En ymmärrä mitä järkeä on tuhlata ainoa elämä työntekoon
Kahdeksan tuntia päivisin pitäisi tuhlata aikaansa johonkin työntekoon joka on epämiellyttävää ja josta ei saa riittävästi rahaa. Kun pääset töistä kotiin niin on vapaata 6-7 tuntia ja taas nukkumaan ja valmistautumaan uuteen työpäivään. Tällä tavalla pitäisi elämä tuhlata pois? Vuoden odotat vaivaista neljän viikon kesälomaa ja sitten taas sama oravanpyörä alkaa.
Kommentit (100)
Joskus mietin, että teet koko ikäsi töitä jossain firmassa ja tehtäväsi on vaikka voiton lisääminen jossain muodossa.
Sitten jäät eläkeelle, sitten tuo firma lopettaa toimintasa ja katoaa kuin savuna ilmaan.
Mitä tuosta työstä jäi mihinkään, ei mitään, mitä hyötyä tuosta oli, ei mitään?
No jos elätti palkalla itsensä, niin onhan se jotain, mutta mitä merkitystä sillä sitten on, kenelle palkkaa maksetaan ja kenelle ei, jos työ ei tuota kenellekään mitään hyötyä?
Jos rahaa saisi muuten, en tekisikään töitä yhtään. Rahaa kuitenkin tarvitaan siihen vapaa-ajan viettoon, enkä halua hukata ainoaa elämääni siihen, etten voi tehdä koskaan mitään, koska ei ole rahaa.
Ilman rahaa töissä tuskin kukaan kävisi. Raha on tärkein motivoiva tekijä tässä pelissä.
Eihän töitä ole pakko tehdä. Kunhan nauttii elämästään ja vapaudestaan ilman palkkaa tai työttömyyskorvauksia. Kuinka pitkään luulet pärjääväsi?
Kyllä se on edelleen aika monelle lapselle kurja kun "isä ei ole koskaan kotona" ja edelleen moni mies laittaa sen työnsä lastensa edelle, varsinkin ajassa mitattuna.
Vierailija kirjoitti:
Joskus mietin, että teet koko ikäsi töitä jossain firmassa ja tehtäväsi on vaikka voiton lisääminen jossain muodossa.
Sitten jäät eläkeelle, sitten tuo firma lopettaa toimintasa ja katoaa kuin savuna ilmaan.
Mitä tuosta työstä jäi mihinkään, ei mitään, mitä hyötyä tuosta oli, ei mitään?
No jos elätti palkalla itsensä, niin onhan se jotain, mutta mitä merkitystä sillä sitten on, kenelle palkkaa maksetaan ja kenelle ei, jos työ ei tuota kenellekään mitään hyötyä?
Mä olin "töissä" tehtaassa, jossa kukaan ei tehny mitään, koska ei ollut tilauksia eikä edes materiaaleja. No toimiston väki istui palavereissa viisastelemassa, sekin nykyään lasketaan työksi ja varmaan siitä hyvin maksetaankin. Palkka juoksi kaikilla, äijät istui ja sometti.
Mitähä hyötyä tuostaki on? Kasvattiko jotain bruttokansantuotetta, taloutta tai jotain? Toki me duunarit ostettiin näkkärimme ja bensat palkkarahoilla työttömyysetuuksien sijaan, mutta mikä järki tuollaisissa haistapaskafirmoissa on? Pääasia et "työllistää"?
Vierailija kirjoitti:
Olen valmistumassa juuri "hyväpalkkaiselle alalle" ja en näe järkeä hakea töitä. Voisin varmaan päästä alun jälkeen tekemään etänä 4 päiväistä työviikkoa ja palkka olisi ookoo. En vain ymmärrä mikä järki mennä töihin. Elämäni on hyvää ilman töitäkin. Rahat riittää peruselämään ja elämässä on ystäviä ja tuttavia. Minulla on harrastuksia ja kuulun joihinkin minulle mieleisiin yhteisöihin. Päivät harrastan lähinnä urheilua vuoristossa.
Ei mitään motia ruveta töihin, ketä varten sitä edes tekisin? En ainakaan itseäni.
Olet opiskellut väärälle alalle, jos työ ei kiinnosta. Niin kävi minullekin.
Nyt opiskelen uutta alaa, ja suunnittelen yrityksen perustamista, jos palkkatöitä ei löydy. Olen löytänyt alan, jossa työn tekeminen on mielestäni kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän töitä ole pakko tehdä. Kunhan nauttii elämästään ja vapaudestaan ilman palkkaa tai työttömyyskorvauksia. Kuinka pitkään luulet pärjääväsi?
Enemmän mulla jää käteen kuin samassa rapussa asuvalla osa-aikaisella, miksi kukaan ei kysy siltä, kuinka pärjäät, vaikka sillä vuositulot on pienemmät kuin mulla, vain multa kysytään, miten pärjäät, outoa?
Se ken ei työtä tee, ei sen syömänkään pidä. Hyvä löytää tasapaino työn ja vapaan välillä. Nyt se on vaikeaa kun on niin paljon loisia ketkä ei pidä huolta itsestään (yleensä läskejä, tupakoivat ja ryyppäävät ym. lisäkulua sairauksistaan) ja kova verotus sen vuoksi.
Ei kaikki ole töissä paskaduunissa josta ei saa riittävästi rahaa. Mutta eihän sille mitään voi että sun rahkeet ei riitä parempiin töihin
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa saisi muuten, en tekisikään töitä yhtään. Rahaa kuitenkin tarvitaan siihen vapaa-ajan viettoon, enkä halua hukata ainoaa elämääni siihen, etten voi tehdä koskaan mitään, koska ei ole rahaa.
Anna minun esitellä sinulle onlyfans. Rahaa tulee viiden minuutin dildovideolla.
Vapaus on sitä, että saa tehdä asioita, joista nauttii. Rikas on se, jolle siitä vieläpä maksetaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vapaus on sitä, että saa tehdä asioita, joista nauttii. Rikas on se, jolle siitä vieläpä maksetaankin.
Onlyfans rikastuttaa ja videoiden kuvaaminen on myös nautinnollista
Vierailija kirjoitti:
Evolutiivisesti paras työpäivän pituus olisi 4-5 tuntia
Teen neljää tuntia joka sisältää 8 tunnin edestä töitä ja sitä on täysin burnout niin päivän alussa kuin lopussa. Kaikkein paras työmalli on 2-3 päivänä viikossa 8 tuntia ja ei peräkkäisinä päivinä. Yksi suurista rasitteista on työmatkat, jotka lisää pahimmillaan useamman työpäivän lisää kuukauteen.
Mihin kaikkeen APn rahat pitäisi riittää? Työnteon ensisijainen idea on että saa katon pään päälle ja ruokaa pöydälle. Työttömien pitäisi mielestäni itse metsästää/viljellä ruokansa ja rakentaa oman suojansa vaikka risuista jos ei työnteko maistu. Sittenpähän alkaisi työkin maistumaan kun saa kaupasta ruokaa ja kunnollisen rakennuksen missä asua.
Vierailija kirjoitti:
Se ken ei työtä tee, ei sen syömänkään pidä.
Ihmisten näännyttäminen nälkään on yksiselitteisesti ihmisoikeusrikos. Ruoka on ihmisoikeus. Jos yrität surmata jonkun nälkään olet itse se rikollinen ja roisto. Mikään työttömyys ei oikeuta tuommoiseen kohteluun.
Se varmaan riippuu mihin pääsee vai pääseekö. Ja olisiko siitä apua jollekin. Hyvinvointi pitää katsoa tietenkin ensin. Firmojen ulkopuolellakin on elämää. Tai voi tehdä muuta. Ellei sitten ole sellainen ettei voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onlyfans rikastuttaa ja videoiden kuvaaminen on myös nautinnollista
Kelle on, kelle ei. Kaikki eivät nauti samoista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ken ei työtä tee, ei sen syömänkään pidä.
Ihmisten näännyttäminen nälkään on yksiselitteisesti ihmisoikeusrikos. Ruoka on ihmisoikeus. Jos yrität surmata jonkun nälkään olet itse se rikollinen ja roisto. Mikään työttömyys ei oikeuta tuommoiseen kohteluun.
Ei pidä paikkaansa. Sossu pummit pois soppa jonoista ja suoraan kadulle. Ei enää lokki pummeroisen elatusta!
Pitäkää työpaikoistanne kiinni, kohta mennään.