Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lähihoitaja ja tienaan 3200€/kk

Vierailija
14.04.2024 |

Ihmettelen, kun puhutaan, että lähihoitajat tekevät työtä nälkäpalkalla. Minusta tuo palkka ei ole huono. Toki kyseessä vuorotyö ja öitä ja viikonloppuja joutuu tekemään ja työ on kiireistä ja raskasta, mutta en mä nyt silti itseäni koe köyhäksi. On olemassa paljon huonomminkin palkattuja aloja. Toki päivätyössä lähäri tienaa noin 2300-2400€, mikä on aika vähän.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään ymmärrä puheita lähihoitajien paskapalkoista. Sisareni on lähäri ja tienaa noin 55000 euroa vuodessa. Sillä pärjää kyllä oikein hyvin!

Hyvin harva lähäri saa tuollaista palkkaa. Yleensä jää lisien kanssa alle 3000€

Tiedän lähäreitä, jotka tienaa yli 50000€ vuodessa, mutta siihen vaaditaan ylitöitä (joita tällä alalla saa halutessaan tehdä niin paljon kuin jaksaa). Jos tekee vuorotyötä 100% työajalla, niin kyllä pitäisi tienata yli 3000€/kk. 

Ap

No en mä todellakaan tienaa yli 3000 euroa tekemällä 100% työaikaa kolmivuorotyössä. Kyllä tuollainen summa vaatisi ylitöitä.

Vierailija
42/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse tekisi tuolla palkalla iltaa, viikonloppua ja yötä.

Olen sosionomi ja tienaan saman summan. Työ on virka-aikana. Liukuva työaika ja teen 100% etätyötä. Yleensä aloitan työpäivän klo 7 ja lopetan 14.45. Työ ei ole kuormittavaa ja pidän siitä kovasti. 

Valitettavasti et kykene sosionomina siihen, mitä lähihoitaja tekee. 

Pesemän p..eitä ja syöttämään.

Voi kun lähihoitaja saisikin vaan pestä perseitä ja syöttää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varhaiskasvatuksen lastenhoitaja. Bruttotuloni ovat 3400€ kuukaudessa. 

Teen kahta sivutyötä päätyön lisäksi.

Vierailija
44/73 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja LAPHA on työnantaja. Peruspalkka 2500e, ikälisät 200e ja henk.koht lisä 60e. Viime vuonna tein todella paljon ylitöitä. Tienasin bruttona 66800e.

Vierailija
45/73 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja ja LAPHA on työnantaja. Peruspalkka 2500e, ikälisät 200e ja henk.koht lisä 60e. Viime vuonna tein todella paljon ylitöitä. Tienasin bruttona 66800e.

Että tuolllainen satu tällä kertaa. Anna mun nauraaaa.

Vierailija
46/73 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät palkat näyttää lähäreillä olevan

Vierailija
47/73 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen lähihoitajana omasta halustani pelkkää iltavuoroa, työaika 90%. Noin kolme tonnia saan lisineen ja vuorokausirytmi on säännöllinen ja juuri sellainen kuin haluan. Aamuvuoroissa olin töistä päästessä niin väsynyt ettei niiden jälkeen jaksanut muuta tehdä kuin yrittää väkisin pysyä hereillä iltaan asti. 

Mä taas vihaan iltavuoroja. En saa ennen niitä mitään aikaiseksi vaan odotan vain sitä töihin lähtöä. Menee tavallaan koko päivä hukkaan. Plus en saa edes nukkua rauhassa aamuisin kun koululaiset alkaa metelöidä. Eli oon jo ihan väsynyt siinä vaiheessa kun työvuoro alkaa. Nyt opiskelen sosionomiksi, joten saa nähdä onnistunko saamaan jonkin päivätyön, etätyö olisi ihan parasta mitä tiedän, edes osittainen etätyö. 

Vierailija
48/73 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii hyvin vuorotyö. Saan paljon paremmin tehtyä myös kotihommia ja lenkkeiltyä koiran kans. Tienaan vuodessa noin 58000e, sisältää kaikki lisät, hälytysrahat ja ylityöt. Sopii hyvin näin yksin asuvalle vanhalle piialle.

Vierailija
49/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en ymmärrä koko ammatin arvostusta. Puolitoista vuotta kestävä koulutus missä opetetaan elämän perusasioita.

Noita töitä tehtiin iät ja ajat ilman koulutusta. 

Vierailija
50/73 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin jo monta vuotta ihmetellyt hoitajien palkan pienuus valitusta. Monet pienemmilläkin palkalla töitä tekevät. 

Vierailija
51/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla on hyvä palkka muihin suomalaisiin verrattuna kun koulutus on noin lyhyt!

Vierailija
53/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmastobiologi ja palkka 3100. Ei olisi taloudellisesti kannattanut opiskella yliopistossa, vaikka saatankin olla sivistyneempi kuin hoitsut

Vierailija
54/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähäri oon,ajankohtaisesti töihin menossa. 100% yö edessä. Pidän vuorotyösta,kaikille ei toki sovi. Itse en arkisin virka-aikaa haluaisi suin surminkaan tehdä. 

Tulot keskimäärin 4100/ kk. Pärjään tällä kyllä.

