Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meni se viimeinenkin usko ihmisiin

Vierailija
13.04.2024 |

Ihan oikeasti. 

Poika oli kaatunut pyörällä ja itkenyt. Kertoi meille että paljon ihmisiä meni ohi ja eikä kukaan auttanut. Sitten oli saanut kaivettua puhelimen ja soitettua itse mulle. Sen jälkeen joku oli koiran kanssa pysähtynyt odottamaan pojan kaveriksi, että mies hakee pojan. Kiitos hänelle. Muiden toimintaa en voi kuin ihmetellä. Lapsi istuu itkuisena ja verisenä maassa ja kävellään vain ohi? Just. Ei paljon maksa vaivaa kysyä tarviiko apua. 

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä johtuu siitä, että ihmisiä on liikaa. Aina voi luottaa, että joku muu pysähtyy auttamaan.

Vierailija
22/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset ovat niin ilkeitä että keksivät päästään asioita ja avunantaja voi joutua vaikeuksiin jos lapsi sanoo että toi kaatoi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii

Vierailija
24/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostainhan se tällainen ilmapiiri täytyy johtua. Olisiko ihmiset muuttuneet yleisesti niin mulgeroiksi että auttaja pitää vähintään saada syylliseksi siihen omaan vahinkoon. Siksi ei uskalleta jäädä auttamaan.

Vierailija
25/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen? Jos on tosi pieni lapsi niin pitää tietysti auttaa mutta helposti varmaan ajatellaan että isommat pystyy jo hankkimaan apua itse.

Eiköhän kaikkia ihmisiä pidä auttaa, jos huomaa että toisella on hätä. 

Poika on alakouluikäinen.

Vierailija
26/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikillahan on nykyään kännykkä. Itse olisin kyllä kysynyt onko kaikki kunnossa ja tarvitsetko apua, vaikka onkin tietysti riski että saa syytteen jostain ahdistelusta. 

Vierailija
27/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään pysähtyisi. Nykykersat kun saattavat vetäistä revolverin taskusta jos ei naama tai ääni satu miellyttämään. Niin kävi Tukholmassa muutama päivä sitten, eikä Viertolan koulussa ammuskellut pikku idioottikaan varsinaisesti lisännyt uskoa ihmisiin.

Vierailija
28/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtuu siitä, että ihmisiä on liikaa. Aina voi luottaa, että joku muu pysähtyy auttamaan.

Mä ainakin luotan siihen että lapsilla on vastaavissa tilanteissa ne puhelimet joukossa ja he saavat niillä yhteyden joko vanhempiinsa tai muihin läheisiin. Eri jos kunto on sellainen että sitä puhelinta ei kykene käyttämään.

Vierailija
29/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran herättelin kadulla talvella nukkuvan naisen ja palkkioksi siitä sain vain pään aukomista. Joten ei lyö leiville samariinin hommat.

Samarialaisen?

Aivan niin arvon kielipoliisi, yritin ujuttaa viestiini pientä huumoria.

Vierailija
30/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jos lapsi on nyt suht kunnossa ja hän sai apua ja lohtua teiltä, niin hyvinhän siinä lopulta kävi. 

Vierailija
31/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity aiheeseen mutta heti vaan pyörän selkään uudestaan kun pystyy niin ei synny peikkoa pyöräilyä kohtaan.

Vierailija
32/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ikävä sanoa, mutta en minäkään välttämättä pysähtyisi. Lasta saatetaan käyttää esim. syöttinä ja kun menee auttamaan, niin joukko lapsia käy kimppuun aseiden kera. 

Tällaisia uhkakuvia päähäni syntyy, kiitos teidän vanhempien, jotka ette hoida päävikaisia lapsianne, vaan mahdollistatte väkivaltaisen lapsen kasvun.

Vierailija
33/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieskään ei enää pysähtyisi. Ainakaan jos on tyttö kyseessä. Vaikka on muuten hyvin avulias luonteeltaan ja huolehtivainen. Ettei vaan tule mitään ahdistelusyytöksiä. Paljasti mulle kerran kun aiheesta puhuttiin. Ihmiset on tulleet aremmiksi.

Vierailija
34/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaupunki? Onko isokokoinen ja parraskas adoptiolapsi kyseessä. Kyllä ihmiset tavan pikkupoikaa ja tyttöä auttavat joka paikassa. Ainakin jos paikalle osuu keski-ikäinen nainen. He yleensä auttavat pahoissa tilanteissakin itsensä vaarantaen kun isot ukot vain möllää puhelimiaan.

Vierailija
35/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen? Jos on tosi pieni lapsi niin pitää tietysti auttaa mutta helposti varmaan ajatellaan että isommat pystyy jo hankkimaan apua itse.

no se nyt harvempaa satuttaa kysyä, että tarvitsetko apua/kävikö pahasti varsinkin kun näkee että lapsi.

Viime keväänä menin itse vastaavassa tilanteessa auttamaan, kun tulin lenkiltä ja kerrostalon edessä näin n. 10-12v pojan tuijottelemassa kättään fillari kumossa. Samassa pihassa oli mammoja lasten kanssa, ne eivät tehneet muuta kuin kurkkivat kauempaa..että joo, tasan ovat kuulleet kun se on kaatunut siihen hiekotussoraan. Hain sitten sisältä ensiaputarvikkeet,putsasin haavan ja kundi sai ison laastarin kämmenen peitoksi kunnes pääsi kotiin. Hän siis lähti omin avuin, mutta ymmärrettävästi olisi hankala lähteä ajamaan kämmen auki.

Vierailija
36/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen isoa invaasiota, poliisi opasti ettei pidä jäädä töllistelemään onnettomuuspaikoille, puhumattakaan että kuvattaisiin.
Jotain tosi pahaa on maassamme viime vuosina mennyt pahasti pieleen.

Vierailija
37/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieskään ei enää pysähtyisi. Ainakaan jos on tyttö kyseessä. Vaikka on muuten hyvin avulias luonteeltaan ja huolehtivainen. Ettei vaan tule mitään ahdistelusyytöksiä. Paljasti mulle kerran kun aiheesta puhuttiin. Ihmiset on tulleet aremmiksi.

Sun ukollas taitaa olla jotain salattavaa jos joutuu herkästi ahdistelusta syytetyksi. Ettei olisi alaikäisten perään kuitenkin.

Vierailija
38/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ukollas taitaa olla jotain salattavaa jos joutuu herkästi ahdistelusta syytetyksi. Ettei olisi alaikäisten perään kuitenkin.

Ihan syystä saa varoa. Kaverini joka on miespuolinen oli nähnyt kun tyttölapsi kaatui pyörällä, oli auttanut pystyyn. Nosti tyttöä ylös ja joku täti ihminen huusi kauempaa että kädet irti siitä tytöstä!! Syytti ihan suoraan p*dofiiliksi. Hyvä ettei päälle käynyt.

Vierailija
39/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran herättelin kadulla talvella nukkuvan naisen ja palkkioksi siitä sain vain pään aukomista. Joten ei lyö leiville samariinin hommat.

Olen kans kerran nähnyt, kun nainen herätteli noin 30v miestä kadulla ja kyseli onko kaikki ok ja pitääkö soittaa ambulanssi. Kiitoksena nukkuva kansalainen osoitti puukolla ja käski suksia veehen. En ihmettele yhtään tota haluttomuutta puuttua enää mihinkään.

Vierailija
40/65 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kans kerran nähnyt, kun nainen herätteli noin 30v miestä kadulla ja kyseli onko kaikki ok ja pitääkö soittaa ambulanssi. Kiitoksena nukkuva kansalainen osoitti puukolla ja käski suksia veehen. En ihmettele yhtään tota haluttomuutta puuttua enää mihinkään.

Älkää koskaan herättäkö näitä kadun miehiä tai naisia. Näkee jo ulkoisesta olemuksesta että tämmöisistä kyse. Saa joko puukosta tai nyrkistä, jotkut saattaa jopa puraista. Jos jotain haluaa tehdä kun tämmöisen näkee niin soittoa vaikka poliisille. Lähellä oleva partio joka muutenkin liikkuu voi käydä potkimassa hereille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän