Olen lähihoitaja ja tienaan 3200€/kk
Ihmettelen, kun puhutaan, että lähihoitajat tekevät työtä nälkäpalkalla. Minusta tuo palkka ei ole huono. Toki kyseessä vuorotyö ja öitä ja viikonloppuja joutuu tekemään ja työ on kiireistä ja raskasta, mutta en mä nyt silti itseäni koe köyhäksi. On olemassa paljon huonomminkin palkattuja aloja. Toki päivätyössä lähäri tienaa noin 2300-2400€, mikä on aika vähän.
Kommentit (73)
LouLou kirjoitti:
Asutko AP pk-seudulla, kun sulla on noin iso palkka? Pienemmillä paikkakunnilla on pienemmät palkat.
Toisinpäin hoito- ja opetustyössä. Pk-seudulla maksetaan TES-minimiä koska tulijoita riittää, pienemmillä paikkakunnilla maksetaan paremmin kun pitää houkutella työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista ilmoittaa palkka niin, että siinä on haittalisät mukana.
Erikoisempaa on valita mitkä osat ilmoittaa ja mitkä ei. Haittalisäksi sen peruspalkankin voisi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse tekisi tuolla palkalla iltaa, viikonloppua ja yötä.
Olen sosionomi ja tienaan saman summan. Työ on virka-aikana. Liukuva työaika ja teen 100% etätyötä. Yleensä aloitan työpäivän klo 7 ja lopetan 14.45. Työ ei ole kuormittavaa ja pidän siitä kovasti.
Valitettavasti et kykene sosionomina siihen, mitä lähihoitaja tekee.
Minäpä saan tuosta summasta paljon vähemmän palkkaa mutta olenkin saanut jo kolme perintöä. Eikä työni ole paskaisten perseiden pesemistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen varhaiskasvatuksen lastenhoitaja. Bruttotuloni ovat 3400€ kuukaudessa.
Teen kahta sivutyötä päätyön lisäksi.
2100€ tulee lastenhoitajan hommasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sosionomi ja tienaan saman summan. Työ on virka-aikana. Liukuva työaika ja teen 100% etätyötä. Yleensä aloitan työpäivän klo 7 ja lopetan 14.45. Työ ei ole kuormittavaa ja pidän siitä kovasti.
Valitettavasti et kykene sosionomina siihen, mitä lähihoitaja tekee.
Miksi sosionomi pitäisi osata pestä pyllyjä, kun kyseessä on ihan eri ala.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh! Siis tuo tutkinto ja noin huono palkka! Uskomatonta. Siis 3200 brutto, tuliko kirjoitusvirhe?
Aikaisemmassa työssäni tienasin 60 000 vuodessa. Halusin vaihtelua ja opiskelin lähihoitajaksi. Nyt palkka noin 45 000 vuodessa ja olen tyytyväinen. Olisi pitänyt vaihtaa paljon aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh! Siis tuo tutkinto ja noin huono palkka! Uskomatonta. Siis 3200 brutto, tuliko kirjoitusvirhe?
Sieltäkö taas joku "huonopalkkainen" lähäri saapui reaalimaailmaan? Tuo on itse asiassa sosionomille päivätyöstä hyvä palkka. Sellaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lähäri, en oo vielä valmistunut mut teen jo alan töitä. 80% työajalla verojen jälkeen jää 1500e. Ei ihan kauheesti motivoi! 🙄
Toisaalta itse yliopistokoulutettuna 105% työajalla ja 10 vuoden kokemuksella rahaa jää kuitenkin "vain" tuplat. Verotus ei kauheasti motivoi, vaikka toki se lisäraha tietenkin menee kaikenlaiseen "luksukseen" (esim. vanhan auton omistamiseen tai muualla kuin miniyksiössä asumiseen) sen jälkeen kun opiskelijabudjettimaiset minimitarpeet on tyydytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, hyvä sinulle. Miksi katsoit aiheelliseksi tulla latistamaan muita ihmisiä?
Ja vielä sosionomi. Noin mulkulla asenteella saattaa asiakkaatkin kärsiä.
Olen usein kuullut juuri hoitajien valittavan palkoista, on mennyt suhteellisuuden taju rahaan. Aina pitäisi saada lisää. Moni tekee muuta raskasta työtä ja pitkiä päiviä pienemmällä palkalla ja ovat elämäänsä tyytyväisiä.
Mun palkka on 3450€ plus vuorolisät. Työskentelen Medistaffin kautta ja oon reissannu ympäri Suomen, nyt oon menossa niiden kautta Keski-Suomeen töihin. Palkasta jää kyl kivasti kaikkien kulujen jälkeen.