Määrätäänkö rauhoittavia lääkityksiä enää ollenkkaan nykyaikana vai
Määrätäänkö rauhoittavia lääkityksiä enää ollenkkaan nykyaikana vai onko niiden määräminen kokonaan kielletty tai lopetettu, kun mietin hakisinko apua yksityiseltä lääkäriasemalta, mutta en viitsi otta riskiä siitä että joudun maksamaan satoja euroja pelkästä lämpimästä kädestä
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Akuuttiin hätätilanteeseen saattaa saada muutaman tabletin. Muuten niiden kanssa ollaan tosi tiukkoja.
eli ei kannatta hakea apua siis yksityiseltä lääkäriasemalta?
Monilla yksityisellä lukee jo kuvauksessa, etteivät määrää niitä, ainakaan tuntemattomille potilaille.
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaessa olen saanut.
ai enemmän kuin kerran muka?
Mulle niitä suorastaan tyrkytetään. Voisin tienata myymällä niitä.
Vierailija kirjoitti:
ei varmasti tyrkytetä ellet ole skitsofreenikko
Toiset saa. Alkoholistisisaruksellani on aina tappoannos rauhoittavia kotonaan. On meinannut muutamaan otteeseen menehtyäkin alkon+niiden vuoksi mutta aina kirjoitetaan lisää.
Äidilläni on jo vuosia ollut 1 kpl rauhoittavaa iltaisin tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Aikoinaan piruuttani pyysin reseptiä, kun "ahdisti". Todellisuudessa käytän niitä krapulan ehkäisyys. Vuosikausia on resepti uusittu. Olen antanut purkkeja kavereille lahjaksi ja kovin on ollut pidettyjä lahjoja. Tällä hetkellä 12 purkkia 30mg Opamoxia kaapissa, kun harvakseen kuluu.
Akuuttiin hätätilanteeseen saattaa saada muutaman tabletin. Muuten niiden kanssa ollaan tosi tiukkoja.