Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapaamani mies asuu yksin arvo-alueella 500 000 euron kolmiossa

Vierailija
12.04.2024 |

Olemme kotoisin samalta alueelta, joka ei ole erityisen hieno, vaan perus keskiluokkainen.

Miehellä ei ole erityisen hyväpalkkainen työ. Mistä nämä ihmiset saavat nämä asunnot, design-esineet ja uudet autot. Vanhemmilta? Suvulta?

Minua ei raha kiinnosta, eikä siitä ollut etukäteen puhettakaan.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hän on ostanut sen silloin, kun sen hinta oli 186 000 e.

Tai omistanut ensin yksiön hyvällä paikalla, joka kasvanut arvoa, ostanut sitten kaksion, jne.

Esineet voi olla perintöä, tai sitten on yksinkertaisesti jäänyt rahaa, kun ei ole koskaan joutunut 500 000 e maksamaan jostain hiton kolmiosta.

Vierailija
22/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole koskaan ihmetellyt jos jollakulla on kallis asunto tai muuta kallista vaikka työskentelisikin ammatissa jossa ei niin paljon yleensä tienata. Saavathan ihmiset esimerkiksi perintöjä. 

Joillakin voi tietysti olla tarve selvittää asiaa, että onko näkyvä omaisuus itse tienattu vai muutoin saatu. Yksi mieheni ystävä peri ison omaisuuden edesmenneeltä sukulaiseltaan. Osti talon merenrannalta ja useamman sadan tonnin auton. Kyllä moni ihmetteli asiaa joille ei perinnöstä kertonut. Varastomiehenä työskennellyt.

Mikä auto maksaa useamman sadan tonnin? 

No kyllä esim. Rolls Roycen kalliimman pään mallit. Varastomiehelle aika yllättävä valinta kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole koskaan ihmetellyt jos jollakulla on kallis asunto tai muuta kallista vaikka työskentelisikin ammatissa jossa ei niin paljon yleensä tienata. Saavathan ihmiset esimerkiksi perintöjä. 

Joillakin voi tietysti olla tarve selvittää asiaa, että onko näkyvä omaisuus itse tienattu vai muutoin saatu. Yksi mieheni ystävä peri ison omaisuuden edesmenneeltä sukulaiseltaan. Osti talon merenrannalta ja useamman sadan tonnin auton. Kyllä moni ihmetteli asiaa joille ei perinnöstä kertonut. Varastomiehenä työskennellyt.

Ei ainakaan Toyota 

Vierailija
24/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä veikkaisin. 

Vierailija
25/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaja, aktiivi veikkaaja, uhkapelaaja, perintö, aktiivinen säästäminen nuoresta alkaen, ollut osakkaana menestyvässä yrityksessä ja myynyt osuutensa. Onhan noita tapoja saada rahaa kasaan.

Vierailija
26/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä esim. Rolls Roycen kalliimman pään mallit. Varastomiehelle aika yllättävä valinta kyllä.

Varastomiehellä on nyt lähtenyt lapasesta rahankäyttö. Kohta ei ole senttiäkään ja miinuksella mennään. 

Vierailija
27/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kiinnostaa niin varmaan kannattaa kysyä asiaa häneltä itseltään eikä vierailta ihmisiltä täällä, joilla ei ole aavistustakaan miehestä ja tämän tilanteesta? Mutta tosiaan taustalla voi olla perintöä tai fiksumpaa sijoittamista ja säästämistä, etenkin jos mies ei ole niin nuori ja on ehtinyt huonommallakin palkalla kerätä varallisuutta ajan kuluessa. Ei 500 k asunto edes ole niin älyttömän hulppea kuitenkaan. 

En todellakaan ala kyselemään, minun standardien mukaan se ei ole kohteliasta.

Asiat kyllä voi muotoilla kohteliaasti ja hienovaraisesti... Tai jopa vähän räväkämmin ja suorasukaisemmin voi kysyä, jos mies on edes vähän tuttu ja läheinen sinulle. Kummallista estyneisyyttä ja virallisuutta. Ei sovi standardeillesi, mutta kuitenkin olet tarpeeksi utelias, että kirjoittelet asiasta nettiin vieraille ihmisille? Ok.

Vierailija
28/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se on siellä lokin käydessä

Jos tapaat pari kertaa, niin millä tavalla tämä tekee ihmisestä lokin?

Vierailija
29/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkavipu.

onko talossa yhtiölaina, jolloin asuntoon on päässyt kiinni pikkurahalla.

mitä vähän juorulehtiä olen seurannut, niin asunnoillaan ja autoillaan elvistelevät turhat julkikset ovat tosiasiassa persaukisia. Vuokrakämppä, huonekalut osamaksulla, auto leasing. Sitten kaikki jätetään maksamatta ja itketään mediassa kun yksityiskoneella ei voikaan mennä bilettämään Ibizalle ja koksukauppiaskin yrittää periä saataviaan.

Vierailija
30/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehta huumediileri. 

Vierailija
31/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos onkin vuokra-asunto? Vai tarkistitko osakekirjan?

Vierailija
32/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei raha kiinnosta, mutta kyselet vauvapalstalla mistä ihmiset (tai tapailemasi mies?) on saanut rahansa? Tottakai sinua kiinnostaa, niin kiinnostaa monia muitakin. Tämä mies ei välttämättä halua sinulle jakaa tietoa omaisuudestaan, mistä on sen saanut tai paljon sitä on. En minäkään jakaisi random treffikumppanille. Toivottavasti ei tule yllätyksenä että Suomessa ei työnteolla rikastu ja useimmiten omaisuus on jollain muulla tavattu saatu/hankittu. On toki yli varojen eläviä ihmisiä, mutta ei kaikki hienon asunnon ja design tavaroita omistavat ihmiset ole niitä. 

Vierailija
33/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asuu niin pienessä asunnossa?

Vierailija
34/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pari kertaa kylässä piipahtaa ei huomaa muuta kuin pintakiillon, johon tämä ap on lumoutunut.
Yleensä keskustellaan asioista ja aika pian huomaa missä mennään jos kumpikin saa suunsa auki.
Ei kannata katsella niitä sisustuksia ja seiniä talohan voi olla muiden omistuksessa. Nyt naiset ilmoittavat tahtovansa maksajan ja mies esittelee tasoaan näyttämällä taloa, jotain taloa. Entä ne aivot, se kaikki muu ihmisessä?

Vierailija
35/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei kiinnosta, mutta koko Suomen kansalle asiaa pohdit ja mietit? 

Vierailija
36/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ilmeisesti tykkää autoista, jos hänellä on vain 500 000 euron asunto ja sen lisäksi satojen tuhansien auto? Auto melkein yhtä kallis kuin asunto? 

Vierailija
37/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamalla fiksusti (eikä välttämättä mihinkään bitcoiniin ja muihin virtuaalivaluuttoihin) on mahdollista saada hyvä varallisuus ajan myötä, oli ammatti ja koulutus mikä hyvänsä. Tähän "kansankapitalismiin" ei tässä yhteiskunnassa kannusteta, esim kouluissa ei tätä puolta taoudenhoidosta tuoda esiin, keskitytään enemmän lakko-oikeuksiin perehtymiseen, Vasemman laidan kulkijoille tämä on etu: pidetään kansa köyhänä niin äänestää heitä. Ja sijoittamista pidetään suorastaan rikollisena, vaikka jokainen voi tuloistaan joista verot maksanut laittaa halutessaan sijoituksiin joiden tuotoista myös maksetaan verot. Nytkin vasemmistoliiton edustajat väläyttelevät rangaistuksenluonteisia raippoja sijoittaille.

Vierailija
38/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos raha ei sinua kiinnosta, niin on aika mielenkiintoista että olet kuitenkin kiinnittänyt noin tarkkaa huomiota miehen asunnon, auton ja huonekalujen arvoon. Tässä herää epäilys että todellisuudessa raha kiinnostaa sinua paljonkin.

Ohis, mutta itse olen suhteessa kiinnittänyt huomiota sen takia, että olen miettinyt onko suhteella tulevaisuutta. Kun toinen haaveilee parisuhteesta jossa asuttaisiin yhdessä, mutta asunnoista on havaittavissa niin isoa tuloerot, että joko toisen pitäisi oppia elämään huomattavasti vaatimattomammin, tai sitten olisin alle kuukaudessa vararikossa, koska haluan kulujen menevän 50-50.

Myös kiusallisia tilanteita esim. ruokakaupassa, kun mietitään yhdessä tehtävää ruokaa, ja toinen valitsee empimättä kalliita lihoja, kun itse olisin varojeni mukaan valitsemassa jotain huomattavasti halvempaa.

Suhde kaatui sittemmin.

Vierailija
39/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen mies on? Jos on ikää vaikka lähemmäs 50, niin asunto on voinut ostettaessa maksaa 250 000 euroa.

Vierailija
40/68 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velkavipu.

onko talossa yhtiölaina, jolloin asuntoon on päässyt kiinni pikkurahalla.

mitä vähän juorulehtiä olen seurannut, niin asunnoillaan ja autoillaan elvistelevät turhat julkikset ovat tosiasiassa persaukisia. Vuokrakämppä, huonekalut osamaksulla, auto leasing. Sitten kaikki jätetään maksamatta ja itketään mediassa kun yksityiskoneella ei voikaan mennä bilettämään Ibizalle ja koksukauppiaskin yrittää periä saataviaan.

Kaikki ei ole totta mitä luet juorulehdistä 🙄

Tällaiset tulot tarvitaan 200 000, 300 000 ja 400 000 euron asuntolainaan

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/6d396151-8af2-42b2-9e27-6e2…