettani, tyyliäni " hehkuttaa" tätä raskautta ja sen ihanuutta. Pessi mainitsi myös että valittaminen ikään kuin kuuluu asiaan, totta kai, en sitä kielläkään!! Mutta itsestä on tuntunut siis ulkopuoliselta juuri se kun EN halua valittaa, vaan koen raskauden positiivisena ja ihmeellisenä olotilana (vaikka niitä vaivoja löytyy täältäkin!) Mutta ei enempää tästä aiheesta, hormoneilla on osansa tässä herkkyydessä, kuten jo aiemmin tunnustin.

Äippä07 - mullakin alko tänää virallisesti äippäloma! tosin vielä pari päivää teen töitä... Mä en ole edes kelaan toimittanu niitä palkkatulo tietoja, kun en ole niitä työnantajilta saanut. lupasin ne toimittaa perille tammikuun loppuun mennessä. varottelivat jo kyllä että joudun päätöstä odottamaan varmaan kauan...

Jolanda - ihania masukuvia!! ja pakko kyllä todeta että sulla on kyllä upee kroppa, timmissä kunnossa näytät olevan. Siis en nyt tarkoita kiinteää masupalloa, vaan ihailin käsilihaksiasi, omat lölleröt näyttää vähän toisenlaisilta...

Ja emppulin tavoin mietin minäkin että mistähän löytyisi kuvia synnytysjakkarasta? kun ei minullakaan ole ihan selkeää kuvaa millainen vekotin se oikein on.

Niin ja dementia on vaivannut täälläkin jo pitkään, mutta se on mulle tuttua muutenkin. mulla on aina tavarat hukassa, etenkin avaimet ja kännykkä. se on jo ihan uskomatonta kuinka hajamielinen mä oon, hukkaisin varmaan päänikin jos se ei olis hartioissa kiinni...

loviisa rv 35

Vierailija
30/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio on aivan yhtä oikea ja hyvä tapa synnyttää kuin mikä tahansa muukin. Sen takia ei kannata surra, jokaisen tilanne on aina ainutlaatuinen, ja ratkaisut tehdään sen mukaisesti. Tiedän kyllä että me naiset/äidit olemme taitavia kehittämään huonoa omaatuntoa monestakin asiasta, turhistakin. aika moni kavereista on synnyttänyt sektiolla, ja yks masentu siitä aikalailla. me ei kaveripiirissä tajuttu yhtään se tuntemuksia siitä kuinka on muka huono äiti kun ei pystyny lastaan synnyttämään " oikein" , me kun kukaan ei ajateltu asiaa ollenkaan niin. Ei siinä voi muuta kun olla tukena ja vakuuttaa että kaikki on hyvin, Sinä olet hyvä äiti! Myöhemmin vasta kunnolla tajusin kuinka kova paikka se voi olla, kun omat odotukset onkin ollu jotain aivan muuta.

Mutta joka tapauksessa häntä pystyyn, älä murehdi synnytystapaasi, se on juuri oikea sinulle!

loviisa

Vierailija
31/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Heti alkuun täytyy sanoa että tulee kommentoitua muitten juttuja ehkä liian vähän anteeksi vaan kaikilta. Gallupit joista en oikein tiedä tai ei niin kosketa itseäni niin jää helposti vastaamatta.

Tänään kävin taas joka viikkoisessa tarkastuksessa sairaalassa. Vauva ultrattiin ja oli kasvanut. Kovasti oli liikkeessä, istukan? tai napanuoran virtauksia (plasenta = hollanniksi) oli lääkärillä vaikeuksia mitata, kun vauva liikkui niin paljon. Kaikki hyvin vielä oleillaan alakäyrän tuntumassa.Niin ja saatiin taas neljä kuvaa lisää. Valokuva albumissamme on jo peräri 14 kuvaa vauvasta ennen syntymÄä.

Sitten käytiin gynen juttusilla. Sf mittaksi tuli 28 cm. Nyt viikkoja jo 37 eli liian pieni tuo kuulemma on. Merkkasi papereihin kuiteskin 30 cm, että näyttäis paremmalta.

Verikoe otettiin, tuloksen saan tietää viikon päästä. Pissakoetta ei ole tehty kuin kerran raskauden aikana, joten sokereista yms. turvotuksista ei ole hajuakaan.

Jotenkin on sellainen tunne että tuo meitin vauva ei ole tulossa ulos vielä vähään aikaan.

