Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tienata 50e/kk?

Vierailija
14.04.2024 |

Vuokra korottuu ensi vuonna otsikossa mainitun verran, enkä keksi enää mistä voi nipistää säästöön. Asun jo tarpeeksi pienessä luukussa. Jos muutan kauemmaksi halvemman vuokran perässä, tarvitsen auton, mikä kasvattaa taas menoja.

Pakolliset kulut sinkkutaloudessa:

Vuokra + vesi + pörssisähkö + siirto 600 €/kk

Ruoka keskimäärin 200 €/kk (koostuu jo 95 % punalaputetuista tuotteista)

Bussikortti 50 €/kk (töihin)

En ole oikeutettu tukiin.

Lisätyön ottaminen ei ole mahdollista, koska työnantaja kieltää. Työpaikan vaihtaminen tässä taloudellisessa tilanteessa ei ole järkevää, koska tässä työssä ei ole pelkoa lomautuksesta tai töiden loppumisesta. Palkankorotusta ei ole kuitenkaan tulossa. Meillä vaan ei makseta ylitöistä. Kertyneet ylimääräiset tunnit saa pitää hiljaisina aikoina pois.

Olen ennen saanut joitakin kymppejä vapaudettua myymällä tarpeettomaksi jääneitä tavaroita. Koska Huutis ja Tori vaatii tunnistautumisen, en pysty enää myymään niiden kautta mitään. Muilla alustoilla ei mene kaupaksi. Kirpparille vienti taas ei kannata korkeiden pöytävuokrien ja varastelun takia. Pulloja metsästämällä saa keskimäärin 2-5 €/kk.

Olen yrittänyt saada koiran ulkoilutus-, lapsenvahti- tai pihatyökeikkoja, mutta ei ole onnistanut. Täällä ei kasva marjapuskia tai sieniä, mitä voisi poimia myyntiin. 

Olen lopettamut mm. maksulliset harrastukset, suoratoistot ja meikkaamisen.

Mistä saisi 50e/kk lisää, kun kulut on jo vedetty minimiin? Ei ole muuta keinoa kuin kasvattaa tuloja.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee keikkalistalle ja tee yks keikka kuukaudessa oman työn ohessa. Problem solved. 

Vierailija
62/78 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapanoista voin maksaa 50 e sokkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on tavoitteet jos vaan 50€ haluaa tienata, itse tähtäisin 5000€/kk.

Vierailija
64/78 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet on tavoitteet jos vaan 50€ haluaa tienata, itse tähtäisin 5000€/kk.

Mitenhän onnistuu sivutyönä, kun en kokoaikaisenakaan tienaa noin paljon?

Vierailija
65/78 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee keikkalistalle ja tee yks keikka kuukaudessa oman työn ohessa. Problem solved. 

En työllisty henkilöstövuokrausfirmojen kautta, kun suosivat nuoria. Kokeiltu on.

Vierailija
66/78 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sun lainojen maksu ei kuulu pakollisiin menoihin, niin ota toki lisää lainaa!

Mikä on ongelma trollilla?

Vierailija
67/78 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin työllistyykirjallisella hakemuksella.

Itse kävelin sisään baariin ja pyysin nähdä omistajan.

Sanoin että minulla in anniskelupassi ja olen opetellut drinkkien tekoa, kokemusta minulla ei ole mutta olen valmis tulemaan ilmaiseksi seuraamaan työtä pari päivää, ja lupaan että opin nopeasti.

Minulle käy nollasoppari ja pääsen töihin lyhyelläkin varoitusajalla ainakin viikonloppuisin, kerroin että mulla on osa-aikainen työ viikolla, mutta aina saisi soittaa ja kysyä, tulen varmasti jos pääsen.

Olen saanut sieltä ihan kivasti vuoroja ja lisätuloa:)

Vierailija
68/78 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet käsityötaitoinen, pientä korjaushommaa ja kotisiivousta lähialueella.

Olin tyytyväinen kun löysin tällaisen helmen naapurista. Korvausta vastaan tekee pientä siivousta tai hakee paketin ja ruokaostokset kaupasta. Maksaisi maltaita viedä ompelijalle.

Vierailija
69/78 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita löytää kotisiivousta lähistöltä. Varmaan löytyy joku, joka kaipaisi tekijää vaikka parin viikon välein. 

Vierailija
70/78 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo löytynyt ideoita ap ?

Vierailija
71/78 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä 1,5 tuntia tukiopetusta omia lomia pitävälle kärryiltä pudonneelle, jos olet ope. Tai sijaista 2 tuntia saikuttavaa kollegaa. 

Vierailija
72/78 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tekemään urheiluvedonlyönnissä bonuksia ja ilmaisvetoja. Muutaman tunnin googlaat aihetta tietoa kyllä löytyy. Ilmaisvedoista pelkästään saa viikossa varmaan satasen. Vinkkinä kaikille muillekin. Luottokorttiakaan ei tarvita vaan trustlyllä suoraan pankista rahaliikenne

Vierailija
74/78 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
75/78 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olin nuori, niin monet hankkivat tuloja osallistumalla lääkekokeisiin.

Vierailija
76/78 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä lähtisin tarkastelemaan ruokaostoksia. Eikä tarvitse ryhtyä pelkkää makaronia syömään tai nälässä olla. 50,- pystyt varmasti karsimaan, valitsemalla edullisempia raaka-aineita, vähentämällä lihaa ja korvaamalla sen kasvisproteiineilla (papuja, linssejä, soijarouhetta), ostamalla tarjouksessa/tällä hetkellä edullisia vihanneksia ja hedelmiä. 

Jos teet täyttä työaikaa ja 3 h menee työmatkoihin päivässä, niin mikään pullojen kerääminen ei ole potentiaalinen vaihtoehto tienata. Sitä paitsi siinä kierrellessä tulee enemmän nälkä. Koirien ulkoilutus, lastenhoito, naapurin ikäihmisen auttaminen siivous/ruuanlaitto/kauppa-ja apteekkiasiointi voisi tuoda lisätuloja. Oletko käynyt tuttavapiirisi läpi löytyisikö sitä kautta avuntarvitsijoita? 

Vierailija
77/78 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon puuttuvan 50e saa joka kk pulloja keräämällä,ihan omien menojen yhteydessä.

Vierailija
78/78 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran/kissan hoitokeikkoja viikonlopuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä