Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisissa työtehtävissä herkkä ihminen on parhaimmillaan? Millä aloilla herkkyytä vaalitaan?

Vierailija
13.04.2024 |

Haluan pois sosionomin töistä! missään ei arvosteta herkkyyttäni joka on supervoima!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erityisherkkä ja en ole vielä löytänyt sellaista toimistotyötä, etten kuormittuisi liikaa.

Vierailija
2/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastotäti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastotäti!

Tein yhden kesän töitä kirjastossa. Kolme kertaa kesän aikana tuli juoppo huutamaan tiskille kaikenlaista solvauksia ja monesti asiakkailla oli valituksia. Ei mielestäni arvosteta herkkyyttä.

Vierailija
4/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomminpurkajaksi Ukrainaan...

Vierailija
5/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja. Usein ovatkin hellävaraisia ja tuolissa rentoutuu ihanasti.

Vierailija
6/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieroja 

Vierailija
7/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sosiaalialalle. Ellei sitten ole mahdollista jotenkin rajata työtehtäviä niin, ettei tarvitse kuormittua muiden asioista. Itse teen media-alan töitä, kyllä tässä työtilanteessa saa herkät kyytiä. Mutta niin taitaa saada muuallakin. 

Herkkänä ihmisenä tärkeää on kuunnella itseään, ehkä sitä on ulkopuolelta vaikea sanoa mikä kenellekin sopii. Vähemmän herkkää ei niin hetkauta vaikka työ ei olisi itselle kovin sopivaa. 

Vierailija
8/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi... on monia aloja missä herkkä voi olla töissä. Se on itsestä kiinni.

Vierailija
9/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaajan työ.

Vierailija
10/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvinvointiin liittyvä liikunnasta ulkonäköön. Herkkä jumppaohjaaja on ihastuttava. Samoin pukeutumisessa hienovaraisuus on valttia. 

Tuo on jokin persoonallisuuspiirre joka on kuin taikapöly toisilla. Itse yhdistän luonnollisuuteen ja johonkin viattomuuteen, eikä liity ikään.

Vierailija
11/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkijänaiseksi vaikka hautajaisiin?

Vierailija
12/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyys ei ole hyvä/haluttu piirre työelämässä.

Vierailija
13/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuormittää äänet, hajut, kova valo. Ihmisten pahantahtoisuus. Taas uusi työpaikka haussa, tällä hetkellä avokonttorissa, joka päivä yhtä helvettiä.

Vierailija
14/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuo herkkyyttä mukaan töihin, auttaa paljon. Useimmilla meistä on ns työminä, vaatii hieman opettelua mutta sen oppii kaikki. Herkkyyttä voit sitten hyödyntää arjessa ihmissuhteissa, ystävissä jne. Vapaaehtoistyössä herkkyys esimerkiksi vanhuksia ulkoiluttaessa voi olla hyödyksi kun kuuntelet ja osoitat välittämistä. Mutta työssä kokopäiväisenä vanhusten kanssa se ei toimi koska se on muutakin kuin sitä läsnäoloa silloin.

Vierailija
15/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry päiväkotiin lasten iloksi !

Vierailija
16/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku työ josta siitä ei ole haittaa, koska nykymaailmassa hyötyä siitä ei valitettavasti ole. Esim sähkö- tai putkiasentajana on ihan sama onko herkkä vaiko eikö. 

Vierailija
17/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valokuvaajan työ.

Sosiaalisesti herkälle ja samalla hyvän visuaalisen silmän omaavalle erinomainen työ. Etenkin, jos aikoo erikoistua ihmisten kuvaamiseen. Olen tavannut monia valokuvaajia, jotka ovat olleet sosiaalisilta taidoiltaan kuin norsuja posliinikaupassa. Ovat saattaneet mm. töksäytellä kuvattavan ulkonäöstä mitä sylki suuhun tuo tai yrittäneet saada aikuista poseeraamaan lässyttämällä tälle kuin lapselle. Alalla on käsittääkseni melko kova kilpailu ja yrittäjyys lienee realistisin vaihtoehto työllistymiseen. Toisaalta nimenomaan se sosiaalinen herkkyys ja kyky käsitellä ihmisiä olisivat varmasti valttikortteja kuvaajalle. Sana kiertää nopeasti etenkin näin someaikakaudella.

Vierailija
18/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirry päiväkotiin lasten iloksi !

Minä en suosittelisi päiväkotityötä herkälle. Ilmapiiri on kauhea isossa osassa työyhteisöjä ja alalla on paljon erilaisuutta inhoavia, päsmäröinninhaluisia emäntätyyppejä. Lapset voivat myös olla toisinaan aika raskaita "asiakkaita", varsinkin käytöshäiriöiset. En siis oikein tajua sitä, miksi herkille ihmisille tuputetaan aina lasten kanssa työskentelyä.

Vierailija
19/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani herkkä. Se on näyttäytynyt jaksamisongelmina esim. opetustyössä. Olen miettinyt, että minulle olisi sopinut mm. puheterapeutin tai ravitsemusterapeutin työ. Tällaisissa töissä vuorovaikutuksellinen kuormitus ei olisi ollut liian suurta ja olisin  voinut auttaa asiakkaita heidän ongelmissaan.  

Vierailija
20/38 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräoppaana !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi