Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lähihoitaja ja tienaan 3200€/kk

Vierailija
14.04.2024 |

Ihmettelen, kun puhutaan, että lähihoitajat tekevät työtä nälkäpalkalla. Minusta tuo palkka ei ole huono. Toki kyseessä vuorotyö ja öitä ja viikonloppuja joutuu tekemään ja työ on kiireistä ja raskasta, mutta en mä nyt silti itseäni koe köyhäksi. On olemassa paljon huonomminkin palkattuja aloja. Toki päivätyössä lähäri tienaa noin 2300-2400€, mikä on aika vähän.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3200€/kk olisi hyvä peruspalkka. Siihen lisät päälle jos tekee epäergonomisina aikoina töitä. Itse en yötyötä tekisi mistään hinnasta.

Minun palkka on 3150€/kk. Teen töitä virka aikaan. Minusta palkkani on aika pieni.

Helsingissä sellanen 4000€/kk on koulutetulla normaali palkka. Just sen 4000€ useimmat tuttuni tienaa. Sillä 1350€ yksin asuva pärjäilee ja on varaa matkustella välillä. Mutta autoon tai muuhun luxukseen ei todellakaan ole varaa minun tuloilla.

Vierailija
22/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lääkäri ja tienaan viistoista tuhatta kuukaudessa. On meinaan tärkeää työtä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3200€/kk olisi hyvä peruspalkka. Siihen lisät päälle jos tekee epäergonomisina aikoina töitä. Itse en yötyötä tekisi mistään hinnasta.

Minun palkka on 3150€/kk. Teen töitä virka aikaan. Minusta palkkani on aika pieni.

Helsingissä sellanen 4000€/kk on koulutetulla normaali palkka. Just sen 4000€ useimmat tuttuni tienaa. Sillä 1350€ yksin asuva pärjäilee ja on varaa matkustella välillä. Mutta autoon tai muuhun luxukseen ei todellakaan ole varaa minun tuloilla.

Siis sillä 3150€ pärjäilee. 1350€ tulolla ei pärjäisi.

Vierailija
24/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään ymmärrä puheita lähihoitajien paskapalkoista. Sisareni on lähäri ja tienaa noin 55000 euroa vuodessa. Sillä pärjää kyllä oikein hyvin!

Hyvin harva lähäri saa tuollaista palkkaa. Yleensä jää lisien kanssa alle 3000€

Vierailija
25/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo summana ihan ok, mutta moni saa saman helpommalla päivätyöllä ihanasti kaikki viikonloput ja pyhät vapaana. 

Hoitoalan vuorotyöpalkat on ihan ok, mutta päivätyöläisillä surkeat, ja kun ottaa huomioon työn vastuullisuuden, niin siinä kohtaa palkka ei vastaa vastuuta. 

Kyllä, tiedän, että moni saa tuon summan päivätyöllä ja miesvaltaisilla aloilla vuorotyöstä maksetaan paljon enemmän. En kuitenkaan koe, että palkkani olisi huono. Ei se hyväkään ole, mutta sillä pärjää. En tosin suostuisi tekemään päivätyötä lähihoitajana, peruspalkka on liian pieni. 

Ap

Se peruspalkka on se palkka. Peruspalkkaa verrataan. Suurin osa lähäreistä tekee aamuvuoroa ja saa sysipaskaa palkkaa. Kaikki ei edes pystyis tekemään vuorotyötä kun se rasittaa koko elimistöä.

Minä olen lähäri ja viime vuonna tienasin tosi paljon lisien takia. Nyt olen pienellä peruspalkalla virka ajalla mutta terveys on kaikin puolin parempi. Olen kuin uudesti syntynyt. Iltaisin nukahdan 5 minuutissa ja nukun sikeästi. Ennen käytin kannabista saadakseni nukuttua. Enää en tarvitse sitä. Urheilen ja elän terveellisesti.

Vierailija
26/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään ymmärrä puheita lähihoitajien paskapalkoista. Sisareni on lähäri ja tienaa noin 55000 euroa vuodessa. Sillä pärjää kyllä oikein hyvin!

Eli tekee yövuoroa. Muuten ei olisi mahdollista tienata tuota vaikka on kaikki ikälisät.

Vierailija
27/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän lähäreitä, jotka tienaa yli 50000€ vuodessa, mutta siihen vaaditaan ylitöitä (joita tällä alalla saa halutessaan tehdä niin paljon kuin jaksaa). Jos tekee vuorotyötä 100% työajalla, niin kyllä pitäisi tienata yli 3000€/kk. 

Ap

Vierailija
28/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähäri,yli 50000 viime vuonna. Minä pidän viikonloppuna työskentelystä,samoin yövuoroista. Ja kaikkein parasta on arkivapaat. Nytkin töistä tulossa, alkuviikko vapaa.

Valitettavasti peruspalkka huono,mutta en 8-16 arkisin haluaisi työskennellä missään nimessä.

Vierailija
29/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Asutko AP pk-seudulla, kun sulla on noin iso palkka? Pienemmillä paikkakunnilla on pienemmät palkat.

Palkkojen harmonisointi. Yksityisellä toki on pienemmät palkat usein kuin julkisella.

Vierailija
30/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän lähäreitä, jotka tienaa yli 50000€ vuodessa, mutta siihen vaaditaan ylitöitä (joita tällä alalla saa halutessaan tehdä niin paljon kuin jaksaa). Jos tekee vuorotyötä 100% työajalla, niin kyllä pitäisi tienata yli 3000€/kk. 

