Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolivuotta erosta ja yhtäkkiä ex haluaakin palata takaisin yhteen. Onko täällä joku palannut yhteen?

Vierailija
13.04.2024 |

Olen hämmentynyt, pää on täynnä tyhjää ja samalla paljon muistoja ja niin edelleen. Se oli juurikin ex-vaimo, joka halusi ehdottomasti erota, jätti minut ilmoittamalla ettei halua enää nähdä ja tuolloin laitettiin ero vireille. Yritin jarrutella pikaista eroa sanomalla, että puhuisimme kunnolla ensin enkä oikein edelleenkään tiedä mistä vaimon nopea erohalu syttyi tuolloin. Pettänyt en ole enkä valehdellut. Luottamuspula on minulla vaimoa kohtaan, vaikkei pettämistä ole tapahtunut eikä kummallakaan ole uutta kumppania, myöskään lapsia ei ole. Erossa yhteinen koira jäi minulle, koska vaimo yhtäkkiä vain päätti lähteä. Tänään aamupäivällä ovikello soi ja satuin olemaan kotona, kun työmatka peruuntui ja suureksi yllätyksesi ex-vaimo seisoi ovella riutuneen näköisenä sanoen että haluaa perua eron heti. Sanoin vain etten sellaiseen suostu puhumatta enkä varsinkaan, kun ero oli alunperinkin vaimon idea. Suostuin ottamaan vaimon hetkeksi (viikonlopuksi) matkalaukkuineen päivineen ja nyt se nukkuu päätään selväksi vierashuoneessa. Korostin etten tee nopeita päätöksiä enkä ota vaimoa tänne suoraan asumaan, koska meidän on puhuttava kunnolla. Ex-vaimo kertoi ettei tällä ole asuntoa ja itkien hysteerisesti pyysi auttamaan kaikessa. Jos olisin ollut tiukkana, niin yhtä hyvin olisin voinut pyytää exää lähtemään pois, mutta kuuntelen nyt ensin mitä tällä on sanottavana ja samalla yritän selvittää voiko luottamuspulaa korjata, sillä niin paha maku jäi exän toiminnasta ja sanoista. Rahaa ei pyytänyt mutta sitä en aio antaa, koska minua ei käytetä enää oman edun tavoitteluun. M36

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, 2 vuoden jälkeen entinen vaimo palasi takaisin. On nyt minulla kotieläimenä. Aika vähä ruokainen ja saattaa siivotakin joskus. Töissä ei ole.

Vierailija
42/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto aloituspämmin tieltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
.
43/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naisserkku on kahdesti hakenut avioeroa miehestään mutta perunut molemmat 

Vierailija
44/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo aloitus nyt on edes totta, niin et tietenkään ota takaisin niin epäluotettavaa ja ilmeisesti päihteitäkin käyttävää naista. Vaikea on löytää ketään sitä huonompaa, joten sun only way is up.

N54

Vierailija
45/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksianto on hieno asia, mutta se ei aina toimi. Molemmilta sitoutumisen aste täydet 100 %. Ja ensin terapiaa. Jos tilanteessa olisi ollut väkivaltaa tai petosta, yhteen ei ole paluuta. 

Jälkimmäisessäkin suhde voi onnistua uudelleenlämmitettynä, kun yhtä lailla molemmat sitoutuu täysillä ja terapiaa on tukena.

Vierailija
46/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mun eksä yritti tulla takaisin kun nyksänsä pahoinpiteli hänet, mutta en ottanut.

Vierailija
47/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:tä viedään kuin litran mittaa. Koditon känniläinen tarvii yösijaa, ei se sinua halua kuin avuksi.

Vierailija
48/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mustakin kuulostaa ikävä kyllä siltä, että naisen juttu toisen miehen kanssa mennyt mönkään, ja nyt palaa exän luo häntä koipien välissä. Älä suostu olemaan varavaihtoehto! 

Kunnioita itseäsi.

Vierailija
49/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä sattuu ja tapahtuu.

Saattaa olla että vaimon suunnitelmat meni mönkään. Jos oli uusi katottuna niin se toinen osottu kuitenkin jotenkin vääräksi. Meni tunteilla tossa tilanteessa.

ex mieheni jäi viime kesällä kiinni rakkaus viestittelystä toisen kanssa ja Tinderin käytöstä, eikä ollut ystäviä siellä etsimässä.

