En ymmärrä mitä järkeä on tuhlata ainoa elämä työntekoon
Kahdeksan tuntia päivisin pitäisi tuhlata aikaansa johonkin työntekoon joka on epämiellyttävää ja josta ei saa riittävästi rahaa. Kun pääset töistä kotiin niin on vapaata 6-7 tuntia ja taas nukkumaan ja valmistautumaan uuteen työpäivään. Tällä tavalla pitäisi elämä tuhlata pois? Vuoden odotat vaivaista neljän viikon kesälomaa ja sitten taas sama oravanpyörä alkaa.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvempi miljonäärinä vaivautuukaan tuohon oravanpyörään menemään, Useimpien on pakko eli muuta vaihtoehtoa ei ole.
Moni on työllään miljoonansa ansainnut eikä osata lopettaa vaikka rahaa on.
Kertoo juuri siitä, että näitä super korkean palkan töitä tehtäisiin vaikka ilmaiseksi, koska ne ovat mielekkäitä ja haastavia ja niitä voi verrata harrastukseen.
Eikö näissä töissä pitäisi olla pieni palkka, kun siitä saa valtavasti sitä henkistä tyydytystä ja kun työ on muutenkin mukavaa ja sitä tekisi vaikka ilmaiseksi?
Ja sama päinvastoin, eikö töistä pitäisi maksaa sitä enemmän, mitä inhottavampaa, tylsempää, raskaampaa, likasempaa tai vaarallisempaa se on?
Niin totta tuo aloitus! Inhoan työtä, inhoan todella! EN aio jatkaa eläkeikään asti. Onneksi olen kerännyt sen verran omaisuutta, että pääsen pois työelämästä 55 vuotiaana. En jatka päivääkään yli. Miksi tehdä paskaduunia? Ei kiitos, myyn omaisuuteni ja muutan johonkin lämpimään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi on olemassa ansaittu eläkepäivät. Ensin raadetaan niska limassa ja sitten voi sen lyhyen loppuelämän ottaa rennommin.
Mitään takeita ei ole että siellä lyhyessä loppupäässä ehtii enää rentoilla muuten kuin haudassa makaamalla.
Oli oikein mukava, kun nuorena ja hyvinvoivana ehti kokea kaikkea kivaa, minkä raha mahdollisti. Oli todella hienoa asua yksin kolmiossa, ja tehdä yhdestä huoneesta harraste huone, jonne saattoi aika pienellä työnteolla varustamaan äänitysstudion. Oli kivaa kun pääsi alta kolmekymppisenä vähän näkemään maailmaa, ei sitä näin eläkeikää lähestyvänä jaksaisi, eikä työttömänä olisi ollut mahdollista.
Oma maailmani on kutistunut aika pieneksi työttömyyden myötä, koti-kauppa-kirjasto on pitkälti nykyinen elämäni maailma.
Eihän sitä ole mitään takeita, että kukaan edes elää vanhaksi, joten kannattaa nuorena lähteä työelämään jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
"tuhlata aikaansa johonkin työntekoon joka on epämiellyttävää ja josta ei saa riittävästi rahaa. Kun pääset töistä kotiin niin on vapaata 6-7 tuntia ja taas nukkumaan ja valmistautumaan uuteen työpäivään"
Pidän työstäni ja minulla mukavat työkaverit. Palkka ja liukuva työaika mahdollistaa minulle myös vapaa-aikani toteuttamisen. Työnantajallani on myös erilaisia vapaa-ajan tapahtumia pienellä omavastuulla, joihin osallistun yhdessä hyvien ystävieni kanssa, jotka sattuvat olemaan myös työkavereitani.
Palkkakin on tilastojen mukaan keskituloinen, joten minulla on hyvin vähän valittamista siitä, että miten työni vaikuttaa arkeeni.
Olen saanut onneksi hyvän työyhteisön ja tehdä itselleni mieleistä työtä. Kotiin meneminenkin on mukavaa, kun siellä ei ole 24/7.
