Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni se viimeinenkin usko ihmisiin

Vierailija
13.04.2024 |

Ihan oikeasti. 

Poika oli kaatunut pyörällä ja itkenyt. Kertoi meille että paljon ihmisiä meni ohi ja eikä kukaan auttanut. Sitten oli saanut kaivettua puhelimen ja soitettua itse mulle. Sen jälkeen joku oli koiran kanssa pysähtynyt odottamaan pojan kaveriksi, että mies hakee pojan. Kiitos hänelle. Muiden toimintaa en voi kuin ihmetellä. Lapsi istuu itkuisena ja verisenä maassa ja kävellään vain ohi? Just. Ei paljon maksa vaivaa kysyä tarviiko apua. 

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää mutta ei ole uusi ilmiö, ks. tapaus Kitty Genovese USA:ssa vuodelta 1964...

Vierailija
42/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa itkevä poika :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä autan kaikkia muita tarvittaessa paitsi juoppoja, nistejä ja manneja. Nuo ryhmittymät ovat itse aiheuttaneet sen, ettei paljon kiinnostele.

terve itsesuojeluvaisto on ihan tervetullutta ja onhan näitä ns. ansoja ollut julkisuudessakin. Kadulla makaavista juopoista ja nisteistä voi soittaa 112 ja kertoa että lähin partio voisi jossakin vaiheessa käydä tsekkaamassa. En itsekään epämääräisessä kunnossa/muuten shadyn oloista aikuista ryntäisi oikopäätään lähelle auttamaan.

Vierailija
44/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostainhan se tällainen ilmapiiri täytyy johtua. Olisiko ihmiset muuttuneet yleisesti niin mulgeroiksi että auttaja pitää vähintään saada syylliseksi siihen omaan vahinkoon. Siksi ei uskalleta jäädä auttamaan.

Bystander effect eli ajatellaan, että joku muu on jo auttanut.

Vierailija
45/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mieskään ei enää pysähtyisi. Ainakaan jos on tyttö kyseessä. Vaikka on muuten hyvin avulias luonteeltaan ja huolehtivainen. Ettei vaan tule mitään ahdistelusyytöksiä. Paljasti mulle kerran kun aiheesta puhuttiin. Ihmiset on tulleet aremmiksi.

Sun ukollas taitaa olla jotain salattavaa jos joutuu herkästi ahdistelusta syytetyksi. Ettei olisi alaikäisten perään kuitenkin.

Niin no sä tulit just kommentillasi todistamaan sen, että keski-ikäiset miehet ei enää ihan syystäkään uskalla tarjota apua. Ennen oli toisin vaikka aikakin oli seksistisempi.

Vierailija
46/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisitilanteissa ajantaju katoaa. Sekunnit tuntuu minuuteilta. Voi olla, että poika on heti kaaduttuaan soittanut apua ja siihen on tullut heti se auttaja paikalle.

Vierailija
47/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on tunteet ja kaikki itkee joskus. Sinäkin. 

Vierailija
48/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti yhteiskunta on rakentanut meistä tälläisiä. En puutu kenenkään asioihin ikikuun päivänä. Estin erään kassa ryöstön ja sain ajettua ryöstäjän kaupasta ulos säikäytys tarkoituksena. Olen vaan sellainen ihminen joka toimii jos jotain epämääräistä ympärillä sattuu. Tässä hommassa kävi sitten kuitenkin, että olin aiheuttanut vaaraa ulkopuolisille ja sitä mukaa oikeus kierra valmis joka sitten kumottiin viimeisessä oikeuden käynnissä rikoksen tekijän kymmenien rikosten seuraamuksen takia ja pidettiin vaarallisena. Silloin päätin, että vaikka joku kuolis kadulle, niin en mene koskemaan tikullakaan. Vaan selvittäköön itse ongelmansa. Kyynistä, mutta niin totta millaiseksi minut ohjattiin. 

Vierailija
49/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on tunteet ja kaikki itkee joskus. Sinäkin. 

Kaikki ei pysty itkemään. Ei vaikka haluaisi.

Vierailija
50/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asian vierestä, mutta mainitsen kuitenkin.

Tästä on aikaa vuosia, mutta kerran kun menin hakemaan lapsia päiväkodista, henkilökunta sanoi minulle; tuolla lähi metsässä maannut joku henkilö jo pari tuntia. Voisitko käydä katsomassa miten hän voi?

Olen ammatiltani terveydenhoitaja ja päiväkodin henkilökunta ei ollut maassa maanneen henkilön voinnin tarkastamiseksi mitään? Odottivat minua tai jotain muuta hoitoalan työntekijää paikalle? Eivät edes 112 soittaneet?

Siis minulla olisi ollut työpäivän jälkeen muutakin hommaa kuin käydä toteamassa onko joku kenties kuollut metsään, vai onko humalainen tai diabeetikko matalissa sokereissa. 

Kyllä minä menin katsomaan mikä tällä maassa matkaavalla henkilöllä oli. Hän oli tukevassa humalassa ja oli käynyt kuusen alle lepäämään.

