Krematoriolla avoimet ovet Jyväskylässä
Eikö ole ensi lauantaiksi mitään ohjelmaa? Ei hätää, nyt on.
Krematorion, tuhkahautausten ja hautauspalvelujen esittely. Kappelilla uurnanäyttely ja arkunkantoharjoitukset. Kahvitarjoilu.
Päivän aikana esitellään krematorion toimintaa, tuhkahautauksen eri vaihtoehtoja, kerrotaan hautausjärjestelyistä ja hautojen hoidosta. Krematoriolla järjestetään opastettuja kierroksia.
Kappelissa on uurnanäyttely yhteistyössä hautaustoimistojen kanssa. Kappelissa voi harjoitella arkun kantamista, ja ilmoittautua halutessaan vapaaehtoiseksi arkunkantajaksi.
https://www.jyvaskylanseurakunta.fi/tapahtumat/2024-04-20/krematorion-a…
Kommentit (30)
Kiva, että järjestetään näitä ilmaistapahtumia. Teemana; tuolla se sitten sinäkin kärvennyt. Makkaranpaistoa olisi kyllä saanut olla autenttisilla hiilillä.
Saisikohan tuolta vastauksen siihen miksi korona-aikaan nykyaikaiset krematoriot kamppailivat ruumiden määrän kanssa, mutta 40-luvun Saksassa onnistuttiin polttamaan 6 miljoonaa ruumista ongelmitta?
Vierailija kirjoitti:
Saisikohan tuolta vastauksen siihen miksi korona-aikaan nykyaikaiset krematoriot kamppailivat ruumiden määrän kanssa, mutta 40-luvun Saksassa onnistuttiin polttamaan 6 miljoonaa ruumista ongelmitta?
Nyt olet hieman törkeä.
Vierailija kirjoitti:
haluan nähdä polttamisen ilman arkkua, mielummin elävä tapaus jos saa valita
Ja minä haluaisin nähdä kun siellä siellä poltetaan sinut.
Vierailija kirjoitti:
Siellä pistettiin uunit täyteen.
Mikä tässä naurattaa? Sinne meistä päätyy suurin osa, ja sinne päätyvät vanhempamme ja lapsemme. Olen käynyt tutustumassa krematorioon Helsingissä.
Arvotaanko osallistujien kesken ilmainen tuhkaus?
Kas kun ei voi harjoitella arkussa makaamista ja haudatuksi tulemista..
Vierailija kirjoitti:
Saako sieltä ämpäreitä?
Tuhkaämpärin jossa puutarhaan lannoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä naurattaa? Sinne meistä päätyy suurin osa, ja sinne päätyvät vanhempamme ja lapsemme. Olen käynyt tutustumassa krematorioon Helsingissä.
No sitä suuremmalla syyllä vai itkeäkö pitäisi?
Tule tutustumaan ja tuo kaverisikin!
Vierailija kirjoitti:
Hot
🔥 Burning hot 🔥
Hyvä minimibudjetin treffi-idea. Tuon jälkeen kuokkimaan hautajaisiin.
Olen aina miettinyt voisko tämän krematorioiden käyttämän lämmön valjastaa sähköntuotantoon jotenkin? Näin ekologian merkeissä.
Hot