Jos jossakin on oltava tiettyyn kellon aikaan, niin on koko päivä on pilalla. - Lin Jutang, Maallinen onni
Tai sinne päin. Ei ihan suora lainaus... muistista vedin.
Ja sitten toistat sitä sen 40 vuotta... aika kehno muiden määräämä elämä sanoisin...
Kehittää pitäisi ko. diiliä...
Itse olen tehnyt työtä siksi, että se on mielekästä, on mukavat työkaverit ja siitä saa rahaa. Minulla on 38 päivää vuodessa vapaata ja 60 päivää voi olla sairauslomalla täydellä palkalla. Olen ollut myös osasairauspäivärahalla. Jostain syystä alalle on myös kovasti tunkua. Kun paikka tulee auki, siihen tulee n. 60 hakemusta, vaikka tämä on melko pieni kaupunki.
Rahalla voi sitten vapaa-ajalla tehdä kaikkea mukavaa, kuten käydä ravintolassa syömässä, viettää hotellilomia Suomessa ja ulkomailla. Tutustua kulttuurikohteisiin ja museoihin. Sivistää itseään ja myös hemmotella läheisiään.
Mitä sun "parempi" elämä on?
Kurjuutta, ei koskaan rahaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ilman rahaa töissä tuskin kukaan kävisi. Raha on tärkein motivoiva tekijä tässä pelissä.
Olen ollut työssä, jossa kaikilla oli motiivina raha. Asiakkaalle myytiin jotain mitä asiakas ei tarvinnut, mutta myynnin jälkeen sitä piti päivittää ja huoltaa.
Olen ollut töissä sairaalassa, ja se olikin motivoivempaa. Kaikki toiminta tähtäsi siihen, että ihmisten sairaudet voidaan hoitaa ja pitää ihmiset terveinä.
Nyt viimeksi toimin ICT lähitukena, ja sekin oli innostavaa, auttaa muita tekemään työnsä ratkomalla heidän tietotekniset ongelmansa.
Munkin mielestä ihan sairasta. Voihan sitä muutenkin olla tarpeellinen ja kelpo yksilö yhteiskunnalle.
Rahat eivät riitä muuten elintasoni ylläpitämiseen.
Lössi luulee päättävänsä, mutta valittavaksi annetaan huonoista vain se hiukan parempi, ja luulet tehneesi hyvänkin päätöksen. Oi, sain paikan armahan... orjana tuon paremman... Piruparat harhoineen...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on edelleen aika monelle lapselle kurja kun "isä ei ole koskaan kotona" ja edelleen moni mies laittaa sen työnsä lastensa edelle, varsinkin ajassa mitattuna.
Työtön vanhempi se edelleen on lapsien keskuudessa "outo".
Isä ei laita työtä lastensa edelle, vaan käy työssä nimenomaan lastensa etua ja elatusta ajatellen, palkalla kun ne lapset elätetään. Ei ole sellaista valtakuntaa, jossa kaikki aikuiset vain nauttisivat perheensä kanssa oleskelusta tekemättä palkattua työtä. Onhan lapsillakin pakollinen koulu. Jokin "hippikommuuni" voisi olla, mutta pakkohan sielläkin olisi työtä tehdä: ruoat, lämmitykset.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen jatkaa tiesin yhden joka oli töissä tehtaassa jossa paljon kaikkea epäterveellistä kemikaaleja yms ilmassa. Sairastui johnkin keuhkotautiin mutta pakko oli raataa kun muuten menee alta toinen pyhä lehmä eli omakotitalo. Ei päässy sitten koskaan eläkkeestä nauttimaan mutta saipahan perilliset puolimädän omakotitalon.
ois pitäny maata kotona kerrostalo luukussa tukia nostellen niinku sä?
