Mitä tehdä kun lapsi lyö?
Kommentit (73)
En halua ikinä lapsia, pahoinpitelevä eksä riitti
Meillä ei koskaan kukaan lyönyt vanhempia. Äiti ja isä oli niitä joita kunnioitettiin. Sanallisesti kyllä sitten sanottiin uhmassa jos jokin ei miellyttänyt että oot kakkapylly. Mutta ei ikinä fyysisesti käynyt käsiksi kukaan. Ei lapset eikä vanhemmat. Tämä siinä 80-90 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kun lyö takaisin kunnolla niin se lakkaa.
Sama toimii naisiin.
Olet sellainen mukahauska jännämies.
Oikeasti olet peräsuolenlaskeumaa pahempi.
Niin.
Minä tein niin kun lapsi löi niin lähdin pois. Lopetti sitten kun tajusi että lyöminen johtaa siihen että jää yksin.
Lapsella ei ole oikeutta lyödä, ei sinua eikä ketään muutakaan. Se täytyy tehdä sille lapselle selväksi. Ja se tehtävä on vanhemman, ei päväkodintädin tai naapurintädin.
Tiukasti pitää sanoa ei. Ei mitään lässytystä. Lapsi vie sua ku litran mittaa ku alat lässyttää.
Pitää uskaltaa ottaa kovasti pois tuollainen käytös. Tuon ikäiset lapset kokeilee kaikkea koska kuuluu kasvuun. Ei siinä aleta neuvotella tai tunteita kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein niin kun lapsi löi niin lähdin pois. Lopetti sitten kun tajusi että lyöminen johtaa siihen että jää yksin.
Väärin !! lapsi tuntee olevansa hylätty, Aikuisen pitää auttaa tunteiden kanssa.
Ota lapsi syliin ja kysy, mikä kiukuttaa. Ja kerro, että lyöminen sattuu ja tuntuu pahalta, että ei kannata lyödä, vaan mieluummin jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin !! lapsi tuntee olevansa hylätty, Aikuisen pitää auttaa tunteiden kanssa.
Täyspäinen hänestä kasvoi
Vierailija kirjoitti:
Toimii eläimille myös. Jos puraisee niin joko vinkaisee tai lähtee pois. Ihminen on niin tyhmä että pelkkä Au! ei ehkä riitä tajuamaan.
Olin päiväkodissa työharjoittelussa ja siellä näitä lyöjiä riitti. Ei enää ikinä päiväkotiin töihin tai omia kakaroita.
En jaksa nyt vastauksia lukea, mutta mistä olet apua hakenut ?