Onko täällä ortodokseja? Miten suhtaudutte, jos läheinen on parisuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa?
Tapailen henkilöä, joka kuuluu ortodoksiseen kirkkoon, muttei ole itse uskonnollinen tai uskovainen. Sivulauseista on käyny ilmi, että hänen lähisukulaisensa ovat kuitenkin aika uskonnollisia (paastoavat ja käyvät kirkossa usein). Sen enempää ei olla vielä aiheesta puhuttu.
Itse en tunne muita ortodokseja niin läheisesti, että tuntisin heidän ajatusmaailmaansa tai sitä miten konservatiivisiä he ovat (tietenkin se riippuu henkilöstä, mutta noin keskimäärin - ollaanko konservatiivisuudessa lähempänä evlutteja vai vaikka helluntailaisia?)
Onkohan juurikaan toivoa, että nämä ortodoksit perheenjäsenet suhtautuisivat positiivisesti minuun lapsensa/sisaruksensa kumppanina?
Kommentit (22)
Mie kuuntelen aina HOSin liturgioita youtubesta ja nautin. Käyn myös Valamon kursseilla. Ortodoksisuudessa on suurempi paino viisaudessa kuin opissa. Ilokseni oon saanu perehtyä molempien kotimaisten kirkkojen toimintaan ja hengellisyyteen.
Oman lapseni kuoltua (kastettu ortodoksiksi) lähennyin yhä enemmän ortodoksisuuteen, koska siellä kuolemaakin eletään eri tavalla todeksi kuin luterilaisuudessa.
Samansukupuolisten avioliittoa en ole huomannut dissattavan. Ei siis tehdä numeroa.
Miun musikkain, eikä minun.