Vierailija
55/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo summana ihan ok, mutta moni saa saman helpommalla päivätyöllä ihanasti kaikki viikonloput ja pyhät vapaana. 

Hoitoalan vuorotyöpalkat on ihan ok, mutta päivätyöläisillä surkeat, ja kun ottaa huomioon työn vastuullisuuden, niin siinä kohtaa palkka ei vastaa vastuuta. 

Kyllä, tiedän, että moni saa tuon summan päivätyöllä ja miesvaltaisilla aloilla vuorotyöstä maksetaan paljon enemmän. En kuitenkaan koe, että palkkani olisi huono. Ei se hyväkään ole, mutta sillä pärjää. En tosin suostuisi tekemään päivätyötä lähihoitajana, peruspalkka on liian pieni. 

Ap

Hyvä palkka jolla pärjää. Sh:na päivätyössä tienasin vähemmän. Ikälisät tapissa.

Vierailija
56/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo summana ihan ok, mutta moni saa saman helpommalla päivätyöllä ihanasti kaikki viikonloput ja pyhät vapaana. 

Hoitoalan vuorotyöpalkat on ihan ok, mutta päivätyöläisillä surkeat, ja kun ottaa huomioon työn vastuullisuuden, niin siinä kohtaa palkka ei vastaa vastuuta. 

Minä olen tehnyt 40 vuotta vuorotyötä ja en päivä töihin vaihtaisi. Joten ei se kaikille ole kärsimystä. 

Eläkeikä lähestyy ja edelleen olen tyytyväinen ammatinvalintaan. Töitä on ollut, vaikka on eletty lama-ajat ja muut.

Ei tämä ammatti kaikille kauhistus ole. Palkkaani olen ihan tyytyväinen ja sillä on lapset kasvatettu ja talo maksettu miehen kanssa. Hän myös duunarialalla ja palkka samoissa minun kanssa. 

Kun jään eläkkeelle, käyn varmaan keikkaamassa, koska olen hyvässä kunnossa ja homman osaan. Eläkekkin on ihan hyvä ja sillä tulee toimeen 

Vierailija
57/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista ilmoittaa palkka niin, että siinä on haittalisät mukana.

Ei yhtään erikoista. niin KAIKKI MUUTKIN ilmoittavat paitsi tehyn AY-tantat.

Vierailija
58/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse tekisi tuolla palkalla iltaa, viikonloppua ja yötä.

Olen sosionomi ja tienaan saman summan. Työ on virka-aikana. Liukuva työaika ja teen 100% etätyötä. Yleensä aloitan työpäivän klo 7 ja lopetan 14.45. Työ ei ole kuormittavaa ja pidän siitä kovasti. 

Valitettavasti et kykene sosionomina siihen, mitä lähihoitaja tekee. 

Pesemän p..eitä ja syöttämään.

Ymmärryskykyä ja kauaskatseisuuttaa tarvitset. Kyllä sinäkin vielä olet joskus iässä, missä tulet ikionnelliseksi, kun joku vielä pesee sinun takamuksen puhtaaksi ja syöttä sinua, kun ites enää et kykene. Äärettömän tarpellinen ammatti. Täyttyy olla kiitollinen, että joku vielä jaksaa ja halua tehdää tämmöistä työtä. Kaikki työt ovaat tarpellisia. Me kaikki tarvitsemme palveluja. Kuka aiemmin, kuka myöhemmin. Toivon, että kasvat viisaksi ja ymmärtäväiseksi ihmiseksi. Kaikki ei voi olla presidenttejä, johtajia. Kyllä joillakin täytyy tehdää myös ne työt, mitä me kaikki tarvitsemme. Suurkiitokset kaikille, ketkä jaksavat ja haluavat tehdä tätäkin työtä. 

Vierailija
59/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään ymmärrä puheita lähihoitajien paskapalkoista. Sisareni on lähäri ja tienaa noin 55000 euroa vuodessa. Sillä pärjää kyllä oikein hyvin!

Hyvin harva lähäri saa tuollaista palkkaa. Yleensä jää lisien kanssa alle 3000€

Tiedän lähäreitä, jotka tienaa yli 50000€ vuodessa, mutta siihen vaaditaan ylitöitä (joita tällä alalla saa halutessaan tehdä niin paljon kuin jaksaa). Jos tekee vuorotyötä 100% työajalla, niin kyllä pitäisi tienata yli 3000€/kk. 

Ap

Ei tosiaan saa tehdä niin paljon kuin jaksaa. Ylitöitä saat tehdä vuodessa maksimissaan 250 h tai 138h /4kk. Olen tehnyt aikoinani tuon 250h 5 kuukaudessa täyteen ja sitten oltiin loppu vuosi tekemättä ylitöitä.

Vierailija
60/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tuolllainen satu tällä kertaa. Anna mun nauraaaa.

Uskon, että on totta, koska laphalla itse viime Vuonna tienasin 68 000. Toki paljon ylitöitä haittakorvauksella. Tänä vuonna menee varmaan tuon yli, vaikka ylitöitä on ollut nyt vähän tarjolla. Mutta kesällä sai 150 euroa jokaisesta ylityöstä, joten tein paljon pitkää päivää ja sain yli 6000 euron tilejä. 

Mutta peruspalkalla ilman ylitöitä tähän ei toki pääse

Terveisin toinen laphalainen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän