Miten tienata 50e/kk?
Vuokra korottuu ensi vuonna otsikossa mainitun verran, enkä keksi enää mistä voi nipistää säästöön. Asun jo tarpeeksi pienessä luukussa. Jos muutan kauemmaksi halvemman vuokran perässä, tarvitsen auton, mikä kasvattaa taas menoja.
Pakolliset kulut sinkkutaloudessa:
Vuokra + vesi + pörssisähkö + siirto 600 €/kk
Ruoka keskimäärin 200 €/kk (koostuu jo 95 % punalaputetuista tuotteista)
Bussikortti 50 €/kk (töihin)
En ole oikeutettu tukiin.
Lisätyön ottaminen ei ole mahdollista, koska työnantaja kieltää. Työpaikan vaihtaminen tässä taloudellisessa tilanteessa ei ole järkevää, koska tässä työssä ei ole pelkoa lomautuksesta tai töiden loppumisesta. Palkankorotusta ei ole kuitenkaan tulossa. Meillä vaan ei makseta ylitöistä. Kertyneet ylimääräiset tunnit saa pitää hiljaisina aikoina pois.
Olen ennen saanut joitakin kymppejä vapaudettua myymällä tarpeettomaksi jääneitä tavaroita. Koska Huutis ja Tori vaatii tunnistautumisen, en pysty enää myymään niiden kautta mitään. Muilla alustoilla ei mene kaupaksi. Kirpparille vienti taas ei kannata korkeiden pöytävuokrien ja varastelun takia. Pulloja metsästämällä saa keskimäärin 2-5 €/kk.
Olen yrittänyt saada koiran ulkoilutus-, lapsenvahti- tai pihatyökeikkoja, mutta ei ole onnistanut. Täällä ei kasva marjapuskia tai sieniä, mitä voisi poimia myyntiin.
Olen lopettamut mm. maksulliset harrastukset, suoratoistot ja meikkaamisen.
Mistä saisi 50e/kk lisää, kun kulut on jo vedetty minimiin? Ei ole muuta keinoa kuin kasvattaa tuloja.
Kaikki nuo parin euron lisätulopaikat on täytetty m-amuilla. Pimeenä tekisin jonkun satkun hommia. Lastenhoitokeikkaa tms.