Nousi ylös ja lähti kiroillen siitä kävelemään.

Vierailija
51/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitteillejättö on rikos. 

Vierailija
52/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitteillejättö on rikos. 

Rikos, jos pyöräilevä lapsi on kaatunut ja satuttanut itseään?

Höpö, höpö.

Vierailija
53/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli vanhemmiten sekä hiukan sementti että usein vähän juovuksissa. Pari kertaa kaatui kadulla kantshelsingissä, joskus oli kummalliseen aikssn lähdössä kauppaan, saattoi kesäyönä kysellä ohikulkijoilta milloin pankki aukeaa, en edes tiedä mitä kaikkea. Onneksi nykyään hoitokodissa.

Häntä auttoivat niin monet! Olen todella kiitollinen kaikille jotka auttoivat. Ottivat kyytiin, auttoivat ylös ja kutsuivatsmbulanssi ja milloin mitäkin. 

Vierailija
54/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran herättelin kadulla talvella nukkuvan naisen ja palkkioksi siitä sain vain pään aukomista. Joten ei lyö leiville samariinin hommat.

Olen kans kerran nähnyt, kun nainen herätteli noin 30v miestä kadulla ja kyseli onko kaikki ok ja pitääkö soittaa ambulanssi. Kiitoksena nukkuva kansalainen osoitti puukolla ja käski suksia veehen. En ihmettele yhtään tota haluttomuutta puuttua enää mihinkään.

Älkää koskaan herättäkö näitä kadun miehiä tai naisia. Näkee jo ulkoisesta olemuksesta että tämmöisistä kyse. Saa joko puukosta tai nyrkistä, jotkut saattaa jopa puraista. Jos jotain haluaa tehdä kun tämmöisen näkee niin soittoa vaikka poliisille. Lähellä oleva partio joka muutenkin liikkuu voi käydä potkimassa hereille.

Samahan se toimii sitten näihin parkuviin kadun lapsiinkin.

Vierailija
55/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran herättelin kadulla talvella nukkuvan naisen ja palkkioksi siitä sain vain pään aukomista. Joten ei lyö leiville samariinin hommat.

Olen kans kerran nähnyt, kun nainen herätteli noin 30v miestä kadulla ja kyseli onko kaikki ok ja pitääkö soittaa ambulanssi. Kiitoksena nukkuva kansalainen osoitti puukolla ja käski suksia veehen. En ihmettele yhtään tota haluttomuutta puuttua enää mihinkään.

Älkää koskaan herättäkö näitä kadun miehiä tai naisia. Näkee jo ulkoisesta olemuksesta että tämmöisistä kyse. Saa joko puukosta tai nyrkistä, jotkut saattaa jopa puraista. Jos jotain haluaa tehdä kun tämmöisen näkee niin soittoa vaikka poliisille. Lähellä oleva partio joka muutenkin liikkuu voi käydä potkimassa hereille.

Herättämäni nainen makasi keskellä kävelykatua ja näytti mielestäni ihan normaalilta. Alkoi v-ttuilemaan ja käveli vain pois.

Vierailija
56/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli vanhemmiten sekä hiukan sementti että usein vähän juovuksissa. Pari kertaa kaatui kadulla kantshelsingissä, joskus oli kummalliseen aikssn lähdössä kauppaan, saattoi kesäyönä kysellä ohikulkijoilta milloin pankki aukeaa, en edes tiedä mitä kaikkea. Onneksi nykyään hoitokodissa.

Häntä auttoivat niin monet! Olen todella kiitollinen kaikille jotka auttoivat. Ottivat kyytiin, auttoivat ylös ja kutsuivat smbulanssia ja taksia ja milloin mitäkin. Tais osalta taksejakin jäädä rahat saamatta.

Nuorena tuli kyllä pariinkin otteeseen soitettua poliisi noutamaan hankeen kaatumut juoppo. Liikuin silloin usein Helsingin yössä ja siksi näihnn törmäsi. 

Vierailija
57/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää vaikka paikalle tulisi jenginuoria, joten syy on yhteiskunnallinen. Ihmiset eivät uskalla auttaa ja niin on ohjeistettukin, ettei lähdettäisi leikkimään sankaria.

Vierailija
58/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-savossa oli muutama vuosi sitten tapaus, missä nuorehko mies makasi puolitajuttomana ojassa. Vanha pariskunta meni tarkistamaan vointia, niin molemmat sai puukosta. En muista, kuinka vakavasti kävi pariskunnalle. Tämän vuoksi kävelen ohi ja käännän vielä naamani toiseen suuntaan. Sama juttu, jos menee johonkin riitaan väliin, niin istut itsekkin syytettyjen penkillä. Kiitos ei.

Vierailija
59/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia pullamössölapsia nykyään oikein kasvatetaan? Ei ihme että Suomella menee huonosti.

Vierailija
60/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riski joutua vankilaan auttamisesta on liian suuri.

Mitä jos lapsi saa yhtä-äkkiä idean, koska ei pidä ulkonäöstäsi että olet pedofiili?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän