*~* HAAHUT viikko 4 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]72oinas[/b] Olen 34 v ja mieheni on saman ikäinen. Meillä on lapset 02/00 ja 12/02. Kolmatta ollaan yritetty 05/06. Viimmein onnistuikin mutta ikävä kyllä päättyi km marraskuun lopulla 7+3. Alku oli lakannut kasvamasta vk.6.
[b]Adette[/b] Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
[b]bambiino[/b] 25 v. mies 27 v. Meillä on tyttö 04/05, ja keskenmeno 12/06 (rv 11+5).
[b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]fairytales77[/b] olen kohta 30v, ensimmäinen raskaus jouduttiin keskeyttämään marraskuussa rv19+3, vauva oli menehtynyt kohtuun. uusi vauva haaveissa...jos rohkenisi vielä yrittää:(
[b]-Ida-[/b] itse 27/mies 28. Esikoispoika vm 04/04. Toinen raskaus alkoi 09/06 ja keskeytyi 11/06 rv:lla 11. Asutaan pääkaupunkiseudulla. Yritys jatkuu..
[b]-Idaliini-[/b] Kaksi km takana ensimmäinen 12/05 (rv 5) ja toinen 2/06 (rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys) Minä kohta 20 v ja mies pari vuotta vanhempi ja oulun seudulla asustellaan. Vauva ois todella tervetullut.
[b]Irmeli72[/b] Ikä 34 ja mies 38. Lapsia kaksi 99 ja 02. Kolmatta kuumeillaan. Raskaudet alkaneet clomifenilla joka käytössä myös nyt. Kaksi tuulimuna raskautta 96 ja 08/06.
[b]Isotikru[/b] olen 37-v lähihoitsu pääkaupunkiseudulta ja mies on kahta vuotta vanhempi.
Lapsia on 4, poika vm-93, tytär-vm-96 ja kaksostytöt vm-00.
[b]Jellonamami[/b] Ikää 40. Neljä km välillä tammikuu - marraskuu 2006 (viikoilla 2 - 8). Onneksi lohtunani on 2,5 vuotias pieni prinsessamme. Häntä ennen ei yhtään km, joten tämä on ihan uusi tilanne.
[b]Joululahja[/b] Minä 32v mies 39v, poika synt 12/04, keskeytynyt km 05/06 rv 12. Yritystä marras-joulukuusta 06.
[b]katri72[/b] Minä 34-v, mies kanssa 34. Lisäksi koira. Asutaan Helsingissä ja ensimmäistä lasta toivotaan. Yritys alkoi 02/03. Km:t 07/05, 12/05, 7/06 ja 11/06.
[b]Leijonanhymy[/b] Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]lumipyry70[/b] Olen 26 vuotias ja marraskuussa keskenmenon saanut 1,5 vuotiaan neitin äiti. Edellinenkin raskaus päättyi onnettomasti vuosi sitten uutena vuonna.
[b]Menier[/b] eka km rv5-6 1/06. Uutta yritystä ekojen kuukautisten jälkeen, plussa 6/06 joka meni kesken nyt 10/06 rv 19+6. Luultavasti yritystä jatketaan...
[b]miukkeli75[/b] Olen 31-vuotias ja ensimmäistä lasta odottamassa yhdessä miehensä kanssa. Koin keskenmenon 12/2006.
[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
[b]Nannu81[/b] Olen 25 vuotias, mies 39 ja yksi poika vm-04. Aloitimme yrityksen .10.06 toiveena saada pikku sisarus pojalle. Raskaaksi tulin heti, mutta valitettavasti raskaus todettiin tuulimunaksi rv 11+3.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]Rouvavauva[/b] 2.11.2006 rv. 7+0 alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, mahdollinen tuulimunaepäily. Uusi käynti 9.11.2006 rv. 8+0 oli selkeää kehitystä tapahtunut sikiöpusseissa ja sikiöissä ja kaksi viikkoa myöhäisempi hedelmöitymisaika nähtiin myös vahvaksi mahdollisuudeksi. Kolmas ultra määrättiin 23.11.2006 ja siellä tuli tuomio, sikiö(ide)n kehitys on pysähtynyt, lähete naistentautien poliklinikalle. 24.11.2006 rv 10+1 tehtiin kaavinta.
[b]Tari[/b] Eli itse olen (2kk päästä) 34 vuotias ja mies on 36. Kolmatta lasta kuumeillaan kovasti poika 6/03 ja tyttö 8/04, yritys ollaan aloitettu 1/05 ja takana keskenmeno epäily keväällä 05, spontaani keskenmeno rv9 10/05 ja keskeytynyt keskenmeno/tuulimuna rv 9 8/06.
[b]villiina83[/b] Aviomieheni kanssa olemme molemmat 23-vuotiaita, ja esikoista kovasti haaveillaan. Yritys alkoi 06/06, mutta ensimmäinen raskaus oli tuulimuna, joka keskeytettiin 08/06. Uutta raskautta nyt yritellään paremmalla onnella.
[b]vm69[/b] Minä -69, mies -65. Kolme lasta ja keskenmenot 03/2006 vk 20+5 ja 11/2006 vk 8+2.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b]limetti1[/b] plussa 25.8.2006, la 1.5.2007
[b]Pirpaliina[/b] plussa 8.9.2006, la 17.5.2007
[b]Juuliar74[/b] plussa 6.10.2006, la 12.6.2007
[b]ÄIPPÄ_80[/b] plussa ?, la 17.6.2007
[b]sani-74[/b] plussa 17.10.2006, la 26.6.2007
[b]Koala-72[/b] plussa 19.10.2006, la 28.6.2007
[b]Pikkutiikeri76[/b] plussa ?, la ?
[b]DreamOne[/b] plussa 13.11.2006, la 25.7.2007
[b]Moment[/b] plussa 20.11.2006, la 29.7.2007
[b]pumpsu[/b] plussa 1.12.2006, la 3.8.2007
[b]Helga76[/b] plussa 2.12.2006, la 13.8.2007
[b]kaisuli79[/b] plussa 5.12.2006, la 13.8.2007
[b]77mm[/b] plussa 10.12.2006, la 24.8.2007
[b]nipsu-79[/b] plussa 11.12.2006, la ?
[b]Ultsi75[/b] plussa 7.1.2007, la 13.9.2007
[b]levinia[/b] plussa 9.1.2007, la 16.9.2007
[b]Tuutupii[/b] plussa 12.1.2007, la 23.9.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b]
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b]
[b]Ongelmakohdat:[/b]
[b]Keinot:[/b]
[b]Tavoite:[/b]
[/quote]
Kommentit (76)
voimia kaikille pienten asukkien kasvattajille! Ne pienet pysyvät sisällä, kasvavat ja kehittyvät vahvoiksi vauvoiksi, jotka syntyvät silloin kun elämän edellytykset olemassa ovat. Muuhun emme suostu.
Jännääjille peukutuksia :)
ON: Sain gyneltä terolut-kuurin tuhrujen tasoittumiseen. Vähän pelottaa, jos meneekin nyt täysin päälaelleen kierrot... Onko kenelläkään kokemuksia kys. lääkkeestä?? Täällä täti kylässä parhaillaan, oikeen runsaana :(
Haleja kaikille! :)
Sulla tota kestämistä riittää. Niin epäreilua! Mutta älä, pliis vielä luovuta, jooko. Hyvä tässä sanoa, että usko, toivo ja luota, kun itselläkin mieli aika mustana. Tuhrua tullut koko päivän. Ei ole kyllä lisääntynyt, mutta sellaista vahvan porkkanan väristä koko ajan, välillä hieman verestävämpää.
