Mies töissä toisella paikkakunnalla. Tekisitkö uusia asumisjärjestelyitä?
Asutaan nyt velattomassa talossa, edulliset kustannukset ja ollaan siitä asiasta tykätty kovasti. Minulla hybridityö jossa suurin osa etätyötä. Miehellä vuorotyö jossa pitää olla paikalla, työ on toisella paikkakunnalla. Mies ei ole halunnut vuokrata esim. yksiötä työpaikkakunnalta vaan asuu osan viikosta siellä asuntovaunussa. Työ on ollut määräaikainen ja olen ajatellut ettei nyt isompia liikkuja tehdä, kun mies kerran ei halua sieltä asuntoa tms.
Nyt työstä tulikin vakituinen. Mies on valmis jatkamaan näin mutta minua vaivaa sekä erillään olo, että se miten parempi miehen olisi päästä ihan asuntoon työvuorojen väleissä, asuntovaunun sijaan 😄 Huolehdin siis hänen jaksamista.
Olen alkanut miettiä esim. pienen kesämökin ostoa miehen työpaikan läheltä. Olisin siellä itse silloin kun miehellä työvuoroja ja minulla etää/vapaata. Mökki siksi, että kerros- tai rivitaloon emme voi muuttaa (eläimet). Nykyistä kotiamme ei olla myymässä.
Miten ratkaisisit vai jatkaisitko näin kun miehelle asia on ok?
Kommentit (47)
Ap on näköjään jo tehnyt päätöksen mökin ostamisesta, joten lopetetaan jankkaaminen tähän. Mikään muu vaihtoehto ei tunnu sopivan.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on häviävän lyhyt ja kannattaa olla yhdessä jos teillä menee hyvin. Pidä rakkaat lähellä.
Juurikin näin. Viikolla rakastaja ja viikoloppuisin oma mies.
Ei tässä mitään ole päätetty kun ei sopivia mökkejä ole myynnissä. Mies on kyllä katsonut töitä muualta, lähempää on tullut yksi paikka auki kolmen vuoden sisällä mutta ei tullut valituksi. Näitä työpaikkoja ei ole usein auki, tällä hetkellä koko Suomessakin alle 10 paikkaa ja niistäkin osa määräaikaisia. Eli kyllä hän tulee pysyvästi tai ainakin hyvin pitkään tässä työpaikassa olemaan.
Mutta faktat nyt vaan on ne että joko mennään tällä systeemillä jatkossakin tai sitten tulee se mökin hankinta. Turha siitä on kiukutella kenenkään koska ei meille mikään kt- tai rt-asuminen ole oikea ratkaisu. Eikä myöskään nykyisen talon myynti, sitä ei mieskään missään nimessä halua ja sijaitsee aika tarkkaan työpaikkojemme puolivälissä eli siinäkin mielessä hyvä. -ap
Jos mökki on jossain ei-yleisen tien varrella, niin varautukaa hankkimaan nelivetomaasturi ja/tai traktori, jotta talvellakin pääsee ajoissa töihin.
Kuulostaa vähän siltä että miehesi on tyytyväinen nykyiseen ratkaisuun. Oletko ajatellut sitä että miehesi haluaa olla yksin nämä tietyt päivät ja että suhteenne on hyvä juuri sen takia ettette asu koko ajan yhdessä. Ehkä miehesi ei kaipaa sinua samalla tavalla kuin sinä häntä. Ehkä hänellä on joku hoito siellä työpaikkakunnalla.
Vaunumökki/talovaunu. On talviasuttavia, vessat, suihkut ja saunatkin löytyy. Lämmitykseen ja sähköntuottoon monta vaihtoehtoa. Eri kokoisia ja itse suunniteltavia. Tarvitaan vain riittävä veturi kuskaamaan asumus oikeaan paikkaan.