Olen eläkeläinen ja mielelläni osallistun taloustalkoisiin eläkkeiden veronkorotusten muodossa
Samalla kyllä vaadin, että valtion budjettia perattaisiin rankalla kädellä turhista menoista.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuet pois kokonaan kaikilta ja yli 2500 euron eläkkeet rankasti kovempaan verotukseen.
Eläkeläisetkään ei saa asumistukia omistusasuntoihin. Aika isolla osalla eläkeläisistä on omistusasunto.
Saahan, tunnen vanhuksia omissa kerrostaloasunnoissaan ja saavat asumistukea. Olen nähnyt päätökset.
Mutta kun täällä jaellaan ja vängätään VARMAA tietoa, kun luulee tietävänsä.
"Eläkkeensaajan asumistuessa pysyy ennallaan esimerkiksi se, että omistusasunnon asumismenoihin voi saada eläkkeensaajan asumistukea, jos edellytykset muuten täyttyvät. Myöskään eläkkeensaajan asumistuen korvausprosentti (85 %) tai lisäomavastuuprosentti (41,3 %) eivät muutu."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuet pois kokonaan kaikilta ja yli 2500 euron eläkkeet rankasti kovempaan verotukseen.
Sitten tarvitaan vuokrakattoa. Alle 30 neliön asunnot vuokra 50e/kk ja siitä eteenpäin. Kolmio pitää saada vuokralle 400 euroon. Tai sitten nostetaan sosiaalitukia reippaasti yli kolminkertaiseksi niin että suomessa on minimituki 1600e/kk netto.
Minä nostan vuokria, muuttakoot maksukyvyttömät typerykset landelle.
Vierailija kirjoitti:
Saako joku eläkettä alle 3 200 euroa kuukaudessa?
T: Kokoomuslainen eläkeläinen
Suomi antaa edelleen liikaa rahaa ulkomaille. Jotkut rikkaat keskieuroopan maat antaa vähemmän. Suomella ei olisi varaa antaa niin paljon.
Ilta-Sanomissa tuohtuneet alle 80-vuotiaat eläkeläiset ilmoittivat, että heidän eläkkeistään ei tule leikata, hehän ovat sentään maksaneet sotakorvaukset! Faktan mukaan viimeinen sotakorvausjuna puksutti Venäjälle vuonna 1952, joten täytyy ihmetellä, että miten alle 80-vuotiaat eläkeläiset ovat ehtineet maksaa sotakorvaukset, koska he eivät ole olleet työelämässä vuonna 1952.
Naiset pois politiikasta. Se on miesten hommaa. En ole sovinisti. Tämä on vain huomioni,että naiset eivät osaa tehdä hyvää politiikkaa.
Minäkin olen eläkeläinen. Minimi eläkkeellä oleva mummo.
Ja vaadin, että kaikki suuret ja varsinkin ylisuuret eläkkeet nyt pois ! Ne pitää laittaa jo historiaan .
Itse olen köyhistä lähtökohdista ja pieni on eläkkeenikin, ja se RIITTÄÄ minulle. Olen aina tottunut elämään niukasti, niin nytkin. Ja pärjään kun en törsää vähäisiä eurojani turhuuksiin.
Kukaan eläkeläinen EI tarvitse yli 2500 euron eläkettä puhtaana tililleen !
Ei kukaan.
Korkeasti koulutetut, varakkaat, sijoittajat ym ökyeläjät ovat koko työikänsä haalineet omaisuuksia, korkeaa palkkaa ja sijoituksista osinkoja ym....
Nyt vielä eläkkeelläkin pitäisi RIKASTUA ! Rahaa, rahaa, rahaa janoaa ahneen eläkeläinen mieli. Tähän pitää Hallituksen pistää stoppi.
Saahan, tunnen vanhuksia omissa kerrostaloasunnoissaan ja saavat asumistukea. Olen nähnyt päätökset.