Coop tuotteiden kokemuksia?
Ostin heidän perunakeittojuureksia. Menimme retkelle ja keitimme jauhelihakeiton nuotiolla.
Peruna ja juurekset olivat pientä mössöä ja keitosta tuli pahaa sosekeittoa. Hinta oli vähän päälle euron. Siksipä ehkä laaduton tuote.
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmän ostokset ovat perheessämme vähentyneeet. Osaksi siksi, että Rainbow-tuotteet hävisivät. Coop-sarjassa on joitain tuotteita, jotka ihan ok. Enimmät eivät.
Pirkan tuotteet hyviä, ostan mieluummin niitä. Joten K-ryhmä saa nykyään enemmän meidän rahoista. Vaikka hintataso onkin vähän kovempi.
Einole Pirkassakaan kehumista. Esipaistetut patongit oliihan järkyttäviä, mutta s-kaupassa oli tarjolla vain coop'ia, ennen Rainbow-patongit oli tosi hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei, meillä ostokset on vaihtuneet Prismasta Cittariin, Coop oli vain viimeinen niitti. Coop tuotteet on nyt nostettu hyllyissä paraatipaikalle, vaihtoehtoja joutuu etsimään. Samalla nostivat muiden tuotteiden hintoja niin, että rahallisesti muiden tuotteiden ostaminen ei oikein edes kannata.
Coopin tuorepuristettu appelsiinimehu on "ihan ok", kaikki muut tuotteet järjestäen p*skaa. Esim jo aiemmin mainitut leikkeleet ja fetajuusto pala, aivan hirveän makuisia. Kerrasta uskoin. Samoin hedelmät pienikokoisia ja huonolaatuisia, mätänevät heti kotona pöydälle.
Muutenkin Prismasta on tullut vähän surumielinen bulkki kauppa. Vähän semmoinen millainen Lidl oli alkujaan. Tavaraa kärrätään lavakaupalla ja tuotteet vaan tungetaan hyllyihin. Cittarissa on sentäs laajempaa ja vähän erikoisempaa valikoimaa, myymälät siistejä ja houkuttelevia.
Katsokaapa Prisman kalatiskin pyyntipäiväyksiä. Ikinä en osta niin vanhaa kalaa.🤢
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Taas näitä K-ketjun aivopesu aloituksia..
🤣
Ei tarvi mitään aivopesuja, ihan vain kauppareissulla asiat selviää. Jokainen voi itse tehdä vertailun. Olen ollu S-kaupan kannattaja, mutta coopin myötä käyn ensin Prismassa ja sitten Cittarista, jos ei prismassa ole ollut coopille vaihtoehtoja. Onneksi kaupat ovat lähekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Ostan Coop-tuotteita, kuten säilykkeitä, eikä ole ollut valittamista niissä.
Jos haluaa ostaa jotain keittojuureksia pakasteena, niin saakin varautua mihin vaan, missä tahansa tuotemerkissä. Itse en ole vuosiin ostanut semmoisia, vaan kuutioin tuoreista kasviksista palat ruokiin, koska kaikki pakastekasvikset on vetisiä. Ja usein myös hyvin pikkuruisia ja mauttomia.
En myöskään osta enää valmiiksi suikaloitua kanaa, vaan suikaloin sen itse. Samanlaista tuhnuista piiperrystä ovat nekin kuin pakastekasviksetkin. Aikani katselin Tubesta, kuinka Lähi-idässä ruoanlaittajat leikkasivat ja suikaloivat kanan ym. itse, kunnes päätin tehdä samoin.
Kai sen kanan osaa viipaloida ilman vidoitakin🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjan Coop on varsin tuttu jo vuosien takaa. Siellä hyvää peruskamaa, suikalelihapaketit täyttä lihaa, ei läskiä. Suomen Coopin pekoni on yllättänyt positiivisesti, hyvät, paksut siivut. Muuta en ole vielä kokeillut.
Ja näin sua uunotettiin. Coopin pakkaus on 2 euroa kalliimpi kuin Rainbown. Ja Coopin tuote valmistusmaa Puola. Nam, e-hepatiitti ja salmonella, here I come.
Ok. En muista ostaneeni Rainbow -pekonia, joten hinnasta en tiedä enkä välitä. HK:n amerikkalaisessa on hirveitä eroja pakettien välillä, liian usein säleistä ja paperinohutta. Enemmän syödään siellä Norjassa, jossa parasta on Gilden Skogsbacon, myös paikallisten mielestä. Pekoni syödään kypsennettynä, there you go.
Hk pekonikin tulee Puolasta. Atria ja Snellman ainoat suomlaiset oli Prismassa.
Miksi noita hedelmiä aina mainitaan coop ketjuissa, onko siis oikeasti niin, että myös hedelmissä merkki ratkaisee? Luulin, että ne on aina käytännössä samaa kamaa, banaani on banaani, oli se sitten Chiquita tai joku muu. En syö hedelmiä itse koskaan, niin ei ole tuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Coopit pois ässästä ja kunnon tavaraa tilalle. Täytyy ruveta ostamaan k-ketjusta kun ässästä kunnon merkit häipyneet.
Tämä antaa valtavan kilpailuedun Koolle. Minun ostokseni jo siirtyivät sinne.
Heh, täällä näköjään K-kauppiaat luomassa hysteriaa.
Nyt on ihan sama kummassa tekee ostokset jos Coop on pois laskuista. Cittarissa on sentään Pirkka, sen tuotteet on ihan hyviä, Rainbown tasoa
Ässässä Coop, Koossa K-menu. Ihan vastaavaa pskaa.
