Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krematoriolla avoimet ovet Jyväskylässä

Vierailija
15.04.2024 |

Eikö ole ensi lauantaiksi mitään ohjelmaa? Ei hätää, nyt on.

Krematorion, tuhkahautausten ja hautauspalvelujen esittely. Kappelilla uurnanäyttely ja arkunkantoharjoitukset. Kahvitarjoilu.

Päivän aikana esitellään krematorion toimintaa, tuhkahautauksen eri vaihtoehtoja, kerrotaan hautausjärjestelyistä ja hautojen hoidosta. Krematoriolla järjestetään opastettuja kierroksia.

Kappelissa on uurnanäyttely yhteistyössä hautaustoimistojen kanssa. Kappelissa voi harjoitella arkun kantamista, ja ilmoittautua halutessaan vapaaehtoiseksi arkunkantajaksi.

https://www.jyvaskylanseurakunta.fi/tapahtumat/2024-04-20/krematorion-a…

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että tälläisestä revitään huumoria. Olen itse käynyt tuolla tutustumassa parikymppisenä. Ei se minua naurata kun tiedän että äitini on siellä tuhkattu. 

Vierailija
22/30 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella oli vielä 2000-luvun puolella Hyhkyssä sijaitsevan (asuinalueen vieressä) vanhainkodin yheydessä joku pieni krematorio niille iäkkäille (miksi oli vieressä valmiina) ja piipusta tuli mustaa. Lenkillä tajusin sen. Se taidettiin viedä muualle sieltä, kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että tälläisestä revitään huumoria. Olen itse käynyt tuolla tutustumassa parikymppisenä. Ei se minua naurata kun tiedän että äitini on siellä tuhkattu. 

Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti. Ihan hyvä, että kuolemallekin osataan nauraa.

Vierailija
24/30 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi näin treenaamattomana naisena käydä testaamassa jaksaisiko arkunkantoon osallistua, mutta toisaalta kaikki tiedossa olevat tulevat lähisukulaisvainajat tuhkataan, joten arkunkantajia ei tarvita.

Ainakin kaikissa sittemmin tuhkattujen vainajien arkut ovat olleet valmiina kirkossa / kappelissa ja sinne ovat myös jääneet.

Vierailija
25/30 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillillä avoimet ovet !

Vierailija
26/30 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tuhkaamisen ilman ajanvarausta?

Vierailija
27/30 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Happy hourin aikana ei tarvita ajanvarausta. 

Vierailija
28/30 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Tampereella pääsi käymään krematoriolla sekä Lamminpään että Kalevankankaan hautausmaakierroksen yhteydessä 2000-luvulla. Nythän nuo eivät enää ole toiminnassa.

Vierailija
29/30 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ei voi harjoitella arkussa makaamista ja haudatuksi tulemista..

Tuo voisi olla suosittukin, koska eipä siitä sitten enää mitään tiedosta kun kullakin aika on. Sen sijaan tuota arkun kantamista pääsee kyllä harjoittelemaan ihan ilman "kuivatreenejäkin" aivan omiksi tarpeiksi.

Vierailija
30/30 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Happy hourin aikana ei tarvita ajanvarausta. 

Parijonoon! Naiset ja lapset ensin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi