Marimekko, noloa đ€ąđ€ą
Ne kamalat tekstikassit on saaneet jatkoa repun muodossa... ihmiset siis maksaa ettÀ saa olla ilmaisena mainoskylttinÀ, niin noloa!!!
Kommentit (94)
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1247717
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000015622.html
Lapsityövoima, epÀeettisyys.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo jo vÀistyvÀÀ trendiÀ, mutta tulee aika ajoin takaisin, kun joku ghettogangsta taas alkaa rehennellÀ ekalla aidolla merkkituotteellaan ja valkoiset penskat seuraa silmÀt pyöreinÀ perÀssÀ.
Mutta isot merkit irvailee kuluttajille itsekin: olihan ÀskettÀin muotinÀytöksessa teippirullan nÀköinen kÀsikoru, jossa oli vain logo lÀntÀtty ja hintalappu 3000 egee. Se on sitÀ nykyajan ironiaa. Kato kun MINà haluun pistÀÀ rahani just ironisesti tÀhÀn, vetuttaako?
Ghettogangsta Marimekon raitapaidassa, unikkohousuissa ja kangaskassi kÀdessÀ, tulevaisuuden trendi.
Mulla on Unikko olkalaukku, olen kyllÀ tykÀnnyt.
Unikko on loppuunkaluttu kuosi. En voi ostaa patalappuakaann sillÀ kuviolla. Olisiko aika kehitellÀ muuta?
Marimekko on ruvennut myymÀÀn farkkuja, myös unikkokuviolla. Hinta yli kaksisataa euroa. Melkoinen hinta, tosin housut ovat elastaanittomia eli oikeaa farkkukangasta. HyvÀnnÀköisiÀ kyllÀ!
Taidat olla kateellinen, kun sulla ei ole varaa ko. laukkuun!
Unikko kuosi puuttuu enÀÀ vessapaperista. Marimekon yksilöllisyys jÀi 1970 ja 1980 luvuille.
Nyt Marimekko on suomalaisten massa kamaa. Kallista, hyvÀksyttÀvÀÀ ja turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen, joka vaatteet pÀÀllÀ lompsii pihalla on ilmainen mainoskyltti. Kannat pÀÀllÀsi logoja pÀÀstÀ varpaisiin, alkaen hatusta tai silmÀlaseista ja pÀÀtyen kenkiin. MitÀ eroa siinÀ on lukeeko repussa marimekko tai jokin muu logo? Suljet silmÀt jos liikaa sÀrkee.
Ei minulla ole missÀÀn vaatteessa mitÀÀn logoa, minÀ mikÀÀn mainostaulu ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo jo vÀistyvÀÀ trendiÀ, mutta tulee aika ajoin takaisin, kun joku ghettogangsta taas alkaa rehennellÀ ekalla aidolla merkkituotteellaan ja valkoiset penskat seuraa silmÀt pyöreinÀ perÀssÀ.
Mutta isot merkit irvailee kuluttajille itsekin: olihan ÀskettÀin muotinÀytöksessa teippirullan nÀköinen kÀsikoru, jossa oli vain logo lÀntÀtty ja hintalappu 3000 egee. Se on sitÀ nykyajan ironiaa. Kato kun MINà haluun pistÀÀ rahani just ironisesti tÀhÀn, vetuttaako?
Ghettogangsta Marimekon raitapaidassa, unikkohousuissa ja kangaskassi kÀdessÀ, tulevaisuuden trendi.
đ
Mun milelestÀ ihan laadukkaita, ajattomia tuotteita.
Marimekko on niin loppuun kulutettu merkki, ettÀ tuntuu koomiselts kun joku sitÀ kÀyttÀÀ vaatteissaan tai sisustuksessa. Mutta ulkona liikkuessasi olet ainakin omasta mielestÀsi muotitietoinen
-Marimekon laukkuja valmistetaan Kiinassa alkeellisissa oloissa ja pienellÀ palkalla, kerrotaan uudessa Marimekkoa kÀsittelevÀssÀ tietokirjassa.
TÀnÀÀn julkaistavan Marimekko - Suuria kuvioita -kirjan toimittajat vierailivat Marimekon Kiinan-tehtaalla kevÀÀllÀ 2015 ja havaitsivat, ettÀ työntekijöitÀ työskentelee tehtaassa vain noin reilun kymmeneen asteen lÀmpötilassa kerrospukeutuneina.
Toimittajat haastattelivat yhtÀ tehtaan ompelijoista, joka kertoo ompelevansa talvisin toppatakissa saumoja Ristomatti Ratian suunnittelemaan Marimekon Cash& Carry -laukkuun. TyöntekijÀ kertoo tienaavansa hieman alle viisisataa euroa kuussa. Tuntipalkka on noin kaksi euroa. Suomessa kyseinen laukkumalli maksaa 59 euroa. - Kaleva 2015
Rakastan vanhaa Marimekkoa! Olen kerÀillyt heidÀn vanhaa tuotantoaan ja ihan kÀytÀnkin niitÀ. Tulee ihanat seitkytlukuvibat.
JÀnnÀ, ettÀ nimenomaan Marimekko tuntuu hiertÀvÀn monia siinÀ mÀÀrin, ettÀ pitÀÀ pÀÀstÀ purkautumaan nettiin. On lukuisia tuotemerkkejÀ, mistÀ itse en niin diggaile, mutta ettÀ jaksaisin haukkua niiden kÀyttÀjiÀ netissÀ, en vain keksisi, miksi.
Ps. En ole tanakka, enkÀ polkkatukka
Marimekon ostosten yli 100 e yhteydessÀ jaettavien ilmaisten logokassien puuvillainen materiaali on ruokotonta. NyppÀÀntyy parin pesun jÀlkeen. VÀrit myös haalistuvat. En suosittele ostamaan niitÀ.
Vaatteiden kanssa kannattaa olla tarkka ja mitata ovatko kappaleet samanpituisia. Jo viisi mekkoa reklamoitu, joissa mm. hihat, olkaosat, takakappaleet ovat eripituisia +/- 1,5 cm (ongelma leikkausvaihde kun satoja kappaleita leikataan samaan aikaan). Ottakaa mittanauha mukaan ostoksille!