Ultra siirtyi ens torstaille, koska alkuperäisellä lääkärillä 2 vkoa saikkua, joten sain ajan toiselle. Onneksi aikaisemmaksi, en ois millään kestänyt odottaa esim. maanantaille.
Iso lohdutushalaus täältä! Jäit niin kovasti mun mieleen silloin syksyllä, välillä tosiaan tuntuu että miksi meitä haahuja niin koetellaan kovasti? Toivottavasti sulla siellä kaikki kääntyisi parhain päin, samaa odottelen myös itse omalle kohdallekin. Voithan käydä vielä uudelleen ultrassa, vaikka päivystyksessä nyt viikonlopun aikana. Eihän ultra mihinkään ihmeisiin pysty, mutta epätietoisuuden se poistaa.
Hyvä täällä yrittää teitä Tuutupii ja Sofia tsempata ja lohduttaa, vaikka tiedän ettei mikään mitä kukaan sanoo tai tekee saa mieltä kohoamaan ja uskoa nousemaan. Mutta yritän kuitenkin.
90 prosenttia raskauksista päättyy normaalisti (siis synnytykseen), jos syke on nähty. Vaikka olisi vuotojakin. Tuo on hirvittävän suuri määrä, on ainoastaan 10 prosentin mahdollisuus ettei kaikki mene niinkuin pitää. Mitätön määrä verrattuna onnistumisiin! Usein vuodolla ei ole mitään tekemistä vauvan hyvinvoinnin kanssa ja ne elävät ihan erillistä elämää kohdussa. Eli vuodoista huolimatta voi kasvaa ja voi hyvin.
Menkkamaisia jomotuksia, juilimisia, painon tunnetta ja valtaisia lorahduksia on ollut minullakin, kaikkea mitä vaan voi kuvitella. Kaksi kertaa olen käynyt varatussa ultrassa ja kaksi kertaa lähtenyt kauhun ja itkun kanssa päivystykseen ultrattavaksi. Eli ei ole Sofia väärin lähteä tarkistuttamaan mikäli epätoivoiselta tuntuu.
Joka kerta kun minulta vuotoa tulee, olen varma ettei vauva ole enää hengissä. Tunne vahvistuu aina kun istuu pöntölle ja katsoo mitä paperiin jäi. Itkua, epätoivoa ja kauhua on koettu. Näistä huolimatta vauva on vahva ja elää täysin omaa elämäänsä turvassa oman sikiökalvonsa alla.
Ja Tuutis, sinulla on pitkä aika odottaa ensi viikon ultraan, mutta vuotosi kuulostaakin aika niukalta. Toivottavasti pystyt pitämään pään kylmänä ja odottamaan nämä pitkät päivät ennen ultraa.
Tsemppiä toivottaa DreamOne rv 14+2
Taas on se sama fiilis kun oli joskus viime vuonna kun tutustuimme... Voi kun olisit tässä vierelläni. Halaukset täältä kuitenkin virtuaalisesti.
Mä osaan niin hyvin kuvitella sun olosi... Enemmän kuin hyvin.. ison pettymyksen jälkeen annetaan uusi toivo ja taas huijataan. Mutta, vielähän on kaikki mahdollista, kun kuitenkin eilen vielä pikkuisella kaikki hyvin.
Jotain haluaisin vielä sanoa, mutta kun ei sanat riitä.
vm69
Lohdutuksen sanoja ja kannustusta tässä tilanteessa kyllä kaipaa! Olen nukkunut parin tunnin päiväunet ja syönyt suklaata, ja hieman on positiivisempi olo. Vuoto ei ole enää lisääntynyt ja kivutkin on ennallaan Välillä ihan normaali olo. Katoin äskön pikkuriiviöt ja itkin ihan valtoimenaan! Kai tässä on tunteet niin pinnassa :' ).
Itse asiassa olen sellaistakin pohtinut, että mullahan oli Enkelin synnytyksen jälkeen siis yhdet erittäin niukan menkat: kesti 2 päivää niukka vuoto joka loppui kuin seinään. Mietin siis, että josko kohdusta nyt vanhoja rippeitä vuotelis. No, niin kauan on toivoa, kun tilanne tällaisena pysyy. Kuitenkin itsesuojelua sen verran, etten kovin toiveikas uskalla olla.
Kyllä te olette korvaamattomia! vm: kovin on saman kaltaiset meidän kokemukset. Ehkä me siksi niin hyvin toisiamme ymmärrämme. Tiedän, mitä tarkoitat. Olet rakas!
Toivon teille kaikille ihanaa, rakkauden täyteistä viikon loppua!
Rakkaudella Sofia
Jaksu- ja lohtuhaleja!! Onneksi vuoto ei kuitenkaan ole tuosta runsastunut. Roppakaupalla lähetän vauvaliimaa matkaan, jotta pikkuinen siellä sinnittelisi ja pitäisi hyvin kiinni. Samalla lähetän vielä toiveen tuonne ylöspäin, jos se vaikka auttaisi...
Pitihän mun vähän harventaa täällä käyntejä, mutta nyt kun nuo terotkin astui kuvioihin, niin systeemit vähän muuttui...silti otan ihan rennosti, vauvaa tulee kun on tullakseen, jos tulee :( Vähän silti hirvittää tuo lääkkeiden aloitus, mutta pakko tässä on jotain yrittää...
Oikein hyvää ja vuodotonta viikonloppua masuasukkien kasvattajille! Ja muille täditöntä eloa sekä plussasäteitä :) Lähettäkää mulle kaikki tädit, kun kerran täällä jo vuodetaan. Voin vuotaa teidänkin puolesta ;)
Virtuaalihaleja jälleen kaikille!
eli mikä tilanne tällä hetkellä vuodoista kärsivillä? Mäkin olen tuonne yläkertaan toiveita lähetellyt...
Mites Oinas, onko täti pysynyt poissa? :) Mä houkutan sitä tänne kovasti...
Sofia: Niin, ihan samaa ajettelin. Samanlaiset kokemukset. Toivotaan, että sulla kuitenkin nyt menisi tämä tilanne ohi ja raskaus jatkuisi normaalisti loppuun asti. Haleja kovasti!
Tuutupii: Toivottavasti vuoto ei enää lisäännykään, vaan loppuu kokonaan ja saat sinäkin nauttia raskaudestasi loppuun asti.
Kaikille muillekin toivon tietenkin myös pelkkää hyvää Kyllä meistä jokainen ansaitsisi jo kestävän plussan ja ilman jatkuvaa pelkoa uudesta menetyksestä.
vm69
Miten pitääkin noin pitää jännityksessä ja koetella Haahuja :-/. Kovasti olette ajatuksissa.Tietysti mietityttää sekin, että miten ihmeessä joskus mahdollisesti itse plussattuaan uskaltaa iloita raskaudesta lainkaan. Huuuh. No, tällaista tämä nyt on.
Voimia paljon kaikille joilla vuotoja ja tuhruja nyt on ja pikkuisille tsemppiä 9kk matkalle!
Jännääjille plussatuulia.
Itse täällä influenssan kourissa. Km jälkeinen tuhruttelu loppui lopultakin kokonaan tämän viikon aikana ja nyt tuntuis että voisi olla oviksen jälkeistä saharaa. Jospa täti tulisi reilun viikon päästä.
Täti oli siitä huolimatta itsepäinen ja löysi tänne tiensä eillen illalla. Kyllä on niiiin kyllästyny olo. Kuinka voi olla näin hankalaa. Nyt tästä eteenpäin vaikka olis mitä oireita niin niistä viis, uskon enää kahteen viivaan raskaustestissä,en mihinkään muuhun. :( Pari kuukautta niin tulee vuosi yritystä täyteen, km välissä mutta silti.