Ainoa K-menu tuote mitä ostan on digestive keksit juustokakun pohjaan. Laadulla ei ole kauheasti väliä, kun keksit jauhetaan muruksi.
Pakastepitsan joskus ostin - kuiva. Aiempi s-ryhmän pitsamerkki parempi.
Rusinat ok.
Kuivatut luumut ok.
Jogurtit ok.
en mä muista mitä kaikkea coopilta olen ostanut, pääasiassa olleet ihan ok.
Coop salmiakkituutti on hyvää. Kermajuusto ei ollut yhtä hyvä kuin Rainbow.
Vappuna ostin Coop berliininmunkkeja, hyi hyi. Kovia ja mauttomia tekeleitä. Lämmittääkään ei voinut kuorrutteen takia, mutta tuskinpa olisivat siitä paremmaksi muuttuneet.
K-menu lager on ok. Hyvä-hintalaatusuhde ja Olvin valmistamaa.
Vierailija kirjoitti:
Banskut maistuu puulta ja sitruuna homehtui päivässä. Siihen loppui mun coopit.
Joo, niillä on outoja harmaita banaaneita. Oon siirtynyt ostamaan banaanini toisesta kaupasta.
Tuo oli hyvin sanottu, että Coopin laatu on Xtraa mutta hinta Rainbow'ta kalliimpi. Todellakin. Rainbow oli ihan laadukas. Esim. heidän Digestivet oli ainoita, joissa ei ollut palmuöljyä.
Vierailija kirjoitti:
X-tralla ainakin menettelee kuivatuotteet kuten vehnäjauhot ja kaurahiutaleet.
Minulla on ikävä X-tran valkoisia papuja tomaattikastikkeessa, joita myytiin metallipurkissa. Kaapissa on jäljellä yksi purkki enkä raaskisi millään käyttää sitä. Pahvipakkauksessa myytävät maistuvat epämiellyttävältä. Muuten, se pahvipakkaus pitäisi putsata sisäpuolelta ennen keräysastiaan viemistä. Se onkin sitten lähes mahdoton tehtävä, joten pakkaus menee nyt sekajätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei pakkaukset sitten selvällä Suomen kielellä?
Pakkausmerkinnät kolmella tai neljällä eri kiellä myyntimaan mukaan tulee kalliimmaksi kuin englanninkielinen pakkaus, joka käy kaikkiin pohjoismaihin.
Olisivat mieluummin vaikka skandinaviskaa.
Vierailija kirjoitti:
Yläasteen kaverini vanhemmat osti aina näitä halvimpia eineksiä. Äitinsä tupakoi sisällä. Ei tehty koskaan oikeita kotiruokia, kuten keittoja, uunikalaa, lihapullia ja muusia, vaan lähimmäs ruuanlaittoa päästiin ranskiksilla, kaupan lihapullilla, tölkkieineksillä ja halpiskekseillä sekä limuilla.
No, olet, mitä syöt ja tämä perhe olikin hyvin sairas (aivan konkreettisesti). Tavallinen kotiruoka ei olisi maksanut läheskään yhtä paljon.
Kaverisi sai sentään koulussa terveellistä ruokaa ja kotonakin jotain lämmintä ruokaa. Itse söin alaikäisenä usein pilaantunutta ruokaa tai edellispäivien ruokaa kylmänä, koska meillä säästettiin.
Juustonaksuissa oli mm. kookosrasvaa sekä jäätävä määrä suolaa (olikohan peräti 2g per 100g?).
S-ryhmä on kyllä luisunut alamäkeen viime vuosina, ihmettelen valittua linjaa. Meillä tehdään ostokset entistä useammin K-ryhmässä, eikä se tule enää edes niin kalliiksi vrt. S-ryhmä. Keskon kaupoissa hevipuoli on lähes poikkeuksetta hyvä, S-ryhmällä pyörii kärpäset tomaateissa ja hyllyssä valmiiksi mätää tavaraa. Tämä halpuutus-hulluus on mennyt liian pitkälle, tarvitseeko oikeasti olla kolme identtistä halpatuotetta parin sentin hintaerolla? Mielummin ottaisin yhden jokaisesta hintaryhmästä. Olen myös huomannut, että uutuustuotteet tulevat hitaasti hyllyyn.
"Katsokaapa Prisman kalatiskin pyyntipäiväyksiä. Ikinä en osta niin vanhaa kalaa.🤢"
Meidän Prisman kalatiski on selkeästi kalliimpi kuin kilsan päässä oleva pikkuinen K-kauppa. Aika surkuhupaisa tilanne, kun lähiön K myy lohta reilulla kympillä ja silakkaa alle sen; Prisma taas pyytää lohesta kolmea kymppiä ja silakastakin 14,90€/kg!
Vierailija kirjoitti:
Kuulemani mukaan coop-tuotteet ovat näreissään siitä etteivät ihmiset osaa lausua tuotteiden merkkiä oikein.
Ahaa, mielenkiintoista. Otsikossa tosiaan kysyttiin Coop-tuotteiden kokemuksia. Eli: mitä mieltä Coop-tuottee ovat? Olet varmaan ensimmäinen, joka vastasi otsikon kysymykseen. :)
Xtra sentään on usein oikeasti halpaa ja laatu tietty hinnan tasolla. Coop on kalliimpi kuin rainbow ja laatu kuin xtrassa. Kotimaista on sentään vielä olemassa, ja se on hyvä. Mutta nyt kun sain töitä, niin loppuu kokonaan kauppojen omien merkkien ostaminen mulla, tuen mieluummin esimerkiksi Snellmanin tuotantoa, eikä tarvitse laatuun pettyä, tai ei ainakaan vielä ole koskaan tarvinnut.