Sydämen ultrassa käyneitä?
Mitenköhän se saadaan tehtyä isorintaiselle ihmiselle? EKG kyllä on tehty monta kertaa, mutta miten ultra.. Saako esim liivien alapuolelta ultrattua?
Kommentit (4)
Liivit otetaan tietenkin pois, mutta en osaa sanoa muuten miten onnistuu. Itselle saatiin tehtyä.
Mä olin just viime kuussa ja siinä maataan kyljellään, eli tissit valuu sivulle. Ultraus tehdään vähän siitä sivusta.
Liivit kannattaa ottaa pois parhaan tutkimustuloksen saamiseksi, viimeistään jos pyydetään. Niin voi etsiä kulmaa vapaasti mistä saisi näkyvyyden (lääkäreitä ei kerta kaikkiaan kiinnosta tissisi seksuaalisessa mielessä, tällaista kuvittelevat menkää itse terveydenhuoltoon töihin, niin hyvin äkkiä kaikki ruumiinosat ovat vain kymmeniä kertoja päivässä toistuvia tehtäväkenttiä). Paksun rasva- ja rauhaskudoksen takia voi olla huono näkyvyys ja sitten tutkitaan muulla kuvantamisella kuten magneetti ja TT, ehkä varjoaineen kanssa myös, joka ruiskutetaan suonikanyylin kautta tai suoraan sydämen suoniin pidemmän valtimon kautta vietävän katetrin kautta.
Voi olla ettei onnistukaan, sama ongelma on myös lihavilla. Mitä enemmän kudosta rinnan päällä, sitä huonompi näkyvyys. Mikäli tutkimus ei onnistu, saat todennäköisesti lähetteen sydämen magneettikuvaan.