Jotenkin kun luen teidän muitten juttuja jättivauvoista ja isoista mahoista niin minulla on suuria vaikeuksia samaistua Teihin. Oma mahani kun ei ole tiellä yhtään enkä edes näytä siltä että olisin viimeisilläni raskaana. No minkäs teet. Mutta vähän käy kateeksi kun monella on jo ollut läheltä piti tilanteita, sellaista hektistä eloa. Meillä ei vielä jännitetä joka päivä.

Niin noista purkkiruuista. Ajattelin itse tehdä vauvalle noita lämpimiä ruokia ja silloin tällöin tarjota myös purkkiruokia. Hedelmäsoseita ajattelin käyttää päivittäin, mutta kun huomasin paikalliset hinnat niin en tiedä viitsinkö. Yksi pieni hedelmäsose maksaa vähintään sen 80 senttiä. Suomesta taisi saada prismasta eurolla neljä purkkia. Törkeän kallista täällä vaikka samoja pöperöitä. Suunnittelen jo ensi kes" ksi automatkaa suomeen ja takakontti täyteen pilttejä.

Pissa on tuollaista tummaa keltaista, ollut jo jonkin aikaa.

Siinäpä päivän anti

Jjae + merimiina tasan 37.

Vierailija
32/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on Helmikset alkaneet aktiivisiksi, kun pinot näin kasvavat! Kiva!

Nyt onkin luettuna niin monen viestit, etten enää muista juuri mitään kysymyksiä tai muita juttuja..

Synnytysjakkara kiinnostaa muakin kovasti ja oon mielestäni sellasen joskus nähnytkin livenä.. Se on (kai) sellanen matala tuoli, missä on reikä, tai oikeastaan vaan reunat, missä istutaan.. (oonkohan ihan hakoteillä)

Täytyy kyllä jostain yrittää ottaa selvää, millanen härveli se on!

Joku joskus kyseli musiikista: Minä en juurikaan oo vauvalle soittanut mitään musiikkia ja muutenkaan en kuuntele muuta kun autossa.

Dementiaa ilmenee myös täällä! Toivottavasti sekin loppuu synnytykseen, muuten pelkään, että unohdan vauvan johonkin!

Selkäkivuistakin jollain oli kysymys:

Mulla kipeytyy lähinnä alaselkä jos teen jotain kotihommia etukumarassa, esim. imuroin! Vähän väliä pitää suoristaa selkää ja istua johonkin, muuten selkä on ihan sika kipee!

Minä kovasti odottelen sitä keilapallo-jalkovälissä tunnetta, että tietäs kun vauva laskeutuu sinne kuoppaan!

Täällä pakkanen kiristyy taas iltaa kohti.. nyt on mittarissa -22! Huh huh..vaikka sitä talvea on kovasti odotettu, niin nää pakkaset jo kohmettaa mut pystyyn!

..muuta ei tuu mieleen

mammutti ja Vilppu rv 36+3

Vierailija
33/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se mahan kanssa " kolarointi" ja törmäily:

Minä oon siinä oikeen mestari. Jatkuvasti paukauttelen tätä mahaa johonkin, kun ei oikeen hahmota, missä ääriviivat kulkee..

Poltinpa mahan paistinpannun reunaankin laittessani ruokaa!

Välillä yritän tunkea itseäni jostain ahtaasta välistä, mistä oon ennen mahtunu ja huomaan, että turha yritys, kun ei mahu, niin ei mahu!

m

Vierailija
34/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä ja Loviisa:

Tuntuu jotenkin hassulta, kun teillä äippäloma vasta alkanut..minä kun saan jo huomenna ensimmäiset äippärahat ja nekin tulee 1½ kuukaudelta!

Mulla alko ä-loma varhennettuna 15.12.06, joten oon ehtinyt " lomaileen" jo aika pitkään..

ei sit taas muuta

m

Vierailija
35/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeastaan siitä jakkarasta, näin sellaises

Vierailija
36/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa alkanut urakalla häiriköidä! =)

Mutta pakko vastata tuohon mahan kanssa törmäily -juttuun, nyt en ole mitenkään kovin paljon mahan kanssa koheltanut, mutta ehdin vielä... esikon ajalta tuli mieleen että poltin masuni pellin reunaan, otin ranskiksia uunista ja jotenkin vedin pellin liian lähelle itteeni. Onneks ei oikeesti sattunu, mies nauro jutulle pitkään. eli en yhtään ihmettele vaikka itsensä paistinpannuun joku olikin telonut!