Mulla on kaksio kivalla paikalla just kävin vaimon kanssa pihjiravintolassa. Kyl tää mullan alla olemisen voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ken ei työtä tee, ei sen syömänkään pidä.
Ihmisten näännyttäminen nälkään on yksiselitteisesti ihmisoikeusrikos. Ruoka on ihmisoikeus. Jos yrität surmata jonkun nälkään olet itse se rikollinen ja roisto. Mikään työttömyys ei oikeuta tuommoiseen kohteluun.
Ei pidä paikkaansa. Sossu pummit pois soppa jonoista ja suoraan kadulle. Ei enää lokki pummeroisen elatusta!
Ihmisten näännyttäminen nälkään on yksiselitteisesti ihmisoikeusrikos. Ruoka on ihmisoikeus. Jos yrität surmata jonkun nälkään olet itse se rikollinen ja roisto. Mikään työttömyys ei oikeuta tuommoiseen kohteluun.
Ei ole mikään i
Jos ei työtä tee, ei syömänkään pidä. Valitse siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi on olemassa ansaittu eläkepäivät. Ensin raadetaan niska limassa ja sitten voi sen lyhyen loppuelämän ottaa rennommin.
Sitten kun olet eläkeikäinen niin et ole enää siinä kunnossa jotta voisit nauttia elämästä niin kuin nuorempana.
Mistä päättelet, ettei eläkeläinen voi nauttia elämästään vaikka enemmänkin kuin nuorempana. Elämän nautinnoista ei voine sanoa, että nuoremman ilo on jotenkin parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ken ei työtä tee, ei sen syömänkään pidä.
Voi mennä asumaan kadulle ja kerjätä.
Sen takia hakeuduinkin työhön, jota rakastan. Se on kuin harrastus, josta maksetaan. Useampi vuosi tosin meni ennen kuin sellaisen kutsumuksen löysin, mutta se oli sen arvoista.
Työhaluttomat täytyy kerätä halpoihin, yksinkertaisiin yömajoihin, joissa heille annetaan sänky ja aamuin illoin soppaa.
Wc ja suihkumahdollisuus yleisissä tiloissa. Koska Suomen talous on kuralla ja tt-tukiin ei ole enää rahaa ja on pakko säästää.
Miksi pitäisi elättää ihmisiä, jotka eivät halua ansaita itse elantoaan? Sukulaiset voivat nämä ottaa nurkkiinsa loisimaan, siksi aikaa kun työhalut löytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään takeita ei ole että siellä lyhyessä loppupäässä ehtii enää rentoilla muuten kuin haudassa makaamalla.
Oli oikein mukava, kun nuorena ja hyvinvoivana ehti kokea kaikkea kivaa, minkä raha mahdollisti. Oli todella hienoa asua yksin kolmiossa, ja tehdä yhdestä huoneesta harraste huone, jonne saattoi aika pienellä työnteolla varustamaan äänitysstudion. Oli kivaa kun pääsi alta kolmekymppisenä vähän näkemään maailmaa, ei sitä näin eläkeikää lähestyvänä jaksaisi, eikä työttömänä olisi ollut mahdollista.
Oma maailmani on kutistunut aika pieneksi työttömyyden myötä, koti-kauppa-kirjasto on pitkälti nykyinen elämäni maailma.
Eihän sitä ole mi
"Oma maailmani on kutistunut aika pieneksi työttömyyden myötä, koti-kauppa-kirjasto on pitkälti nykyinen elämäni maailma."
Ihan mielenkiinnosta kysyn miksi? Eikö lähilaiueilla ole mitään luontokohteita mitä voisi katsella ja jos on pyörä (niitä saa kuitenkin aika halvalla) niin pääsee vähän pidemmälle ja työväenopistin kurssit eivät ole kalliita. Uimahallitkaan eivät ole kovin kalliita. Olisiko masennusta mukana kuvioissa?
tukia leikattava lisää jos voi valita jäädä kotia muitten elätettäväks.