Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset halua enää maksaa laadusta?

Vierailija
14.04.2024 |

Kaikki tavara tilataan jostain kiina krääsä kaupoista joista pitää sekin saada mahd. Halvalla. 

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu kestää ja ensi kesänä kuteet on so last season. Kunhan pari pesua kestävät niin voi ostaa niin on aina muodin harjalla.

Vierailija
82/113 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se hyödyttää kun koko ajan vaan pohtii mikä päivä tappaisi itsensä. Ja miten sen tekisi. Jätetään kurjistukset muiden murheiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille jotka väitätte, että laatua ei enää saa, oletteko oikeasti käyttäneet laadukkaita tuotteita? Hinta ei aina takaa laatua, mutta ei ne laadukkaat tuotteet mitään ilmaisia koskaan ole. Ihan jo keskihintaiset vaatteet ja asusteet voivat olla todella laadukkaita, jos osaa katsoa materiaalin ja tunnustelee tuotteen ennen ostoa. Kiinan krääsäkaupoista ostamista perustellaan pelkillä tekosyillä. Yhtään oikeaa hyvää syytä ei ole ainakaan vaate-, asuste- tai sisustusostoille. (Autonosiin jne en ota kantaa, kun en niistä ymmärrä) Ostamalla noista paskakaupoista lisäätte meidän kaikkien kemikaalikuormaa.

Kyllä jokainen osaa esim laadukkaan vaatteen tunnistaa, niitä vain on niin todella harvassa että kuka jaksaa koittaa metsästää sitä. Täysin mahdotonta löytää se laadukas kappale joka vielä olisi omaa kokoa ja sopisi omaan tyyliin.

No ei kyllä osaa, tämä on tullut hyvin selväksi sekä omassa tuttavapiirissä että esim nettikeskusteluissa. Itse ostan paljon vaatteita käytettynä ja jonkun verran uutena, ja löydän kyllä laadukkaita ja omaan tyyliin sopivia vaatteita kummallakin tavalla. Tietysti se vaatii etsimistä, enkä välttämättä löydä edes kivaa yksiväristä t-paitaa jostain tietystä kaupasta. Mutta mieluummin katson potentiaalisten kauppojen tarjonnan netistä kuin otan vaan ekan välittävän joka tulee vastaan, koska kokemus on opettanut että huonosta tuotteesta tulee vain paha mieli. Enkä pukeudu säkkimalleihin enkä pidä räikeistä, isokokoisista kuvioista, ja olen tarkka väreistä, materiaaleista ja malleista.

Vierailija
84/113 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatu kestää ja ensi kesänä kuteet on so last season. Kunhan pari pesua kestävät niin voi ostaa niin on aina muodin harjalla.

Marimekko onki hyvä esimerkki tästä "pakko olla muodin harjalla" kurasta.

Vierailija
85/113 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille jotka väitätte, että laatua ei enää saa, oletteko oikeasti käyttäneet laadukkaita tuotteita? Hinta ei aina takaa laatua, mutta ei ne laadukkaat tuotteet mitään ilmaisia koskaan ole. Ihan jo keskihintaiset vaatteet ja asusteet voivat olla todella laadukkaita, jos osaa katsoa materiaalin ja tunnustelee tuotteen ennen ostoa. Kiinan krääsäkaupoista ostamista perustellaan pelkillä tekosyillä. Yhtään oikeaa hyvää syytä ei ole ainakaan vaate-, asuste- tai sisustusostoille. (Autonosiin jne en ota kantaa, kun en niistä ymmärrä) Ostamalla noista paskakaupoista lisäätte meidän kaikkien kemikaalikuormaa.

Kyllä jokainen osaa esim laadukkaan vaatteen tunnistaa, niitä vain on niin todella harvassa että kuka jaksaa koittaa metsästää sitä. Täysin mahdotonta löytää se laadukas kappale joka vielä olisi omaa kokoa ja sopisi omaan ty

Miten sinulle on tullut selväksi ettei muut tunnista laatua? Se ei ole minkään erikoistaito tai rakettitiedettä. Yhä olen sitä mieltä että se kyllä tunnistetaan mutta löytäminen on vaikeaa ja vaatii paljon vaivaa, siitä sinäkin olet samaa mieltä selvästi. 

Vierailija
86/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokainen osaa esim laadukkaan vaatteen tunnistaa, niitä vain on niin todella harvassa että kuka jaksaa koittaa metsästää sitä. Täysin mahdotonta löytää se laadukas kap

Ihan sillä että aikuiset ihmiset kysyy mistä tunnista vaikka laadukkaat kengät tai takin. Ei se mitään rakettitiedettä ole, mutta ei ole myöskään esim napin ompelu eikä sitäkään kaikki osaa. Kaikki taidot pitää joskus opetella.

Vierailija
87/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikean pöytä, Ikean sohva, Ikean kirjahylly...

Mitään muuta nimeäkö näillä tuotteilla ei ollut?

Normaalisti eri tuotteilla on eri valmistajat, ei minkään muun liikkeen asiakkaat puhu pelkän myyjäliikkeen nimellä tuotteista.

Ikeafani on ikeafani, eipä näiden kommenteilta voi oikein mitään edes odottaa.

On täysin selvää, miksei näitä tuotteita mainita nimeltä. On paljon helpompaa esittää väärä väite tuotteen laadukkuudesta, jos ei kerro mistä tuotteesta on kyse.

Vierailija
88/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean huonekalut on monesti ryssitty jollain ihan mitättömällä rakenneratkaisulla. meillä on sellainen lipasto jossa kolme isoa vetolaatikkoa päällekkäin. Kaluste on joka tavalla ihan toimiva, ja jopa kivan näköinen. Mutta: Laatikoitten pohjalevy on 3 millin kovalevyä. Levy taipuu niin paljon, että laatikon pohja tavaroineen roikkuu alemman laatikon sisällä monta senttiä, ja taipuessaan irtoaa laatikon sivulevyn urasta. Eikä laatikossa kuitenkaan säilytetä juuri neulepuseroa painavampaa tavaraa.

Joo, tiedän. Voin itse askarrella uudet pohjalevyt vaikka kuuden tai kahdeksan millin kovalevystä, eikä aikaa mene kuin yksi viikonloppu. Mutta mielestäni tuo asia olisi pitänyt miettiä IKEAlla.

Vierailija
89/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole rahaa. Sitäpaitsi valmistajillakaan ei ole halua käyttää rahaa laatuun, kaikki toiminta tähtää siihen, että osakkeenomistajat saavat maksimaaliset voitot ja kaikki muu joustaa sen edessä, työntekijöiden palkat, tuotteiden laatu, jne. En halua tukea sellaista.

Vierailija
90/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun Samuji paitaan tuli kainaloon reikä muutaman kuukauden käytön jälkeen. 

Marimekon t-paita kesti kaksi kesää, sitten alkoi tulla nukkaa. Myönnän että käytin tuota Marimekon paitaa kyllä aika ahkerasti. 

Ja mun mies osti 14v sitten Istanbulista 2 t-paitaa 5e/kpl. Sen verran tunnen materiaaleja ja ompelutyötä että näin niiden olevan laadukkaat. 

Nuo paidat on nyt pesty n 420x ja uudenveroiset! Edes värit ei ole haalistuneet pesussa, malli on edelleen vanumaton ja ompeleet ehjät!

Viimeksi ostin Polan (tämä ainakin aiemmin kotimainen merkki) pikkareita sellaisen 3-packin. Seuraavana aamuna saumat purkautui. Ihan silkkaa pskaa!!!

Vierailija
91/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Lindexiltä 2kpl paketin 40 denierin leggingsejä, varan vuoksi tavallista isompaa kokoa kun en tykkää jos kiristävät. Molemmat hajosi ekalla käyttökerralla, vaikkeivät tarttuneet mihinkään tms tyypillistä silmäpaon syytä. En mitään superlaatua odottanutkaan, mutta en myöskään että tuon paksuiset hajoaisivat käsiin kuin mitkäkin 10 d hämähäkinseitit joita ei tarvitse kuin katsoa rumasti ja tulee silmäpako.

Vierailija
92/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan tilannut Kiinasta mitään.

Mutta kertokaa mulle fiksummat miten Google oikein toimii kun se aivan jatkuvalla syötöllä tuuppaa mulle Temua.

En ole ikinä klikannut auki Temun sivuja.

Justiinsa etsin jotain keittiöhärpäkettä, jopa ihan tietyllä valmistajan merkillä mutta Temua vaan tulvi ruudulle.

Maksaako ne Googlelle että ovat esillä kaikissa hauissa?

Et ole asentanut mainosten estoa

Vierailija
93/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean huonekalut on monesti ryssitty jollain ihan mitättömällä rakenneratkaisulla. meillä on sellainen lipasto jossa kolme isoa vetolaatikkoa päällekkäin. Kaluste on joka tavalla ihan toimiva, ja jopa kivan näköinen. Mutta: Laatikoitten pohjalevy on 3 millin kovalevyä. Levy taipuu niin paljon, että laatikon pohja tavaroineen roikkuu alemman laatikon sisällä monta senttiä, ja taipuessaan irtoaa laatikon sivulevyn urasta. Eikä laatikossa kuitenkaan säilytetä juuri neulepuseroa painavampaa tavaraa.

Joo, tiedän. Voin itse askarrella uudet pohjalevyt vaikka kuuden tai kahdeksan millin kovalevystä, eikä aikaa mene kuin yksi viikonloppu. Mutta mielestäni tuo asia olisi pitänyt miettiä IKEAlla.

Et sitten osannut kertoa, että mikä malli. Joku ostanut halvinta Ikeaa ja ihmettelee, miten halpa hinta korreloinut laadun kanssa. Ikeassa laatukin maksaa.

Vierailija
94/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun Samuji paitaan tuli kainaloon reikä muutaman kuukauden käytön jälkeen. 

Marimekon t-paita kesti kaksi kesää, sitten alkoi tulla nukkaa. Myönnän että käytin tuota Marimekon paitaa kyllä aika ahkerasti. 

Ja mun mies osti 14v sitten Istanbulista 2 t-paitaa 5e/kpl. Sen verran tunnen materiaaleja ja ompelutyötä että näin niiden olevan laadukkaat. 

Nuo paidat on nyt pesty n 420x ja uudenveroiset! Edes värit ei ole haalistuneet pesussa, malli on edelleen vanumaton ja ompeleet ehjät!

Viimeksi ostin Polan (tämä ainakin aiemmin kotimainen merkki) pikkareita sellaisen 3-packin. Seuraavana aamuna saumat purkautui. Ihan silkkaa pskaa!!!

Heh juu vähän samanlainen kokemus. Ostin 35v sitten ihan huvikseni lähi-idästä "adidaksen" college-paidan. Ajattelin silloin että no eihän tuo maksa mitään joten otanpa sen mukaan. Käytin sitä varmaan 15v ja sen jälkeen unohdin kaapin perälle. Keväällä kun heittelin vaatteita pois niin tuo tuli vastaan ja katselin että paita on oikeasti kestänyt 35v ja se on täysin kuosissa ja reiätön edelleenkin vaikka olikin halpa kopio. Laitan sen taas päälle ja mietin samalla että olenpa ekologinen 😁 Ei taida näistä tämän päivän merkkituotteista olla samaan..

Vierailija
95/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan melkein aina sen edullisimman vaihtoehdon koska en ole oikein huomannut mitään eroa kalliin ja halvan tuotteen välillä. Myös ruokakaupassa ostan aina sen edullisimman vaihtoehdon.