loviisa

Vierailija
37/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tuli sähläämään, ja samalla tuli lähetettyä varsinainen torso-viesti:). Siis siitä jakkarasta, näin sellaisen, kun käytiin tutustumassa synnytysosastolla, oli siis juuri sellainen leveä, pyöreä ja matala jakkara pelkillä reunoilla. Mutta kätilö kehui sen olevan varsin hyvä ja näppärä keino synnyttää, mutta sitä kuulemma käytetään tosi vähän nykyään. Onko kellään kokemuksia, kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan;)? Täällä tosin ehkä vielä kestää sinne asti pääseminen, maha aika pieni ja eikä kai kovasti laskeutunutkaan, vaikka siis vauveli mahassa on kyllä ihan normaalikokoinen tai melkein keskikäyrän yläpuolella. Toivottavasti ei kasva ihan mahdottomaksi...

Vierailija
38/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla vielä tänne valittamaan äärimmäisen oma napaisesti...eli olin jo matkalla nukkumaan, mutta ei kun nyt alkoi aivan hirvittävä närästys. Koko ruokatorvi tuntuu olevan tulessa ja nyt jo puoli levyllistä rennietä on popsittu eikä auta millään. Maitoa en voi ottaa ainakaan vielä kun just tuli otettua se kauhean makuinen rautamönjäkin =(

Onko teillä muilla rintalasta kipeä? Mulla särkee heti jos istun 10 minuuttia esim. sohvalla rintalastaan niin paljon et tuntuu et se katkeaa. Mulla on ollut kylllä sama vaiva molemmissa aikaisemmissa raskauksissa ja se on alkanut vielä vahän aikaisemmilla viikoilla, mutta en ole kovin monen tästä vaivasta kuullut kärsineen...oonko ainut?

Niin ja vatsan pistelyä on myös mulla yösin ja häviää yleensä kääntämällä kylkeä ja hieromalla kipeetä kohtaa.

Synnytysjakkarasta piti vielä sanomani että kättärillä kun 4 vuotta sitten käytiin tutustumassa niin se oli sellainen puinen tavallaan puolikuun muotoinen jakkara eli vähän niinkuin tuollaisesta saunajakkarasta uurrettais etuosa pois, ymmärsiköhän kukaan???!! Vähän on hankala selittää, mutta kannattaa kysyä neuvolasta, niillä on useinmiten kuvia jossain esitteissä/monisteissa joita käyttävät noissa synnytysvalmennuksissa.

Nyt koitan keksiä jotakin tähän närästykseen ja palailen sitten aamulla, toivottavasti hyvin nukkuneena!

t.kolomonen rv 35+0 ( maaliskuisissa olis tosiaan ihan kärkipäässä niinkuin helmiina? sanoi =))

Vierailija
39/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas toimii netti ainakin hetkellisesti. Kellonaika siis sama 12 ja paikkana myllyn kahvila leikkipaikan vieressä. Päivä to tai pe, mulle sopii molemmat.

Mahan kanssa törmäilystä on mullakin jo kokemusta, juutun milloin minnekin ja mies juuri naureskeli kun manasin etten pääse riittävän lähelle ruokapöytää istumaan. Muuten mulla maha on aika samanoloninen kuin niissä kuvissa joita joku tänne viimeksi pisti. Th-kin päivitteli että on aika piukea pötsi. Käsivarsissa, pepussa ja reisissä ei sitten olekaan niin kiinteää...

G: Mitä te esikoista odottavat teette päivisin? (tai muutkin jollette ole kotona lasten kanssa). Mulla ainakin aika käy välillä pitkäksikin ja seuranpuute vaivaa pahemman kerran. Oletteko saaneet päätökseen jotain kauan roikkuneita projekteja tms. vai loikootteko vaan tv:n ääressä ja ulkoilette?

mä en tahdo välillä millään saada itseäni ylös, ulos ja lenkille, vaikka liikkuminen käy suht vaivattomasti. Mitä nyt nämä pakkaset toivat uuden ongelman kun ei ole sopivia paksumpia housuja! Mihinkään kunnon lukemiseenkaan en ole innostunut, lähinnä selailen lehtiä tms. Ja sitten olen ommellut ja pyykännyt tietty vauvan tavaroita. Mutta silti välillä on tekemisen puute. Päivisin ei tunnu telkasta tulevan mitään ja pelkkä makoilu ei ole mun hommaa.

