Parhaat kotivinkit huuliherpeksseen?
Mikä teillä toimii? Mulla vaseliini yleensä paras, etenkin ehkäisevänä, sitä siis äkkiä kerros kun alkaa tietty kohta kuivua. Kiherlmöintiä en tunne kuin jo rakkkulan tullessa, mutta alue kuivuu ensin ja silloin monesti ehtii vaseliinillaa estää puhkeamissen. Se on hyvä myös "liian myöhään", ei tuu niin kipeäksi. Oikeasti paras apu on mulle ollut tabbletit, ihan ne mitä saa ilman resepptiä. Nyt en aio hakea niitä, kun ei ole pakko äkkiä parantua herpekksen, joten jos jollain hyviä vinkkejä niin kuuntelen mielellään. Siis mikä nopeuttaisi tuon kamallan älllötyksen häviämisstä...
Kommentit (11)
Sekoita spermasta ja oliiviöljystä voidetta. Se on ainoa joka auttaa.
Siitähän ei ikinä pääse eroon, mutta voide tai pillerit auttaa hiukan.
Joskus tehosi teepuuöljy ja propolis, nykyään nekin on mulle tehottomia. Apteekista asikloviiriä tai visikloviiriä tabletteina on mulle ainoat vaihtoehdot, kun herpes tulee tosi herkästi flunssan tai kuukautisten aikaan.
Se alkava huuliherpeksen rakkula pitää saada kuivatettua mahdollisimman nopeasti. Näin parantuminen on nopeampaa. Itse kokeilin hammastahnaa ja puuteria (ne ainakin kuivattavat). Nykyään on huuliherpeksen estolääkitys. Apteekista saa Zovirax voidetta. Kannattaa lattaa heti, kun oireet ilmestyvät.
Hammastahna. Hunaja kuulemma hyvä, myös, mutta en ole koskaan kokeillut.
Mulla alkaa se aina niin, että kihelmöinnistä jo muutama minuutti ni jo on rakkuloilla. Ei kerkeä auttaa mikään, kun tulee niin äkkiä. Ja sitten näin vanhemmiten leviää aina isolle alueelle plus sieraimiin/nenään loppua kohti. Nuorempana oli pikku rykelmä vain ja nyt tyyliin puoli naamaa. Lääkitys kiinnostaisi vaan ei kovin innokkaasti ole vielä sitä saanut lääkärissä, kun ei ole huulihjerpeksen takia saanut aikaa tk:n...
Vierailija kirjoitti:
Se alkava huuliherpeksen rakkula pitää saada kuivatettua mahdollisimman nopeasti. Näin parantuminen on nopeampaa. Itse kokeilin hammastahnaa ja puuteria (ne ainakin kuivattavat). Nykyään on huuliherpeksen estolääkitys. Apteekista saa Zovirax voidetta. Kannattaa lattaa heti, kun oireet ilmestyvät.
Zoviduo tehokkaampaa ja tablettihoito sen kanssa heti ensioireisiin
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa se aina niin, että kihelmöinnistä jo muutama minuutti ni jo on rakkuloilla. Ei kerkeä auttaa mikään, kun tulee niin äkkiä. Ja sitten näin vanhemmiten leviää aina isolle alueelle plus sieraimiin/nenään loppua kohti. Nuorempana oli pikku rykelmä vain ja nyt tyyliin puoli naamaa. Lääkitys kiinnostaisi vaan ei kovin innokkaasti ole vielä sitä saanut lääkärissä, kun ei ole huulihjerpeksen takia saanut aikaa tk:n...
Tablettihoitoon mitään lääkärinaikaa tarvita
Zovirax (apteekista) auttaa heti.
Sori outo kirjoitustyyli, viesti ei mennyt sensssuurin läpi, hah. Ap