Ap

Ei saa tehdä niin paljon kun haluaa. Työaikalaki määrittelee paljonko saa tehdä. Toki se tekee varsin monta vuoroa vuodessa mutta silti. 

Vierailija
31/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Asutko AP pk-seudulla, kun sulla on noin iso palkka? Pienemmillä paikkakunnilla on pienemmät palkat.

Palkkojen harmonisointi. Yksityisellä toki on pienemmät palkat usein kuin julkisella.

Mulla on harmonikka.

Vierailija
32/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että bruttona? Minusta tuo on työnkuvaan sopiva palkka enkä myöskään täysin käsitä palkoista vinkumista, mutta on se jokseenkin vaatimaton. Varsinkin jos joutuu huonompia vuoroja tekemään. Toki kaikki eivät voi tienata paljon ja elämä on pitkälti myös budjetointikysymys. 

Vierailija
33/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo summana ihan ok, mutta moni saa saman helpommalla päivätyöllä ihanasti kaikki viikonloput ja pyhät vapaana. 

Hoitoalan vuorotyöpalkat on ihan ok, mutta päivätyöläisillä surkeat, ja kun ottaa huomioon työn vastuullisuuden, niin siinä kohtaa palkka ei vastaa vastuuta. 

Nyt on puhe lähihoitajasta eikä sairaanhoitajasta. Viitaten tuohon vastuullisuuteen. 

Vierailija
34/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen lähihoitajana omasta halustani pelkkää iltavuoroa, työaika 90%. Noin kolme tonnia saan lisineen ja vuorokausirytmi on säännöllinen ja juuri sellainen kuin haluan. Aamuvuoroissa olin töistä päästessä niin väsynyt ettei niiden jälkeen jaksanut muuta tehdä kuin yrittää väkisin pysyä hereillä iltaan asti. 

Vierailija
35/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyö on todella kuluttavaa. Herrat nekin työt tekisi, jos ne herkkua olisi.

No paljon mieluummin tekisin vuorotyötä. Ma-pe aamuvuorot viikosta toiseen vasta kuluttavia ovat.

Valitettavasti joudun sitä nyt tekemään,  kun lapsi aloitti koulun. Vähän pakko mennä samassa rytmissä lapsen kanssa. 

Vierailija
36/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme ajatus täällä on jollain, että lisät eivät muka olisi palkkaa? Rahaa ne on siinä missä se peruspalkkakin ja kokonaisuushan ratkaisee. 

Joo ei se vuorotyö kaikille ole herkkua eikä jotkut tykkää olla pyhinä töissä. Mutta monille ne sopii ja monet tekee mielellään niitä rahakkaampia vuoroja. 

Ylityöt on asia, mitä ei läheskään kaikilla työpaikoilla pääse tekemään. Mikään pakko niitä ei tietty ole tehdä, mutta minusta se on vaan plussaa, jos ylitöihin on mahdollisuus. Jos on tarvetta saada välillä ylimääräistä rahaa, niin se onnistuu helposti. Ennemmin sitä tekee ylimääräistä työtä korotetulla palkalla kuin että etsisi jonkun muun työn, mitä sovittaa yhteen oman työajan kanssa. 

Vierailija
37/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse tekisi tuolla palkalla iltaa, viikonloppua ja yötä.

Olen sosionomi ja tienaan saman summan. Työ on virka-aikana. Liukuva työaika ja teen 100% etätyötä. Yleensä aloitan työpäivän klo 7 ja lopetan 14.45. Työ ei ole kuormittavaa ja pidän siitä kovasti. 

Missä olet töissä tai mitä työtä teet?

Vierailija
38/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuosta edellisestä kommentista mutta olettaisin ettei se nyt kauhean harvinaista ole keikkatyössä hoitoalalla oli kyseessä lähäri, sh tai lääkäri. Palkat joustaa ylöspäin, kun tekijöitä ei ole. Isäni naisystävä on lähihoitaja ja tekee keikkatöitä kahden vuokrafirman kautta. On kiertänyt pääasiassa Pohjois-Suomessa ja Kainuussa sekä hoivakodeissa että sairaalatyössä. Saa sanella palkkansa ja lomansa ja työnantaja maksaa yleensä myös asunnon. 4000 € kuukausipalkka ei ole hänelle tavaton.

Vierailija
39/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse tekisi tuolla palkalla iltaa, viikonloppua ja yötä.

Olen sosionomi ja tienaan saman summan. Työ on virka-aikana. Liukuva työaika ja teen 100% etätyötä. Yleensä aloitan työpäivän klo 7 ja lopetan 14.45. Työ ei ole kuormittavaa ja pidän siitä kovasti. 

Valitettavasti et kykene sosionomina siihen, mitä lähihoitaja tekee. 

Pesemän p..eitä ja syöttämään.

Vierailija
40/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien huonopalkka näkyy lähinnä iltapäivälehtien otsikoissa. Johon aina löytävät jonkun Sari sairaanhoitajan tai lähärin kertomaan kuinka ei millään pärjää kolmella tuhannella eurolla kuukaudessa. Ja lisäksi ammattiliitot jaksavat jauhaa tästä palkkakuopasta. 

Olen lähäri. Oikeasti työpaikan keskusteluissa ei jauheta "huonosta palkasta".  Jo ammatinvalinnasta lähtien on ollut  selvää mikä on tuleva palkkaluokka. Ja mun mielestä se on ihan hyvä. Jos olisin palkan perusteella työpaikan valinnut niin olisin ihan toisella alalla. Eli aika pieni prosentti on se joka tästä valittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi