Huijasiko huoltoliike minulta juuri 60eur?
Vein auton vuosihuoltoon ja otin siihen lisäksi renkaiden vaihdon. Soittivat ja sanoivat, että mukana ei ollut pultteja ja että ne maksaisivat 60eur.
En muista koskaan ottaneeni mitään pultteja erikseen mukaan renkaanvaihtoon, mutta maksoin kiltisti kun en ehdi tällä viikolla muutoin vaihtamaan. Jälkikäteen aloin miettiä, että olikohan nyt ihan asiallinen kulu.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole edes autoa, pkle.
No,osta sa.tana
Vierailija kirjoitti:
Voiko eri renkaissa olla erilaiset pultit? Vai onko kaikissa samanlaiset? Se on ainoa syy, jonka keksin.
Voi olla. Huom. voi, ei läheskään aina.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi että peltivanteissa ja alumiinivanteissa on molemmissa omat pulttinsa.
On tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi että peltivanteissa ja alumiinivanteissa on molemmissa omat pulttinsa.
Ihan tiedoksi että ei välttämättä ole.
Vierailija kirjoitti:
Pelti- ja alumiinivanteisiin tulevat erilaiset pultit, muistaakseni alumiinivanteen pulttien juuri on viistottu jotta pultti istuu ja kiristyy vanteeseen hyvin.
Tulee tai ei tule, riippuu asioista.
Vierailija kirjoitti:
Voiko eri renkaissa olla erilaiset pultit? Vai onko kaikissa samanlaiset? Se on ainoa syy, jonka keksin.
Voi olla, jos on erilaiset vanteet. Alu- ja peltivanteille pitää olla erilaiset pultit.
Millä ne vanteet oli ennen kiinni jos nyt tarvi pultit vaihtaa ?
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä tietämättömiä tunareita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelti- ja alumiinivanteisiin tulevat erilaiset pultit, muistaakseni alumiinivanteen pulttien juuri on viistottu jotta pultti istuu ja kiristyy vanteeseen hyvin.
No ei ainakaan omassa Seatissa ollut. Kesävanteina alut, talvella pelti. Samat pultit molempiin.
Hyvin on samoilla pysynyt ja pojan autossa viime kesänä liiankin hyvin yksi pultti. Normaali hylsyt ei kestänyt avata. Voima hylsy ja 2m jatkovarrella aukesi.
Vääränlaiset pultit voi rikkoa vanteen. Vaikka sen saisi kiristettyä tiukalle. Jos se pultin muoto on erilainen kuin sille vanteelle kuuluu olla. Niissä on sellainen kartio-osa jonka pitää olla samanlainen pultissa ja vanteessa.
Kyllä kaara kallet innostu viisastelemaan.
Mulla ikinä edes autoa ollu niin tiesin.
Vierailija kirjoitti:
On eri pultteja eri vanteissa,minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Kysyvä ei tieltä eksy. Aloittaja sai tiedon jota tarvitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä tietämättömiä tunareita
Tiedän tekniikasta enemmän kuin sinun sukusi yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, jos on erilaiset vanteet. Alu- ja peltivanteille pitää olla erilaiset pultit.
Pitää olla tai sitten ei, jos sinun autossasi on niin naapurilla ei ehkä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli huijasiko liike vai ei ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli huijasiko liike vai ei ?
Ehkä huijasi, ehkä ei. Emme voi varmaksi sanoa tietämättä millaiset vanteet aloittajalla on.
Joihinkin alumiinivanteisiin käy peltivanteiden pultit muttei kaikkiin.
On saattanut huijata tai sitten. Ei nekäön siellä kaikkea tiedä, ihan erehtyväisiä ihmisiä siellä on töissä.
Ihmknen on erehtyväinen.
Noin ne vanteet pilataan