Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei ole ajanut ollenkaan ajokoulun jälkeen!!!!!!

Vierailija
14.04.2024 |

Kertoi, että on ajokoulun jälkeen kerran ajanut veljensä autolla ja sen jälkeen ei enää ollenkaan. Siitä jo kymmeniä vuosia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole ajanut autokoulun jälkeen. En tarvinnut autoa mihinkään enkä halunnut ylimääräisiä kustannuksia. 

Vierailija
2/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Ainakin 50-luvulla syntyneissä on monia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia on. Mitä siitä?

Vierailija
4/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

autokoulu

Vierailija
5/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea vaan ymmärtää, miksiköhän alunperin on se kortti hankittu, kallista lystiä ollu kuitenkin aina. 

Vierailija
6/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea vaan ymmärtää, miksiköhän alunperin on se kortti hankittu, kallista lystiä ollu kuitenkin aina. 

Ei 18-vuotiailla ole kristallipalloa, josta näkee miten elämä menee vuosien mittaan. Jos muuttaa asumaan paikkaan missä on hyvä julkinen liikenne niin ei autolle ole tarvetta.

Vierailija
7/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajoin kortin, kun isäni lupasi että saan hänen käytetyn autonsa kun itse ostaa uuden. Itse maksoin autokoulun ja kun sain kortin, isä myi samana päivänä auton naapurille. Koska olin käyttänyt tyhmyyttäni kaikki säästöni ajokorttiin, ei ollut varaa autoon. Vuosia myöhemmin en enää halunnut autoa ostaa, vaikka olisi rahaa ollut. Säästin mieluummin asunnon käsirahaa varten.

Vierailija
8/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajoin kortin, kun isäni lupasi että saan hänen käytetyn autonsa kun itse ostaa uuden. Itse maksoin autokoulun ja kun sain kortin, isä myi samana päivänä auton naapurille. Koska olin käyttänyt tyhmyyttäni kaikki säästöni ajokorttiin, ei ollut varaa autoon. Vuosia myöhemmin en enää halunnut autoa ostaa, vaikka olisi rahaa ollut. Säästin mieluummin asunnon käsirahaa varten.

Samantyyppinen tarina täälläkin taustalla. 

Vierailija
9/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 18-vuotiailla ole kristallipalloa, josta näkee miten elämä menee vuosien mittaan. Jos muuttaa asumaan paikkaan missä on hyvä julkinen liikenne niin ei autolle ole tarvetta.

No joo, mutta kai se yleensä harkiten hankitaan, ja kannattais pitää taitoa yllä jos vaikka tulee pakottava tilanne jossain vaiheessa. Mutta kaipa joissain parisuhteissa mennään niin ett on se yks auto ja sitä ajaa mies.

Vierailija
10/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hukkaan heitettyä rahaa ja mahdollisuutta. Luulisi, että viitsisi edes joskus ylläpitää ajotaitoaan ettei ajokortti menisi hukkaan. Niin moni nainen ei uskalla enää auton rattiin kun tulee pieni tauko, jos ei heti kortin saamisen jälkeen ole viitsinyt ajaa. 

Tietysti jos vanhemmat on maksaneet kortin niin rahanhukka ei hetkauta. 

Vierailija
11/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ajokortin vuonna 1983. Sen jälkeen en ole kertaakaan ajanut autolla. Jos minun nyt pitäisi istuutua ajajan penkille niin en tiedä kuinka toimia.

Vierailija
12/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli 70-luvulla yleinen käytäntö, että ajokortti hankittiin. Ajokortti kallistui vuosi vuodelta ja se oli kannattavaa ajaa tuo kortti mahdollisimman varhain.

En minäkään kortin saatuani ajanut oikeastaan yhtään. 80-luvulla tapasin nykyisen mieheni, jolla oli sitten auto.

Nopeasti muistui kaikki säännöt ja pian ajelin kuin vanha tekijä.

Pääosin ajelen automaattivaihteilla, mutta oli siinä aikoinaan hyötyä myös oppia manuaalivaihteisto.

Nykyään tarjoan ajomahdollisuutta tyttärelleni, jolla on kortti muttei ajokilometrejä juuri lainkaan. Ei häntä kuitenkaan liiemmin kiinnosta autoilu.

Vierailija
13/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain ajokortin vuonna 1983. Sen jälkeen en ole kertaakaan ajanut autolla. Jos minun nyt pitäisi istuutua ajajan penkille niin en tiedä kuinka toimia.

Miksi hankit edes kortin? 

Vierailija
14/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan pari työkaveria, jo keski-ikäisiä, joilla molemmilla oli ajokortti mutta eivät olleet ajaneen vuosiin. Molempien miehet toi ja haki heidät aina töistä, vuosikausia.

Työnantaja siirsi osaston toimipisteen naapuri kaupunkiin ja tuolloin toinen vaihtoi kokonaan eri työhön ja toinen opetteli uudelleen ajamaan että pystyi hoitamaan työmatkat, julkisilla ei olisi onnistunut.

Vierailija
15/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ajokortti enkä oo ajanut vuosikymmeneen

Vierailija
16/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetusluvalla hankin sen :)

Vierailija
17/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Mun äiti on ajanut 70-luvulta lähtien varmaan. Mutta mulla on syitä miksi en voi ehkä ajaa tai hankkia korttia. Ellei tapahdu ihme tai muutos.

Vierailija
18/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen esimerkki siitä, että naiset eivät käytä / eivät osaa käyttää koulutustaan hyödyksi.

Turha kouluttaa.

Vierailija
19/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat pakottaneet ja maksaneet. Sama miehillä armeijan kanssa. Monia ei kiinnotaisi oikeasti, mutta vanhemmat pakottaa. Autokoulussa sama juttu.

Vierailija
20/29 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajoin autokoulun jälkeen noin vuoden, sitten olikin taukoa 16 vuotta ja sen jälkeen olen ajanut 18 vuotta. Ja ajan niin pitkään kun ajokortti on 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme