Lue keskustelun säännöt.
Pitkäaikaissairaat, onko teillä kokemusta siitä että läheiset eivät ymmärrä miten sairaita olette?
13.04.2024 |
Ehdottelevat jotain mitä teitte ennen sairastumista tai sairauden pahenemista ja kertovat pahoittaneensa mielensä kun kieltäydytte aina vaan? Yhä uudestaan olettavat että kaikki on niin kuin ennenkin vaikka heidän pitäisi tietää millainen sairautenne on ja mitä aiheuttaa.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Se lienee aika yleistä.
Itselläni tosin enemmän kokemusta sellaisesta hyväntahtoisesta ymmärtämättömyydestä, että ehdottavat asioita joita olen kertonut etten voi tehdä, ja kun sanon että en minä edelleenkään pysty tuohon, niin he sanovat "ai jaa, luulin sen olevan tilapäistä, mutta jos et kerran vieläkään pysty niin ok" ja sitten ollaan keksitty muuta tekemistä :) Läheiset, jotka näkevät mua harvemmin, eivät oikein ole vielä sisäistäneet sitä, että mun elämä ja toimintakyky on muuttuneet dramaattisesti ja pysyvästi.
Kannattaa liittyä potilasyhdistykseen ja ehkä (jos ei pelota tietoturvariskit) omaan sairauteen liittyviin Facebook-ryhmiin. Luulen, että saisit niistä enemmän vertaistukea kuin täältä :)