Annoin kuitenkin uuden tilaisuuden. Oltiihan me oltu yhdessä 33 vuotta. Lapsia ja talo. Ihana puutarha.

Ei muuttanut kuitenkaan tapojaan. Onneksi huomasin tämän, ja siintä olen todella kiitollinen.

Exälleni olin vaan se tuttu ja turvallinen. Ei varmasti olisi viitsinyt eroprosessia käynnistää itse.

Nyt asun vihdoin omillani. Pidän todella uudesta asunnostani. Opin tuntemaan itseni ja toiveeni.

Pärjään ja osaan itse. Viimeeksi asunut yksin 19 vuotiaana.

Ei mitään kiirettä mihinkään suuntaan rakkauden suhteen. Se mikä on tullakseen tulee.

Ap jos ex vaimosi on saamaton niin auta järjestämään asunto jos mahdollista niin läheltä hänen työpaikkaansa. 

Sano että katsellaan jos on paluuta yhtyyn mutta asutaan ainakin erillään.

Näin neuvoisin toimimaan.

Vierailija
50/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksianto on hieno asia, mutta se ei aina toimi. Molemmilta sitoutumisen aste täydet 100 %. Ja ensin terapiaa. Jos tilanteessa olisi ollut väkivaltaa tai petosta, yhteen ei ole paluuta. 

Jälkimmäisessäkin suhde voi onnistua uudelleenlämmitettynä, kun yhtä lailla molemmat sitoutuu täysillä ja terapiaa on tukena.

Terapias tai ei niin se petetyksi tullut ei tule koskaan luottamaan täysin siihen pettäjään.

Odottaa vaan että tapahtuu uudestaan. 

Pettäjä on jo kerran saanut anteeksiannon ja päässyt takasin niin miksi ei toiseenkin kertaa?

Vierailija
51/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä on pettäjä. Ei pelkästään fyysiset tapahtumat vaan hän on pettänyt henkiselläpuolellakin samalla ja luottamus on mennyt

Vierailija
52/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapias tai ei niin se petetyksi tullut ei tule koskaan luottamaan täysin siihen pettäjään.

Odottaa vaan että tapahtuu uudestaan. 

Pettäjä on jo kerran saanut anteeksiannon ja päässyt takasin niin miksi ei toiseenkin kertaa?

Ihan omasta kokemuksesta voin sanoa että olen oppinut luottamaan ja mies on sen arvoinen. Ja myös pettäjä voi järkiintyä siitä kokemuksesta kun on toista satuttanut pahemman kerran. Toki jos on ihan kakara luonteeltaan eikä osaa ajatella tekojaan, asia on eri.

Vierailija
53/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä aloittajan tilanteessa kuulostaa siltä ettei kannata jatkaa. Eikä ottaa häntä takaisin.

Mutta noin muuten, jos tahtoa on niin yhteen palaaminen voi hyvin onnistua. Meillä onnistui. Ennen eroa oli jopa väkivaltaa ja sairaalloista mustasukkaisuutta, luottamusongelmien lisäksi. Hyvän pariterapian ja vankan oman tahdon (molempien) jälkeen ongelmista päästy eroon ja yli.

Vierailija
54/54 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikka harkitsisit palaamista yhteen, tee ensin pari asiaa.

1) Älä muuta heti takaisin yhteen. Juttele exän kanssa ja pidä huolta että hän hankkii oman majoituksen, joko sukulaisen tai ystävän luota kunnes saa oman asunnon.

2) Selvitä mitä haluat itse, äläkä pelkästään taivu toisen tahtoon. Exän pitää saada ensin oma elämänsä kuntoon, sen jälkeen voitte tutustua uudelleen jos niin haluatte. Vaikka olisitte olleet naimisissa, voitte aloittaa tapailulla. Muuten toistatte uudestaan vanhat virheet.

3) Sinulla ei ole kiire mihinkään. Vaikka exä olisikin nyt valmis palaamaan yhteen kanssasi, sinun ei tarvitse päättää heti. Ota omaa tilaa, juttele hänen kanssaan ja etene rauhallisesti. 

Tsemppiä jatkoon.