Sofia: Mikäs siellä on olo? toivottavasti näytää paremmalta.
Entäs mitä kuuluu tuutupiille?
Katri; onhan kaikki hyvin?
Masentaa mut pakko mennä eteenpäin.....
72oinas: Pahoittelut menkoista. Lohtuhaleja! Ja kiitos kysymästä, ihan hyvin voidaan. Tai hyvin ja hyvin kun tänään on kärsitty jo pahoinvoinnista ja huimauksesta... Mutta muuten ei siis mitään hälyttävää ja päivät ne kuluu kaiken aikaa. Että aika positiivisin mielin tässä ollaan. =)
ON: Raskaana siis edelleen ollaan ja päiviä tulee koko ajan lisää... Kohta taas paukkuu uudet viikotkin... vai vaihtuko ne jo eilen.. heh, enpäs itse asiassa muista. Alkanut muutenkin tuo muisti pettämään..
Neuvolaan olen tällä viikolla yrittäny soitella, mutta aina on ollu varattua. Huomenna sitten taas uudet soittoyritykset... Masukumpu on vaan jo aikamoinen ja muistuttaakin ihan vauvakumpua. =)
Tänään lähdetään anopille ja hieman jännittää tuleeko raskaus jo ilmi... Vielä kun ei haluttaisi kertoa, vaan vasta np-ultran jälkeen jos sinne asti päästään...
Oikein aurinkoista sunnuntaita kaikille!!
Katri: Ihan mahtavaa kuulla, että kaikki on hyvin :) Ilahduin jopa siitä, kun kuulin että pahoinvointi alkaa nostaa päätään :D Positiivisia ajatuksia sinne!
Vuodoista kärsiville edelleen kovasti jaksuja!
ON: Meillä tulee kesäkuussa vuosi yritystä, tosin meilläkin km välissä, joten vielä en panikoi :) Yritän vaan ajatella, että kun kroppa on valmis, niin sitten tärppää. Tosin nyt sain sen lääkekuurin, mutta tämä kierto oli luultavasti tuhruton (riippuu nyt siitä, miten tädin vierailu venyy), joten en tiedä viitsinkö vielä syödä sitä kuuria tähän kiertoon. Jos se luonto vaikka hoitaisikin kropan kuntoon :) on tämä niin hankalaa tämä elämä, ja kuume vaan pahenee pahenemistaan...ARGH!!
Leppoisaa sunnuntaita!
72oinas, tilanne melko ennallaan. Vuoto välillä kirkasta verta, välillä ruskeaa. Hieman siis runsautui perjantaina, nyt ei enään ole runsautunut. Välillä alavatsaa kivistää ja jomottaa... Mutta jostain syystä melko positiivinen olo. Kun näin kauan jo vuotelu jatkunut, niin luulis, että olis jo kesken mennyt jos on mennäkseen. Kuudes päivä siis jo vuotoa. Tänään imuroidessa ihan supisteluoloa, joten rasituksessa näköjään yltyy. Huoh. Viikon päästä ma taas ultra. Toivottavasti päästään sinne asti.
Anteeksi, tää on nyt koko ajan niin omaa napaa että ihan hävettää! :( Luen kyllä kaikkien kuulumiset, mutta pää ihan tyhjä...
Miten Tuutupii jaksaa? Ethän ole toivoasi menettänyt? Tai oisko jo tuhrut ohi? Kovasti sulle peukkuja pidän!
Voikaa hyvin!
että sulla tilanne rauhallinen.
Mulla vuoto tänään vähän runsaampaa, alkaa muistuttaa menkkavuotoa. Pieniä hyytymiäkin joukossa. Alavatsatuntemukset ennallaan. Tyhjä olo, ei itketä edes. Täysin luovuttanut olo, odotan vaan, millon vuoto runsautuu entisestään tai millon kivut kovenee. Ei jaksa näköjään mitenkään pitää positiivisuutta yllä. Ei auta kun odottaa...