KESTOVAIPOISTA VIELÄ: Onkohan joku halukas myymään sitä äitiyspakkauksen kestovaippaa edullisesti? Paljoa en ole valmis maksamaankaan, kun en tiedä miten sopiva se malli on, mutta jos niitä ihan käyttämättöminä jää nurkkiinne lojumaan niin voisin hyödyntää... Kaupoissahan nuo kuorihousut maksaa alk. 10 e eli postikuluineenkin pitää jäädä alle sen.

Vointeja!

äippä+masukki 37+1

Vierailija
40/48 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli nyt kyllä turhan nopeet sormet..... Pahoittelen

Ihan ensteeksi pitää sanoa, että tosi kivaa kun meitin pinot on näin huikeen pitkiä nykyään. Näistä meidän helmiksien keskusteluista ja gallupeista on ollut tosi paljon apua, tukea ja onhan tässä ihan viisastunutkin. KIITOS TEILLE KAIKILLE!!!!

Minulla ei lähipiirissä ole ketään raskaana, eikä taida edes suunnitella semmoista ja kuitenkin koska olen oikeasti luonteeltani ujonpuoleinen en ole täällä viellä ehtinyt sillee muihin mammoihin tutustua. Olette siis kullanarvoista seuraa tylsän päivän aikana kun yksinäni täällä vauvaa malttamattomasti odotan :)

TohelointiG: Minä olen normaalistikkin melkoisen kohellus altis joten olen koittanut mahdollisimman paljon olla varovainen. Kuitenkin esimerkiksi autoon mennessä olen melkein joka kerta onnistunut pääni lyömään oven yläkamanaan, ja koska meidän piha on rinne niin autoon mennessä aika usein jää jalka/jalat oven väliin. AUTS :/ ja sen huomaa kyllä lommoisista sääriluistani. Ihan alkuraskaudessa kaaduin sisällä tosi pahasti. Meillä on tosi liukkaat lattiat ja onnistuin hölmöyksissäni astumaan lahkeeni päälle ja sitten lennettiin. Silmäkulman mojautin seinään, ranne taittui alle ja kyljelleni rymähdin. Ihme että luita ei katkeillut.

DementiaG: Ei ole huonomuistisuutta ilmaantunut, mutta huumori on kuulemma muuttunut tosi omituiseksi ja saan ihan huonoistakin vitseistä hysteerisiä vesinauru kohtauksia. Viimeksi vertasin pöhköyksissäni isännän leukapartaa teeren persauksiin eli pyrstöä tarkoitin. Naurettiin ihan hulluna molemmat. Mie vaan en meinannut saada sitä naurua taas loppumaan :)

Kolmonen kyseli että onko muilla rintalasta kipeä? Ei ole varsinaisesti kipeä vaan tuntuu ihan kamala paino sen päällä. Ihan kuin joku istuisi sen päällä. Tosi tukalan tuntoinen ja välillä yöllä ihan heräänkin siihen painon tunteeseen kun tuntuu ettei henkeä saa.

Nukkumisista tuli viellä mieleen. Mie herään varmaan kuuski kertaa vähintään yössä. Milloin särkee kyljet, milloin iskias (se olikin mulle ihan uusi vaiva) milloin ei saa henkeä, milloin ihan hirveä närästys ja milloin pittää vessaan juosta. Yöt on siis todella rikkonaisia ja herään aamulla melkoisen ärtyneenä. Siis ainoa syy miksi koko ajan toivon että vauva tulisi jo maailmaan on se että saattaisi tuo kolotus loppua ja saisi edes hieman nukkua, masullaan tai selällään. Selkähieronta olisi ihan upea juttu :) Muuten mulla ei ole kyllä mitään raskaana olemista vastaan. Saa mutustella hyviä ruokia, ei ole menkkoja !!! Ja saa nukkua päikkäreitä kuin paljon vaan (jos pystyy).

MyQ (muistinkohan nikin ihan oikein???) oli käyny mun synnäri kertomuksen lukemassa. Kiitos kauniista sanoista. Se oli todellakin hieman semmoinen herätys homma, et tajusi sen kaiken. Eikä enää tuijotellu omaan napaansa ja huonoon oloonsa niin innokkaasti. Se hetki oli tosi kaunis ja sen tulen aina muistamaan.

Nyt en kyllä enää muista mitä kaikkea miun piti kommentoida, mutta palaan takasin kun muistan.

Emppu-mamma ja eetu 35+4