Autokin millä ajan on se parin tonnin ritsa koska en näe mitään järkeä ostaa sitä kallista autoa. Ostin juuri uudet kesärenkaat autoon ja ne renkaat oli liikkeen halvimmat.

Näin saa rahaa säästöön,sijoituksiin ja pärjää palkalla paremmin.

M33

Vierailija
96/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska rahalla ei saa laatua.

Vierailija
97/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska rahalla ei saa laatua.

Ja katon kontit. Tyttäreni vaati tilaamaan Sheinistä itselleen vaatteita. Yritin estellä, ja valitsin näistä halpakaupoista. Noh, tilattiin kokeeksi, teini lupasi maksaa. 

Paketin tullessa pettymys oli tyttärellä suuri.  Tyttäreni on kokoa XS ja vaatteet olivat aivan epäsuhtia. Saattoi olla M-kokoinen xs:ksi merkitty tuote. Yksissä housuissa oli jo tahra ja yksi paota näytti alakoululaisten ompelemalta. Puuvillapsidat nyppyyntyivät heti ja sama juttu topeilla. Housut täyttä sekundaa. Bikineistä yhdet olivat käyttökelpoiset.

Että siinä teille tätä Shein-laaduttomuutta. Teini sai arvokkaan opetustunnin laadusta, kun laitettiin hänen maksettavakseen. 

Vierailija
98/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten merkkituotteiden valmistus siirretty halpatuontimaihin, niin mikä järki on maksaa kovaa hintaa pelkästä brändistä, kun laatu huonontunut huomattavasti.

Ennen vielä oli ja suosin kotimaista tuotantoa ja työtä, kohta ei kumpaakaan enää ole jäljellä.

Meille ei investoida, eikä vientiä ole riittävästi, millainen on tulevaisuutemme Suomi.

Vierailija
99/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan melkein aina sen edullisimman vaihtoehdon koska en ole oikein huomannut mitään eroa kalliin ja halvan tuotteen välillä. Myös ruokakaupassa ostan aina sen edullisimman vaihtoehdon.

Autokin millä ajan on se parin tonnin ritsa koska en näe mitään järkeä ostaa sitä kallista autoa. Ostin juuri uudet kesärenkaat autoon ja ne renkaat oli liikkeen halvimmat.

M33

Ja kaikki pa:t yläpeukuttaa. Parin tonnin ritsoissakin on väliä, että voiko autolla edes ajaa ilman että auto puoltaa heti ojaan. Sama juttu talvirenkaissa. Miksi ostaa kesän kynnyksellä uudet kesärenkaat kun kesärenkaat ovat halvimmillaan syksyllä? Samalla saa huippurenkaat halvalla ja ei mee heti ekaan vesiliirtoon. Tähän vuodenaikaan kannattaa ostaa talvirenkaat.

Samanlsista logiikkaa on halvimman elintatvikkeen ostot. Täyteaineita, kuten palmuöljyä, tärkkelystä ja erilaisia jauhoja lisätään noihin halvimpiin tuotteisiin. Vanhana noilla on jo merkitystä.  Ja mulla on kyllä varaa sijoittaa, kyse on siitä, miten sijoittaa.

Vierailija
100/113 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Ja kaikki pa:t yläpeukuttaa. Parin tonnin ritsoissakin on väliä, että voiko autolla edes ajaa ilman että auto puoltaa heti ojaan. Sama juttu talvirenkaissa. Miksi ostaa kesän kynnyksellä uudet kesärenkaat kun kesärenkaat ovat halvimmillaan syksyllä? Samalla saa huippurenkaat halvalla ja ei mee heti ekaan vesiliirtoon. Tähän vuodenaikaan kannattaa ostaa talvirenkaat.

Samanlsista logiikkaa on halv

Itse ostin oman autoni käteisellä huutokaupasta, 4000€. Sillä olen nyt ajellut melkein 7 vuotta eikä mitään kummempia vikoja ole ilmennyt, perus huollot tehty aina itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi