Minkälaisesta lasista juot kuoharin tai shampanjan?
Juotko halpislasista vai jostain merkkiastiasta? Onko lasilla välillä kun juot kuohuviiniä?
Kommentit (34)
Kotona Iittalan lasista, kylässä lasista, jossa se tarjotaan ja mökillä muovisesta kuoharilasista.
Riedel Summer. Riedelit kaikille viineille.
Mun kuohuviinilasit on peräisin jostain ruotsalaisesta pikkupuhaltamosta, missä ne on tehty käsityönä. Ts. ei mitään merkkimerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kotona Iittalan lasista, kylässä lasista, jossa se tarjotaan ja mökillä muovisesta kuoharilasista.
Iittalan normikuoharilasi vai ultima thule?
Riedelin kuohuviinilasi.. en muista mikä se tarkempi merkki on. Joku Overture tms?
Iittalan essence-sarjan kuoharilasista. Joskus olen tarjonnut kuoharin tällaisista https://www.ebay.com/itm/353851853872
Mulla on aidot Greppeslaagit, hyvin kalliit, eikä niitä taida enää olla myynnissä. Halvasta lasista kuohujuomaan tulee köyhä maku, eikä sitä pysty juomaan
Ikean skumppalasista, niistä mitkä ostin ekaan omaan kämppään, lasin hinta alle 1e. Samalta se maistuu, oli lasi mikä tahansa.
"Coupe" tyyppisestä on suosikki, "flute":sta maistuu huonommin.
Ihan mistä vaan. Pahvimuki käy hyvin. Samoin emalimuki tai kuksa. Ihan riippuu tilanteesta. Kotona tietty jostain vähän konservatiivisemmasta, mutta usein "kilistellään" jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Riedelin kuohuviinilasi.. en muista mikä se tarkempi merkki on. Joku Overture tms?
Joo, noita meilläkin on. Riedelin sarja on Ouverture.
Vierailija kirjoitti:
En juo kuoharia tai skumppaa.
Sitäkö tässä kysyttiin?
Ihan tuommoisesta tavallisesta suorareunaisesta juomalasista kun minulla ei ole muita. Tai no, vaihtoehto on sitten kahvikuppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iittalan normikuoharilasi vai ultima thule?
En ole tuo kommentoija, mutta minä juon kotona ultima thulen kuoharilaseista.
Kuoharia saa nykyään tölkissä, 1e per 2dl tölkki. Eli tölökistä suoraan
Shampanjalasista tietysti. Lasin merkillä ei ole väliä.
Miten vaikeaa voi oikeasti olla sanan samppanja kirjoittaminen!?
Se on samppanja, ei mikään hyperkorrekti shampanja.
Pullon suusta tietenkin, lasit on amatöörien hienostelua