Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei ymmärrä älykkään ihmisen tarpeita

Vierailija
14.04.2024 |

Aina kun käyn vanhempieni luona kylässä, äitini paasaa ruutuajastani. Mutta hän ei tyhmänä ymmärrä sitä, että minulla, älykkäänä ihmisenä elämän tarpeet on erilaisia. Äitini on sellainen sosiaalinen ihmisihminen, joka juttelee ihmisten kanssa on kiinnostunut heidän asioistaan. Murehtii toisinaan muidenkin murheet kun ei omia enää ole.

Minä en ole tippaakaan kiinnostunut toisten ihmisten asioista. Tarvitsen jatkuvasti mietittävää, pähkäiltävää ja monimutkaisten ongelmien ratkaisua. Saan vain päänsärkyä ja ahdistusta, jos minun on omien murheideni lisäksi murehdittava tuntemattomien ihmistenkin murheet. 

Käytännössä tietokone on asia, joka pitää pääni kasassa. Jos ei tietokonetta olisi olisin tappanut itseni ajat sitten. 

Luonnollisesti tähän harrastukseen uppoaa rahaakin eikä vähän yli keskituloisena tahdo säästöön jäädä mitään. Luonnollisesti opintolainan voimakas koronnousu tähän vaikuttaa myöskin.

M38

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole omaa elämää ja mielenkiintoista tekemistä, aletaan juoruta muiden kanssa. Tätähän moni nainen harrastaa ja sanovat vain olevansa niin sosiaalisia 😀 

Ja viime kädessä juoruaminen pitää ihmisyhteisöt koossa ja tilanteen tasalla, ja myös pelastaa henkiä, kun ymmärretään mennä apuun ajallaan. Jos se joitain myös ajaa vaikeuksiin. Siinä on valtava ero, onko juoruaminen informaationvaihtoa ja aidosti sosiaalista perehtymistä vai pahantahtoisten ajatusten viljelyä ja markkinointia.

Mistä muuten ap älynsä on mahtanut periä, oliko isä nero? 

Isä oli teknikko ja myöhemmin myös insinööri. Toimi metsäalalla ylempänä päällikkönä. Siskoni taas on täysin samanlainen kuin äitini. Hän ei edes kirjoittanut matematiikkaa lukiossa, kun ei ollut pakko eikä äly riittänyt. Itse olen koulutukseltani sähkötekniikan insinööri+tänä keväänä sähkötekniikan dippa.

M38

Vierailija
22/23 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole omaa elämää ja mielenkiintoista tekemistä, aletaan juoruta muiden kanssa. Tätähän moni nainen harrastaa ja sanovat vain olevansa niin sosiaalisia 😀 

Ja viime kädessä juoruaminen pitää ihmisyhteisöt koossa ja tilanteen tasalla, ja myös pelastaa henkiä, kun ymmärretään mennä apuun ajallaan. Jos se joitain myös ajaa vaikeuksiin. Siinä on valtava ero, onko juoruaminen informaationvaihtoa ja aidosti sosiaalista perehtymistä vai pahantahtoisten ajatusten viljelyä ja markkinointia.

Mistä muuten ap älynsä on mahtanut periä, oliko isä nero? 

olet geenirasisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ainakin kiertävät ap:n kaukaa.

Ap:n tyyppisiä naisiakin on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi